Tämä on ihme juttu ottaen huomioon, että ymmärtääkseni Postin reittiohjelma on sieltä pätevästä päästä. Sen pitäisi pystyä reitin valmistuttua pystyä kertomaan aika tarkka ikkuna jakelulle. Vaatisi toki uuden SMS tai vastaava mutta poistaisi soiton tarpeen. Lisäksi varmistus voidaan toteuttaa esimerkiksi niin että X stoppia ennen kyseistä lähetetään tarkennus. Tai jos laskettu aika alkaa laahata ilmoitetaan kaikille, että pahoittelut mutta tulemme myöhässä. Noita reittioptimointipalikoita on tullut nähtyä työn puolesta useita ja tällainen on ihan peruskauraa.
Saattoi olla, että tuo johtui kesälomakaudesta tai siitä, että kyseessä oli iso toimitus (itse kasattava vaatekaappi), jonka kuljetuksen olivat ulkoistaneet kolmannelle osapuolelle.
Yhtä kaikki, ihmettelin suuresti, että yli 20 000 asukkaan kaupungissa olisi noin surkeat jakelukäytännöt. Mutta tuon jälkeen ei ole Postin kotiinkuljetus oikein houkutellut. Todennäköisesti senkin saisi noutaa itse Pääpostilta.