Lailliset striimit lisääntyvät koko ajan ja itse olen tässä miettinyt uskaltaisiko noita kokeilla. Esimerkiksi
Viasat tarjoaa Mestareiden liigaa omien sivujensa kautta. Hinta on suolainen 7 euroa/matsi. Onko jatkoaikalaisilla kokemuksia Viasatin nettistreamin toimimisesta?
Myös Canal+ tarjoaa mahdollisuuden ostaa otteluita katsottavaksi, mutta palvelua on käsittääkseni kritisoitu. Samoin maksumahdollisuuksia on sanottu kankeiksi. Mutta ehdottomasti kehittelyn arvoinen juttu.
Ylekin on hankkinut tv-oikeuksien rinnalla oikeuksia, joiden perusteella yhtiö voi välittää otteluita myös netin kautta ilmaiseksi. Miinuksena Ylen sivujen streamissa on, ettei se toimi ulkomailta katsottaessa. Hyviä kokemuksia palvelusta saatiin esimerkiksi olympialaisten aikaan siihen asti, kunnes Ylellä loppui kapasiteetti ja laittoivat streameille rajoituksia. Mutta ei minulla ole ollut valittamista Ylen streameista.
Maikkarin on kokeillut omia palvelujaan netissä ja lisää tarjontaa tulee koko ajan. Itse olen kokeillut joitakin ja ovat toimineet hyvin.
Kuten pernaveikko toteaa aikaisemmissa viesteissään laillisissa streameissa on tulevaisuus. Hinta pitää saada vaan sopivalle tasolle kuluttajaa ajatellen.