Lasse Kukkonen – kärppäkapteeni

  • 246 946
  • 770

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katso tilastoista.
Sinä kirjoitit Kukkosen puolustuspelaamisen olevan huonoa. Pyysin perusteluja mielipiteellesi ja vastauksesi oli tuossa. Oletko nyt tosissasi?

Kirjoitit aiemmin, ettet ole Kukkosen pelejä paljon nähnyt. Sen kyllä huomaa kirjoittelustasi, sillä et näytä tunnistavan ollenkaan minkälaisesta ja minkä tasoisesta jääkiekkoilijasta on kyse, kun puhutaan Lasse Kukkosesta. Silmiäsi eivät avaa tilastot, peliesitykset, eivätkä edes jääkiekon korkeimman tason asiantuntijoiden lausunnot. Millä perusteella olet mielipiteesi muodostanut Kukkosen tämänhetkisestä tasosta?
 
Viimeksi muokattu:

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän kuun osalta ylivoimaisen runkosarjajohtajan ykkönen +- -tilastossa, ja tämän hetken virettähän se Marjamäkikin painotti.
Tähän tarkennus, että koko Liigan puolustajien paras +/- -tilasto tammikuussa (8ott, +7, 10-3). Tehopisteitäkin on tullut muutama (2+1=3), joka on ihan ok tulos, ottaen myös huomioon sen, ettei koko Liigasta löydy montaa puolustajaa, jotka olisivat 2 tai enemmän maalia tammikuussa tehneet. Kukkosen AV-pelaamisesta sen verran, että ei ole ollut kentällä kertaakaan tammikuussa vastustajan iskiessä YV-maalin. Kärpille on tuomittu 38x2 min ja kyllähän Kukkonen sieltä alivoimalta pääsääntöisesti on löytynyt.

Oli miten oli, niin Kukkonen on todellakin nousujohteisessa kunnossa ja kyllä tilastotkin sen osoittavat.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aloitit muuten tämän keskustelun viestillä, jossa totesit, että Kukkonen ei ole missään roolissa Liigan paras. Kuka on sinun mielestäsi parempi pelaaja johtajuusroolissa? Kapteenina? Ja turha nyt ottaa mitään pelillisiä juttuja tähän mukaan, sillä jonkun rooli se johtaja on olla siellä kentän ulkopuolellakin. Kuka on mielestäsi liigasta parempi tässä kuin Lasse?

En tiedä osaatko lukea, mutta tiedustelin mikä tämä "rooli" Kärpissa on (jossa hänen väitettiin olevan paras)? Minulle asianomainen vastasi, että kyseiseen rooliin kuuluu merkittävässä roolissa pelilliset ansiot. Et kai sinäkään niin tyhmä ole, että kuvittelit hänen roolinsa olevan puhtaasti johtamisessa?
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinä kirjoitit Kukkosen puolustuspelaamisen olevan huonoa. Pyysin perusteluja mielipiteellesi ja vastauksesi oli tuossa. Oletko nyt tosissasi?

Kirjoitit aiemmin, ettet ole Kukkosen pelejä paljon nähnyt. Sen kyllä huomaa kirjoittelustasi, sillä et näytä tunnistavan ollenkaan minkälaisesta ja minkä tasoisesta jääkiekkoilijasta on kyse, kun puhutaan Lasse Kukkosesta. Silmiäsi eivät avaa tilastot, peliesitykset, eivätkä edes jääkiekon korkeimman tason asiantuntijoiden lausunnot. Millä perusteella olet mielipiteesi muodostanut Kukkosen tämänhetkisestä tasosta?

Käännät toistuvasti keskustelun Kukkoseen. Keskustele mielummin siitä, onko hän parempi kuin muut puolustajat (jonka esitit). On aika banaalia perustella Kukkosen parhautta katsomalla ainoastaan Kukkosta.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
En tiedä osaatko lukea, mutta tiedustelin mikä tämä "rooli" Kärpissa on (jossa hänen väitettiin olevan paras)? Minulle asianomainen vastasi, että kyseiseen rooliin kuuluu merkittävässä roolissa pelilliset ansiot. Et kai sinäkään niin tyhmä ole, että kuvittelit hänen roolinsa olevan puhtaasti johtamisessa?

Kukkonen ei ole missään roolissa liigan paras.

Kiitos kysymästä, osaan kyllä. Harmi, että itse et osaa kirjoittaa että tulisit ymmärretyksi. Tuo aloitusviestisi on aika yksiselitteinen. Rooli se on jokaisella kaukalon ulkopuolellakin. Kukkonen on johtajuusominaisuuksissaan ja täten tässä roolissa liigan paras, yksiselitteisesti. Ihan sama mitä viestiä lainasit tuolla vastauksella, sillä juuri tuota sinä tuossa viestissäsi sanoit.

Et muuten vieläkään osannut vastata, vaan jatkoit samaa paskanjauhantaa. Nyt tuli selväksi, että et kykene järkevään keskusteluun, harmi.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lasse on Liigan paras juuri tuossa roolissa, jota hän parhaillaan Kärpissä saa pelata. Puolustava puolustaja järkevällä peliajalla. Syö kiekkoja, voittaa kaksinkamppailut, ylivertainen johtaja, laittaa nopeasti varman ensimmäisen syötön. Lasse on päässyt paremmin ja paremmin kiinni uuteen pelitapaan, eikä ole enää tilanteista myöhässä niin kuin vielä muutama viikko sitten. Uskoisimpa, että tähän on vaikuttanut sekin, että liike alkaa pikkuhiljaa löytymään loukkaantumisen runteleman kesäharjoittelun jäljiltä. Lasse on muuten löytänyt vuodenvaihteen jälkeen myös maalijyvänsä. Loistava pelaaja, paras roolissaan.

Tässä pyydetty ja kattava kuvaus roolista Kärpissä.

Kiitos kysymästä, osaan kyllä. Harmi, että itse et osaa kirjoittaa että tulisit ymmärretyksi. Tuo aloitusviestisi on aika yksiselitteinen. Rooli se on jokaisella kaukalon ulkopuolellakin. Kukkonen on johtajuusominaisuuksissaan ja täten tässä roolissa liigan paras, yksiselitteisesti. Ihan sama mitä viestiä lainasit tuolla vastauksella, sillä juuri tuota sinä tuossa viestissäsi sanoit.

eli rooli Kärpissä. Vai oletko sitä mieltä että hänen roolinsa on puhtaasti johtamisessa? Mikäli puhe olisi puhtaasti johtamisesta, voitaisiin vertailuun varmaan vetää mukaan myös valmentajat? Mutta kun ei ollut.

Ja keskusteluahan en avannut minä, vaan väite siitä että "Kukkonen on roolissaan paras". Joko sinäkin ymmärrät?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käännät toistuvasti keskustelun Kukkoseen. Keskustele mielummin siitä, onko hän parempi kuin muut puolustajat (jonka esitit). On aika banaalia perustella Kukkosen parhautta katsomalla ainoastaan Kukkosta.
En nyt tiedä, mitä puolustajia olen täällä esittänyt, en varmaan ketään. Mitä oikein tarkoitat?

Juuri suoritetussa olympiajoukkueen valinnassa pyrittiin saamaan jokaiseen rooliin paras mahdollinen yksilö. Lasse Kukkonen on yksi valituista. Hänen roolinsa joukkueessa on olla joukkueen kapteeni, alivoiman erityisosaaja ja suorittaa varmaa puolustuspelaamista kovalla asenteella. Liigasta joukkueeseen valittiin kolme puolustajaa Kukkosen lisäksi eli Miika Koivisto ja Miro Heiskanen kiekolliseen rooliin ja Mikko Lehtonen enemmän yleispuolustajan rooliin.

Kyllä minä pysyn edelleen väitteeni takana eli Lasse Kukkonen on Liigassa paras roolissaan. Väitteeni olen perustellut vähintäänkin kohtuullisesti. Samoja perusteluja ja parempiakin ovat kirjailleet monet muutkin nimimerkit. Sinulta olen saanut lukea, anteeksi nyt vain suora sanavalintani, lähinnä paskaa. Paskalla tarkoitan tässä tapauksessa ylimielistä höpötystä.

Keskustelu kanssasi ei etene, koska et enää edes pyri perustelemaan heittojasi. Jotta keskustelumme asiasta voi jatkua, tehdääkö niin, että ensin kerrot meille perustelusi Kukkosen huonosta puolustuspelaamisesta. Toiseksi kerrot, miten sinä olet kyseisen mielipiteesi muodostanut. Minua kiinnostaa tietää, perustuuko näkemyksesi pelköstään tilastoihin, jotka eivät muuten tällä hetkellä tue väitettäsi. Mahdollisesti asiantuntijalausuntoihin, jotka eivät muuten tue väitettäsi. Ehkäpä katsomiisi otteluihin, joita et ole kuitenkaan oman kertomasi mukaan juuri katsellut. Onko sinulla ollut olemassa jokin muu tapa, jonka avulla olet näkemyksesi Lasse Kukkosesta muodostanut. Minua ihmetyttää kovin, miten voit väittää Lasse Kukkosen olevan huono puolustuspelaamisessa!

Edit. Toki myös Miro Heiskanen valittiin!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@McTorso muista tämä allaoleva lainaus. Ihan turha hakata päätä seinään Gurun kanssa, kun ei hän ole edes katsonut Lassen pelejä. Senkun trollaa ylijumala Mertarannan esimerkin kautta.
Muistelinkin, että kyseinen nimimerkki jotain tuon tyylistä olisi kirjoittanut, varmaankin kiukuspäissään. Niin vankka mielipide hänellä vaikuttaa olevan, että minua on alkanut oikeasti kiinnostaa, miten ihmeessä hän on siihen päätynyt. Tuohon asiaan olisi kiva saada selvyyttä, mutta pahoin pelkään, ettei hän itsekään tiedä vastausta. No, kaikkea ei voi saada, joten valmistaudun kokemaan pettymyksen tämän asian suhteen.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En nyt tiedä, mitä puolustajia olen täällä esittänyt, en varmaan ketään. Mitä oikein tarkoitat?

Juuri suoritetussa olympiajoukkueen valinnassa pyrittiin saamaan jokaiseen rooliin paras mahdollinen yksilö. Lasse Kukkonen on yksi valituista. Hänen roolinsa joukkueessa on olla joukkueen kapteeni, alivoiman erityisosaaja ja suorittaa varmaa puolustuspelaamista kovalla asenteella. Liigasta joukkueeseen valittiin kolme puolustajaa Kukkosen lisäksi eli Miika Koivisto ja Miro Heiskanen kiekolliseen rooliin ja Mikko Lehtonen enemmän yleispuolustajan rooliin.

Kyllä minä pysyn edelleen väitteeni takana eli Lasse Kukkonen on Liigassa paras roolissaan. Väitteeni olen perustellut vähintäänkin kohtuullisesti. Samoja perusteluja ja parempiakin ovat kirjailleet monet muutkin nimimerkit. Sinulta olen saanut lukea, anteeksi nyt vain suora sanavalintani, lähinnä paskaa. Paskalla tarkoitan tässä tapauksessa ylimielistä höpötystä.

Keskustelu kanssasi ei etene, koska et enää edes pyri perustelemaan heittojasi. Jotta keskustelumme asiasta voi jatkua, tehdääkö niin, että ensin kerrot meille perustelusi Kukkosen huonosta puolustuspelaamisesta. Toiseksi kerrot, miten sinä olet kyseisen mielipiteesi muodostanut. Minua kiinnostaa tietää, perustuuko näkemyksesi pelköstään tilastoihin, jotka eivät muuten tällä hetkellä tue väitettäsi. Mahdollisesti asiantuntijalausuntoihin, jotka eivät muuten tue väitettäsi. Ehkäpä katsomiisi otteluihin, joita et ole kuitenkaan oman kertomasi mukaan juuri katsellut. Onko sinulla ollut olemassa jokin muu tapa, jonka avulla olet näkemyksesi Lasse Kukkosesta muodostanut. Minua ihmetyttää kovin, miten voit väittää Lasse Kukkosen olevan huono puolustuspelaamisessa!

Olet oikeassa. Huono on liian voimakas termi. Keskinkertainen on se sana, jota olenkin pääasiassa käyttänyt. Huono meni liioittelun puolelle.

Ja kyllä, olet esittänyt mielipiteesi. Perustelusi ovat kuitenkin pääasiassa pohjautuneet muihin mielipiteisiisi. Tämän lisäksi väität, etteivät edes tilastot tue minun mielipidettäni.

Myönnät kuitenkin, että Kukkosella meni syksy huonosti? Nyt sen sijaan uskot, että suunta on kääntynyt? On mielestäni aika luonnollista, että +/- näyttää tammikuun osalta plussaa, etenkin kun Kärpät on ottanut pisteitä jokaisessa pelaamassaan ottelussa voittaen mm. Ässät 5-0 ja Ilveksen 4-0. Tammikuun otos on sen verran huono, etten vetäisi siitä suurempia johtopäätöksiä "tämän hetken kunnosta". Ottaen huomioon Kärppien onnistuneen alkukauden, ovat syksyn lukemat Kukkosen pelistä aivan liian huonot "hyvälle puolustajalle". Onko pelaaja hyvä, jos se on pelannut n. 10/45 kaudesta siedettävällä tasolla?
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olet oikeassa. Huono on liian voimakas termi. Keskinkertainen on se sana, jota olenkin pääasiassa käyttänyt. Huono meni liioittelun puolelle.
Mielestäni keskinkertainenkin on liiottelua. Voisitko perustella tuon väitteesi?
Ja kyllä, olet esittänyt mielipiteesi. Perustelusi ovat kuitenkin pääasiassa pohjautuneet muihin mielipiteisiisi. Tämän lisäksi väität että tilastot eivät tue minun mielipidettäni.
Katson pelejä omilla silmilläni ja muodostan mielipiteeni oman pääni sisällä. Olisi aika hurjaa, jos perusteluissani ei näkyisi mielipiteeni. Minusta olisi kurjaa elää vain muiden mielipiteiden varassa. Näkemystäni tukevat myös tilastot ja asiantuntijalausunnot. Keskustelu lähti liikkeelle, jos muistat, siitä, että Kukkonen on parantanut vuodenvaihteen jälkeen paljon. Samassa yhteydessä toin esille tammikuun tilastot. Näiden pohjalta tätä keskustelua on käyty.
Myönnät kuitenkin, että Kukkosella meni syksy huonosti? Nyt sen sijaan uskot, että suunta on kääntynyt? On mielestäni aika luonnollista, että +/- näyttää tammikuun osalta plussaa, etenkin kun Kärpät on ottanut pisteitä jokaisessa pelaamassaan ottelussa voittaen mm. Ässät 5-0 ja Ilveksen 4-0. Tammikuun otos on sen verran huono, etten vetäisi siitä suurempia johtopäätöksiä "tämän hetken kunnosta". Ottaen huomioon Kärppien onnistuneen alkukauden, ovat syksyn lukemat Kukkosen pelistä aivan liian huonot "hyvälle puolustajalle". Onko pelaaja hyvä jos se on pelannut n. 10/45 kaudesta siedettävällä tasolla?
Olen todennut Lassen syksyn huonoiden ja kertonut jopa syytkin siihen. Olen myös kertonut syyt Lassen otteiden parantumiselle. Luetko sinä näitä viestejä? Oletko muuten huomannut, miten Kärpät on pelannut koko alkukauden ajan? Ei, sinusta ei ole käsittelemään tätä asiaa järkevällä tasolla. Et täytä edes vähimmäisvaatimusta eli kanssaväittelijän viestien lukemista.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vai oletko sitä mieltä että hänen roolinsa on puhtaasti johtamisessa? Mikäli puhe olisi puhtaasti johtamisesta, voitaisiin vertailuun varmaan vetää mukaan myös valmentajat? Mutta kun ei ollut.

Ja keskusteluahan en avannut minä, vaan väite siitä että "Kukkonen on roolissaan paras". Joko sinäkin ymmärrät?

@Epätietoinen Kannattaa muuten rauhassa miettiä tekstin sisältöä ennenkuin vastaa. Olet hyvin ansiokkaasti valinnut nimimerkiksesi "Epätietoisen". Tosin nyt kun tuli selväksi, että sinulla menee 5 päivää siihen, että ylipäätään ymmärrät mistä puhutaan, voidaan todeta että tuo nimimerkkisi suorastaan mairittelee tasoasi. Näin ollen kannattaa miettiä ihan rauhassa - olla mielummin vastaamatta. Ymmärrät varmaan, ettei ole kovinkaan hedelmällistä keskutella kanssasi. Voihan hyvin olla, että sinulla menee ensi viikkoon, ennenkuin ymmärrät tämänkään viestin sisältöä.
 
Viimeksi muokattu:

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo varmaan monelle Oululaiselle Lasse on paras. Se mitä kukin parhaalla ymmärtää on varmaan monessa asiassa subjektiivinen näkemys. Pelaajan parasta ennen päivä voi olla mennyt, mutta silti voi olla niin kova kaveri, että mahtuu olympiajoukkueeseen. Voisitko muuten arvon Guru mainita yhdenkin raumalaisen tai taustaisen pelaajan, jolla on kovemmat kansalliset ja kansainväliset meriitit arvokisoista kuin Lassella? Voidaan arvioida tähän paras käsitteeseen liittyviä mittasuhteita pitemmän ajan meriittien näkökulmasta.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tässä pyydetty ja kattava kuvaus roolista Kärpissä.



eli rooli Kärpissä. Vai oletko sitä mieltä että hänen roolinsa on puhtaasti johtamisessa? Mikäli puhe olisi puhtaasti johtamisesta, voitaisiin vertailuun varmaan vetää mukaan myös valmentajat? Mutta kun ei ollut.

Ja keskusteluahan en avannut minä, vaan väite siitä että "Kukkonen on roolissaan paras". Joko sinäkin ymmärrät?
Et sitten taaskaan ymmärtänyt lukemaasi, harmi. Ymmärrän kyllä, että tarkoitit tuolla heitollasi sitä, että Kukkonen ei ole liigan paras roolissa, jossa oli määritelty nuo McTorson mainitsemat asiat. Tästä huolimatta sanoit: "Kukkonen ei ole MISSÄÄN roolissa liigan paras". Tämä on yksinkertaisesti vain väärin, tarkoitit sitä tai et. Et sitten ilmeisesti tarkoittanut kuitenkaan tuota mitä sanoit. Sinun olisi pitänyt kirjoittaa esim. "Kukkonen ei ole tuossa roolissa liigan paras". Tuolla kommentilla annoit ymmärtää, että Kukkonen ei ole missään roolissa liigan paras. Yksiselitteisesti Kukkonen voidaan määritellä liigan parhaaksi rooliin, johon kuuluu vain johtamisominaisuudet. Joten väittämäsi oli virheellinen. Sinua lainatakseni: joko sinäkin ymmärrät?

Valmentajien ottaminen samaan kastiin ei ole mielekästä jo siitä syystä että vertailu on mahdotonta.

En muuten vieläkään ole saanut niitä perusteluja mitä pyysin. Takerrut ja lainaat jotain mitättömiä heittoja tekstistä ja viet keskustelua väärille raiteille. Joko nyt vastaisit niihin kysymyksiin, joita esitin sinulle joku viesti sitten?


@Epätietoinen Kannattaa muuten rauhassa miettiä tekstin sisältöä ennenkuin vastaa. Olet hyvin ansiokkaasti valinnut nimimerkiksesi "Epätietoisen". Tosin nyt kun tuli selväksi, että sinulla menee 5 päivää siihen, että ylipäätään ymmärrät mistä puhutaan, voidaan todeta että tuo nimimerkkisi suorastaan mairittelee tasoasi. Näin ollen kannattaa miettiä ihan rauhassa - olla mielummin vastaamatta. Ymmärrät varmaan, ettei ole kovinkaan hedelmällistä keskutella kanssasi. Voihan hyvin olla, että sinulla menee ensi viikkoon, ennenkuin ymmärrät tämänkään viestin sisältöä.
Pahoittelut, että jäi vastaaminen tuohon yhteen viestiin. En notku koko päivää täällä jatkoajassa tivaamassa sinunlaisilta vastauksia, joita en tule varmaan koskaan saamaan.

Kannattaa muuten tarkistaa foorumin sääntö #6.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Et sitten taaskaan ymmärtänyt lukemaasi, harmi. Ymmärrän kyllä, että tarkoitit tuolla heitollasi sitä, että Kukkonen ei ole liigan paras roolissa, jossa oli määritelty nuo McTorson mainitsemat asiat. Tästä huolimatta sanoit: "Kukkonen ei ole MISSÄÄN roolissa liigan paras". Tämä on yksinkertaisesti vain väärin, tarkoitit sitä tai et. Et sitten ilmeisesti tarkoittanut kuitenkaan tuota mitä sanoit. Sinun olisi pitänyt kirjoittaa esim. "Kukkonen ei ole tuossa roolissa liigan paras". Tuolla kommentilla annoit ymmärtää, että Kukkonen ei ole missään roolissa liigan paras. Yksiselitteisesti Kukkonen voidaan määritellä liigan parhaaksi rooliin, johon kuuluu vain johtamisominaisuudet. Joten väittämäsi oli virheellinen. Sinua lainatakseni: joko sinäkin ymmärrät?

Valmentajien ottaminen samaan kastiin ei ole mielekästä jo siitä syystä että vertailu on mahdotonta.

En muuten vieläkään ole saanut niitä perusteluja mitä pyysin. Takerrut ja lainaat jotain mitättömiä heittoja tekstistä ja viet keskustelua väärille raiteille. Joko nyt vastaisit niihin kysymyksiin, joita esitin sinulle joku viesti sitten?

Pahoittelut, että jäi vastaaminen tuohon yhteen viestiin. En notku koko päivää täällä jatkoajassa tivaamassa sinunlaisilta vastauksia, joita en tule varmaan koskaan saamaan.

Malttia malttia vastauksissa! Kannattaa miettiä vielä muutama päivä sanoja, lauseita, sisältöjä jne! Maailma voi näyttää ihan erilaiselta ensi viikolla. Ei siis tosiaan mitään kiirettä!
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vähän näyttää siltä, että vuonna 2018 ikiliikkuja on viimein keksitty. Näin sivusta seuraavana heittäisin, että ei tämä niin vakavaa ja jokaiselle sallittakoon oma mielipiteensä. Oma kantani on, että Lassella on yhä eväät olla erinomainen roolissaan. Syksy ei ollut aivan yhtä vahva kuin mitä Lasselta on totuttu näkemään, mutta nyt vanha vire on alkanut löytymään ja Lasse on yleensäkin ollut keväällä niin hyvä etten huolehtisi liikaa vireen taantumisesta.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Kaveri väittää Lassen hyvän tammikuun olevan seurausta vain Kärppien hyvistä otteista, mm. noiden '5-0' pelien takia. Kuitenkin kirjoittaa, että ei seuraa maalaisten pelejä eikä ole Lassen otteita nähny.

Ne jotka pelejä on nähny tietää ilman mitään värilaseja että Lassen otteet on parantunu syksystä huomattavasti ja sitä tukee myös nuo tilastot. Tilastot voi joskus valehdella mutta ei tässä tapauksessa ja sen kertoo useat seuranneet silmäparit.

Ilman sen suurempaa itsemoderointia eikö tää yks joutais jo pois kun keskustelu on pelkkää puskahuutelua ja vänkäämistä.. vastalauseet kuuluu keskusteluihin mutta niissäkin sietäisi olla joku tapa miten niitä esittää.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Raumalaiset on leijoja ja pahemman luokan jaarittelijoita, ei niiden kanssa kannata alkaa vänkäämään. Siinä kisassa ei loppua tule :)

Lasse on paikkansa Koreaan ansainnut ja tulee hoitamaan ruotunsa Lassemaisen tyylikkäästi. Ikätoveri Niskala kaffittelee sitten pystykahveja Rauman torilla ja ihmettelee kun ei riitä, varmaan Lassen vika sekin.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tilastoa löytynyt Kukkosesta hyvin palstaveljiltä, mutta heitän tähän muutaman oman kommentin, ihan katsottujen pelien perusteella.

Ensinnäkin +/- tilaston neljän kärjen puolustajien osalta miehittää Kärppien pakit joiden joukossa ei ole Kukkos Lasse. Minulla ätltä kaudeltä jäänyt mieleen Jukurit peli. Siinä Lasse sai luistemen poskeen ottelun ensimmäisessä erässä. Kärpät meni ottelussa toisessa erässä 5-1 johtoon. moni varmaan muistaa, että miten siinä kävi. Jukurit tuli 4 maalin takaa tasoihin. Kyllä siinä ottelun viime hetkeillä oli Lassea ikävä, vaikka meiltä nuo +/-tilaston kärkeä löytyi. Nuo kaikki erinomaisia pulustajia, hyviä luistelemaan, hyviä kaksinkamppailemaan ja suoritusvarmoja. Lasse on sitten siinä maalin edessä vaan kova ja jsa hyvä. Aina se vaan se jalka, maila tai kroppa ilmestyy kiekon eteen. Maalin edessä ei ole hauskaa.

Olympiakisoista tuli noita mitalia dokumentteja YLE:llä ja taitaa löytyä Areenasta. Siinä voi katsella, että kyllä se siellä joku muukin valmentaja kuin Marjamäki heittää Lassea viime hetkillä kentälle. Kyllä se Lasse näyttää hitaalle änäritähtienkin vierellä, mutta kun johtaa 3-2 ottelun lopussa riittää, etät joka kerta kiekon edessä ja heittää sen sinisen yli. Sen se Lasse osaa.

Sitten tuosta Lassen roolista, en usko sen olevan suuri vaan 3-4 kentän pakki ja AV:t. Sellaisen pakin homma on pelata varmasti 0-0 peliä ne 5-7 minuuttia. Välttämättä se kisojen ensikertalaisella, joka tottunut liigassa pelaamaan 20 minuuttia ole helppoa. Saattaa olla, että maila väpättää ja kiekko polttelee. Ne virheet sitten siihen paikkaan on kalliita. Saattaa se virhe Lasselle tulla. Luulen, että ensikertaialinen ja Lasse on tilanteen jälkeen jäässä. Lassen kohdalla se tarkoittaa, että hän heittätyy ja iskee kiekon poissa viime hetkellä läpiajossa. Ensikertalaisella se tarkoittaa jotain muuta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kapteenilla 10 viime ottelua, tehotilastossa +11 (14-3). Pisteitäkin siinä sivussa 2+2=4.
Jäätävässä tikissä on kapteenimme näin olympialaisten alla. Tämä ei liene suuri yllätys miehen uraa seuranneille. Yllätys ei tule olemaan sekään, että terveenä ollessaan Lasse on myös Liigan pudotuspeleissä aivan timanttinen, roolissaan Liiga paras! Hyvä Lasse! Tulta munille!
 
Viimeksi muokattu:

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaveri väittää Lassen hyvän tammikuun olevan seurausta vain Kärppien hyvistä otteista, mm. noiden '5-0' pelien takia. Kuitenkin kirjoittaa, että ei seuraa maalaisten pelejä eikä ole Lassen otteita nähny.

Ja tuskimpa ne 5-0 tai 4-0 pelitkään ovat tuohon tulokseen päätyneet täysin Lassesta riippumatta :) Veikkaan ennemmin että Lassella on noissakin peleissä ollut hyvin suurikin rooli, joskaan ei välttämättä pisteiden valossa.

Toisekseen, oletteko te huomanneet miten joukkueen ilme jäällä muuttuu, josa tiukassa paikassa Lasse heitetään askiin? vaikkapa siinä 3-2 tilanteessa kolmannen lopussa tai 5-3 AV:lla? Se mailan tärinä ja hermostuneisuus vähenee huomattavasti kun Lasse on siinä lähellä, jopa kokeneiltakin pelaajilta. Tietenkään niitä viime hetken tasoituksia ei Lassekaan aina pysty estämään, mutta läsnäolo rauhoittaa sanoinkuvaamattomalla tavalla peliä jäällä lähes aina. Olen myös tavannut miehen henkilökohtaisesti jääkiekosta täysin erillisessä ympäristössä ja vaikutus oli jotakuinkin sama. Itse rauhallisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös