La 16.11.2013 Blues - TPS

  • 3 624
  • 6

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
TPS - kiinnostaa kiviäkin vierasjoukkueena

Kolmisen varttia ottelun alkuun eikä Otteluketjua ole vieläkään avattu.
Noh, kun ei espoolaiset ketjua auki saa, niin mä hoidan homman sitten omin käsin.

Edelliset kohtaamiset:

12.09.2013 BLU - TPS 4- 3 (1-0,2-2,0-1,1-0) JA 4512
22.01.2013 BLU - TPS 4- 0 (2-0,1-0,1-0) 4112
30.09.2012 BLU - TPS 5- 2 (3-0,1-1,1-1) 4923
27.12.2011 BLU - TPS 4- 1 (0-0,0-1,4-0) 3251
23.10.2011 BLU - TPS 3- 4 (1-1,0-1,2-1,0-1) JA 3665
07.12.2010 BLU - TPS 2- 3 (0-0,1-1,1-1,0-0,0-1) VL 3647
19.10.2010 BLU - TPS 3- 0 (2-0,0-0,1-0) 3589
28.01.2010 BLU - TPS 3- 2 (1-0,1-0,0-2,0-0,1-0) VL 4083
08.12.2009 BLU - TPS 1- 4 (1-3,0-0,0-1) 3766
10.11.2009 BLU - TPS 4- 3 (0-2,3-0,1-1) 4017
13.01.2009 BLU - TPS 3- 1 (0-1,0-0,3-0) 4014
01.12.2008 BLU - TPS 6- 1 (2-0,0-1,4-0) 4755

Perinteisen kaavan mukaan: 8-2-2 - pisteet 18-6
Nykyisen pelleilyn mukaan: 7-2-2-1 - pisteet 27-9

Eli viimeisten viiden kauden aikana Tapiolan vierailut ovat olleet TPS:lle yhtä tuskaa. Edellinen (oikea) voitto lähes neljän vuoden takaa joulukuulta 2009. Tähän trendiin tuskin tänäänkään tulee muutosta.

EDIT: tulipa käytettyä päivittämättömiä tilastoja, joten tämän kauden avausottelu ei sisältynyt alkuperäisiin höpinöihini. Pahoitteluni tästä, homman pitäisi nyt olla korjattu. Kiitos huomautuksesta Sphinx!

TPS tänään:

#51 Mikko Rantanen - #60 Tero Koskiranta - #15 Dan Sexton
#19 Francis Paré - #63 Niclas Lucenius - #29 Matias Sointu
#52 Camilo Miettinen - #27 Marko Virtala - #56 Rasmus Kulmala
#10 Miikka Tuomainen - #71 Tapio Laakso - #91 Derek Famulare

#82 Shaone Morrisonn - #16 Steven Seigo
#25 Veli-Matti Vittasmäki - #20 Niklas Friman
#40 Niko Karhu - #77 Jere Pulli

#30 Fredrik Norrena
(#1 Ville Hostikka)

Eli kokoonpano on elänyt jonkin verran eilisestä Lahen ottelusta. Ykkösketju jatkaa samalla kokoonpanolla kuin eilenkin. Kakkosketjun Brian Willsie loukkaantui kolmannessa erässä ja on nyt sivussa kokoonpanosta. Willsien paikan ottaa Matias Sointu. Alemmat kentälliset ovat sitten sotkettu aivan täysin - osin Willsien tilanteesta johtuen, osin liettualaisvahvistus Tadas Kumeliauskasin "väliaikaisesta pelikiellosta" (?) johtuen.

Camilo Miettinen jatkaa kolmosen vasemmassa laidassa, mutta sentteriksi tulee Marko Virtala ja oikeaan laitaan vain pari ottelua aiemmin tällä kaudella pelannut Rasmus Kulmala. Derek Famulare palaa nelosen oikeaan laitaan, joten alkukaudesta hyvin toiminut jarruketju Tuomainen-Laakso-Famulare on jälleen kasattu yhteen. Pakisto on samassa koostumuksessa kuin eilenkin, Norrena jatkaa maalilla, ja Hostikka avaa vaihtoaition luukkua.
 
Viimeksi muokattu:

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS:n tavoitteena voisi olla vaikkapa vähintään yhden maalin tekeminen Espoossa myös vuonna 2013.
Nyt täytyy hieman korjata Mr. Foxin tilastoja, sillä ovathan TPS:n pelaajista vuonna 2013 SM-liigaottelussa Espoossa maalin jo tehneet Steven Seigo, Dan Sexton ja Marko Virtala.

Willsien poissaolo on ikävä juttu Tepsin kannalta, sillä vaikka Willsie ei mitenkään maagisesti ole pelannutkaan niin nyt tuo kokoonpano näyttää vähän siltä, että mahtaako mikään kenttä saada mitään aikaiseksi. Noh, katsellaan. Itse seuraan erityisellä mielenkiinnolla pitkästä aikaa kokoonpanoon pääsevää Rasmus Kulmalaa, jolta odotan väkevää pörräämistä ja ainakin parin jäähyn hankkimista vastustajalle.

Nyt olisi kyllä makea paikka katkaista vierastappioputki ja samalla myös Bluesin voittoputki.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kyllä mä sen tiedän, että TPS:n johtoporras on ylimielistä porukkaa, jotka vitut välittävät kannattajista!
Mä tiedän senkin, että Aurajoki on surkea puro ja turkulaiset ovat ylimielisiä mulkkuja!
Mikään uusi uutinen ei ole myöskään Suomi-neidon anatomia - Turku on Suomen persereikä ja mä olen se tuote, joka tulee sieltä!

Mutta... en mä tämmöistä ylimielisyyttä ole ennen nähnyt mitä nyt espoolaisilta. TPS:n saapuessa vierailulle edes Otteluketjua ei viitsitä avata (tein sen siis itse 46min ennen ottelun alkua). Mä olin hetken aikaa asioilla ja palasin koneen ääreen ensimmäisen erän loppuhetkillä. Sitten mä tajuan, että espoolaiset eivät ole "viitsineet" postata edes joukkueensa kokoonpanoa myös heille avattuun Otteluketjuun.

Olihan lahelaisillakin eilen vaikeuksia avata Otteluketju TPS-matsia varten, mutta kyllä se sieltä kuitenkin tuli puolisentoista tuntia ennen matsin alkua - ihan mukavasti alustettunakin.

Ettei menisi aivan täysin pään aukomiseksi, niin...

Blues tänään:

#61 Tommi Huhtala - #44 Kim Hirschovits - #29 Nico Nyberg
#15 Miro Aaltonen - #40 Tomi Sallinen - #10 Philip McRae
#39 Peter Tiivola - #25 Jussi Makkonen - #71 Matti Järvinen
#73 Ilmari Pitkänen - #72 Siim Liivik - #79 Eetu Pöysti

#4 Jere Seppälä - #9 Joonas Jalvanti
#56 Kalle Kaijomaa - #28 Joni Tuominen
#19 Mikko Kuukka - #64 Olli Malmivaara

#31 Lars Volden
(#93 Jani Nieminen)

Pienintäkään hajua mulla ei ole siitä, onko tuo rosteri Bluesin "normaali". Silmiini pistää ainoastaan Philip McRae kakkosen oikeassa laidassa - muistaakseni hän kuitenkin tuli alunperin Tapparaan nimikkeellä "ykkössentteri". TPS:sta tuttu Jussi Makkonen on kolmosen keskellä - ja Tuomisen Jonikin näemmä kakkospakkiparissa. Muuten tuo rosteri on tuollaista perushuttua - pakisto on koottu Jyväskylästä, hyökkääjät HIFK:sta.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kerrankin kun lauantaipeli alkaa aiemmin niin hallilla on ratsupoliisit, mellakka-aidat ja tappelua.

Voldenilta kauhea imaisu heti alkuun ja sen jälkeen Bluesilla peli hyvin hallussa tuohon 3-2 maaliin asti. Lopussa kuitenkin paketti pysyi ihan hyvin kasassa.

Hajahuomioita:

- Norrena vaikutti kyllä epävarmalta ja antoi paljon kakkoskiekkoja
- Pare on todella taitava. Ärsyttävästi vaan jancalounmaisesti tuntui olevan enemmän tai vähemmän rähmällään tilanteessa kuin tilanteessa
- Miettinen on näköjään ihan yhtä tehoton kuin viime kaudella Bluesissa
- TPS-faneilta hyvää kannustusta ekat 10 minuuttia, sen jälkeen oli aika hiljaista
- Suikkaselle hatunnosto siitä että otti veskarin pois jo 2½ minuuttia ennen loppua

- Bluespakeilta hyvä peli. Ei hasardeja, eivät voineet maaleille mitään, hyvin siivottiin kakkoskiekot ja maalinedusta ja sokerina pohjalla Seppälän maali
- Bluesilta hyvää alivoimaa laajalla rintamalla
- Huhtala on kyllä todella kovassa iskussa tällä hetkellä
- Makkonen oli myös pirteä mutta taisi hävitä tuon 3-2 maaliin johtaneen aloituksen 100-0
- Volden oli Volden. Yksi imaisu, epävarmaa työskentelyä mutta jotenkinhan ne kiekot kuitenkin pysähtyivät
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
- Volden oli Volden. Yksi imaisu, epävarmaa työskentelyä mutta jotenkinhan ne kiekot kuitenkin pysähtyivät

Voldenissa kiinnitti huomion tänään, että sen imaisun jälkeen ei tainnut antaa koko pelissä yhtään kakkoskiekkoa. Varsinkin räpylä liimasi kiekot todella vakuuttavasti. Ainoastaan vikalla kympillä näytti olevan pari tilannetta, joissa vähän hirvitti, kun kiekko tuntui hukkuvan.

Kontrasti oli melkoinen vastapuolella torjuneeseen Norrenaan, joka imaisi ainakin sen toisen maalin vähän helpohkosti räpylän puolelta ja muutenkin tuntui melkein joka tilanteessa kiekko jäävän siihen eteen pyörimään, vaikka veto olisi tullut periaatteessa suoraan räpylään.

Toki eihän Tepsillä kovin montaa kunnon maalintekopaikkaa ollut muutenkaan ja kaikki vedot suuntautuivat joko ohi tai sitten olivat todella lepsuja, kun taas Bluesin pelaajien vedot tuntuivat olevan paljon terävämpiä.
 

Oldus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Maalikooste katsottu. Volden hyi. Kertokaas paikalla olleet/matsin nähneet kuka oli hyvä ja kuka huono sekä minkä takia ratsupoliiseja oli jo Olarista lähtien Espoossa matsipäivänä?
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
K-Espoo vs Tappara
  • 3.40
  • 4.40
  • 2.02
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös