La 3.10.2009 Kärpät - TPS

  • 9 723
  • 34

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Todella tärkeä ottelu edessä Kärpillä. Itseluottamus on viime tappioiden ansiosta ollut varmasti koetuksella koko joukkueella. Maaliverkon sijaan on pölissyt ihan muut verkot, sekä laitapleksit ja maalivahdin rintapanssari.

Uusi (toivottavasti) vahvistus Kiilholma on vaihtanut seuraa Karppisen kanssa päittäin. Lisäksi kokoonpanoon palaavat Viinanen ja Mikkola, joten sentterit lauantain otteluun ovat: Saarenheimo, Kiilholma, Viinanen - ja ehkä Keränen.

Pelin lopputulosta on hyvin vaikea lähteä arvioimaan. Raksilassa Kärpät on toki aina ennakkosuosikki, mutta tällä kaudella otteet ovat olleet todella surkeita. KalPaa, Ässiä ja nyt tiistaina Ilvestä vastaan pelatuissa otteluissa Kärppien esitys on ollut munattominta miesmuistiin. Ei pelikirjaa, ei asennetta, eikä edes onnea. Ei mitään.

Mikkolan ja Viinasen paluut tuonevat johtajuutta joukkueeseen, miltä se on puuttunut kokonaan. Se, että auttaako se maalinteko-ongelmiin yhtään, on sitten ihan toinen juttu. Paikkaamaton ongelma on kuitenkin edelleen pelikirjattomuus, joka korostuu joukkueessa, jossa ei ole yksilöitä ratkaisemaan otteluita omalla taidolla. En kyllä jaksa uskoa, että Alatalo saa korjattua sitä koko loppu-kärppä-urallakaan, kun ei ole saanut mitään suunnitelman näköistäkään edes toisella kaudellaan.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Uusi (toivottavasti) vahvistus Kiilholma on vaihtanut seuraa Karppisen kanssa päittäin.

Missä tämmöinen tieto on julkaistu? En löydä mitään Kärppien enkä Hokin sivuilta enkä kyllä mistään muustakaan. Ja mikä järki olisi lainata Karppinen Hokkiin jos kerran kärsitään sentteripulasta?
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Missä tämmöinen tieto on julkaistu? En löydä mitään Kärppien enkä Hokin sivuilta enkä kyllä mistään muustakaan. Ja mikä järki olisi lainata Karppinen Hokkiin jos kerran kärsitään sentteripulasta?

Kiekko-Kalevan sivuilta. Ihmettelin itsekin samaa, veikkaan että Hokki ei suostunut yksipuoliseen diiliin. Mielestäni oli tyhmää tehdä koko kauppa, kun keskinkertainen sentteri vaihdetaan toiseen keskinkertaiseen sentteriin. No ehkä Kiilholmalla on asenne paremmin kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Kiekko-Kalevan sivuilta. Ihmettelin itsekin samaa, veikkaan että Hokki ei suostunut yksipuoliseen diiliin. Mielestäni oli tyhmää tehdä koko kauppa, kun keskinkertainen sentteri vaihdetaan toiseen keskinkertaiseen sentteriin. No ehkä Kiilholmalla on asenne paremmin kunnossa.

No ompa omituinen ratkaisu...kertakaikkiaan. Kiitos linkistä :)
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Mielenkiintoinen matsi joo. Harjoituspelikaudella TPS jäi Turkuhallissa todella rumasti Kärppien jalkoihin mutta nyt sarjassa roolit ovat vaihtuneet. Tepsissä pakit ja maalinedusta ovat hyvin haavoittuvaisia, siihen jos iskee voi voittaa helpostikin. Jos taas ei, voi tulla takkiin niin että ropisee. 4-2 tai 2-4, anyone?
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kova homma saada pisteitä Oulusta, ei muuten mutta kun sinne on niin pitkä matka.. Leikki sikseen.

TPS:n pitäisi kaiken järjen mukaan hoidella homma kotiin. Sami Venäläinen tuonee ylivoimapeliin oman lisämausteensa rightin miehenä joten Tepsin pitäisi hoidella Kärpät viimeistään ylivoimalla. Mutta mutta, se on nähty niin useasti ennenkin että vastustaja saa jonkun ihmeellisen suonenvedon ja kylvettää Tepsin ihan huolella vaikka olisi esiintynyt kuinka surkeasti tahansa. Sanotaan nyt että jatkoille mennään molempien tehdessä kolme.

Sellaista, laadukasta analyysia.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Porissa koettu murskatappio alla ja sen perään viikon tauko peleistä. Monesti sitä sanotaan, että kunnon selkäsaunan jälkeen on hyvä, jos seuraava peli on mahdollisimman pian. No nyt ei ole. Hyvä vai huono juttu, sen ilta näyttää.

Ei homma ainakaan helpotu Porin vierailusta, olkoonkin, että Kärpät ovat rämpineet alkukauden. Raksila on ollut tunnetusti Tepsille vittumainen paikka. Olisin tyytyväinen yhteenkin pisteeseen. Siihen kyllä pitäisi olla saumat. Edellisessä ottelussa petti alakerta, ja maalivahtiosasto mietityttää kovasti..

Ollaan optimisteja ja veikataan, että jatkoajalle päästään. 2-2 varsinaisen peliajan jälkeen ja ratkaisu tullee voittomaalilaukauskilvoittelussa. Taitaa mennä Kärpille se homma, juuri maalivahtiosastomme 'ansiosta'.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Vaikea ottelu edessä

Pistekin tuliaisina olisi hyvä suoritus, sillä Kärpät ovat liikkeellä hirvittävällä taistelulla kuitenkin heikosta alkukaudesta johtuen. Em. taistelu vain vahvistuu/saa lisäryhtiä Viinasen ja Mikkolan paluun myötä.

TPS:n pelaamisen tasosta on edelleenkin erittäin vaikea oikeastaan sanoa mitään varmempaa. Ässät- ottelun romahdus vei taas sinne heikoille jäille, kun juuri oli jo alkanut uskomaan puolustuksen/mv-pelin tasonnostoon.
Kunhan luistin kulkee, niin sitten on edes mahdollisuuksia kilvoitella voitosta. Lisättynä Nordlundille&Campbellille 200% huolellisuutta lisää omassa päässä. Aika hirveitä ratkaisuja/menetyksiä on tullut jo todistettua.

Mielenkiintoista on myöskin nähdä miten TPS:n maalivahdit, kumpi sitten pelaakin, ovat kasanneet itsensä heikohkon pelin jälkeen.
 

bumerangi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään on TPS:n kannalta tärkeä ottelu. Ilmassa on merkit vierasvoitolle, kun ajatellaan kauden kulkua molempien osalta. Myös rökäletappio porissa pitäisi toimia herättimenä, jos joukkueen taso on jotain muuta. Kysymys kuuluukin: Mikä tps:n taso todella on?

Jos tänään pelataan vierasvoitto tai ainakin tasainen ja kontrolloitu peli saavuttaen piste tai enemmän, voidaan olettaa, että joukkueen alkukauden esitykset olivat ansaittuja ja hyvää on odotettavissa.

Jos jäällä on epävarma ja sekava joukkue, jonka yli Kärpät luistelee, niin sitten on esitettävä kysymyksiä todellisesta tasosta.

Katsotaan miten käy. Itse uskon, että joukkueen esitykset olivat ansaittuja ja oikeita asioita on tehty. Myös kärpät parantaa kotiesityksiään tänään ja pisteet menevät jakoon.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Elämän ja kuoleman peli.

Voi tuntua kovalta tekstiltä, mutta kyllähän tässä on näin oululaisittain todella kovat panokset pelissä. Jos nimittäin tukkaan tulee taas ja vielä kotona, niin luulen että siitä alkaa Alatalolle potkut -adressi täyttymään sellaisella vauhdilla ettei mitään rajaa. Luulen että kaikki tähän astinen on siihen verrattuna vielä pientä. Toivon todellakin ettei moiseen hullunmyllyyn jouduta.

Nyt on parasta siis laittaa kaikki peliin myös katsomon puolella: KÄRPÄT!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Näillä mennään:

Vahalahti - Plihal - Erkinjuntti
Berg - Campbell

Reivonen - Kokkala - Venäläinen
Skålberg - Halonen

Birner - Uusikartano - Suominen
Nordlund - Järvinen

Hattunen - Filppula - Radja

Leggio
(Engren)


Leggio aloittaa. Mielestäni hyvä veto valmennusjohdolta. Seuratkaapa muuten Tepsin kolmosen peliä - erittäin hyvää työtä molemmissa päissä! (Pojat älkää nyt pettäkö)
 

Mathieu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Tunnelmia haisteltuani on usko voittoon tänään erittäin vahva.

Viinanen toimi ylivoimalla harjoituspeleissä yllättävän hyvin. Toivottavasti pystyy tuomaan tehoja myös siihen osa-alueeseen, vaikka miehen lahjat ihan muualla ovatkin.

Viime otteluissa tärkeät aloitusvoitot ovat menneet järkiään vastustajalle. Viinanen ja Kiilholma parantavat tuota osa-aluetta varmasti. Toisaalta Alatalo on yrittänyt aiemmissa otteluissa kaikkensa aloituksissa käyttämällä mm. Saarenheimoa Ylösen ja Kuuselan tilalla puolustuspäässä.

Tänään hurjalla kannustuksella Kärpät ottaa kauden ensimmäisen täyden pistepotin Raksilassa! Synkkä syyskuu on takana ja edessä iloinen lokakuu: 10 ottelua joista tulossa vähintään 24 pistettä.
 

HockeyBabe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Thunder Bay Bombers, Radek Bonk
Elämän ja kuoleman peli.

Voi tuntua kovalta tekstiltä, mutta kyllähän tässä on näin oululaisittain todella kovat panokset pelissä. Jos nimittäin tukkaan tulee taas ja vielä kotona, niin luulen että siitä alkaa Alatalolle potkut -adressi täyttymään sellaisella vauhdilla ettei mitään rajaa. Luulen että kaikki tähän astinen on siihen verrattuna vielä pientä. Toivon todellakin ettei moiseen hullunmyllyyn jouduta.

Nyt on parasta siis laittaa kaikki peliin myös katsomon puolella: KÄRPÄT!

Eikai Juhon kaveria voida erottaa? Itse olen myös paikanpäällä katsomassa miten Plihal vie keskenkuntoista Ilkkaa. Jari "en oo koskaan saikulla" Viuhkola on saikulla ja EJ rankasee. 3-6 ja Toinoi 1+1, Filppula 0+4. Aamen.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei uskalla kauheesti uhota, mutta kyllä mä odotan että leggio pelaa tänään sillä tasolla että atte saa seuraavaa peliään odottaa muutaman viikon. Hyvää maalivahtipeliä tarvitaan jos pisteitä Oulusta halutaan plus tottakai sitä hyvää hyökkäyspeliä mihin tps kykenee. AUKin kolmikko on meidän paras kenttä ja Suominen paras pelaaja, mutta luulisi Juntillakin olevan ymmärrystä että Porissa se kiekon hautominen tukahdutti koko ketjun pelin. Porissa TPS jäi hurmoksen alle, ja kyllä mä ootan parempaa tältä illalta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hankala matsi edessä joo. Oon täysin luottavainen siihen että tepsi korjaa pinnat himaan, Leggio nollaa Kärppien tän kauden näkyvimmät eli roosat, dunskoit ja viitakosket. Kärpät ollut helvetin paska tällä kaudella yleisesti ja uskon että alamäki jatkuu, enkä kykene mitenkään tuntemuksiani perustelemaan vaan ihan perstuntumalta heitän. Pre-seasonin jälkeen olin saletti että Kärpät on helvetin suvereeni alkukaudella, mutta mites kävikään... Alatalon lähtölaskenta on varmaan ihan todenteolla jo käynnissä.

Tulosveikkaukset: Kärpät 0,1 - Meidän TPS 4,5 ja on meinaan ihan realismia mun mielestä.

edit : Hankala peli siksi että ennakko-asetelmat on näinkin paljon meidän voittoa puoltavia. Unohtui mainita tossa.
 
Viimeksi muokattu:

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Alatalo palkitsee Normion ryhdikkäät esitykset jatkuvalla 1 kentän paikalla, kultakypärä opetelkoon nöyryyttä 4. kentässä. Tälläseksi tämä mennyt ja mitäkähän oikein pitää tapahtua, jotta joku tolkku tuohon touhuun tulee. Sniperit pistetty haalarihommiin ja haalarimiehet maalintekoon, kellään ole hauskaa ja kaikkia vituttaa
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Voi vittu saatana perkele.

Pitäisikö vetää johtopäätöksiä? Kenttä kuhisee kuin murkkupesä johon mä olen kussut. Muumio - sinun aikasi on ohi. Kerta kaikkiaan se on ohi. Jos ei saa Rosasta, Viinasesta, Mikkolasta, Kuuselasta jne... edes sellaista joukkuetta, joka ei ole 0-3-tappioasemassa eka erän jälkeen, niin pitäisi sen kiillotetun päänahan alla alkaa pikku hiljaa tekemään ratkaisuja.

Onneksi edes Tappara pistää jöötä Lukolle. Mutta näin ei voida edetä Oulussa, ei vaan vittu voida! Nyt on vielä aikaa vaihtaa valmentaja, ei enää härkäviikkojen aikana. Ollaan kuulemma istuttu alas ja muuta paskaa. Kun Shedden projetkimuotoisesti hoiteli Leijonia, tekivät päätökset ihan muut ihmiset. Shedden imi tähtien kikkeliä.

Toivotaan, että Kärpät vielä nousee tästä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Positiivista:

- Vierasvoitto perinteisesti vaikeasta paikasta
- Kaikki maalit merkattiin eri äijille
- Paketti ei sittenkään (täysin)hajonnut, vaikka kaikki katastrofin ainekset olivat ilmassa

Negatiivista:

- Maalivahtipeli edelleen kysymysmerkki
- Joukkueen todellisesta tasosta ei oikein vieläkään saatu selvää kuvaa, kaikki viittaa melko vuoristoratamaiseen kauteen
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Hirveä peli ja nitrot olisivat olleet tarpeen. Eihän tässä edes osaa iloita voitosta eikä 7 osumasta Raksilassa koska homma meinattiin jälleen sössiä pilalle. Huh huh. Hyvä näin kuitenkin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hienoa ettei Tepsiläinen perusnegatiivisuus häivy mihinkään vaikka menisi miten. Tais lonkkataklaus onnistua myyräntyössään. Itse ainakin olen tyytyväinen voittoon ennakkoon vaikeanoloisesta kohtaamisesta.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Seuratkaapa muuten Tepsin kolmosen peliä - erittäin hyvää työtä molemmissa päissä!

Mitäs minä sanoin.. Birner 1+2, Uusikartano 1+2 ja Suomisellekin syöttöpiste. Joko Alatalo lähtee? Ei Kärpät voi millään jatkaa näin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
En nyt ehdi tämän enempää kommentoimaan:

Kärppä alivoima on totaalisen perseestä. Äijät seisoo neliössä kuin paska tatissa! Painetta painetta painetta kiekolliseen!

Tepsille ansaitut pisteet.
 

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsin seuraaminen tällä kaudella on hirveää puuhaa. Maaleja tulee ja niitä menee myös omiin. Perusnegatiivisena ihmisenä olin ihan varma 1-4 tilanteessa, että tästä pelistä tulee vielä vaikea. Mikä tuossa johtoasemassa pelaamisessa on niin toivottoman vaikeaa. Kuinka monta vierasmaalia sitä tarvitaan vieraissa tällä kaudella! Ikävä kyllä, näyttäisi olevan maalivahtiongelma tepsillä. Ei siinä etteivät veskarit päästäisi välttämättä helppoja koko ajan, mutta eivät kyllä kannattele joukkuetta yhtään. Me ollaan voitettu näitä pelejä kenttäpelaajien hyvällä pelillä.

Todella tyytyväinen olen silti 3 pisteeseen, vaikka tapa oli mikä oli. Raksila on hiton paha paikka tepsille (+kaikille muille).

Kiitos TPS!!! Valituksista huolimatta :)
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sai olla viimeinen paikanpäällä katsomani peli. Seuraavaan peliin menen vasta kun Matin kalju ei kiillä enää vaihtoaitiossa.

Ei kahta samanlaista vaihtoa löytynyt, minkäänlaista systemaattista pelitapaa en havainnut, pelaajien päähänpistojen mukaan mentiin.

Hyvinhän se Mikkola pelinjälkeisessä haastattelussa totesi reseptin Tapparan voittoon. "Tampereella on huono jää, odotellaan hyviä pomppuja". Siinäpä ne vaihtoehdot taitaa olla Matin alaisuudessa.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Hävettää, vituttaa ja sylettää. Neljä eteen, minkä jälkeen yritystä. Kolmas erä taas samaa kuraa. Tarkin suolapatsas torjunnat on myös nähty. Tällä porukalla pitää pystyä parempaan. Rautiola maaliin seuraavaan peliin, kiitos ja hei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös