Perskuta rallaa pojjaat
Tämä keskustelu alkaa menemään käteen pahemman kerran. Ei me täällä Oulun seudulla olla sen kriittisempiä kuin kannattajat muuallakaan. Eikös nuo suomalaiset heimot ja niiden luonteenpiirteet ole jakautuneet joka kolkkaan ympäri Suomen maan, ja eikä niissä luonteenpiirteissä ole niin suuria eroja, että voisi sanoa oululaisten olevan Suomen kriittisimpiä. Sen verran on tullut reissattuakin, että näin voin sanoa. Kriittisyyttä on joka puolella Suomea, jos on ollakseen.
Nyt on vaan täällä Oulussa sellainen ns kiekkobuumi, että siinä tahtoo vähän kiehahtaa yli. Jos tämä buumi olisi jossain muualla Suomessa, uskoisin sen olevan samanlaista kuin se on nyt Oulussa. Se, että me voidaan lukea esim Kärppien keskustelusta kommentteja, on seuraus siitä, että ko palsta toimii suht hyvin, on aktiivinen ja siellä on helppo osallistua keskusteluun lukemalla ja kirjoittamalla. Kävijämäärät ovat suuret. Ihan sama juttu kuin esim Jatkoajan keskustelussakin.
Ehkä tästä nykyisestä tilanteesta johtuen näihin hankintoihin suhtaudutaan oudon kriittisesti ja tietysti usein siitä syystä, ettei aina tunneta kunnolla näitä hankintoja. Just niin kuin Mane kirjoitti. Itsekin, niin kuin tästä viestiketjusta sen huomaa, niin olen poukkoillut mielipiteestä toiseen tämän Mylin hankinnan takia. Eikä tämä poukkoilu tee minusta kriittistä, ainakaan minun omasta mielestä. Esim minäkään en tiennyt alkuun juuri mitään Mylistä, mutta kyllä tämä tiedon määrä pikku hiljaa alkaa kasvamaan, viimeistään sitten syksyllä. Kyllä sitten se Mylin arvostus kasvaa, jos Myli itse ansaitsee arvostusta. Ihan näyttöjen mukaan.
En ole provosoitunut kirjoittamaan tätä kokonaan tästä viestiketjusta johtuen vaan osittain halusin kertoa kommenttini tähän "Suomen kriittisin kiekkoyleisö" -keskusteluun. Sitä on ollut tuosta Tammisen lausahduksesta lähtien ja sitä ennen sitä kutsuttiin uhoksi.
Ps. Yhä suurin osa oululaisista toivottaa Mylin lämpimästi tervetulleeksi Ouluun. Katsokaa vaikka aiemmin mainitsemaani galluppia.