La 28.11.2009 JYP - Pelicans

  • 8 633
  • 45
Suosikkijoukkue
Pelikaanit ja Nastolan Kiekko
Totta. Muistaakseni viime kaudellakin näillä kavereille oli vain se ero, vaikka molemmat pelasivat finaaleita, että toinen ratkoi niitä, toinen ei. Mutta onhan se nyt niin lahtelaistunut, ettei tästä vuodesta sitten tiedä..

Älä nyt Batman aliarvioi omaa miestäsi. Kyllä Jari siinä ratkaisemisen ohessa hoiti myös takakarvan tunnollisemmin.

Ja aina selkä kyyryssä.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kiekkomatsi joka ei suuremmin tunteita tahtonut herättää. Kotijoukkue teki sen mitä tarvitsi, jotta voitto jäi Jyväskylään. Pelicans oli vastustajana heikoin mitä olen Synergialla tällä kaudella nähnyt. Laiskan ihmisen on aina helppo vedellä viivoja, joten tehdään se jälleen:

- JP Hytönen. Ei voi olla tykkäämättä miehen asenteesta ja menosta, nautin suuresti hänen onnistumisistaan.
- Tuomas Pihlman. HUIKEA. Ei tarvinne kertoa miehen otteista sen enempää.
- Harri Pesosen otteet tauon jälkeen jäivät myös positiivisessa valossa mieleen, toivottavasti sitä peliaikaa tulee sitten myös jatkossakin.
- Jan Latvalalle tuomittu 2+10. Ei kai siinä nyt oikeasti ollut mitään noin isoa rikettä, Kiekko-Keskisuomalaisen video valottaa tilanteen varsin hyvin..
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rutiinivoitto, sellaiseksi kai tuota pitää luonnehtia. JYPillä ei ollut missään vaiheessa mitään hätää.

Vierailijoista erottui inhokki numero yksi kohtuullisen helposti, eikä vain kultakypäränsä ansiosta. Aaltosen jatkuvat mailalla ronkkimiset olisivat ansainneet vähintäänkin muutaman kaksiminuuttisen, mutta eipä niitä saanut munattomien tuomareiden vuoksi. Sikäli hyvääkin miehestä on sanottava, että laiskuudellaan ja ylimielisen veltolla asenteellaan aiheutti omilleen siinä samalla paniikeja. Mikä tämä tsekkitukka kuvittelee olevansa? Kärpistä ulostettu tähtityttö?

Tuomas Pihlman on kyllä kone. Mihin sitä Immosta oikeastaan edes tarvittiin?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuomas Pihlman on kyllä kone. Mihin sitä Immosta oikeastaan edes tarvittiin?

Jakamaan kiekkoa Pilelle, koska ei pysty itse peliä tekemään? :)

Nojoo, kieltämättä tuollainen enempi kiekollinen rooli istuu ihan hyvin Pihlmanille. Vaikkakin pelaa edelleen omilla vahvuuksillaan eli täysillä tilanteisiin. Kiekon suojaaminen suorastaan maagista kuten oli Jarkollakin. Hienoja miehiä molemmat.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
- Harri Pesosen otteet tauon jälkeen jäivät myös positiivisessa valossa mieleen, toivottavasti sitä peliaikaa tulee sitten myös jatkossakin.


Paljon ottelusta sanottu, mutta vähän olen itse kertonut.

Pesonen jäi todella positiivisesti mieleeni. Pesonen ei toki ollut mitenkään ratkaiseva pelaaja tänään, mutta ensimmäisen kerran minä muistan Pesosen sekä hyvistä yksilösuorituksista, jotka johtivat laukaukseen, että hyvistä yksilösuorituksista, jotka johtivat loistavaan syöttöön. Näin kun Pesonen jatkaa on tulevaisuus taattu joko KHL:ssa tai NHL:ssa.

Heleniuksen jäähy oli mielestäni melkoisen turha, tai ainakin se kakkonen oli turha. Peli oli jo vihelletty poikki, kun Helenius poikamaisen leikillisesti otti Pihlmanin kypärän pois päästä. Kai sillä tarkoituksena oli haastaa Pihlman tanssiin mutta kun Pile ei lämmennyt oli tilanne mielestäni täysin harmiton. Olen paljolti samaa mieltä kuin kurre lehdistötilaisuudessa, eli kympin olisi vielä ymmärtänyt, mutta miksi moisesta pitää vielä joukkuettakin rankaista.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin olin paikalla. Aika kultaa muistot, itse muistan, että se oli 16-0...

Jupa

Kyllä paikalla oltiin tuolloin faijan istumapaikalla. Muistan, kun vieressä istui ihme hörhö, joka vielä tokan erän jälkeen varmaan 10-0-tilanteessa (en muista tarkkaan) yritti minua, pikkupoikaa vastaan lyödä vetoa vierasjoukkueen puolesta :)

Ah, tuota muistoa voitosta. Riihijärvi väänti varmaan 5+4 tai jotain siinä pelissä...
 

Burton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä paikalla oltiin tuolloin faijan istumapaikalla. Muistan, kun vieressä istui ihme hörhö, joka vielä tokan erän jälkeen varmaan 10-0-tilanteessa (en muista tarkkaan) yritti minua, pikkupoikaa vastaan lyödä vetoa vierasjoukkueen puolesta :)

Ah, tuota muistoa voitosta. Riihijärvi väänti varmaan 5+4 tai jotain siinä pelissä...

Tämän illan pelistä:
Kauden heikoin avauserä mitä olen paikanpäällä todistanut.
Onneks Pile ja JP teki ne pari pakollista maalia.
Vänää tuli ikävä jo ekassa erässä.

Sori ku menee aika offtopic:

Olin itse seuraamassa myös 16-0 reipas peliä päätykatsomossa.
Joku vitsiniekka huusi kun hallissa oli täys hiljaisuus:"Sindel:you old condom"
voin kertoa että naurulle ei meinannut tulla loppua:)
ja samainen heppu tais lohkasta vielä:"Sindel:you old invalid"

Muistaakseni lahtelaiset vaihtoivat kaks kertaa maalivahtia,onko se sallittua vai muistanko väärin?
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sukulaispojat J-P ja Pihlman näyttävät todellakin löytäneen toisensa muutenkin kuin perhesiteiden kautta. Aivan mieletöntä tehoilua molemmilta. Vataselle toivoisin myös maaleja joka illalle - oliko siellä Vatasella yksi tolppavetokin, kuten Lievemaa kertoi? Uutinen Vänttisen sairaslomasta säikäytti ennen pelin alkua, mutta hyvinhän se näytti menevän ilman Vänääkin. Pisteputkessa on kiva porskuttaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sukulaispojat J-P ja Pihlman näyttävät todellakin löytäneen toisensa muutenkin kuin perhesiteiden kautta. Aivan mieletöntä tehoilua molemmilta. Vataselle toivoisin myös maaleja joka illalle - oliko siellä Vatasella yksi tolppavetokin, kuten Lievemaa kertoi? Uutinen Vänttisen sairaslomasta säikäytti ennen pelin alkua, mutta hyvinhän se näytti menevän ilman Vänääkin. Pisteputkessa on kiva porskuttaa.

Vatasella taisi olla parikin maalipaikkaa kuten myös parille muulle pakille kuten viitasella avautui parikertaa hyvä maalipaikka, mutta aina sai joko maalivahti itsensä eteen tai vedot vähän ohi.

Vänttisen loukkaantuminen näkyi aika selvästikkin vaikka tämä peli voitettiinkin, selvästi sentteriongelma joukkueessa Hytöstä lukuunottamatta. Eilenkin oikeastaan Ykkösketju ja kolmosketjun Pesonen-Hakkarainen oli ainuita jotka sai jotain aikaa, kakkosketju aika yössä vaikka kolme taituria olikin yhdessä, mutta nuo kaverit tarvitsisivat aitoa sentteriä keskelle ja nelonen tottakai pelasi omalla tasollaan. Jokatapauksessa joukkue huuttaa vähintään sitä yhtä sentteriä vaikka Hakkarainen alkaakin pikkuhiljaa löytämään itseään siihen kolmossenterin paikalle niin tällähetkellä puuttuu se ykkös/kakkossenteri mitä viellä tarvittaisiin että ei tarvitsisi laituria peluttaa keskellä kokoajan.. Vänttisen loukkaantuminen viellä korostaa tätä sentteriongelmaa. Eli vaikka rutiinilla voitettiin tämä peli niin itse kentät ei ollut tasapainossa ja jos vastassa olisi ollut vaikkakin Lukko nyt niin olisi voinut käydä kylmästi
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä paikalla oltiin tuolloin faijan istumapaikalla.

Meidän isi on vahvempi ku teidän isi. Eiköhän nyt lopeteta tää perkeleen puolikasvuisten leuhuutus kenen isillä sattu olee isompi vuonna N. Teidän joukkue teki silloin maalit, meidän joukkue teki teidän äitien lapset.

lol
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meidän isi on vahvempi ku teidän isi. Eiköhän nyt lopeteta tää perkeleen puolikasvuisten leuhuutus kenen isillä sattu olee isompi vuonna N. Teidän joukkue teki silloin maalit, meidän joukkue teki teidän äitien lapset.
Ei kai yksi tappio yli 15 vuoden takaa voi noin koville ottaa vieläkin? Kivahan sitä on muistella voittajien puolesta edelleen, eikä siinä ole mitään väärää.

Mutta itse otteluun. Ottelun taso oli yleisesti ottaen erittäin heikko. JYP teki vain sen tarvittavan, eikä yhtään enempää. Voitto tuli oikeastaan rutiiniakin heikommalla suorituksella.

JYPin onnistujiin kuuluvat luonnollisesti herrat Hytönen, sekä Pihlman, jotka ovat selvästi löytäneet toisensa. Myös Louhivaara pelasi melko pirteästi ja hän tulee varmasti osallistumaan jatkossa ketjunsa pistetehtailuun, mikäli kyseinen ketju koossa pysyy. Ilvestä vastaan suorastaan surkeasti pelannut Piiroinen oli yllättävän pirteällä jalalla tänään liikkeessä. Useasti tuli suorastaan säpsähdettyä, kun ensin katsoin, että kukas siinä noin innolla vääntää ja selästä paistoikin nimi Piiroinen. En pistä pahakseni, vaikka Samuli saisi jatkossakin pukea JYP-paidan ylleen. Ilvesmatsin heikot otteet voidaan pistää pienoisten paineiden piikkiin. Sinkku pelasi maalilla erittäin varmaotteisesti ja ansaitsi nollansa. Myös Pesoselle kuuluu kiitosta, sillä mies on selvästi löytänyt peliinsä uuden vaihteen, joka toi mukanaan uutta intoa ja ketjukavereiden huomioon ottamisen! Pakit pelasivat tänään pääosin varsin pirteästi. Vataselta jälleen hyvä peli, eikä Koskinenkaan ansaitse muuta kuin kehuja. Koskinen näytti taas mallia muulle pakistolle siitä, kuinka tilanteet kuuluu hoitaa rauhallisesti, mutta varmasti kotiin. Lisäplussat kuuluvat koko nelosketjulle, joka pelasi jälleen todella pirteän pelin omia vahvuuksiaan hyväksi käyttäen.

Pelicans oli sanalla sanoen erittäin vaisu. Ajoittain taisteleva, mutta vaisu. Maalinedustalla Pelicans oli vahvimmillaan, mutta JYPin liukkaiden hyökkääjien perässä he eivät pysyneet sitten millään. Aaltosen hyökkäysinnokkuus oli silmiinpistävää, mutta eipä hänkään saanut aikaan mitään suurempia. Helenius ei ole liigatason pelaaja. JYPin hyökkääjät käyttivät Samia pujottelukeppinä kerrasta toiseen ja mies tuntui muutenkin olevan täysin kuutamolla. Liekö edes tajusi olevansa pelaamassa jääkiekkoa?

Tehtiin se mitä tarvittiin ja voitto kotiin. Pisteputki kasvaa kasvamistaan ja voittaminen on edelleen pirun kivaa. Tätä lisää, kiitos JYP!
 

edekingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK, Werder Bremen
Menivät vielä ryökäleet viheltämään jypille sen yhden jäähyn. Kunnon tuomareilla olisi ollut vähintään 16-0 taulussa.

Ihan tiedoksi vaan, että oikeat tuomarit olisivat edes lähelle "nollatoleranssi"-linjaa noudattaessaan viheltäneet JYPille noin 4-7 ja Pelicansille 10-20 kaksiminuuttista kahvausjäähyä enemmän. Tänään kuitenkin pilliä pidettiin taskussa ja lukemat olivat mitä olivat. JYP oli vähintään 3-0-lukemien verran parempi kentällä ja Pihlman-Hytönen tutkapari on silkkaa huikeutta.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan tiedoksi vaan, että oikeat tuomarit olisivat edes lähelle "nollatoleranssi"-linjaa noudattaessaan viheltäneet JYPille noin 4-7 ja Pelicansille 10-20 kaksiminuuttista kahvausjäähyä enemmän.
Kiitos tiedosta. Täytyypä sitten tyytyä osaani huonona häviäjänä.

Olisin vielä pystynyt hyväksymään 8-16 kaksiminuuttista enemmän, mutta tämä tieto jopa kahdestakymmenestä kaksiminuuttisesta musersi minut.
 

edekingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK, Werder Bremen
Kiitos tiedosta. Täytyypä sitten tyytyä osaani huonona häviäjänä.

Olisin vielä pystynyt hyväksymään 8-16 kaksiminuuttista enemmän, mutta tämä tieto jopa kahdestakymmenestä kaksiminuuttisesta musersi minut.

Tiesin pystyväni tässäkin kamppailussa kohtalaisen vahvaan selätysvoittoon, joten löin faktat pöytään sen suurempia selittelemättä ja voittohan sieltäkin napsahti. Tuskinpa tarvitsee sen suuremmin analysoida, kun tasoerokin oli vähintään luokkaa 3-0, joten reilu kiitos vastustajalle ja palataan takaisin asiaan 26.12.2009. jolloin tämän taisteluparin kahvausintensiteetistä saadaan lisää faktaa pöytään.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuskinpa tarvitsee sen suuremmin analysoida, kun tasoerokin oli vähintään luokkaa 3-0, joten reilu kiitos vastustajalle ja palataan takaisin asiaan 26.12.2009. jolloin tämän taisteluparin kahvausintensiteetistä saadaan lisää faktaa pöytään.
Ei tarvitse kiittää. Mutta turhaanpa me tässä kinastellaan, kun Toivola on se kenet haluaisin niskalenkkiin. Eipä taida Nupekaan olla täysin syytön tilanteseen. Mutta kuka potkii pihalle apuvalmentajan kuka on osaomistaja ja hallituksen jäsen?
 

Jarzki

Jäsen
Olipa JYPiltä kahden jälkimmäisen erän osalta suvereenia esitystä. Laukaisukartta kertoo kaiken olennaisen. Pelicansilta muutama kunnon hyökkäys koko pelissä, muuten ei mitään asiaa maalipaikoille. Kun eivät ensimmäisessä erässä saaneet maalia aikaan, oli peli melko selvä. Joukkue oli täysin vailla päämäärää lähes koko ottelun. JYP pelasi peruspelin ja se riitti helpon näköiseen voittoon. Tästä on hyvä jatkaa, taisi olla viimeisestä 11 ottelusta 10:s voitto.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Olipa JYPiltä kahden jälkimmäisen erän osalta suvereenia esitystä.

Samaa mieltä ottelusta. Ensimmäinen erä oli viihdytysarvoltaan huonointa lätkää mitä olen hetkeen nähnyt, mutta Lamothen imaisu Hytösen ranteeseen sai kotijoukkueen toisessa erässä hereille. Hyvä kotiottelu ja Pelicansin puolelta ainoastaan tuo oksetus ex-poro Aaltonen sai jonkunlaisia tilanteita aikaiseksi Sinkun maalille. Hyökkäyksen ilmeeseen todella tyytyväinen ja ainoastaan Virtasen esitykseen pettynyt. Kolme pistettä tuli mikä oli tärkeintä, eikä kaanien sikaosastokaan intoutunut törkeyksiin.

EDIT; Nuista tuomareista taas. Se oli taas mitä oli ja vahvista kotijoukkueenlaseista huolimatta voi sanoa, että Heleniuksen jäähy kolmannessa erässä oli kyllä todella heppoinen, vaikka Pileä hieroi hieman naamasta. Mutta muuten linja oli semmoinen, että enemmän Pelicans siitä hyötyi kuin JYP.
 

Notsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans Lahde
Tämän illan pelistä:
Sori ku menee aika offtopic:

Olin itse seuraamassa myös 16-0 reipas peliä päätykatsomossa.
Joku vitsiniekka huusi kun hallissa oli täys hiljaisuus:"Sindel:you old condom"
voin kertoa että naurulle ei meinannut tulla loppua:)
ja samainen heppu tais lohkasta vielä:"Sindel:you old invalid"

Muistaakseni lahtelaiset vaihtoivat kaks kertaa maalivahtia,onko se sallittua vai muistanko väärin?

Itselleni ei auennut tuo Sindel-läppä. Miten Sindel liittyi siihen otteluun kun ei edes pelannut Lahdessa tuolloin? Ja miksi ei saisi vaihtaa maalivahtia vaikka joka pelikatkolla?

Ja jottei menisi täysin offtopiciksi, niin todetaan vielä että tämä peli oli niitä joiden lopputuloksen pystyy etukäteen arvaamaan 95% varmuudella, varsinkin tuon katkeran Ässä-tappion jälkeen. Nyt nollataan tämä(tai se tehtiin jo itse pelissä..) ja ensi viikkoon lähdetään 6 pistettä kiikarissa ja positiivisia siirtouutisia odotellessa..
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa mieltä ottelusta. Ensimmäinen erä oli viihdytysarvoltaan huonointa lätkää mitä olen hetkeen nähnyt, mutta Lamothen imaisu Hytösen ranteeseen sai kotijoukkueen toisessa erässä hereille.

Ei ollut todellakaan mikään imaisu. Kiekko osui Jalvantin mailaan ja käänsi siitä suuntaa. Vähän vaikea on maalivahdin reagoida sekunnin murto-osassa uuteen kiekon lentorataan.

En ole myöskään samaa mieltä siitä, että avauserä oli huonointa lätkää hetkeen. Hermostunuttahan se peli oli puolin ja toisin, mutta toisaalta melkoisen nopeatempoista vääntöä. Itse pidän huonoimpana lätkänä hidasta taaperrusta, missä ei ole edes yritystä. Sellaistakin on vuosien varrella nähty.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole myöskään samaa mieltä siitä, että avauserä oli huonointa lätkää hetkeen. Hermostunuttahan se peli oli puolin ja toisin, mutta toisaalta melkoisen nopeatempoista vääntöä. Itse pidän huonoimpana lätkänä hidasta taaperrusta, missä ei ole edes yritystä. Sellaistakin on vuosien varrella nähty.

Mielestäni ensimmäisessä erässä oli vauhtia todella vähän! Paitsi jos vauhdilla tarkoitetaan kiekon menettämistä keskialueella vastustajan pelaajalle. Niitä aikakin tapahtui aika tasaisella vauhdilla...ehkä siellä sitten oli vauhtia, mutta itse en sitä huomannut. Hitaalta kävelyltä se näytti. Alkukauden tappiopelitkin oli nopeatempoisempia, harmi vaan että niissä ei onnistunut juuri mikään :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös