Lapin lisää RoKille

  • 4 920
  • 19

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Lapin lisää RoKille!

Tässä ketjussa voitaisiin keskustella niistä ideoista, joilla RoKille saataisiin lisää rahaa. Uusia ja vanhoja ideoita, kun löytyisi edes 100 kappaletta, niin kyllä niistä joku voisi olla toteuttamiskelpoinenkin. Tämä ketju eroaa talousketjusta sikäli, että tässä ei pohdita kuinka hyvin tai huonosti RoKilla pyyhkii. Uusia ideoita tarvitaan, koska RoKin pelaaminen Mestiksessä on paljon kalliimpaa jo matkustelun vuoksi. Kovien pelimiesten hankkiminen on myös luultavasti kalliimpaa kuin ruuhkasuomessa. Ideat voivat olla hyvinkin pieniä, koska pienistä puroista se alkujaan Kemijokikin koostuu. Ideat voivat olla myös suuria ja paljon resurssia vaativia, mutta niihin tarvitaan, myös paljon perusteluita. Myös itsestä lähtevät ideat ovat hyviä eli mitä itse voi tehdä kassan kartuttamiseksi. Toivottavasti tähän ketjuun tulee ainakin yksi ehdotus päivässä seuraavien 100:n päivän aikana. Teemu saa sitten iltasella aina lueskella uutta postia ja ryhtyä tarpeen vaatiessa töihin tai teettää tarvittavat työt jollekin muulle. Eikä kerrota näitä ideoita muille kiekkoseuroille, vaan ollaan aivan hiljaa, koska ei Lapin lisä niitä koske.

Minäpä laitan tähän ensimmäiseksi vanhan idean, johon voisin itsekin heti osallistua ja myös ensi kaudella. ”Lapin lisä klubikortti” Tällaisen kortin voisi tilata sähköpostilla vaikkapa Teemulta. Teemu lähettäisi sen sitten sähköpostilla. Kortin voisi saada myös ennakkomyyntipisteistä ja Lappi Areenan lippuluukulta. Kortissa voisi olla vaikka seuraavanlainen teksti ”Sitoudun Lapin lisä klubin jäsenenä tilittämään alla olevalle tilille kuukauden viimeinen päivä, jokaisesta Rokin kotiottelussa hankkimasta pisteestä 1 euron. Lisäksi sitoudun tilittämään ko. päivänä ko. otteluissa Rokin tekemistä maaleista 0,5 euroa.” Alla olisi vain Rokin tilinumero. Jokainen huolehtisi maksuista, että Teemun ei tarvitsisi niistä laskuja lähetellä.

Jos meitä ”rikkaita” löytyisi vaikkapa 100 kpl ja Roki saisi Lappi Areenalla 40 pistettä kaudessa ja tekisi 75 maalia, niin yhteissumma olisi jo ihan mukava 7750 euroa (77,5 euroa per jäsen). Lisäksi Teemuhan lähettäisi tietysti jokaiselle sponsorille klubikortin. Jos sponsoreita on 150 kpl, sieltä kertyisi lisää 11.625 euroa. Yhteissumma olisi 19.375 euroa.

Onhan tässä tietysti oma lehmäkin ojassa. Tuo raha voisi houkutella Teemun palkkamaan meille snaipperin, joka heittelisi jokaisessa kotipelissä maalin tai kaksi. Minä kyllä tuntisin silloin saaneeni vastikkeen tuolle 77,5 euron sijoitukselle ja hymy karehtisi aina, kun lähtisin Lappi Areenalta pois.

Ehdotuksia peliin!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
RoKi voisi pelata harjoitusottelun jonkun liigaporukan kanssa siten, että RoKi saa pitää kaikki ottelusta koituvat tulot itsellään. Vastikkeeksi RoKi antaisi liigaporukalle osakkeitaan tuottoa vastaavan summan edestä. Tällä toimenpiteellä seura saisi itselleen pääomaa sekä yhteistyökumppanin, jolta saisi tulevaisuudessa pelimiehiä käyttöönsä. Sopiva kumppani tällaiseen toimintaan voisi olla vaikkapa Pohjois-Suomessa operoiva Kärpät.

Toisena vaihtoehtona saattaisi toimia malli, jossa fanit ostaisivat seuran osakkeita haltuunsa. Esim 500€/kannattaja toisi jo varsin mukavan kassavirran seuran kassaan.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Sopiva kumppani tällaiseen toimintaan voisi olla vaikkapa Pohjois-Suomessa operoiva Kärpät.

Tämäkin voisi olla lyhyellä tähtäyksellä toimiva idea. Viiden vuoden päästä tulisi kuitenkin ongelma, kun Kärpät omistaisi 100 prosenttia RoKista. Ajattelin, että siinä voisi tulla intressiristiriita, kummalle Kärpälle kuudennessa harjoituspelissä huutaisi ja mitä annettaisiin vastikkeeksi, kun osakkeita ei enää ole. Vastaus tietysti konserniavustus. Hyvä ja kannatettava idea, mutta entistä Kärppien slogania lainaten ”Paha on palata takaisin”, vai miten se meni, jos tälle linjalle lähdetään.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Tämäkin voisi olla lyhyellä tähtäyksellä toimiva idea. Viiden vuoden päästä tulisi kuitenkin ongelma, kun Kärpät omistaisi 100 prosenttia RoKista. Ajattelin, että siinä voisi tulla intressiristiriita, kummalle Kärpälle kuudennessa harjoituspelissä huutaisi ja mitä annettaisiin vastikkeeksi, kun osakkeita ei enää ole. Vastaus tietysti konserniavustus. Hyvä ja kannatettava idea, mutta entistä Kärppien slogania lainaten ”Paha on palata takaisin”, vai miten se meni, jos tälle linjalle lähdetään.

Itsellä tuli myös mieleen, että kannattajat voisivat tukea RoKia, esim. ostamalla osakkeita. Sanotaan nyt n. 30 000 eurolla aluksi.

Eri nootilla, teillä taitaa olla 6 päivää aikaa lunastaa lupauksenne Rovaniemen Kiekolle. Paljos Elina olet laittanut rahaa likoon tähän keräykseen? Osaatko muutakin kuin puhua paskaa, esimerkiksi seistä sanojesi takana? Tai se pelleryhmä, joka lupasi samaa? 6 päivän päästä Kärppien rahat olisivat tilillä ja asiat hyvässä mallissa, talous turvattu pitkäksi aikaa, ja suurimmat huolet pois pyyhkäisty.

Kärpät voisi jatkossa satsata rahojaan vaikka formulalupauksiin.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Tää on mahtava ketjunavaus Elinalta, tällaista henkeä soisi löytyvän joka joukkueen kannattajista. Kyllä tämä nyt ainakin pitkäjänteisemmältä ja paremmalta vaikuttaa kuin Team Tarja. :)

Itsellä tuli myös mieleen, että kannattajat voisivat tukea RoKia, esim. ostamalla osakkeita. Sanotaan nyt n. 30 000 eurolla aluksi.

Kitikitiyhyy. Jotenkin jännää, että pahinta itkua siitä että Kärppien valtavan avokätinen ja pyyteetön hyvyys torpattiin, ovat pitäneet juuri kärppäfanit. Eiköhän se jo kerro riittävästi, että kuka tässä olisi vienyt ja kuka vikissyt.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Eri nootilla, teillä taitaa olla 6 päivää aikaa lunastaa lupauksenne Rovaniemen Kiekolle. Paljos Elina olet laittanut rahaa likoon tähän keräykseen? Osaatko muutakin kuin puhua paskaa, esimerkiksi seistä sanojesi takana? Tai se pelleryhmä, joka lupasi samaa?

En puhuisi tästä lupausten lunastamisesta yleistäen sanalla "te", koska näitä lupauksia on jakanut vain muutaman äijän porukka. Elina, avasit kyllä hyödyllisen ketjun, joka voisi poikia aivan aikuisten oikeasti jotakin hyvää Sinisille! Tänne vaan hulluimmatkin ideat. Jospa se toimari näitä vilkuilisi tiheän seulansa kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Kitikitiyhyy. Jotenkin jännää, että pahinta itkua siitä että Kärppien valtavan avokätinen ja pyyteetön hyvyys torpattiin, ovat pitäneet juuri kärppäfanit. Eiköhän se jo kerro riittävästi, että kuka tässä olisi vienyt ja kuka vikissyt.

Rumpuryhmä vei toiminnallaan RoKilta 30 000 euron investoinnit, eikö? Ja koska he ovat aiheuttaneet tälläisen menetyksen ja luvanneet ostaa vastaavan osuuden, niin silloinhan heidän kuuluu näin toimia, eikö?

Jos ei ole mennyt perille, minä en tässä kärsinyt, Oulun Kärpät ei tässä kärsinyt vaan ROVANIEMEN KIEKKO tässä kärsi. Uppoaako se sinne tajuntaan???

Tajuatko, kuinka paljon lisätyötä 30 000 euron investointien hommaaminen aiheuttaa RoKin väelle ja paljon he joutuvat kuluttamaan siihen työaikaansa? Ja sen ajan ajatellut suunnitelmat joutuvat odottamaan, koska jo kasassa ollut investointisuunnitelma meni kokonaan uusiksi.

Onko sinulla mitään hajua näistä asioista? Tai yleensäkään RoKin kannattajilla?

Kannattaisiko vähän miettiä mitä paskaa latelee suustaan itkemisistä sun muista, jos et ole menossa auttamaan RoKia näiden menetettyjen investointien hankkimisessa.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan

Mulla on erittäin hyväkin taju siitä, mitä 30000 euroa on ja mitä se merkitsee jääkiekkoseuralle, usko pois. Senkin tajuan, että jollekin persaukiselle jatkis-luukuttajalle se voi olla niinkin iso summa noin mielikuvien tasolla, että tänne pitää käydä vollottamassa tapahtunutta hamaan loppuun saakka.

Nuo faktat sulla tuosta rahasummasta ja rumpuryhmän osallisuudesta tapahtuneeseen on hakusessa, en käy niitä korjaamaan kun ne ei tähän ketjuun kuulu.

Tämä offtopic riittää osaltani. Loistohomma, että Äiti Juhan rakastava kädenojennus RoKille peruuntui. Sitä mieltä minä olen. Sinä voit lukea vaikka tuon allekirjoitukseni tuosta.
 

Ärräpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Hohhoijaa.

Rumpuryhmä vei toiminnallaan RoKilta 30 000 euron investoinnit, eikö?

Muutama yksittäinen kirjoittaja kai näin teki. Eikö?

Jos ei ole mennyt perille, minä en tässä kärsinyt, Oulun Kärpät ei tässä kärsinyt vaan ROVANIEMEN KIEKKO tässä kärsi. Uppoaako se sinne tajuntaan???

Kärsi RoKi tai ei, miksi sinä siitä nyt pulttia revit? Rauhoitu hyvä mies välillä. Tuo on sinun mielipiteesi, ja puolestani voit sen pitää. Pitkällä aikavälillä kuitenkin kenties saatiin pitää omana jotain merkityksellistä.

Tajuatko, kuinka paljon lisätyötä 30 000 euron investointien hommaaminen aiheuttaa RoKin väelle ja paljon he joutuvat kuluttamaan siihen työaikaansa? Ja sen ajan ajatellut suunnitelmat joutuvat odottamaan, koska jo kasassa ollut investointisuunnitelma meni kokonaan uusiksi.
Onko sinulla mitään hajua näistä asioista? Tai yleensäkään RoKin kannattajilla?

Varmasti tämän jokainen tajuaa. Yleensäkin RoKin kannattajilla on näistä asioista luultavasti jonkin verran enemmän hajua kuin vaikkapa esimerkiksi... sinulla.

Kannattaisiko vähän miettiä mitä paskaa latelee suustaan
Älä perkele muuta viserrä. Täysin samaa mieltä.


Eri nootilla, teillä taitaa olla 6 päivää aikaa lunastaa lupauksenne Rovaniemen Kiekolle. Paljos Elina olet laittanut rahaa likoon tähän keräykseen? Osaatko muutakin kuin puhua paskaa, esimerkiksi seistä sanojesi takana? Tai se pelleryhmä, joka lupasi samaa? 6 päivän päästä Kärppien rahat olisivat tilillä ja asiat hyvässä mallissa, talous turvattu pitkäksi aikaa, ja suurimmat huolet pois pyyhkäisty.

Kenellä meillä? Ja mikä vitun lupaus? Minä en ole ainakaan luvannut niin yhtään mitään, kuten ei myöskään yksikään näistä palstaveljistä tai siskosta. Niitä Kärppien rahoja ei nyt tule ja täts it. Me kyllä tullaan toimeen sen kanssa.

Kärpät voisi jatkossa satsata rahojaan vaikka formulalupauksiin.

Helvetin hyvä idea. Vielä kun löytyy formula-lupaus jolla on talo, jonka (tulevasta) omistuksesta saadaan raapaistua satsausta vastaan vaikka 20% Kärppien nimiin, niin halukkaita löytyy varmasti pilvin pimein.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Mulla on erittäin hyväkin taju siitä, mitä 30000 euroa on ja mitä se merkitsee jääkiekkoseuralle, usko pois. Senkin tajuan, että jollekin persaukiselle jatkis-luukuttajalle se voi olla niinkin iso summa noin mielikuvien tasolla, että tänne pitää käydä vollottamassa tapahtunutta hamaan loppuun saakka.
Niin 8000 euron omaan pääomaan se olisi 375% lisäys. Lisäksi se olisi 150 000 euron omasta pääomasta 20%. Mutta pointti ei ole se.

Pointti on, se että haluttiin säilyttää Lappi itsenäisenä. Hienoa, loistavaa. Mutta se puhe pitää lunastaa. Se puhe leimasi kaikki RoKin kannattajat valtakunnallisessa mediassa. Se leimasi Rumpuryhmän. Siitä mainitaan niin kauan kuin kuin puheille on katetta.

Lapissa sanotaan, että joku roti pittää olla. Kynyttäjät hoidellaan ite. Jollekki itärajan heebolle se voi olla vaikia asia käsittää kun kunnia ja maine eivät merkkaa mittää. Mutta lappalaisella ei ole muuta ku kunnia ja maine.

Se on heistä kiinni, pijetäänkö heitä miehinä vai kynyttäjinä. Katellaanko kieroon kun vastaan tulevat.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Tämä offtopic riittää osaltani. Loistohomma, että Äiti Juhan rakastava kädenojennus RoKille peruuntui. Sitä mieltä minä olen. Sinä voit lukea vaikka tuon allekirjoitukseni tuosta.

Niin sait mitä halusit. Onhan se Jokipojilta yksi kilpailija vähemmän. Sinähän täällä olit Elinan kanssa pahimpina lietsomassa negatiivisia kuvia ja sitä kautta myötävaikuttamassa RoKin kannattajien massahysteriaan. Joten turha lässytys pois ja tekoja. Paitsi ethän sinä edes tee mitään, koska jälkien hoito ei sinulle kuulu mutta ihmisten agitointi kuuluu. Samoin Elinalle näköjään.

Sanojasi lainatakseni esim. ostamalla RoKin lipun antaa rahaa Kärppien kassaan. Se on jo sen luokan valhe ja vääristely, että mielenkiinnolla odotan jatkoa.

Ei täältä käsiä pestä vaikka nimi ei lehdessä ollutkaan. Vastuu on kannettava myös teidän niljakkeiden.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Sanojasi lainatakseni esim. ostamalla RoKin lipun antaa rahaa Kärppien kassaan. Se on jo sen luokan valhe ja vääristely, että mielenkiinnolla odotan jatkoa.

Ja tuo taas on sen luokan valhe ja vääristely, etten odota jatkolta yhtään mitään. Luepa viestihistoriani tähän aiheeseen liittyen ja mieti uudelleen.

Sitä paitsi, olen ihan aiheesta varoittanut täällä asioista, jotka tällaisista omistuskytkennöistä voivat seurata. Sen ymmärrän, että sinä et tajua näistä jutuista hevonvittua. Sinun antisi keskustelulle on ollut jälkikäteinen "kolkyttonnii buhuu kauhee raha buhuu ierikka ja elina buhuu yhyy lapin miehet yhyy rumpuryhmä buhuu" -narina.

Enempää keskustelua en tasoisesi taliaivon kanssa näe mielekkääksi jatkaa, vaan katson oliko täällä joku sellainen toiminto, jolla käyttäjän sai johonkin ignore-moodiin. Sinällään onneksi olkoon, olet ensimmäinen joka sinne on koskaan allekirjoittaneen palstahistorian aikana yltänyt.

Pahoitteluni kaikille RoKi-faneille että tulin häiriköineeksi tätä erinomaista ketjua. Jotta tämä ei menisi täysin offtopic-turhailuun, niin esitän ihan yksinkertaisen, mutta myös hyvin toimivan idean. Jos jokainen aktiivinen RoKi-fani tuo otteluun vaikkapa yhden työkaverin/sukulaisen/tms., niin siitäkin jo seuraa ihan suoraan lisää mannaa kassaan, ja mahdollisesti jatkossakin tämä vieras innostuu yhä enemmän seuraamaan sinipaitojen otteita. Eli, omista pienistä teoista on helpointa lähteä liikkeelle. Isot ihmeet ottavat enemmän aikaa, pienet vähemmän.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ja tuo taas on sen luokan valhe ja vääristely, etten odota jatkolta yhtään mitään. Luepa viestihistoriani tähän aiheeseen liittyen ja mieti uudelleen.

Jep,jep:

Ja Rumpuryhmä hallin eteen päivystämään lakkovahtien tavoin ennen matsia ja jakamaan tietoutta siitä että kun menet matsiin, annat rahasi Kärpille.

Kiellä vielä vaan vähän, jookos?=)

Sitä paitsi, olen ihan aiheesta varoittanut täällä asioista, jotka tällaisista omistuskytkennöistä voivat seurata. Sen ymmärrän, että sinä et tajua näistä jutuista hevonvittua. Sinun antisi keskustelulle on ollut jälkikäteinen "kolkyttonnii buhuu kauhee raha buhuu ierikka ja elina buhuu yhyy lapin miehet yhyy rumpuryhmä buhuu" -narina.

Sinä vaan olet täällä ajanut omaa agendaasi. Minä esitin jo jutun alkuvaiheessa mitä hyötyä ja synergiaetua asiasta olisi RoKille ollut, ja katsos vaan olin oikeassa esimerkiksi sponsoriasiassa. Lisäksi tulen huolehtimaan, että nämä rehdit lapin miehet ja naiset pitävät sanansa, ja lunastavat RoKin osakkeista 20% tai vastaavasti 30 000 eurolla. Sitä kutsutaan vastuun kantamiseksi.

Minun ei tarvitse nimitellä tai haukkua sinua vastavuoroisesti, jos et halua keskustella asiasta, et keskustele.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Kiellä vielä vaan vähän, jookos?=)

Lisäksi tulen huolehtimaan, että nämä rehdit lapin miehet ja naiset pitävät sanansa, ja lunastavat RoKin osakkeista 20% tai vastaavasti 30 000 eurolla. Sitä kutsutaan vastuun kantamiseksi.

Olen varmaan nähnyt unta, että sellainen ignore täältä jostain löytyisi. No, tässä tulee.

Näköjään tuo ironinen huumori ei itseltä vielä oikein luista niin hyvin, että sen jokainen ymmärtäisi. Pitää harjoitella jossain pienemmillä foorumeilla. Emminä nyt oikeasti mitään lakkovahteja sinne ollut esittämässä.

:)

Onnea ja siunausta huolehtimisellesi. Tätä kautta se varmasti onnistuu. Rumpuryhmässä vievät jo pulloja kauppaan tämän meuhkaamisesi ansiosta. :D
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Onnea ja siunausta huolehtimisellesi. Tätä kautta se varmasti onnistuu. Rumpuryhmässä vievät jo pulloja kauppaan tämän meuhkaamisesi ansiosta. :D

Olen kyllä Turussa ylihuomenna (tosin töissä) jos joku Rumpuryhmäläinen uskaltaa paikalle ja voin laittaa 100 euroa osakkeeseen, jos se osake korvamerkitään minulle. YV:llä rohkeasti vaan yhteyttä.

Sinäkin lupasit laittaa rahasi likoon joten alahan vastata huutoosi.
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Rauhotu nyt dynamo. Kyllähän faneilla on oikeus reagoida tunteella ja jättää faktat tarvittaessa sivummalle.

Pientähän tämä on. Hifkin toimistolla avataan jatkoaika.com varmasti joka päivä kädet hieman täristen. Okei, ei ehkä tällä kaudella.
 

sinitonic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki hockey
Koska osakkeiden myynti näemmä puhuttaa edelleen, niin miksei myytäisi lippuja normaalihintaan (10e) seuraavaan Hokki-peliin, ja osakkeita ostaville hintaan 20e, porkkanalla: "tule peliin, osta lisäksi osake!" Lehteen ilmoitus ja halli täyteen, junnuillekkin varmasti mieleinen joululahja omistaa esim. 1 osake seurasta jossa pelaa..?
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
jokainen aktiivinen RoKi-fani tuo otteluun vaikkapa yhden työkaverin/sukulaisen/tms., niin siitäkin jo seuraa ihan suoraan lisää mannaa kassaan, ja mahdollisesti jatkossakin tämä vieras innostuu yhä enemmän seuraamaan sinipaitojen otteita. Eli, omista pienistä teoista on helpointa lähteä liikkeelle. Isot ihmeet ottavat enemmän aikaa, pienet vähemmän.


Tämä idea on varsin hyvä, koska se tuo jatkuvaa kassavirtaa, kunhan jaksaa houkutella aina uusia kavereita johonkin peliin. Kymppikin on rahaa. Lisäisin tähän vielä Teemulle pohdittavaksi, olisiko mahdollista järjestää ”Kaveripeli”. Peliä voisi alkaa mainostamaan vaikka heti RoKin sivuilla ja lehdistössä jutun muodossa. Tätä nyt ei välttämättä tarvitsisi käyttää ”Kaveria ei jätetä”, mutta viittaisihan se Talvisodan henkeen vaikeina aikoina. Tämä kampanja ei suinkaan kohdistuisi vain faneihin, vaan ihan normaaliin katsojaan. Hyvä ”Kaveripeli” voisi olla vaikka tammikuu ke 6. päivä ottelu RoKi – Sport. Katsottaisiin eikö sitä Lappi Areenaa saada joskus täyteen. Jos sinne tulisi 1.000 ”kaveria” se olisi jo suuri raha n. 10.000 euroa. Tietysti Teemu voisi hankkia siihen otteluun teemaan sopivan Sponsorin, joka voisi järjestää hieman lisäohjelmaa otteluun tai lahjoa jotenkin kavereita. Voisihan otteluun myös kutsua jonkin esiintyjän, joka varmaankin keksisi teemaan liittyvää hauskaa kuultavaa esim. Jari Tervo, Jope Ruonansuu tai joku muu, onhan näitä.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Olen kyllä Turussa ylihuomenna (tosin töissä) jos joku Rumpuryhmäläinen uskaltaa paikalle ja voin laittaa 100 euroa osakkeeseen, jos se osake korvamerkitään minulle. YV:llä rohkeasti vaan yhteyttä.

Sinäkin lupasit laittaa rahasi likoon joten alahan vastata huutoosi.

Kylläpä vastaankin. En ole kyllä Turussa päinkään lähiaikoina, mutta todella mieluusti samalla summalla ostan osakkeen/osakkeita, jos vain jostain saa tiedon, kuinka homma käytännössä hoituu. Jos tämmöinen on mahdollista ylipäätään ja joku tietää asiasta tarkemmin, niin pyydän laittamaan yksityisviestiä asian tiimoilta.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Nyt minä näpsyttelen sellaisesta asiasta, joka ei kyllä kokonaisuudessaan ole minulla läheskään tumpussa. Perustelutkin voivat ontua ja pahasti. Tämä on taas tunteella kirjoitettua, mutta meitä on moneksi. Toivottavasti Teemu saa tästä jonkin käsityksen ja voi markkinoinnin ammattilaisena siitä jotakin kehittää, joka toisi kassaan rahaa. Tämä slogan ”Lätkässä Lappiin”.

Slogan on hieno ja sopii jääkiekkopeliin ja rakkauteen Lappiin. Minulle ainakin tuo tyydytystä sydämeen. Teemuhan on jo hankkimassa tuolla sloganilla 100k rahaa. Painottamalla juurikin tuota lappilaisuutta RoKi voi saada nurkkakuntaiset lappilaiset sisuuntumaan ja näyttämään etelän herroille, että kyllä me pärjätään ja osataan. Luulen ja vain luulen, että Lapissa on yrittäjiä, jotka antavat RoKille rahaa juuri lappilaisuuden vuoksi. Tarkoitan, että matkittaisiin Kärppien hyväksi todettua markkinointijuttua. ”Pohjois-Suomen joukkue” on varmaan tuonut Kärppien kassaan rahaa Nuorgamista saakka.

Äh! En minä osaa tuota selittää positiivisesti. Selitän sen negaation kautta, mutta en tarkoita negatiivisuutta vaan jotakin ideaa miten tuota slogania voitaisiin hyödyntää. Jos olisin Lapin yliopiston professori, niin valitsisin vuoden huonoimmaksi markkinointikuvaksi tuon Lapin Kansassa olleen kuvan Lätkässä Lappiin sloganin kannalta. Siitä oikein huokui vastenmielisyys ja lappilaisuus oli hyvin kaukana. Vaikka markkinointi ei ole minun vahva puoleni, niin kyllä minä ihmettelen Junnon, Pörhön ja Kallioniemen markkinointimokaa. Minulla ainakin kulki kylmät väreet selkäpiissä, kun avasin Lapin Kansan ja näin sen kuvan, missä osakekaupoista oli sovittu. Autokauppiaathan on tunnetusti luotettavia ihmisiä. Näitä kun tulee Oulusta Rovaniemelle oikein kaksi kappaletta ja heidät istutetaan Lapin Kansan sivulle jonkin tuntemattoman lappeenrantalaismiehen kanssa samaan kuvaan, niin minusta se ei sovi tuohon sloganiin. Vähäiselläkin markkinointitaidolla kuvaan olisi pitänyt istuttaa Tapio Heikkilä keskelle isännän ottein istuvan Matti Pörhön tilalle. Juha Junno oikealta puolelta olisi pitänyt poistaa ja tilalle asettaa Seppo Kukkola lapin mies ja RoKin rahamies ja uskottavuuden takuumies. Tämä lappeenrantalainen olisi myös pitänyt poistaa kokonaan kuvasta ja asettaa Matti Pörhö matalalle jakkaralle istumaan siihen Heikkilän vasemmalle puolelle, että se olisi kuvasta välittynyt, että hän ei ole isäntä vaan renki, joka on tullut apuun. Yksi kuva kertoo enempi kuin tuhat sanaa.

Tarkoitus ei ollut moittia ketään, mutta antaa vinkki siitä mitä tavallinen meikäläinen lappilainen voi miettiä nähdessään outoja ihmisiä RoKin sloganiin yhdistyneenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös