Leevi and The Leavings

  • 43 039
  • 141

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tulin vain toteamaan sen itsestäänselvyyden, että Leevi and The Leavings on paras suomalainen bändi ikinä.

Just viime viime viikolla sanoin kavereille että Häntä koipien välissä on varmasti paras suomalainen levy mikä on koskaan tehty.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Just viime viime viikolla sanoin kavereille että Häntä koipien välissä on varmasti paras suomalainen levy mikä on koskaan tehty.
Kieltämättä kun katsoi niin eipä montaa "täytebiisiä mahdu"
  1. Teuvo, maanteiden kuningas – 4.11
  2. Sopivasti lihava – 3.40
  3. Mäyrä – 2.58
  4. Pimeä tie, mukavaa matkaa – 3.36
  5. Äitisi vietteli minut – 3.59
  6. Amalia – 3.14
  7. Rin Tin Tin – 4.14
  8. Mitä mä niillä teen? – 3.41
  9. Ei mikään Robin Hood – 3.33
  10. Elina, mitä mä teen? – 3.26
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Häpeäkseni täytyy myöntää, että tämän yhtyeen kohdalla on aina ollut jonkinlainen sokea piste, mutta ainahan sitä ehtii tutustumaan. Tämä biisi nyt vaikkapa on ihon hiton kova ja kuulen sen nyt ekaa kertaa.




Tuo on suosikkilevyni. Kolme ekaa biisiä kaikki täydellisiä ja meno eikun jatkuu. Sopivan paljon melankoliaa. En tiedä miten muilla yleisesti nyt levyt rankataan, Häntä koipien välissä monella muulla paras.
 

Schadowan

Jäsen
Tuo on suosikkilevyni. Kolme ekaa biisiä kaikki täydellisiä ja meno eikun jatkuu. Sopivan paljon melankoliaa. En tiedä miten muilla yleisesti nyt levyt rankataan, Häntä koipien välissä monella muulla paras.

Perjantai 14. päivä ollut itselläkin ykkönen. Melodinen, kaunis, akustinen, puhdas. Mutta ymmärrän varsin hyvin ,että Häntä Koipien Välissä on yleisesti ottaen se ykköslevy monelle, on se niin järjettömän kova kokonaisuus.
Häpeäkseni täytyy myöntää, että tämän yhtyeen kohdalla on aina ollut jonkinlainen sokea piste, mutta ainahan sitä ehtii tutustumaan. Tämä biisi nyt vaikkapa on ihon hiton kova ja kuulen sen nyt ekaa kertaa.




Niin, en tiedä millainen suhteesi ollut Leevi and The Leavingsiin, mutta itse olen myöhäisherännäinen myös. Ysäriltä muistan, että kuulin näitä radiohittejä, jotka tuppasivat lähinnä ärsyttämään (vasara ja nauloja tididii), eikä tullut pakottavaa tarvetta tutustua yhtyeeseen. Mutta sitten 2000-luvulla (kiitos puolisolleni, joka laittoi kuuntelemaan) lähti ns. kunnolla, kun pääsin vähän pintaa syvemmälle. Siinä riitti/riittää kuunneltavaa ja ihmeteltävää vuosiksi, sen verran runsas ja rikas on bändin "katalogi".
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kieltämättä kun katsoi niin eipä montaa "täytebiisiä mahdu"
  1. Teuvo, maanteiden kuningas – 4.11
  2. Sopivasti lihava – 3.40
  3. Mäyrä – 2.58
  4. Pimeä tie, mukavaa matkaa – 3.36
  5. Äitisi vietteli minut – 3.59
  6. Amalia – 3.14
  7. Rin Tin Tin – 4.14
  8. Mitä mä niillä teen? – 3.41
  9. Ei mikään Robin Hood – 3.33
  10. Elina, mitä mä teen? – 3.26

Jos tuosta pitäisi jotain ottaa pois Mitä mä niillä teen voisi joutaa.
Mutta ei tuon jälkeen eikä oikeastaan ennenkään tullut yhtään kokonaan noin hyvää levyä. Ihan lopun ajan tuotannosta en oikeastaan edes juuri välitäkään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tuosta pitäisi jotain ottaa pois Mitä mä niillä teen voisi joutaa.
Mutta ei tuon jälkeen eikä oikeastaan ennenkään tullut yhtään kokonaan noin hyvää levyä. Ihan lopun ajan tuotannosta en oikeastaan edes juuri välitäkään.

Joo ja kovuutta mielestäni kertoo se että vaikka monelta pitkään huipulla olleelta bändiltä soittaisi niiden kokoelman helmet tuota levyä vaikea olisi ohittaa silti.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Gösta Sundvistista tehdään elokuva! Näin Leevi & The Leavings -keulakuvan mystinen elämä taipuu valkokankaalle - Näin uutisoitiin iltalehden toimesta vuonna 2020.

Ritalahti arvelee, että kuvaukset voisivat alkaa vuoden 2021 syksyllä. Kuvauksia on ajatus tehdä kaikkina vuodenaikoina.

– Elokuva voisi olla teattereissa jopa vuoden 2022 lopussa.
Minkäänlaisia elonmerkkejä ei omiin silmiini tai korviini ole kantautunut. Aikataulu ei taida pitää? Onkohan koko juttu kuopattu?
 

Schadowan

Jäsen
Gösta Sundvistista tehdään elokuva! Näin Leevi & The Leavings -keulakuvan mystinen elämä taipuu valkokankaalle - Näin uutisoitiin iltalehden toimesta vuonna 2020.


Minkäänlaisia elonmerkkejä ei omiin silmiini tai korviini ole kantautunut. Aikataulu ei taida pitää? Onkohan koko juttu kuopattu?

Jotenkin mä toivon, että on. Homma on kuitenkin niin, ettei mitään syväluotaavaa kuvaa Göstasta kuitenkaan saa, koska perhe (kaikki kunnia ja oikeus heille) tuskin on mitenkään mukana leffan teossa, joten ollaan samojen lähteiden varassa kuin mitä tähänkin asti - eli bändikaverit, tuottajat, radiokollegat, fudishommat yms. En vain näe elokuvan tuovan yhtään mitään lisäarvoa - parempi kuunnella ja katsoa Göstan omia haastatteluja, tai vaikka Jarkko Martikaisen oman Yle Puheen ohjelman jaksoa (vuodelta 2014) "Neroutta etsimässä", joka oli kerrassaan erinomainen. Loput jää sitten oman mielikuvituksen varaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jotenkin mä toivon, että on. Homma on kuitenkin niin, ettei mitään syväluotaavaa kuvaa Göstasta kuitenkaan saa, koska perhe (kaikki kunnia ja oikeus heille) tuskin on mitenkään mukana leffan teossa, joten ollaan samojen lähteiden varassa kuin mitä tähänkin asti - eli bändikaverit, tuottajat, radiokollegat, fudishommat yms. En vain näe elokuvan tuovan yhtään mitään lisäarvoa - parempi kuunnella ja katsoa Göstan omia haastatteluja, tai vaikka Jarkko Martikaisen oman Yle Puheen ohjelman jaksoa (vuodelta 2014) "Neroutta etsimässä", joka oli kerrassaan erinomainen. Loput jää sitten oman mielikuvituksen varaan.

TOISAALTA Badding-elokuva ja Gösta-kuunnelma ovat osoittaneet, että semifiktiivisesti voi tehdä hyviä leffoja aidoista henkilöistä. Pitää vain keskittyä teemoihin ja tunnelmaan, eikä koittaa kirjoittaa detaljeja.
 

Alejandro

Jäsen
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tämäkin löytyy vielä
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
  1. Äitisi vietteli minut – 3.59

Tuli äsken pieni "Slummien miljonääri"-fiilis, kun Trivial Pursuitin ratkaisukysymyksenä oli suurin piirtein "Kuka vietteli sinut Leevi and the Leavingsin albumilla Häntä koipien välissä?"

Olen kuunnellut kyllä leevejä, mutta tuota biisiä en olisi mistään muistanut ellen olisi tätä ketjua lukenut juuri eilen. Jatkoajan lukeminen kannattaa aina.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Ärsyttävää, kun mistään ei näytä löytyvän kattavaa jaksolistaa. Haluaisin tietysti kuunnella kaikki jaksot alkuperäisessä järjestyksessä.
Olisko alla olevasta linkistä apua? Siellä on ainakin jotain päivämääriä jaksojen perässä ja myös mp3-tiedostot ovat nimetty päivämäärien mukaan.

En osaa sanoa ovatko tiedostot nimetty kronologisesti julkaisupäivämäärän mukaan vai jollain toisella logiikalla. Linkki vie sivulle, jossa on listattuna Koe-eläinpuiston jaksoja ja ainakin muutaman pistokokeen perusteella lähtevät mukavasti pyörimään.

Koe-eläinpuisto
 

Alejandro

Jäsen
Olisko alla olevasta linkistä apua? Siellä on ainakin jotain päivämääriä jaksojen perässä ja myös mp3-tiedostot ovat nimetty päivämäärien mukaan.

En osaa sanoa ovatko tiedostot nimetty kronologisesti julkaisupäivämäärän mukaan vai jollain toisella logiikalla. Linkki vie sivulle, jossa on listattuna Koe-eläinpuiston jaksoja ja ainakin muutaman pistokokeen perusteella lähtevät mukavasti pyörimään.

Koe-eläinpuisto
Huhhu. Iso kiitos!
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Koe-eläinpuiston hengessä Tenkasen Aarne on tehnyt omaa "Arska tehtaalla" -podcastia/radiokuunnelmaa. Pidän kyllä ja vallan kivoja tarinoita on bittiavaruuteen luotu. Vinkki vitonen siis kaikille KEP-faneille...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös