Lahden jääkiekkojoukkueen paras nimi?

  • 2 769
  • 16

Lahden jääkiekkojoukkueen paras nimi?


  • Äänestäjiä
    90
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lahden jääkiekkojoukkueen paras nimi. Pelicansillahan on ennen ollut monia eri nimiä, olisi voinut listata myös Viipurin aikaiset nimet. Mutta mennään tällä. Tässä nyt vielä kertauksena mitä nimiä seuralla on ollut käytössä, ja suluissa minä vuosina.

Lahden Reipas (1964–1975)
Kiekkoreipas (1975–1989)
Hockey Reipas (1989–1992)
Reipas Lahti (1992–1996)
Pelicans (1996-)
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Kiekkoreippaan aikana lahtelaiskiekkoilun seuraaminen alkoi, joten se on lähinnä sydäntä, täytyy myös mainita aina tuloslistauksissa näkynyt muoto K-reipas.. Sen verran olen nostalgikko, että välillä tulee haaveiltua, josko sen vielä joskus näkisi aktiivikäytössä jossain.

Hockey Reipas on oman aikansa lapsi, jotenkin niin hölmö, että siinä on jo jotain hienoa.

Lahden Reipas on jalkapallojoukkueen nimi.

Pelicans.. no, se on varmaan ihan hyvä, koska se on kestänyt näin kauan ja ärsyttänyt niin monia.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä on omalaatuinen ja mielenkiintoinen äänestys, iso kiitos siitä. Itse aiheeseen, olen nuorena kannattajana tottunut luonnollisesti nimeen Pelicans, mutta mielestäni kaikkein hienoimman kuuloinen historian saatossa esiintyneistä nimistä on Lahden Reipas. Näin ollen tuo saa meikäläisen äänen
Oma ääni meni myös Lahden Reippaalle.
Kiekkoreipas olisi muuten ollut hyvä, mutta sen käyttöaikana (kuten nykyäänkin) oli jo Kiekko-Espoo. Ja kahta samanlaista en halua, vaikka nyt eri sarjassa pelaavatkin. Hockey Reipas taas on tätä minun vihaamaa "SuomiEnglish" sekoitusta, käytettyä ysärillä joten muodin perässä taisi tuo nimi vaihtua.
Mutta onhan tuo Pelicansin nimi ja bändikin uniikki. Ei mitään vikaa, mutta Lahden Reipas sai nimen puolesta ääneni.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiekkoreippaan aikana lahtelaiskiekkoilun seuraaminen alkoi, joten se on lähinnä sydäntä, täytyy myös mainita aina tuloslistauksissa näkynyt muoto K-reipas.. Sen verran olen nostalgikko, että välillä tulee haaveiltua, josko sen vielä joskus näkisi aktiivikäytössä jossain.

Ehdottomasti Kiekkoreipas. Minäkin aloitin jääkiekon seuraamisen silloin kun tuloslistauksessa oli tuo K-reipas, tosin joskus näkyi myös ilman väliviivaa Kreipas. Hockey Reipas taisi kanssa olla joskus listauksissa H-Reipas, mutta tuo oli vähän kornin näköinen ainakin minun silmääni.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Isoisä oli Viipurin seudulta kotoisin joten itse olen aina fanittanut tota Lahden Reipas nimeä. Siksi toivon että se palaisi sekä fudis että jääkiekkopiireihin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilman muuta tuo Lahden Reipas. Sillä on hieno ja mielenkiintoinen historia.

Nykyinen Pelicans on ehkä yhdessä Sportin kanssa typerin joukkueennimi nykyisistä liigaseuroista.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Pelicans on yksi liigan harvoista ns. aidoista joukkueen nimistä. Joukossa ainoastaan Kärpät, Tappara, Ilves, Jukurit, Lukko, Ässät ja varauksella Sport. Omasta mielestäni kamppailee siis liigan parhaimman joukkueen nimen paikasta. En ole koskaan pitänyt hienona näitä kolmen kirjaimen lyhenteitä sun muita. Mikään Keravan pallo tai Keminlahden kiva kiekkoseura, eivät ole uskottavia nimiä. Vähän sama kuin Vegas Golden Knights vaihtaisi nimensä joksikin Vegasin pallokerhoksi.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Pelicans on todella typerä nimi. Luopukaa siitä heti.

En ymmärtänyt edellä olevaa kommenttia "aidoista" joukkuenimistä. Jos nyt yhtään perehtyy pallolajien historioihin, ovat erilaiset lyhenteet aitoja ja alkuperäisiä nimiä.
 

redpecka

Jäsen
Pelicans on yksi liigan harvoista ns. aidoista joukkueen nimistä. Joukossa ainoastaan Kärpät, Tappara, Ilves, Jukurit, Lukko, Ässät ja varauksella Sport. Omasta mielestäni kamppailee siis liigan parhaimman joukkueen nimen paikasta. En ole koskaan pitänyt hienona näitä kolmen kirjaimen lyhenteitä sun muita. Mikään Keravan pallo tai Keminlahden kiva kiekkoseura, eivät ole uskottavia nimiä. Vähän sama kuin Vegas Golden Knights vaihtaisi nimensä joksikin Vegasin pallokerhoksi.
Ymmärrän tämänkin kulman. Toisaalta noissa kirjainyhdistelmissä on sellainen nostalginen heinät seipäälle -tuoksu kuten joskus mustavalkoisina aikoina pankkienkin nimissä.

Pisteet täältä lähtee sille jengille joka vasta viimeisenä dinona luopuu jostain kansallispalloseuraliitteestään. Sitten kun kaikki on pelicans, ostrich, kalkkuna niin.. no ei mitään, hyväksytään vaan että ajat muuttuu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Bay City Rollers.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Pelicans on yksi liigan harvoista ns. aidoista joukkueen nimistä. Joukossa ainoastaan Kärpät, Tappara, Ilves, Jukurit, Lukko, Ässät ja varauksella Sport. Omasta mielestäni kamppailee siis liigan parhaimman joukkueen nimen paikasta. En ole koskaan pitänyt hienona näitä kolmen kirjaimen lyhenteitä sun muita. Mikään Keravan pallo tai Keminlahden kiva kiekkoseura, eivät ole uskottavia nimiä. Vähän sama kuin Vegas Golden Knights vaihtaisi nimensä joksikin Vegasin pallokerhoksi.
Tätä Pohjois-Amerikan viihdeteollisuuden ihannointia en ole ikinä ymmärtänyt. Palloseurat, reippaat, toverit, pallokerhot, palloilijat yms. ovat eurooppalaista ja ennen kaikkea suomalaista urheiluperinnettä. Logojen ja nimien apinointi atlantin takaa muovisuuden kehdosta on typerintä mitä tiedän.

Kysymykseen vastaus on luonnollisesti Lahden Reipas.


E: Aihetta sivuten tuli mieleen, että on aivan erinomaisen hienoa, että liigassa esimerkiksi KalPa, Lukko, HPK ja IFK ovat palanneet käyttämään perinteikkäitä logojaan muovisten viritelmien jälkeen. Kärppien nykyinen logo hieman erilaisine variaatioineen on ollut käytössä jo vuosikymmeniä, mutta mielestäni täälläkin pitäisi palata ihan alkuperäiseen logoon, joka on aito suomalaisen urheiluseura logo, eikä pelkkä eläinfiguuri.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Riippuu miltä kantilta katsoo. Kiekkoreipas noista nyt oikeasti olisi tyylikkäin, mutta Reipas Lahti joukkue silloin oli, kun aloin tätä lajia edes jotenkin seuraamaan.

Pelicans on näistä kaikista nimistä huonoin, mutta toisaalta huonoonkin voi tottua, kuten tässä tapauksessa.

Erityismaininta nyt se, että Pelicansin värit ovat miellyttävän uniikit, joka luo vastapainon rumalle logolle ja huonolle nimelle (joka ei silti enää häiritse)

Vastasin Kiekkoreipas ja lässytin turhaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös