No tuossahan olisi jotain katsottavaakin. Ainakin jos vertaa pariin Lost-Hele.
Näin Pelicans-kannattajana sitä toivoisi, että tiistainen Blues-ottelun räpiköinti ja unelmointi olisi riittävä herättäjä, jottei huomenna tarvitse enää nöyristellä.
Kalpahan on monen mielestä Mestis-porukka, mutta itse olen vieläkin sitä mieltä, että jonkun jengin on oltava aina viimeisenä. Se, että on viimeisenä toista kautta peräkkäin kertoo jo jotain organisaatiosta, mutta sekään ei tarkoita sitä ettei kyseisellä organisaatiolla olisi mitään mahdollisuuksia jo seuraavalla kaudella nostaa profiiliaan.
Nyt koko kauden paskaa niskaan saanut joukkue onkin vaivihkaa noussut uhkaamaan viime kauden sensaatio-joukkueen sijoitusta. Porin Ässät on saanut olla musertavalta kritiikiltä aika rauhassa, vaikka asiat vedettiin melko perseelleen joukkueenkokoamisesta valmennusvalintoihin. Jännä.
Selkeä ennakkosuosikki vs. altavastaaja - tuttu sananparsi minkä tahansa lajin otteluennakoinnista. Seppänen totesi Pelicansin hoitaneen ennakkosuosikin asemansa yleistä virtaa vielä heikommin. Osa totuuttakin, yksi puoli varmasti peruslahtelaista omien vähättelyä, jota kyseiseltä toimittajaltakin putkahtelee rivien välistä tuon tuosta.
Huomenna on kuitenkin hieno paikka Pelicansilla näpäyttää niitä arvostelijoita, jotka ovat ääneen "pelänneet" Pelsujen mahalaskua ennen kauden viimeistä sarjataulukkoa.
Kalpa on ollut tällä kaudella peikko Pelsuille. Asenteessa on varmasti ollut vikaa, mutta ettäkö yritystä ei ole ollut? Itse veikkaisin, että Pelicans-pelureilla on yllättävän suuri tarve näyttää juuri Kalpaa vastaan olevansa nykyään jotain ihan muuta kuin pari vuotta sitten. Tämä taas johtaa ja on tällä kaudella johtanut pariin "asennetappiolta" haiskahtaneeseen tulokseen kuopiolaisia vastaan. Kuinka huomenna, kun tupa on taas viritetty lauantai-asetuksille ja voitolla tästä "Mestis-porukasta" se kauan kaivattu yksikin bonuskierros olisi jo pussissa, joka sitten täytyisi vain raahata kohti maalilinjaa? Löytääkö Pelicans rentouden vastustajaa vastaan, joka on kuin sirpaleiksi lyöty peili näyttämässä välähdyksiä kotijoukkueen mustasta historiasta?
Voittamisen kulttuuria hapuilemassa, jälleen kerran.