Lapset ravintolassa

• 1 278
  • 12

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuukauden päästä on äitienpäivä. Silloin mennään perheen voimalla ulos syömään. Tarkoituksena olisi nauttia hyvä ateria jossakin kivassa ravintolassa.

Vaan ne lapset. Ei ole helppoa lähteä tenavien kanssa fiinisti ravitsemaan itseään. Eihän ne pysy paikoillaan hetkeäkään. Tai sitten ainakin mekastavat pöydässä. Tuskin ruokakaan kelpaa. Onhan noita hyviä tapoja koittanut epätoivoisesti jälkikasvuun iskostaa, mutta eihän lapselta voi liikoja vaatia, ainakaan pieneltä sellaiselta.

Kyllähän sitä itse kestää, ei siinä mitään. Mutta kun ravintoloissa on yleensä muitakin ihmisiä syömässä eikä sitä haluaisi turhaa pahennusta herättää meluavilla ja juoksentelevilla muksuilla. Äitienpäivänä on onneksi muitakin pienilapsisia perheitä liikkeellä, joten oma yksikkömme ei herättäne sen erityisempää huomiota. Mutta muina päivinä pienten lasten kanssa on todella vaikea lähteä ravintolaan.

Miten te koette asian, arvon jatkoaikalaiset? Etenkin lapsettomat, häiritseekö teitä tämä pieni kansa, jos olette tilanneet 40 euron hyvän aterian ja haluaisitte nauttia ruokanne rauhassa ja kenties viihdyttävämmässä seurassa? Entä lapselliset, miten te selviydytte ravintolassa jälkikasvunne kanssa? Entäpä imetys? Tiedän, että joitakin suorastaan etoo nähdä äidin imettävän lastaan ruokapöydän ääressä. Kuinka te reagoitte?

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä käyn hyvin harvoin syömässä ravintolassa, mutta jos sinne menen, haluan syödä kunnolla. Kavereiden kanssa jos menen, niin eivät ne lapset sen enempää häiritse kuin mekään ;). Imetys on ok, jos siitä ei tehdä isoa numeroa. Tietenkin joskus pienet lapset voivat olla häiriöksi, jos lapsi esim. saa uhmakohtauksen ja kiljuu kurkku suorana tai pieni vauva itkee jatkuvasti, niin väkisinkin meinaa hermo pettää jos sitä joutuu pitempään kuuntelemaan. Mutta tuollaisessa tapauksessa se ei tietenkään ole kivaa kyseiselle perheellekään...

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Noniin, Oloneuvos sanoi oikeastaan kaiken mitä tästä voisin minäkin sanoa.
Lisäisin kuitenkin vielä sen, että monelle ravintolassa käynti on todella harvinaista. Ainoastaan juhlan hetkellä sallitaan hemmotella itseään eteen kannetulla ja kalliilla ruoalla. Silloin ei ole todellakaan kivaa, jos viereisessä pöydässä heiluu "meirän poka", jolle pitäisi puolen ravintelin antaa ymmärrystä.

Mutta taas toisaalta.. kun homma on hanskassa esim. siten, kuin Oloneuvoksella, niin se muuttuu positiiviseksi. On ilo nähdä kun lapsilla on homma hallussa.

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paivamaara?

Anteeksi tyhmyyteni, mutta voisiko joku kertoa minulle mika paiva se aitienpaiva oikein on? Olen ulkomailla eika ole suomalaista kalenteria mista voisi katsoa. Pitaisi Aiskalle lahettaa onnitteluja.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuulostanen tylyltä, mutta minua kyllä harmittaa todella paljon lasten juoksemiset ja kitinät ravintolassa. Yllättävän usein olen nähnyt lasten saavan tehdä, mitä mieleen juolahtaa eli riekkuminen tiskillä ja huutaminen vankalla volyymillä ei tunnu kaikkia vanhempia häiriivän lainkaan. Itse haluan nimenomaa rentoutua ravintolassa, joten lasten mahdollisesti aiheuttama taustahäly käy hermoille.

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
On myös olemassa lapsiystävällisiä ravintoloita , joko leikkipaikalla tai ilman ( jotakin katselemista pitää kuitenkin olla ).
Toisaalta osoittaa jonninmoista typeryyttä lähteä pienten lasten kanssa sellaiseen ravintolaan jossa tilauksen toimittaminen pöytään kestää kauan eli parempi mennä sellaiseen paikkaan jossa tietää saavansa ruoan nopeasti . Jos vanhemmat haluavat miettiä tarkasti omaa tilaustaan kannattaa lasten tilaus jättää ensin sisään että tulisivat nopeammin.
Aina välillä näkee , varsinkin ruokakaupoissa , noita huutokohtauksia , joissa vanhemmat sitten häpeissään ostavat lapsilleen heidän toiveensa ja johan lapsi hiljenee ,mutta , mutta, seuraavalla kerralla tilanne vain pahenee kun lapsi oppii että metelillä saa jotakin aikaan.Olen itsekin joutunut kuuntelemaan omia riiviöitä ko. tilanteissa mutta ovat kyllä nopeasti oppineet etteivät itkulla ja huudolla saa mitään aikaan , meteli voi jopa vähentää heidän ostoksiaan.
Jos haluat kauppaan mukaan , käyttäydy tai sitten et tule kauppaan. Jos et tule kauppaan mukaan , en ehkä muista mitä kaikkea piti ostaakaan.
Jos lapset huutavat , vanhempia pitää ymmärtää jos he eivät heti osta jotakin hiljentääkseen lapsiaan.
Usein lapset hakevat metelöinnillä vain huomiota jota he kaipaavat ja heidän tulee saada , metelöinnin kohde ( karkit tms.) voi olla myös vain veruke huomion saamiseksi.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti gammonthis
Jos vanhemmat haluavat miettiä tarkasti omaa tilaustaan kannattaa lasten tilaus jättää ensin sisään että tulisivat nopeammin.

Aivan näin, helpotta kaikkien elämää.
Kaikista huonoin vaihtoehto on tilata kaikki ruoat samaan aikaan ja pyytää lasten ruokia ensin. Siinä hermostuvat muutkin asiakkat, kun naapuripöytään tulee ruoka nopeammin, vaikka ovat tilanneet myöhemmin. Vaikkakin vain lasten.
Varma tapa saattaa keittiö hermoromahduksen partaalle, on esim. viikonloppuna kiireaikaan pyytää ruoat nopeasti, koska meillä on lapsia mukana, jotka eivät jaksa odottaa. Pitääkö ne lapset sitten tuoda sinne ravintolaan?

Mai

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos lapset osaavat käyttäytyä on heidän läsnäolonsa minulle aivan sama, mutta ravintolassa ei jaksaisi kuunnella kiljuvia lapsia.
Mielestäni on kuitenkin hyvä,että vanhemmat käyvät lastensa kanssa ravintolassa syömässä ja laajentavat näin lastensa kokemuspohjaa ja sitä kautta lapset oppivat kuinka ravintolassa käyttäydytään.Ei mielestäni tulisi odottaa moitteetonta käytöstä ensimmäistä kertaa ravintolassa olevalta lapselta,sillä eihän hän voi tietää kuinka siellä käyttäydytään(vanhempien kuuluisi tietysti lapselleen kertoa, mutta eihän näkemättä oikein tiedä kuinka tilanne menee).

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos en ihan väärin muista, niin mm-kisojen finaali on tänä vuonna lauantaina 11.5. eli äitienpäivän aattona. Mikäli Suomella menee oikein hyvin, niin tuskinpa äitienpäivänä pahemmin ruoka maistuu ;)

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kirkuvat äpärät

Niin, itse olen sitä mieltä että yhtälö lapset+ravintolassa syönti ei sovi yhteen. Itse käyn sen verran harvoin syömässä "kunnolla" että niillä harvoilla kerroilla en halua nähdä alle 15 vuotiaita ravintelissa.

Mikään ei syletä uhtä paljon kuin kirkuen ympäriinsä juoksevat äidin pikku paskiaiset.

Täältä tähän

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakkohan lasten on ravintolaan syömään päästä. Ajatelkaapa perheitä, jotka matkallaan yöpyvät hotellissa. Eihän siitä tulisi mitään, jos ei jälkikasvua voisi ottaa mukaan syömään ravintolaan. Välttämättä ei aina syödä siinä oman hotellin ravintolassa vaan haetaan ehkä sopivampi ja edullisempi.

Jos lapset on kasvatettu hyvin, niin heidän kanssaan ei tulekaan mitään ongelmia. Ne kirkuvat ja ympäriinsä juoksentelevat riiviöt ovat huonon kasvatuksen tulos.

Jos ei voi sietää lapsia ravintolassa, niin ainahan voi etukäteen tsekata tilanteen ja valita rauhallisemman paikan. Itseäni ei lapsien läsnäolo ole ikinä haitannut, päinvastoin. On hyvä jo nuorena oppia käyttäytymään myös ravintolassa.

Ervatsalo, tuolla asenteella älä koskaan hanki omia lapsia. Heidän läsnäolostaan pitää nauttia ja ajatella, että hekin ovat tulevia aikuisia ja vanhempia. Kyllä he muistavat isona minkälainen nuija se Ervatsalo oli silloin siellä ravintolassa (tähän hymiö).

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Meitsi Ravintelissa

Viestin lähetti champselyse
Ervatsalo, tuolla asenteella älä koskaan hanki omia lapsia. Heidän läsnäolostaan pitää nauttia ja ajatella, että hekin ovat tulevia aikuisia ja vanhempia. Kyllä he muistavat isona minkälainen nuija se Ervatsalo oli silloin siellä ravintolassa (tähän hymiö).

Niin, tulipa tästä mieleen sellainen valokuva joka on otettu allekirjoittaneesta noin viiden vanhana eräillä 50 vuotispäivillä.
Kyllä, siinä nimittäin allekirjoittanut seisoo hienohkossa ruokaravintolassa tuolilla ja skoolaa ilmeisesti päivänsankarille tai sitten ihan muuten vain.

Eli tälläista oli allekirjoittaneen lapsuudessa, tuolilla seistiin ja meuhkattiin jo toukkana.

Täältä tähän

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy