La 30.1.2010 Kärpät - HIFK

  • 15 754
  • 57

8thegr8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Hifk, Washington caps!, MG
Pitääpä se jonkun avata otteluketju tällekin ottelulle. Erittäin mielenkiintoinen peli tulossa lauantai-iltana ja tunnelmaa varmasti ottelussa tulee riittäämään. Kaksi ailahtelevaa joukkuetta kohtaa toisensa, mutta uskon Hifk:n vievän ottelusta 3 pistettä.
Kärpillä sairastuvalla edelleen Rosa ja Kaspar, mikä on suuri tappio Kärpille illan otteluun. Kuusela palaa boksiin esikoisen syntymän jälkeen. Hifk:llä ei taida sairastuvalla olla juurikaan porukkaa ja kibekin hyppää askiin tänään? Suuren lisämausteen otteluun tuo myös Super-Miken paluu Raksilaan, jota itse odotan innolla. Ei vielä tämän enempää, sana on vapaa!
http://http://jatkoaika.fi/smliiga.php?ottelu=21284&versio=ennakko
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Suuren lisämausteen otteluun tuo myös Super-Miken paluu Raksilaan, jota itse odotan innolla.

Piti käydä lukemassa KFC:n puolella mikä siellä oli fiilis, ja voi herranjumala. Juudas, petturi ja mitä vielä vittua. Vihellyskonserttia luvassa.

Mikä ihmisiä vaivaa? Jos Oulussa ei luoteta ja muualla luotetaan, niin siitä pitää itkeä vuosikausia. Kärppien "juniorityö" on korvattu jo vuosia hankkimalla kalliita liigajyriä roolikenttiin mutta siihen ei kyllä osata puuttua.

Hävettää ja naurattaa. Toivottavasti Mikke pyörittää totta remmiä satanolla.
 

8thegr8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Hifk, Washington caps!, MG
Mikä ihmisiä vaivaa? Jos Oulussa ei luoteta ja muualla luotetaan, niin siitä pitää itkeä vuosikausia. Kärppien "juniorityö" on korvattu jo vuosia hankkimalla kalliita liigajyriä roolikenttiin mutta siihen ei kyllä osata puuttua.

Hävettää ja naurattaa. Toivottavasti Mikke pyörittää totta remmiä satanolla.
Aivan samaa mieltä kanssasi. Tosiaan hävettää ja naurattaa jos ja kun kärppäläiset osoittavat mieltä Mikelle. Itse tulen ainakin hurraamaan kaverille! Ja kyllä tuo kärppien juurikin "juniorityö" on ollut melkoinen sivuseikka, kun mestaruuksia alkoi tulemaan..
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jaaha, kaikki istumapaikat taitaa olla jo varattuna. Halli on tulossa siis kovaa kyytiä täyteen. Kyllä Mikke kiinnostaa!

Aika lapsellistahan tuo viheltely tosiaan on. Mutta toisaalta ihan sama. Kyllähän tunnettakin saa olla. Itse aion kuitenkin vetää ihan passiivista linjaa. Noh, jos Mikke veivaa kaikki solmuun, kiertää maalin kolme kertaa ja pistää ilmaveivillä takayläpesään niin lupaan taputtaa :)
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uuge kertoilee Koffin sivuilla, että joukkueessa on pidetty pieniä palavereja koskien puolustus, sekä hyökkäyspelaamista. Kertausjaksoja myös vedetty! Kuulostaa ihan hyvältä ja toivottavasti se näkyy tänään kaukalossa, etenkin pakkien otteissa. Raksila on yleensä ollut vaikea paikka pelata, mutta tällä kaudella sieltä ollaan jo poistuttu kertaalleen voittajana ja sama tehdään tänään.

Uuge arvailee myös, että Granlund siirtyy ykköseen Lennun tilalle, Lennu menee neloseen Wirtasen ja Luttisen kanssa ja Kuhta hyppää Granlundin paikalle kakkoseen. Omastakin mielestä tämä vaikutttaa kaikista realistisimmilta vaihtoehdolta. Vielä kun saataisiin pakkipareihin jotain muutosta.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Granlundin paluu Raksilaan sähköistää kyllä mukavasti muutenkin erittäin mielenkiintoista ottelua. Minä puolestani olen ilman muuta sen vihellyskonsertin kannalla. Kärppäkannattajien näkökulmasta Granlund astuu tänään jäälle vääränvärisessä peliasussa ja minun puolestani hänelle voi tästä huomauttaa kovaäänisestikin riippumatta niistä syistä, mitkä siirron taustalla sitten olivatkaan. Tällainen reagointi kuuluu mielestäni hyväksyttävästi fanikulttuuriin. Enkä jaksa uskoa, että sillä nyt Miken peliin mitään vaikutusta olisi, mutta tuopahan extra-latausta halliin kuitenkin, jos nyt ylipäätään toteutuu.

Lopputulosta on kyllä taas erittäin vaikea arvioida, kun ei tuosta Kärppien touhusta ota selvää. Välillä kaatuu sarjakärki erittäin hyvällä pelillä ja heti perään vietellään avoimien ovien päiviä Pelsujen kanssa. Ehdottomastihan illan peli pitäisi poissaolijoista huolimatta pystyä voittamaan, jotta ero Hifkiin pysyisi vielä kohtuudessa. Toisaalta odotan, että vierasjoukkue pelaisi tällä kertaa aktiivisemmin kuin edellisessä Raksilan visiitillä, jolloin siellä oli peruutteluvaihde päällä.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Granlundin paluu Raksilaan sähköistää kyllä mukavasti muutenkin erittäin mielenkiintoista ottelua. Minä puolestani olen ilman muuta sen vihellyskonsertin kannalla. Kärppäkannattajien näkökulmasta Granlund astuu tänään jäälle vääränvärisessä peliasussa ja minun puolestani hänelle voi tästä huomauttaa kovaäänisestikin riippumatta niistä syistä, mitkä siirron taustalla sitten olivatkaan. Tällainen reagointi kuuluu mielestäni hyväksyttävästi fanikulttuuriin.

Meinaatko viheltää myös JP Haatajalle, Ross Lupaschukille ja Martti Järventiellekin? Riippumatta syistä jotka olivat siirtojen takana.

Johan sitä on katkeraa porukkaa Oulussa, riippumatta syistä olla katkera.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Riippumatta syistä jotka olivat siirtojen takana.
Niin, jos tuota Granlundin siirtoa esimerkiksi haluaa protestoida, eikö silloin pitäisi viheltää ja osoittaa mieltään jokaisessa muussa kotiottelussa paitsi niissä joissa Granlund on paikalla, jos haluaa mielenilmauksen löytävän oikean kohteen?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Johan sitä on katkeraa porukkaa Oulussa, riippumatta syistä olla katkera.

Noh, saadaanpahan ainakin tunnelma kattoon heti alkuunsa. Ties vaikka innostuisivat penkkiläisetkin elämöimään Miken boostatessa tunnelmaa. Ilman tähtipelaajia vaan kunnon hakkaa päälle meininki päälle! Jos näin käy niin en todellakaan valita. KÄRPÄT!!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
HIFK tänään (http://www.hifk.fi/joukkue/kokoonpanot)

Petrell-Hirchovits-Haataja
Haverinen-Clarke

Ahtola-Ramstedt-Granlund
Järventie-Kankaanperä

Wärn-Töykkälä-Järvinen
Söderholm-Lupaschuk

Kuhta-Wirtanen-Luttinen

Lundell maalissa
Noronen varalla

Ei ole Jalosella pokkaa penkittää Söderholmia surkeista peliesityksistä huolimatta. Ja erikoista laittaa Lunkka maaliin nyt, kun Norosella on kohtalainen draivi päällä. Noh, katsellaan miten homma toimii tänään.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ja erikoista laittaa Lunkka maaliin nyt, kun Norosella on kohtalainen draivi päällä.
En tunne HIFK:n otteluohjelmaa, mutta lienee aika yleistä ns. kakkosmaalivahdille antaa näytönpaikka vierasottelussa, jossa ei ole kotiyleisön paineita niskassa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinaatko viheltää myös JP Haatajalle, Ross Lupaschukille ja Martti Järventiellekin? Riippumatta syistä jotka olivat siirtojen takana.

Johan sitä on katkeraa porukkaa Oulussa, riippumatta syistä olla katkera.

Listalta unohtui Kari Jalonen.

Siellähän saa urpot viheltää koko ajan vastustajalle. Omia ei ehdi kannustaa, pääasia on, että vastustaja saa vihellykset niskaansa. Mielenkiintoiselta vaikuttaa tuo HIFK:n nelosketju.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Noh, saadaanpahan ainakin tunnelma kattoon heti alkuunsa. Ties vaikka innostuisivat penkkiläisetkin elämöimään Miken boostatessa tunnelmaa. Ilman tähtipelaajia vaan kunnon hakkaa päälle meininki päälle! Jos näin käy niin en todellakaan valita. KÄRPÄT!!

Tunnelman ja fiiliksen hakeminen vihan kautta on enemmänkin Ultras-meininkiä. Ilmeisesti tämä liike on pesiytynyt Ouluunkin kun seuraa KFC:n uhoamista, keskinäisiä tappeluita ja linja-autojen tuhoamisia.

No jokainen elää tavallaan, mutta sitä ei muiden tarvitse hyväksyä. Onneksi on vielä Etä-Kärpät, joka kannustaa positiivisuudella.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Itse olisin lähtenyt täysin samoilla kentällisillä liikkeelle! Hyvä Killen kannalta, että saa aloittaa paineettomimmissa merkeissä ''4. ketjussa'', vaikka toisaalta taas Lennu - Wirtanen - Luttinen sommitelma olisi myös kiva nähdä liikkeellä.

Toivottavasti Jalosen puhuttelulla on ollut jotan efektiä, muutoin pataan tulee aika kovaa...
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tunnelman ja fiiliksen hakeminen vihan kautta on enemmänkin Ultras-meininkiä.

Muualla kuin seisomakatsomoissa on tällä hetkellä sen verran hiljaista että kaikki meteli otetaan kyllä ilolla vastaan. Tokihan se on hieman huvittavaa viheltää Granlundille, mutta se voi sytyttää yleisön myös muuhun kannustukseen. Kunhan saisivat nyt suunsa auki, sehän siinä yleensä on vaikeinta.

"En mä viitti kun nuo muutkin on hiljaa, mitähän ne musta ajattelee jos nyt alan huutaa Kärppiä jne..". Siinä kun Granlundin toimesta saataisiin yleinen äänenavaus niin ties vaikka saataisiin kunnon mekkalat pystyyn!
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Meinaatko viheltää myös JP Haatajalle, Ross Lupaschukille ja Martti Järventiellekin? Riippumatta syistä jotka olivat siirtojen takana.

Johan sitä on katkeraa porukkaa Oulussa, riippumatta syistä olla katkera.

Eipä noiden pelaajien siirtyminen IFK:hon taida juuri kenessäkään sellaisia tunnekuohuja herättää, että se vihellyksiin johtaisi. Ei niistä ainakaan vastaavaa kohua ole saatu revittyä kuin case Granlundista.

No itselläni nyt ei katkeruudesta ole kyse :). Ei tämä nyt niin vakavaa ole. Mutta joka tapauksessa aika monella varmaan on edelleen tunne siitä, että jotenkin kierolla tavalla Granlundin taustajoukot pojan IFK:hon vehkeilivät, ja tästä halutaan vihellyksillä vielä muistuttaa. Ja niitä faktoja sen siirron takana voidaan tosiaan vaan arvailla, mutta mentäköön tunteen mukaan vaan. Ei sen nyt niin vakavaa ja loogista tarvitse aina olla. Saadaan tunnelmaa sähköistettyä niin mikäs siinä.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Hävettää ja naurattaa. Toivottavasti Mikke pyörittää totta remmiä satanolla.
Tuon viimeisen virkkeen perusteella siellä taidetaan kannattaa eri seuraa?

Siirron voi tehdä tyylillä (Aaltonen) tai sitten tyylittömästi (Granlund) suoltamalla sontaa lehdistöön kuukausikaupalla managerinsa ja tämän saunakavereiden (Uusi Suomi) kautta. Vaikka Junno olisi puhkonut pappa-Granlundin autosta kaikki renkaat, olisi Granlund voinut jättää ne 'luottamus meni' höpötykset sanomatta. Kyllä faneilla on tässä suhteessa pitkä muisti.

Kärppien junnujen kohtelusta samaa mieltä, mutta se ei liity mitenkään tähän, eikä Jalosen, Lupan, Järventien ja Haatajan sopimukset, jotka olivat ns. normaalisiirtoja liigan sisällä.

Itse aion kyllä suolata Granlundia ihan huolella. En tee sitä pahantahtoisesti, mutta kyllähän kannattajalla on oikeus huudella hallilla. Ultras-meininkin on kyllä niin kaukana allekirjoittaneen kannatusmenttaliteetista kun vain olla voi.

Eiköhän Granlund tuon vihellyskonsertin kestä, todennäköisesti pelaa jopa vielä paremmin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö Kärppä-fanien pitäisi viheltää ja buuata enemmänkin pappa-Granlundille ja Larvalle kuin Mikelle? Toisaalta, mulle on yks paskan hailee, mitä te siellä piipitätte. En usko buuauksen vaikuttavan Mikkeen tuon taivaallista. Ja jos tunnelmaa pyritään saamaan negatiivisella "haulla", niin kukin tyylillään. Itse olen enemmän sitä koulukuntaa, joka haluaa kannustaa omiaan, ei väheksyä vastustajaa.

Itse ottelusta odotan tasaista vääntöä ja mulle on ihan sama, millä tyylillä voitto vieraskaukalosta haetaan, kunhan pisteet saadaan mukaan. Kärpiltä puuttuu kyllä aimo annos taitoa, vaikka toki Kuuselan mukaan jo saavatkin. Joskus käy niin, että ykköstähtien poissaollessa joukkuepeli on paljon parempaa ja itse ainakin toivon, että molemmat jengit pelaavat hyvää lätkää. Toivon myös, ettei peli tule ratkeamaan niinkään kenenkään pelaajan henkilökohtaisiin virheisiin, vaan joko hienon yhteispelin tai huikeiden yksilökohtaisten suoritusten tuloksena.

Toivon Kille Kuhdalle hyvää starttia, enkä pane pahakseni, vaikka komerot heiluisi jo tänään. Vaikka toki toivon tämän kauden ekan maalin syntyvän ennemmin kotiyleisön edessä kuin vieraskaukalossa. Mutta koska tuloksesta ja pisteistä pelataan, hyväksyn myös tämän IFK-faneja "vähemmän" viihdyttävän vaihtoehdon.

Parempi jengi voittakoon ja toivon totisesti, että tänään se on Helsingin IFK.
 

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No voi vittu mitä itkemistä täälläki. Buhuu, Granlundille vihelletään, aivan kauheeta. Ei sitten kannata tulla tänään Raksilaan, jos se ottaa niin koville. Suosittelen, että myöskään radiosta ottelua ei kannata kuunnella.

Vaikea peli tänään Kärpille tiedossa. KalPaa vastaan Kärpät pääsi lähtemään otteluun selkeänä altavastaajana ja se auttoi Kärppiä tuossa ottelussa. Tänään paineet on kuitenkin kovemmat, kun pelataan kotona ja voitto pitäisi saada, vaikka hyökkäyksen avainpelaajat puuttuvat kokoonpanosta. HIFK:lla on tänään kentällä ylivoimainen määrä taitoa Kärppiin verrattuna, joten Kärppien viisikkopelin täytyy toimia tänään erinomaisesti. Myös Koivston on parannettava selkeästi torjuntatyöskentelyään viime peleistä, jotta pisteistä voidaan haaveilla. Mikäli HIFK:n peli on samankaltaista kuin joukkueiden kahdessa edellisessä kohtaamisessa, niin se lähtee otteluun puolustamaan ja pyrkii iskemään vastaiskuista ja erikoistilanteista. Mikäli HIFK pääsee ottelussa johtoon, niin sen jälkeen sen kannattaisi keskittyä ainoastaan jäähyilemään, sillä ylivoimallahan Kärpät ei nykyään enää maaleja tee.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tänään on todella mielenkiintoinen matsi edessä.
Jos IFK pystyy tasapäisesti taistelemaan Pohjoisen Dynastiaa vastaan, niin loppukaudesta voidaan ennustaa hieman valoisammin kuin viimeisen 15 ottelun perusteella.

Matsin IFK:n osalta tulevat ratkaisemaan herrat Lundell - Kuhta, tavalla tai toisella.

Toivon sydämestäni, että tänään otetaan Oulun (nopeilta) hiiriltä usko pois saatanallisella prässäämisellä ja aivollisella (ei aivottomalla ohiryntäilyllä) ajalemisella. Siinä on avain voittoon. Nykyisellä jengilä tuhon on jopa jalkoja, joten päin vaan niin maan saatanasti!

Olen itse todistanut ainakin 2 kertaa tilannetta, jossa Stadin pyhätössä pelatussa matsissa Kärpät on siirtynyt aikaisessa vaiheessa parin byyrin johtoon ja IFK:ta on viety kuin litran mittaa.
Shedden käskytti joukkueen ajelemaan kaikkea mikä liikkuu ja lopputuloksena oli molemmilla kerroilla täydellinen pelin käännös. IFK dominoi - Kärpät pelkäsi. Ja ei, tämä ei ole provo eikä märkä uni.
Tämä on FAKTA!

Turhana sivunyanssina: IFK voitti molemmat pelit.

No nyt meillä on vaihtoaitiossa samainen klyyvari kuin silloin Kärpillä. Lieneekö Sheddenmaiset otteet siis edes teoriassa mahdollisia?

LT: 2-4

Let`s play Hockey!

Ugh!

Julli
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäköhän idea näissä Nokka-Jalosen ketjukokeiluissa kesken pelien on, jos niitä ei koskaan jatketa seuraavassa pelissä vaan palataan aina siihen samaan "tuttuun ja turvalliseen" päin persettä pelaavaan kokoonpanoon seuraavaan peliin? Ei voi vaan ymmärtää taaskaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäköhän idea näissä Nokka-Jalosen ketjukokeiluissa kesken pelien on, jos niitä ei koskaan jatketa seuraavassa pelissä vaan palataan aina siihen samaan "tuttuun ja turvalliseen" päin persettä pelaavaan kokoonpanoon seuraavaan peliin? Ei voi vaan ymmärtää taaskaan.

Luuletko siis, että nämä ketjukokeilut ovat ihan hatusta vedetty, tosta noin vain? Villi arvaukseni on, että ko. ketjuilla on vedetty treeneissä jo jonkin aikaa ja niitä sitten tarpeen tullen hyödynnetään peleissäkin. Saattaapi olla niin, että pleijareita varten Kojon kapsekista löytyy myös muutama muu ylläri.

Itse toimisin samalla tavalla kuin Kojo näyttää tekevän. Osittain siksi, että mukana on nyt myös Kimmo Kuhta ja herran ensimmäinen liigapeli. Mutta myös ilman Killeä lähtisin tähän peliin vanhoilla ketjuilla. Eka erä vedettäisiin niillä ja jos näyttää siltä, että lisäenergiaa on pakko ammentaa muualta, tokan erän menisin uusilla. Vika erä sitten sen mukaan, millaiset lukemat tulostaululla on.

On myös mahdollista, että liigalle on ilmoitettu ihan eri ketjut kuin millä mennään.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
On tainnut helevetti™ jäätyä tässä välissä, jos oikeasti joku vertaa vihellyskonserttia heti Ultras-touhuun. Ei siellä kuitenkaan mitään "Pissa på Granlund" tai "Rupia Kusemaa Kraanlundin pääle"-tifoja tai joukkomellakoita viritellä. Todellakin saa ja pitää viheltää Grandlundille, älyttömyydet nyt ovat eri asia kuin sopiva protesti. Edelleen tuossa sopassa oli paljonkin kieroutta myös Grand Lundin leirissä, etenkin isässä. Ko. kaveri olisikin kai se todellinen Senaattori Palpatine tämän Darth Mikaelin taustalla.

Hei! Mika Viinanen on edelleen liekeissä. Toivotaan lisää onnistumisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös