Mainos

Lainaa rahaa!

• 22 623
  • 41

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitokset ketjunavaajalle! On mielenkiintoinen ja varmasti toimiva konsepti. Sinne lähti sähköinen sekki Filippiineille. Kiva, jos maksavat vielä takaisinkin. Pitääpä mainostaa tutuille.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tästä voisi varmaan avata oman ketjunsakin, mutta lapsethan nyt pitäisi yksiselitteisesti ottaa pois alkoholisti- ja narkkarivanhemmilta, ja jos tällaisia tapauksia tiedät, niin ilmoita sosiaaliviranomaiselle. Suomi on täynnä adoptiojonossa olevia pariskuntia, jotka ovat valmiita antamaan näille alkoholisti-/narkkariperheiden lapsille paremman kodin.
En tiedä kovin tarkkaan noista kuvioista, mutta käsittääkseni huostaanotto tai varsinkaan täysi adoptointi ei ole kovin nopea tai kivuton prosessi. Lisäksi huostaanotetuille lapsille ei nimenomaan ole tarpeeksi sijaisperheitä, mitä olen uutisista saanut ymmärtää.

Nopea googlaus kertoi tällaista.

Jeeps, mutta näillä ei ehkä kuitenkaan ole suoraa yhteyttä Pelastusarmeijan keräyksiin, vaan niissä kohteina on myös muut vähävaraiset perheet, jos olen oikein ymmärtänyt. Yksihuoltajia, työttömiä jne. Todella hyvää duunia sekin, puhumattakaan lukuisista yksityisistä tahoista, jotka suorittavat samankaltaista mutta pienimuotoisempaa avustustyötä.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tämä ketju ansaitsee noston.

Lähdin hommaan mukaan eilen, tänään lähti toinen laina ja kohta lisää. Ilmeisesti kaikki ovat saaneet massinsa takaisin, koska päinvastaista ei ole kuulunut?

Vähän ensin häiritsi, että ilmoitukset ovat kuvallisia, jolloin kuva meinasi vaikuttaa lainapäätökseen enemmän kuin teksti. Hitusen kaukaa haettu esimerkki, mutta tuli jostain syystä sen suuntainen olo, että olisi lastenkodissa valitsemassa adoptiolasta ja valitsisi söpöimmän pellavapään. Päätin toimia tunnetta vastaan ja lainasin ensimmäiset massit mahdollisimman epäluotettavan oloisille tyypeille. Toiselta kantilta "sairasta" tuokin, joten varmaan seuraavaksi klikkaan vaan "Choose for me"-nappia.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä idea ja näyttää myös toimivan. Meneekö muuten se koko 25 dollaria sille tyypille vai onko tuossa jotain "välikäsiä". Ei oikein englanti taivu niin ei sen enempää sivuista ymmärrä.

Idea jokatapauksessa on sen verran hyvä ja dollareista kun puhutaan niin sen 25 dollaria voi pistää huoletta menemään vaikka sitä ei näkisikään enää. Vajaat 18 euroa ei paha. Varmasti tuokin summa menee parempaan käyttöön kun monessa hyväntekeväisyys kohteissa ja jos kerta lainan ottajat todellakin saavat 0 korkoista lainaa ja maksavat takaisin niin mitäs siinä. Minä ainakin kannatan jos todella voin auttaa joitakin jo noin pienellä summalla ja saada bisnekset toimiman paremmin, ilman että sielä on jotain pankkeja ja muita heti vaatimassa rahoja itselleen kiskurikorolla ja lainaavatko edes noissa maissa tavallisille tallaajille tämmöisiä summia mitä tuon sivun kautta voi saada..

EDIT: niin ja tosiaan, ensikuun alussa todennäköisesti lähtee ainakin se 25 dollaria menemään.

Hyvä idea ja näyttää myös toimivan. Meneekö muuten se koko 25 dollaria sille tyypille vai onko tuossa jotain "välikäsiä". Ei oikein englanti taivu niin ei sen enempää sivuista ymmärrä.

Kiva työskentelee paikallisten pankkien kanssa, jotka sitten lainaavat nuo rahasi. Korkoa saavat ottaa, mutta eivät kohtuutonta. Näin olen itse ymmärtänyt, saa korjata jos meni väärin.

Yhdeksän kertaa olen omaa pottiani lainaillut, 100% on maksettu takaisin.

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hieno ketju! Tämä vaikutti oikein asialliselta tavalta auttaa ja mitä ketjua läpi luin niin myös toimivalta tavalta. Helppo kuvio osallistua ja annoin ensimmäisen lainani äsken. Jotenkin olen vieroksunut aina sitä miten paljon keräyksissä loppujen lopuksi meneekään perille ja tässä homma tuntuu toimivan oikeasti.

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kiva työskentelee paikallisten pankkien kanssa, jotka sitten lainaavat nuo rahasi. Korkoa saavat ottaa, mutta eivät kohtuutonta. Näin olen itse ymmärtänyt, saa korjata jos meni väärin.

Yhdeksän kertaa olen omaa pottiani lainaillut, 100% on maksettu takaisin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälainen takaisinmaksuaika on lainoillasi ollut? Mietin vaan, että montako kertaa samaa summaa pystyy kierrättämään systeemin läpi esim. vuodessa.

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jep, tarkemmin sivustoa tutkaillen selvisi tuo takaisinmaksuaika mullekin. Laitoin yhden lainan nyt aluksi, 14 kuukauden maksuajalla. Tosin eka erä tulee vasta kesäkuun alussa, eli oikeastaan 16 kuukautta menee rahan takaisin saantiin. Mitä noita eri lainoja tutkailin, niin lyhin näkemäni maksuaika oli 6 kk ja pisin 14 kk. Mutta ilmeisesti siellä on sitten vielä roimasti pidempiäkin. Myös se sattui silmään, että jotkut lainaajat ovat hemmetin aktiivisia tuolla. Yksikin oli aloittanut vuonna 2008 ja pistänyt rahat 1800+ lainaan. Aktiivisia lainojakin oli sen verran, että hemmon rahaa täytyy olla kierrossa vähintään semmoiset 15 000 dollaria.

En tavoittelekaan noita lukemia, mutta tarkoituksena olisi nyt ajan kanssa kasvattaa tätä omaa lainarahastoani ainakin muutamiin satoihin dollareihin.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkälainen takaisinmaksuaika on lainoillasi ollut? Mietin vaan, että montako kertaa samaa summaa pystyy kierrättämään systeemin läpi esim. vuodessa.

Katselin statistiikkoja läpi ja takaisinmaksuaika on näköjään vaihdellut välillä 8-26kk. Sisällä on vain 50$ ja jakelen noita 25$ potteja aina kun mailiin tulee ilmoitus takaisin maksetusta lainasta. 2008 marraskuussa aloittanut.

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Tällä hetkellä kahdesta lainasta toinen (thaimaalainen naisyrittäjäryhmä) on merkattu "delinquent", eikä toista lyhennystä ole tullut takaisin. Tosin, jos oikein luen Kivan sivuja, niin tuon lyhennyksen kokonaissummasta $137 on jäänyt maksamatta vain pari kymppiä ja loput lyhennykset ovat puolet pienempiä. Ehkäpä siis maksavat vähän jäljessä. Toisen lainan tajikki karjankasvattaja on maksanut tähän asti ajallaan. Hitusen jo syyhyttää laittaa uutta lainaa kiertämään, mutta enköhän kuitenkin odottele sen muutaman kuukauden, että on noista takaisinmaksuista taas se $25 koossa.

EDIT: Vielä kun kahlasin sivuja, niin selvisi, että thainaiset ovat seuraavassa erässä jo maksaneet ylimääräistä Field Partnerille, eli ottaneet maksuaikataulunsa kiinni.

Viimeksi muokattu:

Crazy Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins & Winnipeg Jets

Jos näin on niin se pieninkin korko minkä pankki ottaa on liikaa. Ei kannata kiillottaa sitä omaatuntoa ihan tuosta vaan. Toki tuo on hyvä tapa, ja itsekkin saatan laittaa lainaa menemään.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten on porukalla muuten edistynyt lainat? onko rahoja saatu takaisin ja uutta pistetty kiertoon?

Itsekin sattumalta sähköpostiviestissä törmäsin tähän. En aikoinaan muistanutkaan pistää rahaa tuonne, nyt voisi kokeilla 25 dollarilla. Paremmalta idealta tämä vaikuttaa kun antamalla rahaa vaikka punaiseen ristiin jossa taitaa puolet rahoista mennä jo johtajien omiin taskuun..

EDIT: jos muuten joku innostuu rekata niin voin vaikka oman refelinkin antaa privana jolla itse saan 25 dollaria pistettyä johonkin lainakohteeseen. En viitsi tähän pistää kun en tiedä onko sallittua vaikka onkin näin "hyväntekeväisyyskohde"

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Meillä on menossa jo aika mones kierrätys. Kaikki lainat on maksettu takaisin ihan suunnitelman mukaisesti ilman ongelmia.

Sama. En edes muista monesko laina on menossa. Pääaisiassa on naisia tuettu, mutta taitaa sinne muutama perheyrityskin mahtua.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toistakymmentä lainaa on laitettu ja kaikki saatu ajallaan takaisin. Joistain ihan konkreettisista tuloksistakin on tihkunut tietoa.

Nyt en suoraan edes muista mihin kaikkiin maihin on tullut laitettua. Pääasiassa naisille, mutta ei siitäkään saa mitään pakkomiellettä tehdä.

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tässä ketjussa on näköjään jätetty lähes kokonaan huomiotta toinen näkökulma mikrolainoihin. Sitä valottaa maanantaina YLE:ltä tullut dokumentti Mikrolainojen nurja puoli. Dokkari on katsottavissa 14.8. asti Yle Areenassa.

Olen pitänyt mikrolainojen rahoittamista perinteistä hyväntekeväisyyttä parempana vaihtoehtona. Tuo dokumentti pisti hieman miettimään, että onko tämäkään sellainen tapa, johon haluan osallistua. Ainakin tulen ennen ensimmäistä rahoitustapahtumaa perehtymään tarkasti siihen, millaisilla ehdoilla laina myönnetään.

Osa lainanottajista saa lainojen ansiosta paremman elämän, mutta osa ajautuu entistä pahempaan tilanteeseen velkakierteen takia. Ongelma taitaa olla siinä, että lainoja myönnetään ihmisille, joilla ei ole edellytyksiä niitä takaisin maksaa. Yksi syy tähän on se, etteivät lainanottajat usein osaa lukea eivätkä kirjoittaa ja sitoutuvat siten lainapapereissa kohtuuttomiin ehtoihin. Korot ovat usein kovia ja lyhennyksiä pitää alkaa usein maksamaan jo viikko lainansaannin jälkeen. Lainanlyhennysten yhteydessä vaaditaan vakuudeksi säästöjä, jotka menettää jollei lainaa maksa. Tai mikä pahinta, jos samassa lainanlyhennysryhmässä oleva ei kykene maksamaan niin se voidaan periä muilta ryhmän jäseniltä suoraan tai heidän säästöistään.

Tuota Kivaa nopeasti vilkaisin ja näkyy sielläkin olevan maininta, että voidaan edellyttää pakollisia säästöjä vakuudeksi ja voidaan periä korkoja.

Osa ihmisistä kiistatta hyötyy näistä lainoista, mutta miten lie kokonaisuuden kannalta, onko mikrolainoista enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy