Lauri Marjamäelle kenkää!

  • 93 512
  • 664

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
En usko hetkeäkään, että Kurri antaa Marjamäelle potkut. En ikävä kyllä myöskään usko hänen eroavan, koska vaikuttaa tyypiltä joka itse olettaa vetävänsä viimeisen päälle hyvin. Farssi jatkuu vielä vuoden.
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En usko hetkeäkään, että Kurri antaa Marjamäelle potkut. En ikävä kyllä myöskään usko hänen eroavan, koska vaikuttaa tyypiltä joka itse olettaa vetävänsä viimeisen päälle hyvin. Farssi jatkuu vielä vuoden.

Kyllä kai Jarikin nyt sen verran entisenä pelurina ymmärtää, että kun valmentaja on menettänyt pukukopin, niin ei ole kuin yksi vaihtoehto. Vai meinaako se vaihtaa koko joukkueen?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Joo, ja sitten se suuttuu, kun fanit uskaltaa kyseenalaistaa, miksei mitään muutoksia tehty. Hyvä!
Näin mä luulen. Jari ei vain vaikuta sellaiselta kaverilta, joka laittaa saranat huutamaan kun paska osuu tuulettimeen. Se on enemmän se toivojatyyppi. Jos laittaa silmät kiinni ja unelmoi oikein kovasti, niin ensi kaudella vedetään täsmälleen samalla jengillä tosi hyvin ja kaikilla on kivaa. Fudujen antaminen ja omien (aiheellinenkaan) sättiminen ei ole hänen juttunsa. Siksipä hänen ei pitäisi olla iso pomo, vaan tuolla pitäisi olla utj:nä joku Hannu Jortikan luontoinen kaveri.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Mike ei kuule ei. Se on ihan liian ysäriä se. Pitää olla modernia harjoittelua, pelikirjaa, maskia, luistinta...Se, että vaaditaan jotain. Ei sellaista saa olla. Plus jollekin voi tulla vielä paha mielikin. Mitäs sitten tehdään?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Toi on kyllä ihan totta. Kauhea kun ajattelin tätä vanhanaikasesti. Vähän one-to-onea ja rakentavia tiimipäiviä, niin kyllä se homma tästä lentoon lähtee.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi on kyllä ihan totta. Kauhea kun ajattelin tätä vanhanaikasesti. Vähän one-to-onea ja rakentavia tiimipäiviä, niin kyllä se homma tästä lentoon lähtee.
Diskuteerataan. Manner kuulemma hyvä tässä. Ensi kausi aloitetaan 2 viikon retriitillä Turun saaristossa. Purjehditaan, joogataan ja grillataan.
 

Subrosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli täysin selvää jo ennen Marjamäen rekrytointia, että kyseessä oli Jokereille vieras, iloton pelitapa, eikä miestä olisi ikinä harhaisesti pitänyt sotkea mukaan organisaatioon. Pysyn kannassani. Samaa kuraa jo kolme turhaa vuotta.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Marja sentään joskus ottaa itselleenkin syytä. Jalonen heitti aina jonkun tai usein jopa kaikki pelaajat bussin alle. Ikinä ei syytä ollut peilissä.

Ja kyllä, vaihtaisin koska vaan takaisin Jukkaan. Myös mieluusti Nokkaan.
Joo, tämä oli Jalosessa yksi helvetin ärsyttävä piirre. En ottaisi takaisin. Joku guruhan tuonne tarvittaisiin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mielestäni tarvitte ”Hot” Doug Sheddenin! Vähän särmää ja varalla Iron Mike Keenan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mä näkisin, että Marjamäellä on tasan kaksi vaihtoehtoa. Erota tai oppia. Kurrilla mä näkisin yhden oikean vaihtoehdon, ehkä usko hänen siihen tarttuvan. Se on erottaminen.

Tänään jopa selostajakaksikko tarttui väsymykseen. Yleensä yhdessä ollessaan nuo puhuvat Jokereihin negatiivisesti liittyvistä asioista vain silloin, kun faktat ovat liian näkyviä kiellettäviksi tai kommentoitaviksi. Ja tämä siis neljännessä pleijaripelissä vastustajan vetäessä vielä freesillä jalalla. Tällä rotaatiolla mitä koko Marjamäen KHL-ura on väännetty, tuo on täysin odotettava reaktio. Moni virhe menee varmasti tämän piikkiin ihan siinä missä menee esimerkiksi puutteellinen kyky lähteä hyökkäykseen. Rotaation on oltava entistä laajempaa ja erityisesti tällä kaudella sen olisi pitänyt olla jopa ylikorostetussa roolissa. Runkosarjaesityksillä ja -sijoituksilla ei ole merkitystä, jos potkussa aletaan jäämään jälkeen pleijareissa.

Tuohon liittyen, ei rikkinäisiä äijiä pitäisi peluuttaa varsinkaan runkosarjassa. Kun Nelli palasi loukkinsa jälkeen, hän oli käytännössä hyödytön huomioiden maksimipotentiaalin. Tänään jopa Jensen otti aloituksia ennen häntä. Lindbäck palasi ja tyystin vaarattomassa tilanteessa hajosi aiemmin tällä kaudella uudelleen. Listaa voisi jatkaa. Yksittäisellä runkosarjapelillä voi olla sijoituksen verran vaikutusta ja sen pitäisi olla pienempi paha kuin riski uudesta ja pidemmästä loukista.

Pelitavan ongelmallisuutta ja variaatioita @Cobol on jo tarkemmin avannut, mun on turha lähteä selittämään täysin samoja juttuja. Mä en niitä saa paremmin tai edes yhtä hyvin avattua, joten mun avautumiset olivat yhtä tyhjän kanssa.

Reagointi pelin aikana, tää ei ole vissiin toiminut kertaakaan KHL:ssa yhtä ottelua isommassa mittakaavassa. Ei esimerkiksi aikalisän tarvitse olla mikään tamimainen performanssi, mutta niitä voi käyttää muutenkin kuin vain viimeisellä parilla minuutilla. Skabelka sai nollattua Jokerien momentumin tässä sarjassa pari kertaa aikalisällä, Marjamäki ei tehnyt mitään kääntääkseen Lokon momentumia. Tai se peluutus. Lööv kolmannessa matsissa aivan kassalla ja vielä jatkoerässä painetaan Lööviä kentälle. Yksittäisessä ottelussa sun pitää hyväksyä se, että joku vakioäijä on siirrettävä istumaan. Jos muiden rasitus estää tuon, on myös toinen virhe tehtynä. Ja mites toinen peli? Lindbäck ollut hajalla taululle isketään 4-0 ja game over. Ota saatana se veska luukulta, anna snadi huili ja varmistu siitä, ettei se hajoa täysin yhdentekevässä tilanteessa.

Ja ai että kun nähtiin monta matsia, jossa joukkue tuli kentälle vain hengailemaan. Joskus laiva saatiin käännettyä edes osittain, kuten kolmospelissä, mutta vasta kun kaveri oli saanut rällästää hyvän tovin. Miten se voi olla niin pirun vaikeaa? Voisiko olla, että esimerkiksi väsynyt jätkä ei tee fyysistä valmistautumista ihan täydellä teholla tai saa mielenmaisemaa oikeaksi? Ja mitä sitä stressaamaan, todennäköisyyksien varassa sun rooli on anyways sementoitu. Joko pelaat kun on aivan pakko ja otteista huolimatta ei kannata liikaa jatkossa odottaa, olet osa parin jannun "rotaatiota" tai voit olettaa ettei paljon alta täyttä runkosarjaa kannata pelätä.

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Marjamäki epäonnistui ja rankasti. Hän teki monia sellaisia virheitä, joista hänen olisi pitänyt tietää. Ja hän ei ole tyhmä tai enää siinä liigamielentilassa, että vanhat äijät jaksavat aikaeroista, matkustamisesta ja muusta riippumatta. Hän otti tietoisen riskin jaksamisen osalta ja se maksoi tämän kauden.

Ei muuta kuin uutta kautta odottamaan. Toivottavasti uusi jätkä on penkin takana, todennäköisesti kuitenkin Marjamäki jatkaa. Ja nyt on ainakin aikaa miettiä asioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös