Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 933 703
  • 6 857

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on ihme juttu ottaen huomioon, että ymmärtääkseni Postin reittiohjelma on sieltä pätevästä päästä. Sen pitäisi pystyä reitin valmistuttua pystyä kertomaan aika tarkka ikkuna jakelulle. Vaatisi toki uuden SMS tai vastaava mutta poistaisi soiton tarpeen. Lisäksi varmistus voidaan toteuttaa esimerkiksi niin että X stoppia ennen kyseistä lähetetään tarkennus. Tai jos laskettu aika alkaa laahata ilmoitetaan kaikille, että pahoittelut mutta tulemme myöhässä. Noita reittioptimointipalikoita on tullut nähtyä työn puolesta useita ja tällainen on ihan peruskauraa.

Saattoi olla, että tuo johtui kesälomakaudesta tai siitä, että kyseessä oli iso toimitus (itse kasattava vaatekaappi), jonka kuljetuksen olivat ulkoistaneet kolmannelle osapuolelle.

Yhtä kaikki, ihmettelin suuresti, että yli 20 000 asukkaan kaupungissa olisi noin surkeat jakelukäytännöt. Mutta tuon jälkeen ei ole Postin kotiinkuljetus oikein houkutellut. Todennäköisesti senkin saisi noutaa itse Pääpostilta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Helvetin hyvä keino olisi myös se, että asiakas voi tilausta tehdessään valita myös toissijaisen noutopaikan, mikäli ensisijainen ei ole jostain syystä saatavilla. Ja hän voi myös valita, että toimitetaanko paketti sitten pääpostiin vai yritetäänkö sitä toimittaa ensi- tai toissijaiseen noutopaikkaan uudestaan, kun näistä vapautuu tilaa.

Tämä varmasti olisi Postin osalta helposti toteutettavissa. Vaati vaan enemmän kaupoilta. Ja niissä muutoksissa mietitään paljonko lisäkauppaa muutos tuo.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka moni olisi valmis maksamaan sen kustannuksen mikä syntyisi siitä, että jakelu on juuri silloin kun sen haluaa?
Jonkun verran tilannut esim. olutta Euroopasta, kuriirina on silloin ollut Nordpost tms.. Niiltä kun tulee tekstiviesti, niin voi valita toimitusajan joko päivälle tai illalle. Ei ole sen kalliimpaa kuin Postin palvelu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä varmasti olisi Postin osalta helposti toteutettavissa. Vaati vaan enemmän kaupoilta. Ja niissä muutoksissa mietitään paljonko lisäkauppaa muutos tuo.

Näin se varmasti on. Ja toki tuo pitäisi ensin toteuttaa Postin järjestelmiin, mutta epäilen Postin johdon olettavan kuluttajien olevan nykytilanteeseen tyytyväisiä, koska eivät ole kuulleet moitteitakaan. No, niitä nyt ei oikein pysty antamaan, kun Postin sivuilla ei ole sopivaa kanavaa tähän, mutta mitä pienistä.

Kauppiaiden kannattaisi miettiä, että paljonko kauppaa jää toteutumatta, kun muita toimitustapoja ei ole. Minä voin sanoa ihan suoraan, että olen jo muutaman kerran vaihtanut verkkokauppa ihan siksi, että ensimmäinen ei tarjonnut muuta kuin Postipakettia toimitusvaihtoehdoksi. Valitettavasti tällä kertaa ei ollut kuin yksi mahdollinen toimittaja tiedossa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä muuten Postin tiedote jakelukäytäntöjen muuttamisesta asiakkaiden arjen helpottamiseksi. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Muutoksen jälkeen asiakkaiden paketit toimitetaan lähimpään mahdolliseen palvelupisteeseen, joka käytännössä pääosalla kuluttajista on pakettiautomaatti.

Uudistuksen tarkoituksena on helpottaa asiakkaiden arkea ja nopeuttaa paketin saapumista. Tähän asti paketit on viety asiakasta lähinnä olevaan Postiin. Muutoksen jälkeen paketit kuljetetaan asiakkaan kotiosoitetta lähimpänä sijaitsevaan Postin palvelupisteeseen, eli asiakkaan kotisoitteesta riippuen joko pakettiautomaattiin tai Postiin.
.

Katsoin kartasta. Tuo lähellä oleva noutopiste on puolen kilometrin päässä. Toinen olisi kilometrin päässä. Ja vielä parin kilometrin päässä olisi yksi. Nuo kaikki ovat pääpostille päin mentävän reitin varrella. Sinne on sen neljä kilometriä matkaa.

Ei oikein toimi tuo Postin palvelulupaus.

 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tässä muuten Postin tiedote jakelukäytäntöjen muuttamisesta asiakkaiden arjen helpottamiseksi. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

.

Katsoin kartasta. Tuo lähellä oleva noutopiste on puolen kilometrin päässä. Toinen olisi kilometrin päässä. Ja vielä parin kilometrin päässä olisi yksi. Nuo kaikki ovat pääpostille päin mentävän reitin varrella. Sinne on sen neljä kilometriä matkaa.

Ei oikein toimi tuo Postin palvelulupaus.


Jos se sinua lähin pakettiautomaatti on täynnä niin paketti menee sinne postikonttoriin/asiamiespostiin. En tiedä olisiko se parempi vaihtoehto järjestää niitä paketteja johonkin jonoon että paketti tulisi automaattiin sitten kun sen vuoro on. Joskus voisi olla pitkäkin jonotus jos ihmiset eivät hae pakettejaan nopeasti.

Aika hyvin posti on rakennellut lisää noita maatteja kun kapasiteetti loppuu entisistä. Itsellä tosin tällä hetkellä se tilanne, että kävelyetäisyydellä on 2 automaattia, kauppakeskuksen aulassa ja ruokakaupassa. Molemmista menee välillä paketit postiin noutoon, mutta eipä tässä oikein ole mitään muita paikkoja enää mihin maatteja voisi laittaa. Itselläni on onneksi auto, mutta tässä asuu paljon autottomia opiskelijoitakin eikä bussireitti mene edes ihan sen noutopostin (prisma) vierestä joten voin kuvitella vitutuksen jos jotain painavampaa menee automaatin sijasta noutoon.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos se sinua lähin pakettiautomaatti on täynnä niin paketti menee sinne postikonttoriin/asiamiespostiin.

Minusta tuon pitäisi olla niin, että jos tuo pakettiautomaatti on täynnä, paketti ohjataan seuraavaksi lähempään. Jos sekin on täynnä, se ohjataan sitä seuraavaan. Tai sitten soitetaan asiakkaalle, ja kysytään miten menetellään.

Minun on vaikea uskoa, että nuo kaikki automaatit olisivat olleet täynnä. Todennäköisemmin kyse on vain siitä, että Postia ei kiinnosta, vaan se tekee asian niin kuin sen mielestä on helpointa.

Tuo paikka, josta olisin noutanut paketin, on R-kioski. Siellä on Postin automaatti sekä Matkahuollon ja parin kuriiripalvelun noutopiste (haetaan ihan myymälän tiskiltä). Posti tietysti haluaa säästää kaikessa, mutta en usko olevan kovinkaan iso kustannus, mikäli sopisivat niin, että ne paketit jotka eivät mahdu automaattiin, noudetaan tiskiltä. Tai sitten ne jäävät sinne varastoon säilöön, ja menevät automaattiin heti kun tilaa vapautuu.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Minusta tuon pitäisi olla niin, että jos tuo pakettiautomaatti on täynnä, paketti ohjataan seuraavaksi lähempään. Jos sekin on täynnä, se ohjataan sitä seuraavaan. Tai sitten soitetaan asiakkaalle, ja kysytään miten menetellään.

Minun on vaikea uskoa, että nuo kaikki automaatit olisivat olleet täynnä. Todennäköisemmin kyse on vain siitä, että Postia ei kiinnosta, vaan se tekee asian niin kuin sen mielestä on helpointa.

Joo ei ne vie. Siihen nimettyyn viedään ja jos on täynnä niin sitten noutotiskille menee. Voisihan tuossakin olla joku että tulisi tekstari että "ei saatu toimitettua, valitse mitä tehdään jatkossa" ja sitten voisi valita listasta eri maatin tai vaikka saman uudelleen. Mutta veikkaisin että ihan kustannussyistä tekee niinkuin tekee, ei tarvitse kuskata enempää kun se sinne tiskille viedään*. Postin vastaus lienee, että on sinulla mahdollisuus ostaa lisäpalveluna vaikka kotiinkuljetus toimipisteessä lojuvalle paketilla. Tosin se kotiinkuljetuskin oisi varmaan ajankohdalla klo 10-14 ennalta määrittelemättömänä päivänä...

*niinkuin halvimmassa kotiinkuljetuksessakin, mitä kaikki ulkomaanpaketit automaattisesti on. Yksi ennakkovaroittamaton toimitusyritys klo 9-15 välillä ja sitten postiin noudettavaksi. Vitun asiakasystävällistä. Itse käytännössä ajattelen suoraan ulkomaan verkkotilauksissa että tiskiltä sen joutuu noutamaan jos toimittajana on posti.
 

teppana

Jäsen
Minusta tuon pitäisi olla niin, että jos tuo pakettiautomaatti on täynnä, paketti ohjataan seuraavaksi lähempään. Jos sekin on täynnä, se ohjataan sitä seuraavaan. Tai sitten soitetaan asiakkaalle, ja kysytään miten menetellään.

Minun on vaikea uskoa, että nuo kaikki automaatit olisivat olleet täynnä. Todennäköisemmin kyse on vain siitä, että Postia ei kiinnosta, vaan se tekee asian niin kuin sen mielestä on helpointa.

Tuo paikka, josta olisin noutanut paketin, on R-kioski. Siellä on Postin automaatti sekä Matkahuollon ja parin kuriiripalvelun noutopiste (haetaan ihan myymälän tiskiltä). Posti tietysti haluaa säästää kaikessa, mutta en usko olevan kovinkaan iso kustannus, mikäli sopisivat niin, että ne paketit jotka eivät mahdu automaattiin, noudetaan tiskiltä. Tai sitten ne jäävät sinne varastoon säilöön, ja menevät automaattiin heti kun tilaa vapautuu.

Minulla olisi käsitys, että postin paketeilla tehdään jo näin. Ainakin itselle on paketteja tullut samasta lafkasta eri automaatteihin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla olisi käsitys, että postin paketeilla tehdään jo näin. Ainakin itselle on paketteja tullut samasta lafkasta eri automaatteihin.

Vaihtelee varmaan paikkakunnittain. Minulla on jo kahdesti lyhyen ajan sisällä tehty niin, että se on siirretty noudettavaksi tuolta pääpostista. En jaksa millään uskoa, että nuo kaikki automaatit valitsemani noutopisteen ja pääpostin välillä olisivat olleet molemmilla kerroilla täynnä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaihtelee varmaan paikkakunnittain. Minulla on jo kahdesti lyhyen ajan sisällä tehty niin, että se on siirretty noudettavaksi tuolta pääpostista. En jaksa millään uskoa, että nuo kaikki automaatit valitsemani noutopisteen ja pääpostin välillä olisivat olleet molemmilla kerroilla täynnä.
Autot kiertävät tiettyä reittiä. Jos ne ovat jo käyneet niillä toisilla automaateilla, niin eivät ne enää uudestaan yhden paketin takia sinne lähde.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minusta tuon pitäisi olla niin, että jos tuo pakettiautomaatti on täynnä, paketti ohjataan seuraavaksi lähempään. Jos sekin on täynnä, se ohjataan sitä seuraavaan. Tai sitten soitetaan asiakkaalle, ja kysytään miten menetellään.

Minun on vaikea uskoa, että nuo kaikki automaatit olisivat olleet täynnä. Todennäköisemmin kyse on vain siitä, että Postia ei kiinnosta, vaan se tekee asian niin kuin sen mielestä on helpointa.

Tuo paikka, josta olisin noutanut paketin, on R-kioski. Siellä on Postin automaatti sekä Matkahuollon ja parin kuriiripalvelun noutopiste (haetaan ihan myymälän tiskiltä). Posti tietysti haluaa säästää kaikessa, mutta en usko olevan kovinkaan iso kustannus, mikäli sopisivat niin, että ne paketit jotka eivät mahdu automaattiin, noudetaan tiskiltä. Tai sitten ne jäävät sinne varastoon säilöön, ja menevät automaattiin heti kun tilaa vapautuu.

Itsellä tehtiin näin ja kettuunnuin. Lähin oli ilmeisesti täynnä, samoin toiseksi lähin ja kolmanneksi. (asun joo aika keskustassa, täällä kyllä tilaajia ja lähettäjiä riittää) Olivat vieneet yli kilometrin päähän lokeroon, vaikka konttori olisi ollut korttelin päässä siitä, jonne alunperin olin tuotteen pyytänyt. Eli olisipa konttori ollut se oletus tällaisessa.

Mutta samaa vaatimusta kuulen usein toiselta puoliskoltani, että pistäisi varastoon odottamaan tilan vapautumista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Autot kiertävät tiettyä reittiä. Jos ne ovat jo käyneet niillä toisilla automaateilla, niin eivät ne enää uudestaan yhden paketin takia sinne lähde.

No viekööt sinne automaattiin sitten seuraavana päivänä. Tai sitä seuraavana. Kyllä sieltä tilaa joskus vapautuu. Ihan yhtä hyväksyttävä syy toimituksen kestämiselle kuin jonkun välijakelupisteen ruuhka.

Edit: Korostettakoon vielä, että suurin vitutukseni syy on se, että Postin kanssa ei voi edes neuvotella. Siihen ei ole mitään kanavaa! "Me nyt toimitettiin tämä pakettisi neljän kilometrin päähän, mutta tyydy siihen ja ole tyytyväinen".
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Edit: Korostettakoon vielä, että suurin vitutukseni syy on se, että Postin kanssa ei voi edes neuvotella. Siihen ei ole mitään kanavaa! "Me nyt toimitettiin tämä pakettisi neljän kilometrin päähän, mutta tyydy siihen ja ole tyytyväinen".

Tämä on totta. Itse tuossa tilanteessani kehuin lähettäjää, joka aluksi ehdotti, että hakisin myymälästä naapurikaupungissa. Nauroin, että autottomana ei kiitos. He ymmärsivät, eivätkä pyytäneet lisämaksua postituksesta. Kysyivät, mistä haluan hakea.
 

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
Eniten ihmetyttää mihin tuon ikäinen ihminen tarvii tonnin läppäriä.
Se pelailee niitä Matrixgamesin hardcore strategiapelejä. Ei CloseCombatteja vaan jotain kauheen monimutkaisia vuoropohjaisia, joihin itsellä ei riitä käsitys kuin pikkuisen alkuun. Käyttää myös viihdekeskuksena chromecast ultran kanssa.
Olen lukenut myös ikäihmisten CS porukasta. Myös WoWia pelaa ainakin pari tietämääni 70+ ihmistä. Olisko sulla aivojen harjaamisen aika?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No viekööt sinne automaattiin sitten seuraavana päivänä. Tai sitä seuraavana. Kyllä sieltä tilaa joskus vapautuu. Ihan yhtä hyväksyttävä syy toimituksen kestämiselle kuin jonkun välijakelupisteen ruuhka.
Silloin joku valittaa, että ”miksi toimitus kestää pidempään, voisin hakea autolla paketin tuolta 4 km päästä kun on kiire!”

Toki voisi lähteä tekstari vastaanottajalle miten haluaa paketin, mutta sitten kuljettajan työaikaa menee aika hyvin pakettien pläräilyyn ja uudelleenlajitteluun. Joku ei välttämättä vastaa tekstareihin tai vastaa myöhässä jne. Tulee paljon muuttujia ja prosessi menee vaikeaksi.

Ymmärrän kyllä 100 % vitutuksen kun paketti menee jonnekin kilometrien päähän eikä ole autoa käytettävissä. Piti joskus Helsingissä asuvana hakea Upsin paketti jostain Vantaalta lentokentän lähellä olevasta terminaalista kun heidän kuriireillaan ei ollut puhelimia, joilla soittaa avaamaan alaovi tai aivoja lukea ovikoodia paketista... kyllä muuten vitutti aina lukea seurannasta, että pakettia yritetty jakaa, mutta ketään ei kotona, vaikka olin parina päivänä pakettia odottamassa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Toki voisi lähteä tekstari vastaanottajalle miten haluaa paketin, mutta sitten kuljettajan työaikaa menee aika hyvin pakettien pläräilyyn ja uudelleenlajitteluun. Joku ei välttämättä vastaa tekstareihin tai vastaa myöhässä jne. Tulee paljon muuttujia ja prosessi menee vaikeaksi.

Tätä yritin itse tuolle poikaystävälleni selittää. Omassa tilanteessani toki ihmettelin, että heillä ilmeisesti oli aikaa plarata vapaita lokeroita sen sijaan, että olisivat kiikuttaneet konttorille. Tai sitten logistisesti lokerot oli järjestyksessä ensin.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Jeps, minä lupaan kuljettaan minkä tahansa paketin miljuunalla eurolla perille. Jos joku kauppias ei tarjoa minun palvelua niin sakkoa saatana!

Yks paskanhailee mitä sinä pyydät, kunhan vaikka matkahuollon voisi valita.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silloin joku valittaa, että ”miksi toimitus kestää pidempään, voisin hakea autolla paketin tuolta 4 km päästä kun on kiire!”

Ei olisi vaikeaa, jos asiakas voisi noutaa paketin halutessaan sieltä 4km päästä sinä aikana kun se odottaa noutoa.

Toimi Matkahuollollakin. Minulla oli paketti Kangasalan Matkahuollon toimipisteessä odottamassa kotiinkuljetusta joka oli sovittu parin päivän päähän. Kun kuitenkin satuin liikkumaan yllättäen tuolla Matkahuollon toimipisteen tienoilla, kävin kysymässä, että saanko paketin jo nyt mukaani. Onnistui ongelmitta.

Kangasalla Postinkin kanssa toimi hommat hyvin. Siellä kotiinkuljetuksiakin sai ilta-aikaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei olisi vaikeaa, jos asiakas voisi noutaa paketin halutessaan sieltä 4km päästä sinä aikana kun se odottaa noutoa.

Toimi Matkahuollollakin. Minulla oli paketti Kangasalan Matkahuollon toimipisteessä odottamassa kotiinkuljetusta joka oli sovittu parin päivän päähän. Kun kuitenkin satuin liikkumaan yllättäen tuolla Matkahuollon toimipisteen tienoilla, kävin kysymässä, että saanko paketin jo nyt mukaani. Onnistui ongelmitta.

Kangasalla Postinkin kanssa toimi hommat hyvin. Siellä kotiinkuljetuksiakin sai ilta-aikaan.
Sitten joku menee sinne 4 kilometrin päähän ja saa vastaukseksi: ”pakettisi lähti juuri kuljettajan mukaan rundille. Voit hakea sen pakettiautomaatista kun tekstari tulee. Tai jos automaatti on täynnä se palautuu tänne 8 tunnin kuluttua”
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sitten joku menee sinne 4 kilometrin päähän ja saa vastaukseksi: ”pakettisi lähti juuri kuljettajan mukaan rundille. Voit hakea sen pakettiautomaatista kun tekstari tulee. Tai jos automaatti on täynnä se palautuu tänne 8 tunnin kuluttua”

No sitten se lähtee sinne. On kuitenkin menossa oikeaan paikkaan ja tilanne on nykyistä parempi.

Huikea saagani jatkuu. Yritin Postin chatin kautta kysellä asiaa. Sain jonotusnumeron ja jonotin aikani. Kun tuli vuoroni, tuli ilmoitus, ettei yhtään asiakaspalvelijaa ole paikalla. Yritä myöhemmin uudelleen.

Leikkaavat varmaan ruohoa...
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Posti taas Vtu. Saksan Amazonista tulee tilattu paljon tavaraa. Pääsääntöisesti Saksan DHL toimittaa paketin Suomeen 1-2 päivässä. Nyt on taas pari pakettia joita Posti on hautonut Suomessa ja 5 päivää eikä vieläkään perillä. Siirrellään vain lajittelukeskuksesta toiseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Piti joskus Helsingissä asuvana hakea Upsin paketti jostain Vantaalta lentokentän lähellä olevasta terminaalista kun heidän kuriireillaan ei ollut puhelimia, joilla soittaa avaamaan alaovi tai aivoja lukea ovikoodia paketista... kyllä muuten vitutti aina lukea seurannasta, että pakettia yritetty jakaa, mutta ketään ei kotona, vaikka olin parina päivänä pakettia odottamassa.
Mulla kävi munkki viimeksi UPSin kanssa. Saattoi olla ainoa kerta, kun tuo kuriirifirma mulle mitään on toimittanut. Satuin meinaan olemaan juuri koiran kanssa tulossa kotiin kävelyltä, kun bongasin UPSin jakeluauton rapun edessä. Ehkä heillä olisi älli riittänyt painaa ovisummeria, mutta ehdin hätiin ja oli jopa henkkarit mukana, niin paketti tuli suoraan kätösiin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toinen yritys Postin Chatissa. Nyt pääsin läpi. Ei kuulunut kyseisen henkilön toimenkuvaan. Yhdisti minut toiselle, mutta hänellä oli ruuhkaa, eikä jonotus ollut mahdollista.

Tuo verkkokauppa vastasi, että Matkahuolto tulee heidän toimittajaksi myöhemmin tänä vuonna. Eivät ottaneet kantaa asiaan muuten.
 

Puster

Jäsen
Oma pienoinen kokemukseni Postin paketinmetsästyksestä ja noutopisteiden valinnoista on parin kuukauden takaa, silloin kun Tampereella oli Postin toimipiste vielä Tullintorilla.

Olin sopinut toimituspaikaksi myöskin Tullintorilla olevan S-Marketin pakettiautomaatin. Tämä oli kuitenkin luonnollisesti täynnä ja sain tekstiviestin, että lähin vapaana ollut noutopiste jonne paketti on viety olisi Tampereen Yliopistolla.

Eihän tuo tehnyt itselleni kuin muutaman sata metriä suuntaansa ylimääräistä kävelyä (+ sen pakettiautomaatin etsintää yliopistolta. Luonnollisesti automaatit ovat jossain takaovella eikä pääovella ei ole mitään kylttejä tai ohjeistusta.). Mutta ihmetyttää se, että miksei sitä pakettia olisi voitu sitten sinne tiskille viedä. Se olisi ollut kuitenkin se lähin mahdollinen noutopiste.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös