Lauri Nurmi – journalisti

  • 1 274
  • 8

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lauri Nurmi s. 1980. Toimittaja-tietokirjailija ja historianopettaja. Keravan lahja maamme journalismille. Skuupista skuuppiin jo vuosien ajan edennyt Nurmi jakaa mielipiteet rohkeidenkin näkemystensä johdosta, eikä kohuiltakaan Iltalehden journalisti ole välttynyt.

Itse olen jo pitkään arvostanut Nurmen seikkaperäistä, mutta kuitenkin hyvin soljuvaa sanan säilää, sekä hänen rohkeuttaan nostaa esille ei niin miellyttäviäkin asioita. Nurmen napakat ulko- ja turvallisuuspoliittiset kolumnit ovat mielestäni Suomen tabloidijournalismin ehdotonta huippua.

43-44-vuotiaaksi toimittajaksi Nurmi on jo saanut paljon aikaan ja hänen voi jo sanoa jättäneen jälkensä suomalaisen journalismin historiaan. Hänestä saamme kuulla varmasti vielä pitkään ja itse odotankin, mikä tulee olemaan hänen seuraava projektinsa kohuakin herättäneen Sanna Marin -kirjan jälkeen.

Allekirjoittaneelle kenties kaikista miellyttävintä Nurmen osaamisessa on hänen erittäin laaja yleistieto, sekä syvä historiantuntemus. Iltalehden Politiikan puskaradiossa hänen monologinsa, sekä hyvin seikkaperäiset alustukset asiaan kuin asiaan ovat puhejournalismia parhaimmillaan.

Sanna Marinin threadissa Nurmelle omaa jo ehdotettiinkin, joten tässä se on. Mitä näkemyksiä Lauri Nurmi herättää kanssakeskustelijoissa?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on aina juhlapäivä kun Late on puskaradiossa mukana.
Jep. Muutenkin yksi viikon kohokohtia Iltalehden köörin hieno podcast. Välillä on tuntunut toisaalta siltä, että Lauri Nurmi tätä nykyä ansaitsisi ihan omankin viikoittaisen ohjelman. Hänen poliittista analyysiään ja rönsyilevää tarinankerrontaa kun kuuntelisi vaikka tunnin yhtäjaksoisesti.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mitä näkemyksiä Lauri Nurmi herättää kanssakeskustelijoissa?

Joskus 10 vuotta takaperin Nurmesta oli mulla sellainen kuva että vihaa maalaisia ja Kepua, en edes muista mihin tuo ajatus perustui, ehkä joihinkin kolumneihin. Oli myös jotenkin konservatiivivihamielinen kumminkin. Nyt ajan saatossa olen vähän muuttanut mieltäni tai sitten meistä on jompikumpi laajentanut ajatteluaan.

Laurilta tulee usein nykyään todella hyviä kolumneja ja osaa olla piikkinä lihassa ihan halki puoluekentän. Mielellään hänen tuotoksiaan luen. Tuo podcast onkin ihan uusi juttu, miten lienen missannut. Pitääpä testillä ottaa kuunteluun kun lenkille ennen kiekkokierrosta kohta ampaisen.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minusta aika tavalla hit and miss, mutta kuitenkin selkeästi virkistävä poikkeus nykyjournalisteissa: on uskallusta ja rohkeutta. Menee sitten syteen tai saveen.
 
Sanna Marin-kirjasta noussut kohu jatkuu ainakin toimittajapiireissä, kun kirjan päähenkilö olisi mielestään ansainnut lähdesuojan Nurmen siteeraamille keskusteluille, joita kävi Marinin kanssa.
Kutsui niitä sitten taustakeskusteluiksi tai miksi tahansa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vahva kuuntelusuositus tämänviikkoiselle Politiikan puskaradiolle. Nurmi käy varsin kattavasti läpi kirjantekoprosessia ja siitä noussutta kohua.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Omasta mielestäni pelkkä huomiohuora jonka ympärille IL yrittää rakentaa jotain "tähtitoimittaja"-brändiä.
 

Tuima

Jäsen
Harmittaa vieläkin, että Miten Suomi päätti voittaa koronan jäi piippuun.
Nyt on taas saatu Marin kanteen. Saa nähdä jaksaako aihe enää kantaa monen perheen pukinkonttiin. Hieman epäilen.

Edit: lähti liian aikaisin
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös