Lasten taitovalmentajat

  • 5 098
  • 8

scholl

Jäsen
En löytänyt tästä vielä ketjua, vaikka yritin etsiä, mutta tosiaan viime vkolla julkistettiin ne Kummolan lupaamat taitovalmentajat juniorijoukkueisiin. Iltalehden juttu aiheesta: He ovat Kummolan lupaamat taitovalmentajat - mukana Kultaleijona | Jääkiekko | Iltalehti.fi

Minua ihmetyttää muutama asia. Aloitetaan vaikkapa:
- eikö tuollaiset entiset pelaajat voi tehdä talkootyötä, antaa seuroille takaisin sitä, mitä ovat itse nuorina myöskin vastikkeetta saaneet? Monien lasten vanhemmatkin ovat iltaisin mukana harrastustoiminnassa ilman palkkaa
- miksi Mika Nieminen on laitettu Tapparan junioreihin kun hän on kuitenkin Ilves? Heittikö Kummola niitä ihan randomina minne sattuu?
 

Jubee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Anaheim Ducks, New Jersey
En löytänyt tästä vielä ketjua, vaikka yritin etsiä, mutta tosiaan viime vkolla julkistettiin ne Kummolan lupaamat taitovalmentajat juniorijoukkueisiin. Iltalehden juttu aiheesta: He ovat Kummolan lupaamat taitovalmentajat - mukana Kultaleijona | Jääkiekko | Iltalehti.fi

Minua ihmetyttää muutama asia. Aloitetaan vaikkapa:
- eikö tuollaiset entiset pelaajat voi tehdä talkootyötä, antaa seuroille takaisin sitä, mitä ovat itse nuorina myöskin vastikkeetta saaneet? Monien lasten vanhemmatkin ovat iltaisin mukana harrastustoiminnassa ilman palkkaa
- miksi Mika Nieminen on laitettu Tapparan junioreihin kun hän on kuitenkin Ilves? Heittikö Kummola niitä ihan randomina minne sattuu?

Eivät varmaan halunneet laittaa kahta taitovalmentajaa samaan seuraan kun tuolla on Ilvekselle merkitty myös Jussi-Pekka Aho. Sitä en tiedä miksi näin päin mutta luulen että herroilta itseltäänkin on kysytty asiaan mielipide.
 
En löytänyt tästä vielä ketjua, vaikka yritin etsiä, mutta tosiaan viime vkolla julkistettiin ne Kummolan lupaamat taitovalmentajat juniorijoukkueisiin. Iltalehden juttu aiheesta: He ovat Kummolan lupaamat taitovalmentajat - mukana Kultaleijona | Jääkiekko | Iltalehti.fi

Minua ihmetyttää muutama asia. Aloitetaan vaikkapa:
- eikö tuollaiset entiset pelaajat voi tehdä talkootyötä, antaa seuroille takaisin sitä, mitä ovat itse nuorina myöskin vastikkeetta saaneet? Monien lasten vanhemmatkin ovat iltaisin mukana harrastustoiminnassa ilman palkkaa
- miksi Mika Nieminen on laitettu Tapparan junioreihin kun hän on kuitenkin Ilves? Heittikö Kummola niitä ihan randomina minne sattuu?

Keskusteltiin aiheesta muutaman alan miehen kanssa jokunen aika sitten ja skenaariomme toteutui. Ja ei, kukaan meistä ei todellakaan ollut ehdolla taitovalmentajaksi ;)
Pohdimme, että jotakuinkin puolet tulee olemaan oikeasti hyviä valintoja, neljäsosa siinä ja siinä ja loppu neljäsosa suojatyöpaikkoja. Valitettavasti.
Sen enempää osoittelematta ketään, tehköön kukin alueeltaan omat johtopäätöksensä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jaakko Välimaa (Ässät) on toiminut jo aiemmilla kausilla junnujen vastuuhenkilönä. Ihan oikea mies tuohon taitovalmentaja hommaan. Käy usean kerran kaudessa kaikkien junnujoukkueiden treeneissä ja neuvoo ihan kädestäpitäen yksittäistäkin junioria.

Käsitykseni mukaan Välimaa on "kutsumusammatissaan" toimiessaan junnujen kanssa, sen verta sitoutumista on hommissaan osoittanut ässäjunnuja kohtaan. Jaakko myös kertoo näkemyksiään ja antaa neuvoja junnujen omille valmentajille. Junioripäällikkö on ollut Jaakko Välimaan titteli, ennen tätä uutta pestiä.
 
Satakunnan Kansan perusteella joukkueet ovat saaneet itse valita valmentajansa.

Ja juuri siksi sieltä löytyy ainakin omaan silmääni ja peilattuna pelaajan historiaan ja/tai olemattomaan valmennus- ja/tai kouluttajataustaan muutama perin erikoinen valinta.

Toivon toki, että kaikki osaavat asiansa ja heissä on sittenkin sisäänrakennettuna jokin muistakin kuin itsestään välittävä osa.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
- miksi Mika Nieminen on laitettu Tapparan junioreihin kun hän on kuitenkin Ilves? Heittikö Kummola niitä ihan randomina minne sattuu?

Ainakin viime kaudella Nieminen toimi Tapparan C-junioreiden vastuuvalmentajana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös