Lailliset urheilustriimit

• 5 567
  • 11

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
pernaveikko kirjoitti:
Kaksi ensimmäistä on testattu ja hyviksi havaittu.

Nostetaan tämä, jos olisi sattunut tilanne muuttumaan. Omalta osaltani on sen verran, että nyt on tuo kolmaskin testattu. Kotikoneelta toimi moitteetta, toisella koneella pieniä ongelmia, mutta selvisi nopeasti saitilla olleilla ohjeilla. Tein myös asiakaspalveluun testikysymyksen (ei minulla nyt varsinaisesti mitään asiaa ollut) ja vastaus tuli todella nopeasti ja asiallisesti.

Niin kuin monessa muussakin asiassa internetissä, niin eiköhän näissäkin ole tulevaisuus laillisella puolella.

Sakallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu
Lailliset striimit lisääntyvät koko ajan ja itse olen tässä miettinyt uskaltaisiko noita kokeilla. Esimerkiksi Viasat tarjoaa Mestareiden liigaa omien sivujensa kautta. Hinta on suolainen 7 euroa/matsi. Onko jatkoaikalaisilla kokemuksia Viasatin nettistreamin toimimisesta?

Myös Canal+ tarjoaa mahdollisuuden ostaa otteluita katsottavaksi, mutta palvelua on käsittääkseni kritisoitu. Samoin maksumahdollisuuksia on sanottu kankeiksi. Mutta ehdottomasti kehittelyn arvoinen juttu.

Ylekin on hankkinut tv-oikeuksien rinnalla oikeuksia, joiden perusteella yhtiö voi välittää otteluita myös netin kautta ilmaiseksi. Miinuksena Ylen sivujen streamissa on, ettei se toimi ulkomailta katsottaessa. Hyviä kokemuksia palvelusta saatiin esimerkiksi olympialaisten aikaan siihen asti, kunnes Ylellä loppui kapasiteetti ja laittoivat streameille rajoituksia. Mutta ei minulla ole ollut valittamista Ylen streameista.

Maikkarin on kokeillut omia palvelujaan netissä ja lisää tarjontaa tulee koko ajan. Itse olen kokeillut joitakin ja ovat toimineet hyvin.

Kuten pernaveikko toteaa aikaisemmissa viesteissään laillisissa streameissa on tulevaisuus. Hinta pitää saada vaan sopivalle tasolle kuluttajaa ajatellen.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Sakallio kirjoitti:
Lailliset striimit lisääntyvät koko ajan ja itse olen tässä miettinyt uskaltaisiko noita kokeilla. Esimerkiksi Viasat tarjoaa Mestareiden liigaa omien sivujensa kautta. Hinta on suolainen 7 euroa/matsi.

Kuten pernaveikko toteaa aikaisemmissa viesteissään laillisissa streameissa on tulevaisuus. Hinta pitää saada vaan sopivalle tasolle kuluttajaa ajatellen.

Eipä tuo nyt niin hurja hinta ole, jos tulee peli, jota todella haluaa katsoa. Ja ei kai Viasat tai joku muu tarjoaja nyt ala syömään varsinaisen tarjontansa, elikkäs kanavien, tilaajamääriä, tarjoamalla naurettavan halpoja hintoja yksittäisiin peleihin.

Että silleen...

Hande_81

Jäsen
wilco kirjoitti:
Eipä tuo nyt niin hurja hinta ole, jos tulee peli, jota todella haluaa katsoa. Ja ei kai Viasat tai joku muu tarjoaja nyt ala syömään varsinaisen tarjontansa, elikkäs kanavien, tilaajamääriä, tarjoamalla naurettavan halpoja hintoja yksittäisiin peleihin.

Että silleen...
Eikö YLE tarjoa lähettämänsä Champions Leaguen pelit netissä ilmaiseksi. Kohta pitäisi alkaa jokin kooste: http://www.yle.fi/urheilu/mediasali/ucl/id49126.html

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
wilco kirjoitti:
Eipä tuo nyt niin hurja hinta ole, jos tulee peli, jota todella haluaa katsoa.

Niin, eihän se absoluuttisessa rahamäärässä ole "mitään" ja esimerkiksi työssäkäyvä voi ottaa lainausmerkit huoletta pois. Kyse onkin siitä, että oletko valmis maksamaan lasillisesta vettä 1,50e, sehän on halpa, koska rahaa kuluu vähän. En kuvitellutkaan, että olisit.

Vaikea uskoa, että yksittäisten pelien myynti syö ollenkaan useimpia kestotilaajia. Pikemminkin lisää niitä, kun ihmiset huomaavat nauttivansa tarjonnasta ja päättävät panostaa lisää laatuun, että pääsee sohvalta katsomaan kunnon kuvaa ja isoa ruutua.

Itse lopetin tosin juuri Canalin tilauksen turhana, koska tärkeät pelit katson paikallisessa ja muut laittomasta striimistä. Parin kolmen euron hinnalla maksaisin varmasti monista peleistä mitä haluaisin nähdä paremmin, mutta en viitsisi mennä baariinkaan.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Hande_81 kirjoitti:
Eikö YLE tarjoa lähettämänsä Champions Leaguen pelit netissä ilmaiseksi. Kohta pitäisi alkaa jokin kooste: http://www.yle.fi/urheilu/mediasali/ucl/id49126.html

No, paljonkos YLE muuten sitten laskuttaa noista peleistä ja koosteista?

pernaveikko kirjoitti:
Niin, eihän se absoluuttisessa rahamäärässä ole "mitään" ja esimerkiksi työssäkäyvä voi ottaa lainausmerkit huoletta pois. Kyse onkin siitä, että oletko valmis maksamaan lasillisesta vettä 1,50e, sehän on halpa, koska rahaa kuluu vähän. En kuvitellutkaan, että olisit.

Vaikea uskoa, että yksittäisten pelien myynti syö ollenkaan useimpia kestotilaajia. Pikemminkin lisää niitä, kun ihmiset huomaavat nauttivansa tarjonnasta ja päättävät panostaa lisää laatuun, että pääsee sohvalta katsomaan kunnon kuvaa ja isoa ruutua.

Tuo vesilasin maksaminenhan riippuu aivan tilanteesta. Tietyssä tilanteessa saattaisinpa jopa maksaa.

Jos kanavata maksavat 29 €/kk, ja haluat katsoa sieltä vaikka neljä peliä kuukaudessa. Hinnalla 7 € tulee yhteishinnaksi 28 €. Tällöin todennäköisesti otat kanavapaketin, jolloin tarjoaja saa sen yhden euron enemmän. Tarjoaja joutuu joka tapauksessa maksamaan saman hinnan kaikista elokuvista sun muista tilpehööreistä.

Silloin se lähtisi syömään noita kanavien tilaajia, jos hinta olisi naurettavan halpa. Ja saahan sen streaminkin kuvan isoksi.

Että silleen...

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä täysin ja ehdottoman laitonta hyvälaatuista striimiä katsoessani tuli mieleen eikös asiasta joku ketju ollut.

Mikä mahtaa olla nykytilanne? Eipä oikein tule mistään maksettua ihan vain siksi, että laittomat harrastajat pystyvät tarjoamaan parempaa laatua.

Onko jossain joku oikeasti toimiva palvelu mikä pitäisi noteerata ja muutaman kolikonkin vaikka heittää. Pidetään jääkiekko tästä ulkona, kun siitä kuohutaan jo muualla.

Eli muuta urheilua, mistä kukin tykkää.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä mahtaa olla nykytilanne? Eipä oikein tule mistään maksettua ihan vain siksi, että laittomat harrastajat pystyvät tarjoamaan parempaa laatua.

Onko jossain joku oikeasti toimiva palvelu mikä pitäisi noteerata ja muutaman kolikonkin vaikka heittää. Pidetään jääkiekko tästä ulkona, kun siitä kuohutaan jo muualla.

Eli muuta urheilua, mistä kukin tykkää.

http://happee.fi/liveseuranta

Tuolta happeen hirvitv:stä pitäisi tulla livenä happeen salibandy ottelut ilmaiseksi, taitaa tulla myös joitakin junnupelejä ja jos en ihan väärin jostain radio Jyväskylän haastattelusta joskus kuulut niin jotain muutakin lajia olisi ehkä välillä tarjolla ja käytetään palvelua hyväksi, en sitten itse ole koskaan katsonut kun ei ole sähly niin kiinnostanut, mutta käsittääkseni ihan toimiva palvelu ja streamia lähetetään YouTuben kautta.

EDIT: En ole tutustunt palveluun niin tarkkaan, että tuleeko aivan joka matsi vai pelkät vierasmatsit ym..

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei vain taas toimi luotettavaksi tiedetty RugbyPass | Official Live Rugby Online Streaming Partner and News

Toki sen verran jekutetaan, että VPN:aa käytetään, kun joku viisauksissaan on keksinyt geoblokata alueen missä lähimpään joukkueeseen on vajaa 10000 kilometria. Jostain syystä ilmeisesti koko Eurooppa on blokattu, vaikka peli pelataan Uudessa-Seelannissa.

Eipä vaan siltikään toimi, niin nyt sitten kuunnellaan peliä radiosta. Miksi kukaan pukumies ei ole keksinyt blokata radiota. Jokuhan saattaisi saada tietoja miten pelissä käy.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy