Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 935 253
  • 6 857

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Olet aika kurko, jos ilman toimivaa korttia tai kunnossa olevia kuitteja pystyt olemaan sakkovapaa vyöhyke. Siinähän haet korvauksia. Smurffit tekevät vain työtään niillä ohjeilla, mitä heille on annettu. Ja niihin kuuluu satavarmasti sakkojen antaminen tilanteessa, missä matkustaja ei pysty todistamaan matkustavansa voimassa olevalla lipulla. Ihan helvetin yksinkertaista. Mutta nykyajan nuoriso on tietenkin niin kuningasporukkaa, että heitähän eivät säännöt koske.
En näin nelikymppisenä rupea olemaan kenenkään pompoteltavana. En ainakaan jonkun räkänokan kanssa, joka vittuilee ilman parempaa tietoa. Aiemmin mainittiin, että validi kuitti löytyy - se ei vain täsmännyt kortin kanssa kun sitä ei kortista voinut sattuneesta syystä lukea. Sakottaa allekirjoittanutta voi ihan vapaasti, mutta jos säädöt on kondiksessa, niin ne menevät aina nurin.

PS. Älä tule Wanhaa opettamaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
PS. Älä tule Wanhaa opettamaan.
Tule seniorimiittiin, niin katsotaan kuka on kuka. Ota paperit mukaan. Tarjoan kaljan, jos olet vanhempi. Tarjous koskee vain seniorimiittiä.

Ja opetanpas, jos olet tuolla asenteella liikenteessä.

PS. se kuitti ei käsittääkseni ollut lukukelpoinen.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Tule seniorimiittiin, niin katsotaan kuka on kuka. Ota paperit mukaan. Tarjoan kaljan, jos olet vanhempi. Tarjous koskee vain seniorimiittiä.
Sinä voit olla se kuka. Totesin vain, että joku tarkastaja ei pompota, silloin kun asiat on kunnossa. Eikä tuo ikä ole niin tärkeä mielestäni. Toissapäivänä tuli 39 tauluun. Sinä olet varmaan vanhempi. Seniorimiittiin en pääse.

Ja opetanpas, jos olet tuolla asenteella liikenteessä.
Yhden asian voin sanoa kyllä ihan kertyneellä liikennekokemuksellani. Älä ala opettamaan ainakaan liikenteessä ollessasi. Se suututtaa joitakin ja siten aiheuttaa vaaratilanteita. Itseäni voi opettaa ihan vapaasti jos siihen näet tarvetta. Minä en liikenteessä hermostu. Kilometrejä on kuitenkin takana ihan tarpeeksi.

PS. se kuitti ei käsittääkseni ollut lukukelpoinen.
Oliko se kuitissa vai kortissa lukukelvoton - kuka tietää. Valioyksilö valaiskoon tarkemmin. Ei ole järkeä tapella näin mitättömästä asiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Muutaman vuoden olen nyt työskennellyt asiakaspalvelutehtävissä ja kaikenlaista vipeltäjää sitä on nähtynä. 95% asiakkaista on aivan normaaleja ja he eivät jää erityisemmin mieleen. Sitten on ne loput.

1. Viime hetken "ostajat"
Jos liike suljetaan esimerkiksi klo 17.00, tämä tapaus saapuu klo 16.59. Tarkoitus ei ole ostaa mitään, tulin vain katselemaan. Kysymyksiä riittää eikä hänelle ole mitään merkitystä liikkeen aukioloajoilla. Mua ei kauheasti kiinnosta, koska ylitöistä ei makseta, olisi vapaa-ajallakin tekemistä ja asiakkaasta näkee ettei hän kuitenkaan osta mitään.

2. Tinkaajat
Koomisia. Kun tuolla naapurissa sama tuote oli tämän hintainen. No, mikset osta sitten sieltä? Varmaan siksi, koska tiedän kuinka paljon se siellä oikeasti maksaa. Pitävät myyjää tyhmänä, kuvittelevat etten tiedä kilpailijoiden hintoja. Lisäksi kaupanpäällisiä pitää olla aina. Ovat sulaa vahaa kun saavat jonkun ikivanhan cd:n tai ilmaiskalenterin. "Onnistuin". Liike kerää katteet. Samaan ryhmään voisi melkein laittaa ne, joille ei ole laadulla mitään väliä. Ihan sama mitä paskaa ostetaan, kunhan se on edullisin vaihtoehto.

3. Tietäjät
Tietävät kaiken mahdollisen nippelitiedon. Onneksi välillä lähellä ollut repeily on vielä pysynyt poissa. Välillä tulee sellaista teknista tietoa, että tekisi mieli sanoa jotain. Mutta ei parane kuin hymyillä. Ja myöhemmin naureskella kahvihuoneessa.

4. Valehtelijat
Tilaus on tehty. Asiat varmistettu. Kun tullaan tilausta noutamaan, ei asia olekaan näin. Aivan pokkana väittävät sanoneensa näin, vaikka asia varmistettiin ja paperissa lukee aivan toisin. Kusipäitä. Saavat ilmeisesti jotain tyydytystä asiasta.

5. Sekopäät
Huumeissa tai muissa aineissa olevat ja vastaavat hullut. Neljä ylimmäistä eivät sinänsä haittaa. Näitä ei tarvisi olla. Saunan taakse tai sitten hoitoon. Ja poliisia ei kiinnosta. On kai muutakin tekemistä.

Aasiakas.net on kyllä mainio sivusto. Monia kohtalontovereita löytyy...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei tässä muuten mitään, mutta en millään jaksaisi lähteä vääntämään tästä jossain HKL:n asiakaspalvelupisteessä (kuten tädit mulle neuvoivat) kun ottaa senkin huomioon, että astun maanantaina puolustusvoimien palvelukseen ja sen myötä aika on ns. kortilla. Sekin vielä, etten mielestäni ole tehnyt mitään väärää. Olen säilyttänyt matkakorttia siihen tarkoitetussa suojakuoressa. Eli heidän huonolaatuisten korttien takia joudun turhaan ravaamaan.

Mietityttää, että miten olisi joustettu, jos tilanteessa olisi ollut siideri kädessä lampsivan anarkistin sijaan vaikka joku mummo.
Asian vierestä, mutta jos tosiaan kuljet HKL:n liikennevälineissä siideri kädessä (oletan että pullo auki ja juoden), niin onko tuokaan nyt niin korrektia toimintaa. Pykälien mukaan se ei ainakaan ole sitä. Asia ei muutu miksikään, vaikka miljoona teiniä kuinka harrastaisi samaa, eikä silloinkaan kun henkilökunta tai tarkastajat eivät siihen halua eri syistä puuttua. Tuskin tarkastajan joustamattomuus metrossa tissuttelevalle nuorelle on mikään ihme, jos maksuasioissa ilmenee jotain epäselvyyttä. Omasta puolestani rauhallinen siivunotto on ok jopa metrossakin jos muita matkustajia ei häiritä, mutta tuskin sellainen mitään sympatiapisteitä herättää tarkastajien parissa.

Vaan jos kortti on ok ja kuitti löytyy, niin asia varmasti hoituu eduksesi HKL:n asiakaspalvelupisteessä. Jos inttiin meno aiheuttaa mutkia, niin voinet varmaan käyttää asiamiestä puolestasi, tai sitten odotat kunnes ehdit hoitamaan asian lomillasi. Jälkimmäisessä tapauksessa kannattaa kuitenkin maksaa tuo sakko ennen eräpäivää, niin sitä ei ryhdytä sinulta karhuamaan. HKL suorittaa varmasti sinulle hyvityksen, vaikka hoitaisit asian vähän viiveelläkin.

Vinkkinä vielä, että jos tapaus jää hoitamatta ennen puolustusvoimien palvelukseen astumistasi, niin voit keskustella palveluspaikkasi sosiaalikuraattorin kanssa siitä miten asiassa tulisi menetellä. Parhaassa tapauksessa saat hoidettua hänen kanssaan jutun ihan käden käänteessä kasarmilta käsin.
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
Kyseessä on kauppaketju jossa kaikki hakemukset käsitellään pääkonttorilla. Sanotaan, että lappu täytetään Maanantaina, hakemus on Tiistaina pääkonttorilla, käsittelyyn menee vaikka kaksi päivää koska hakemuksia tulee kuitenkin monia ympäri Suomea, Torstaina tili lyödään koneelle, Perjantaina tili on päivittynyt ja näkyy taloushallinnassa. Kyllä siinä se viikko menee, ruuhka-aikoina kun käsiteltäviä hakemuksia on useita, voi mennä ylikin. Taustat selvitetään kuitenkin nykypäivänä aika tarkkaan.

Minun mielestäni tämä on huonoa asiakaspalvelua. Kyllä tilin avaaminen pitäisi onnistua samantien, jos asiakkaan luottotiedot ovat kunnossa. Ei mitään papereiden lähettämisiä ympäri Suomea, vaan asiakkaan tiedot syötetään koneelle ja sieltä tulee luottopäätös hetken kuluttua. Tai sitten vaihtoehtoisesti tehdään sama puhelimitse pääkonttoriin ja saadaan sieltä vastaus. Ja kyllä nykyajan ATK-järjestelmillä asiakkaan tiedot pitäisi päivittyä myös reskontraan samantien.

Ja mitkä taustat? Laitetaanko siellä joku yksityisetsivä varjostamaan pariksi päiväksi? Mitä muuta on edes mahdollista tarkastaa, kun että onko ne luottotiedot kunnossa vai ei? Tämä siis ihan kysymyksenä, kun en tunne henkilöasiakkaiden luotonvalvontaa niin hyvin. Siihen luottotietojen tarkastamiseen kuluu aikaa nimittäin korkeintaan minuutti.

Tämän toimintatavan perusteella veikkaisin, että tämä kauppaketju ei ole suomalainen. Olenko oikeassa? Suomalaisissa yrityksissä nämä asiat nimittäin yleensä osataan. Mutta jos toimintatavat tulevat jostakin ulkomailta, niin sittenhän tämä on ihan mahdollista ja jopa todennäköistä. Kuka jaksaa odottaa 2 viikkoa tilin avaamista, jos on ostamassa jotain? En minä ainakaan, vaan marssin sitten johonkin toiseen liikkeeseen, josta tavaran saa heti.

Monissa yrityksissä ei olla vieläkään tajuttu, kuinka paljon kauppaa menetetään, jos prosessit on näin jäykkiä, eikä tietotekniikan antamia mahdollisuuksia osata hyödyntää. No, eiköhän tämä alkanut lamakausi taas herättele vähän johtoporrasta ajattelemaan näitäkin asioita.

Ihan toinen juttu on sitten nämä "ilmaiset" maksuajat, mitä liikkeet mainostavat. Laskun korko näissä on toki 0%, mutta jokaiseen laskuun tulee laskutuslisä siten, että todelliseksi vuosikoroksi muodostuu helposti isoissa ostoksissa 10-20%. Tämä on sellaista yleisesti hyväksyttävää kusetusta.
 

J.Petke

Jäsen
Ja mitkä taustat? Laitetaanko siellä joku yksityisetsivä varjostamaan pariksi päiväksi? Mitä muuta on edes mahdollista tarkastaa, kun että onko ne luottotiedot kunnossa vai ei? Tämä siis ihan kysymyksenä, kun en tunne henkilöasiakkaiden luotonvalvontaa niin hyvin. Siihen luottotietojen tarkastamiseen kuluu aikaa nimittäin korkeintaan minuutti.

Mikäli on kyseessä yritys joka haluaa tilin avata niin firman taustatiedot (perustamiset, y-tunnukset ym.ym.) tottakai pitää tarkistaa. Jos taas yksityinen henkilö haluaa avata itselleen tilin niin tarkistetaan juuri nuo luottotiedot, maksuhistoria ym.. Lisäksi ei tavallisen myyjän pidä ottaa tuollaista vastuuta, että avataan tili ja sen jälkeen parin kuukauden päästä ihmetellään kun maksua ei ole kuulunut, että kuka on vastuussa. Ei ole tavallisen myyjän vastuu päättää onko asiakas luottokelpoinen vai ei. Ja siis tuolloinhan oli tilanne se, että päällikkö ei ollut enää paikalla vaan tuli vasta viikonlopun jälkeen töihin. Ja kun kyse on ihan firman omasta tilistä eikä mistään aktiiviraha-hommasta niin parempi, että tarkistukset on keskitetty yhteen paikkaan ja sen hoitaa ihminen joka sen osaa.

Tämän toimintatavan perusteella veikkaisin, että tämä kauppaketju ei ole suomalainen. Olenko oikeassa? Suomalaisissa yrityksissä nämä asiat nimittäin yleensä osataan. Mutta jos toimintatavat tulevat jostakin ulkomailta, niin sittenhän tämä on ihan mahdollista ja jopa todennäköistä. Kuka jaksaa odottaa 2 viikkoa tilin avaamista, jos on ostamassa jotain? En minä ainakaan, vaan marssin sitten johonkin toiseen liikkeeseen, josta tavaran saa heti.

Kyllä tämä yritys on suomalainen. Miksi kukaan jaksaa odottaa kahta viikkoa tilin avausta? Yleensä siihen menee se viikko mutta jos ei ole rahaa maksaa niin miksi ostaa? Kyse ei kuitenkaan ollut mistään monien tuhansien tarvikkeista. Nykypäivänä on niin paljon huijareita liikenteessä, että pakko on hieman suorittaa aina taustatutkimusta jotta luottotappioilta vältytään. Kyllä minullakin on mahdollisuus avata väliaikainen tili jos niin haluan mutta silloin olen siitä itse vastuussa joten tuota tulee tehtyä vain niissä tapauksissa missä luottaa/tuntee asiakkaan.

Ja kuriositeettina; tämä mies tuli takaisin noin kahden viikon päästä ja osti tavarat yhden toisen asiakkaan tiliin. Eli ei ollut saanut mistään muustakaan kaupasta tiliä avattua ihan niin helposti.
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
Mikäli on kyseessä yritys joka haluaa tilin avata niin firman taustatiedot (perustamiset, y-tunnukset ym.ym.) tottakai pitää tarkistaa. Jos taas yksityinen henkilö haluaa avata itselleen tilin niin tarkistetaan juuri nuo luottotiedot, maksuhistoria ym.. Lisäksi ei tavallisen myyjän pidä ottaa tuollaista vastuuta, että avataan tili ja sen jälkeen parin kuukauden päästä ihmetellään kun maksua ei ole kuulunut, että kuka on vastuussa. Ei ole tavallisen myyjän vastuu päättää onko asiakas luottokelpoinen vai ei. Ja siis tuolloinhan oli tilanne se, että päällikkö ei ollut enää paikalla vaan tuli vasta viikonlopun jälkeen töihin. Ja kun kyse on ihan firman omasta tilistä eikä mistään aktiiviraha-hommasta niin parempi, että tarkistukset on keskitetty yhteen paikkaan ja sen hoitaa ihminen joka sen osaa.

Ymmärsin, että tässä oli kyseessä nimenomaan henkilöasiakas. Yrityksen riskitason määrittämiseen ei paljoa aikaa mene, koska kaikista suomalaisista yrityksistä on helposti ja nopeasti saatavilla tarvittavat tiedot ja jopa valmiit riskimittarit. Ja jos yritys käyttää luottovakuutusta tms., niin senkin päätöksen saaminen (jos kyseessä ei ole kymmeniä tuhansia euroja) tulee hetkessä. Ja jos kerran yksityishenkilöltä ei tarkisteta kuin juuri nuo luottotiedot ja maksuhistoria, niin niiden saaminenhan tapahtuu hetkessä. Näin ollen luottopäätöksen tekeminen pitäisi onnistua heti paikan päällä.

Enkä tarkoittanut, että tavallinen myyjä tekee mitään päätöksiä, vaan kuten kirjoitin: "Ei mitään papereiden lähettämisiä ympäri Suomea, vaan asiakkaan tiedot syötetään koneelle ja sieltä tulee luottopäätös hetken kuluttua. Tai sitten vaihtoehtoisesti tehdään sama puhelimitse pääkonttoriin ja saadaan sieltä vastaus." Tietenkään myyjän ei pidä sotkeutua luottoasioihin millään tavalla. Sehän haittaisi jo kaupantekoakin.

Kyllä tämä yritys on suomalainen. Miksi kukaan jaksaa odottaa kahta viikkoa tilin avausta? Yleensä siihen menee se viikko mutta jos ei ole rahaa maksaa niin miksi ostaa? Kyse ei kuitenkaan ollut mistään monien tuhansien tarvikkeista. Nykypäivänä on niin paljon huijareita liikenteessä, että pakko on hieman suorittaa aina taustatutkimusta jotta luottotappioilta vältytään. Kyllä minullakin on mahdollisuus avata väliaikainen tili jos niin haluan mutta silloin olen siitä itse vastuussa joten tuota tulee tehtyä vain niissä tapauksissa missä luottaa/tuntee asiakkaan.

Ei ole kyse siitä, että onko rahaa maksaa. Se, että annetaan maksuaikaa, on yksi osa kauppaa siinä missä esim. alennus kauppahinnasta. Yrityksille myytäessä vähintään 14 päivän maksuaika on yleensä ihan normaali käytäntö.

Ja tottakai taustatutkimusta pitää tehdä luottokelpoisuuden tarkistamiseksi, mutta kyse onkin siitä, miten se tehdään. Meneekö siihen 1-2 viikkoa vai 5-10 minuuttia. Siitä tässä on kysymys.

Yllättävää, että kyseessä on suomalainen yritys. No joo, esim. Keskolla ja S-ryhmällä on kyllä todellä jäykät ja tehottomat systeemit...
 

Rocco

Jäsen
Siis mikä juttu tää on, että puhelinmyyjiä rekrytoidaan jo asiakaspalveluun?
Matkapuhelinalalla ainakin syy on se, että ulkopuolisten kauppiaiden korvaukset ovat todella suuria, eli heidän tukeminen tulee operaattoreille kalliiksi. Lisäksi kun myyntiä hoidetaan suoraan operaattoreiden asiakaspalveluissa, laaduntarkkailu ja tavoitteiden seuranta on operaattoreille helppoa. Lisäksi kun soittelijat ovat firman omaa väkeä, heille on todella helppo laittaa tavoitteita yms. mitä ei varmasti yksityisille saa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Elisa - tuo perkeleen esikuva helvetistä

Kiitos Elisan teknisen tuen, jonotin tänään pahimpaan ruuhka-aikaan puoli tuntia Elisa Shopit:ssa sen takia että tekninen tuki puhui paskaa.
Kaapelimodeemin testaus kuulemma onnistuu Elisa Shopitissa Tampereella, joten sinne. Täti sanoi saman tien että ei onnistu. Heillä ei ole tarvittavia laitteita. Uutta laitetta olisi heti tarjolla kyllä 99 euron hintaan. Rikkinäinen laite ei ollut omani vaan erään puolituttuni, joka ei pääse huonojen jalkojen takia liikkumaan helposti. Autoin sitten käymällä paikan päällä, turhaan.

Kaveri on töissä samassa liiketilassa, eri yrityksen leivissä. Kysyi siitä sitten Elisan jampalta, joka oli vieressä työskentelemässä. Ei kuulemma ollut eka eikä vika kerta kun tuodaan kaapelimodeemeja testattavaksi. Syy on siinä, että teknisen tuen listalle saada tietoa, ettei niitä kaapelimodeemeja pystytä testaamaan. On kuulemma MONTA kertaa jo ilmoitettu, eikä Elisalla tapahdu yhtään mitään. Pistän palautetta eteenpäin, vaikka se onkin ihan varmasti turhaa.

Tämä vahvisti taas mielikuvaani Elisasta, enkä ole hankkimassa ko. puljun palveluita ikinä itselleni.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
B1,

Eihän kaapelimodeemia ole mitään järkeä lähteä kiikuttamaan liikkeeseen testattavaksi, kun sen toimivuuden voi testata missä tahansa sellaisessa paikassa, jossa näkyy Elisan (TTV:n) kaapeli-tv. Kaapelimodeemiyhteys ei ole käyttöpaikkaan sidottu, vaan modeemikohtainen.

Täytyy korjata, että kaapelimodeemi on liittymäkohtainen. Kun kaapelimodeemi yhteys avataan, niin modeemista otetaan ylös MAC-osoite joka sitten ilmoitetaan operaattorille. Eli MAC-osoite per asunto. Jos viet oman kaapelimodeemisi naapuriin, siellä se ei toimi.
Tietysti tuo naapurissakin testaaminen onnistuu, jos soittaa tekniseen tukeen ja ilmoittaa modeemin macin.

Sekoitat kaiketi ADSL-modeemiin. Niitä pystyy nykypäivänä testailemaan muissa liittymissä. Suosittelen että testaillaan kuitenkin niin, että elisan liittymässä ollut modeemi elisan liittymässä jne.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Totesin tuossa että ompahan eroa Elisan ja DNAn asiakaspalveluissa. Soitto ensin Elisalle... ... Arvoisa asiakas arvioitu jonotusaika tällä hetkellä, alle 8 min. Siinä sitten odoteltiin ja odoteltiin. Lopulta kun asian oli hoitanut niin puhelun kesto oli yli 14 min.
Sitten soitto DNA:lle ja kesto yhteensä alle 3 min ja asia oli hoidettu...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
B1,

Eihän kaapelimodeemia ole mitään järkeä lähteä kiikuttamaan liikkeeseen testattavaksi, kun sen toimivuuden voi testata missä tahansa sellaisessa paikassa, jossa näkyy Elisan (TTV:n) kaapeli-tv. Kaapelimodeemiyhteys ei ole käyttöpaikkaan sidottu, vaan modeemikohtainen.

Kuten sanoin, laite ei ollut mun. Eikä kaapelimodeemi ole millään tavalla tuttu. Normimodeemin kanssa olisikin onnistunut kaikki testaukset sun muut, no problem. Jouduin toimimaan Elisan "ohjeiden" varassa. Sen takia juoksentelu.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Totesin tuossa että ompahan eroa Elisan ja DNAn asiakaspalveluissa. Soitto ensin Elisalle... ... Arvoisa asiakas arvioitu jonotusaika tällä hetkellä, alle 8 min. Siinä sitten odoteltiin ja odoteltiin.

Mä olen nyt soittanut kaksi kertaa kolmen viikon sisään elisan "asiakaspalveluun".
Tänään sen VIIMEISEN kerran.

Molemmilla kerroilla arvioitu aika alle 8 minuutin, ja suunnilleen sen aikaa menikin, munakellot kädessä ilmeisesti siellä istuvat.
Niin päin helevettiä hoitivat hommankin josta soittelin että huomenna vaihtuu "palvelun"tarjoaja toiseen.

Naurettava pulju.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... huomenna vaihtuu "palvelun"tarjoaja toiseen.

Naurettava pulju.

Veikkaanpa, että operaattorien välillä ei ole juurikaan eroja näissä "palveluissa". Tulee joskus luettua tuota matkapuhelinfoorumia, niin aika samaa siellä jauhetaan kaikista. Aika loogistakin tietenkin kun keskenään samoilla markkinoilla kilpailevat.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Veikkaanpa, että operaattorien välillä ei ole juurikaan eroja näissä "palveluissa".

Pojan liittymässä on 20 euron saldoraja, oli kuitenkin saanut laskun 48 euroon. (palvelunumerot estetty)
Elisa sulki liittymän aivan kuin piti, liittymä ei kuitenkaan auennut seuraavan laskutuskauden alussa vaikka lasku oli maksettu.

Kun soitin "asiakaspalveluun" ja aikani kuuntelin pimputusta vastasi mieshenkilö ja sanoi että heillä on tapahtunut virhe, liittymä avataan ja tekstiviesti tulee vahvistuksena.
8 tunnin päästä tulee viesti että liittymää ei avata kun edellisen laskutuskauden saldo oli yli 40 euroo, siis taas kuukauden kiinni..

Ei todellakaan kaikki operaattorit toimi näin..

Surkee pulju.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Totesin tuossa että ompahan eroa Elisan ja DNAn asiakaspalveluissa. Soitto ensin Elisalle... ... Arvoisa asiakas arvioitu jonotusaika tällä hetkellä, alle 8 min. Siinä sitten odoteltiin ja odoteltiin. Lopulta kun asian oli hoitanut niin puhelun kesto oli yli 14 min.
Sitten soitto DNA:lle ja kesto yhteensä alle 3 min ja asia oli hoidettu...
Kai se kilpailevan operaattorin asian hoitaminen vie hiukan enemmän aikaa. Olisit soittanut suoraan oikealle operaattorille.
 

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
Totesin tuossa että ompahan eroa Elisan ja DNAn asiakaspalveluissa. Soitto ensin Elisalle... ... Arvoisa asiakas arvioitu jonotusaika tällä hetkellä, alle 8 min. Siinä sitten odoteltiin ja odoteltiin. Lopulta kun asian oli hoitanut niin puhelun kesto oli yli 14 min.
Sitten soitto DNA:lle ja kesto yhteensä alle 3 min ja asia oli hoidettu...

Itsellä aivan samanlaisia kokemuksia kun muuton yhteydessä piti osoitteenmuutoksia ilmoitella samoille firmoille. Elisalle soitin laajakaista-asioissa osoitteenmuutoksesta ja puhelu kesti reilun 20min. DNA:lle vastaava puhelu matkapuhelinasioiden puolesta ja homma oli hoidettu 1min 42sek päästä kun jonottaa ei tarvinnut kuin muutama sekuntti.

Että kylläpähän näissä näköjään huomattavia eroja on. Ja eikä tuo oikein enää sattumaakaan voi olla, kun niin monella on samankaltaisia kokemuksia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Itsellä aivan samanlaisia kokemuksia kun muuton yhteydessä piti osoitteenmuutoksia ilmoitella samoille firmoille. Elisalle soitin laajakaista-asioissa osoitteenmuutoksesta ja puhelu kesti reilun 20min. DNA:lle vastaava puhelu matkapuhelinasioiden puolesta ja homma oli hoidettu 1min 42sek päästä kun jonottaa ei tarvinnut kuin muutama sekuntti.
Osoitteenmuutos on helpointa tehdä netissä. Laskujen selvittely ei sitä kautta ihan niin näppärää tietty ole, mutta onnistuu sieltäkin.
 

Tuamas

Jäsen
Veikkaanpa, että operaattorien välillä ei ole juurikaan eroja näissä "palveluissa". Tulee joskus luettua tuota matkapuhelinfoorumia, niin aika samaa siellä jauhetaan kaikista. Aika loogistakin tietenkin kun keskenään samoilla markkinoilla kilpailevat.

Kyllähän näissä on nykyään varsin isojakin eroja. Esim. tästä näkee puolueetonta tietoa asian suhteen.

Dna:n keskimääräinen vastausaika 31 sekuntia,
Soneralla 2 minuuttia 58 sekuntia ja
Elisalla 3 minuuttia 52 sekuntia.
Mielestäni tuo on jo varsin huomattava ero.

Kyllä DNA hakkaa tällä hetkellä molemmat kilpailijansa varsin selkeästi näissä asiakaspalveluun liittyvissä asioissa. Varsinkin vielä kun Sonera meni muuttamaan oman aspansa maksulliseksi ja palveluajatkaan eivät ole entisellään.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Oman kokemuksen mukaan DNA on valovuosia Elisaa edellä. Enää en onneksi ole Elisan asiakas. Odotusaika ei meikäläisellä Elisaan ollut ikinä epäinhimillinen, tietysti ruuhka-aikoina asia on eri, mutta niinhän se menee jos pääsee soittamaan vain keskellä päivää.

Elisan aspan osaaminen onkin sitten oma asiansa. Noh, sanotaan nyt vain että yhden matkapuhelin-liittymän kanssa tappelin Elisan kanssa paljon viime vuonna. 15 soittoa ja kaksi reklamaatiota myöhemmin pääsin eroon siitä. Eli laskutus kusi ja totaalisesti, myös muu palvelu oli ala-arvoista ko. aspassa. Mikään ei toiminut, mitään ei hoidettu ja samat virheet toistettiin useasti. Nyt tyytyväinen DNA-asiakas siis. Elisaan en koske enää ikinä.
 

Veijari

Jäsen
Lähetin sähköpostilla tarjouspyynnön muutaman tonnin valaisimista erääseen paikalliseen valaisinliikkeeseen. Tarjouspyynnön liitteenä oli suunnittelijan tekemä valaisinluettelo.

Valaisinliikkeen myyjä vastasi sp:lla; kiitti pyynnöstä ja pyysi valaisimien sähkönumeroita, koska hänellä menee aikaa niiden etsimiseen.

Tuon pyynnön lukemisen jälkeen piti oikein pysähtyä, että mitä helvettiä. Kehtaako se myyjä oikeasti mainita että hänen tarvitsisi nähdä mahd. vähän vaivaa tarjouksen tekemiseen. Olisi nyt keksinyt jonkin toisen selityksen edes.

Vastasin, että ikävä kyllä joudut näkemään vähän vaivaakin tarjouksen tekemisessä. Vittu kyllä jää tilaamatta vaikka olisi halvin. Vituttaa tollanen asenne.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Elisan aspan osaaminen onkin sitten oma asiansa. Noh, sanotaan nyt vain että yhden matkapuhelin-liittymän kanssa tappelin Elisan kanssa paljon viime vuonna. 15 soittoa ja kaksi reklamaatiota myöhemmin pääsin eroon siitä. Eli laskutus kusi ja totaalisesti, myös muu palvelu oli ala-arvoista ko. aspassa. Mikään ei toiminut, mitään ei hoidettu ja samat virheet toistettiin useasti. Nyt tyytyväinen DNA-asiakas siis. Elisaan en koske enää ikinä.

Ihan samanlaisia kokemuksia, "paras" elisan suoritus oli lähettää maksettuja laskuja perintätoimiston kautta uudelleen maksettavaksi. Soittelin aiheesta, odotusaika vajaa 10 min, jonka jälkeen lupasivat peruttaa perinnän. Meni vajaa viikko, tuli kirje perintäfirmalta, jossa ilmoitettiin elisalle muodusteneen uuden laskun siirtyneen myös heille. Soitin taas elisaan, nyt selvisin muutaman minuutin jonotuksella. Selitys oli loistava, ja asiakaslähtöinen: "Oli se perintä pitänyt viimeksi peruuttaa, mutta se oli jäänyt tekemättä." Sillä kertaa se sentään hoidettiin kyseisen puhelun aikana kuntoon. Lisäksi puehlimeen saatavilla olevan antivirusta en ole saanut asennettua käyttövalmiiksi, koska elisalta en saa oikeaa koodia. Sen pitäisi olla 12 merkkiä pitkä, viestinä tulee viisi kännykännäytöllistä riviä siansaksaa, josta ei ole mitään apua. Sama homma käynyt pari kertaa. Kuulemma ohjelma tunnistaa viestin (miten, kun sitä ei kirjoittaa tai siirtää asennuksen vaatimaan ruudukkoon?!?!??!).

Muutenkin laskutus on ollut aivan pielessä viimeisen vuoden aikana, ensiksi yritettiin veloittaa koko puhelin kerralla, eikä osissa niin kuin piti (lukee jopa sopimusehdoissa). Sen jälkeen jouduin tekemään aiheesta maksusopimuksen, joka on mennyt uusiksi parikin kertaa. Liittymän elisa on lyönyt kiinni kun ei muka laskua ollut maksettu, soitin elisaan; "Oho, olihan se täällä, ei vaan ollut kirjautunut. Avataan ilmaiseksi liittymä parissa tunnissa" (laskutettiin seuraavassa kuussa...). Valitettavasti joutuu vielä elokuun lopulle asti olemaan kyseisen puljun asiakkaana, sen jälkeen loppuu kymmenvuotinen yhteinen taival. Mihinkään en pysty elisan suhteen luottamaan pätkääkään.
 

Slibard

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elisan laskutuksesta

Elisan laskutus tuntuu mättävän pahastikin. Joulukuussa saimme 23.12. päivättyjä laskuja. Ihmeellisen asiasta teki sen, että laskut saapuivat meille 22.12., joten ne oli lähetetty viimeistään 19.12. Heillähän noin vuosi sitten laskutus laahasi pahasti perässä. Ilmeisesti he päättivät joulukuussa ottaa vahinkoa takaisin...
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Elisa

Ihmeellistä kyllä, niin minulla on taas Elisasta vain hyviä kokemuksia. Tosin en olekaan oikeastaan koskaan joutunut asioimaan heidän kanssaan ongelmissa (kop, kop).

Se on tietenkin hieman erikoinen juttu, että kännykkälaskut (vaikka siviilipuhelimessa pieniä ovatkin) tulee miten sattuu. Viimeisin lasku taisi tulla syyskuussa, jonka jälkeen ei ole kuulunut ko. puljusta mitään. Puhelin tosin toimii, joten ei ne laskut minnekään matkallekaan ole jääneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös