Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 844 203
  • 19 172

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mulla on Acer Aspire kone ja siinä on etupaneelissa eri muistikorteille paikkoja. Kun laitan esim SD muistikortin sille varattuun paikkaan niin vihrea valo syttyy. Sanokaas nyt tyhmälle MITEN MÄ NÄEN KORTIN SISÄLLÖN?
Eikö se ilmesty uudeksi "kovalevyksi" oman tietokoneen alle?
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö se ilmesty uudeksi "kovalevyksi" oman tietokoneen alle?

No niihän sitä luulisi.

Koneessa on etupaneelissa nelja USB liittimen paikkaa ja oman tietokoneen kautta näkyvät levyt C ja D + Siirrrettävät levyt F G H ja I. Jos yritän klikata mitä tahansa siirrettävän aseman tunnusta Vista menee taysin jumiin. Tiimalasi vaan palaa ja kaynnistä napuula sekä alapalkki katoaa. Ei edes tehtävien hallinnan kautta pysty lopettamaan Siirrettävän levyn avaamista. Tiimalasi vaan palaa. Ainoa tapa päästä eteenpäin on ottaa virtajohto pois tai painaa power nappulaa 8 sekuntia.

Olen epäitoivoisesti yrittänyt googlettaa monilla hakusanoilla tietoa mutta ei tunnu löytyvän.
 

jerry

Jäsen
Mulla on Acer Aspire kone ja siinä on etupaneelissa eri muistikorteille paikkoja. Kun laitan esim SD muistikortin sille varattuun paikkaan niin vihrea valo syttyy. Sanokaas nyt tyhmälle MITEN MÄ NÄEN KORTIN SISÄLLÖN?

Miten vanha kone ja minkä kokoinen muistikortti?

Kortinlukijan ajurit saattavat kaivata päivitystä jos 2Gt tai isompi kortti.
 

jerry

Jäsen
Kone on alle 1kk vanha muistikortti on 4gb SD kortti. Miten ja mistä kortinlukijan ajurit päivitetään?

No katso vaikka acerin sivuilta josko sieltä löytyisi uudemmat ajurit.
Laitehallinnasta näet varmaan nykyisen ajuriversion. Ja googlehan auttaa aina jos kaivat jostain ensin sen muistikortinlukijan nimen/mallin esiin. Jos acerilla on joku helpdesk niin kysy vaikka sieltä.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No katso vaikka acerin sivuilta josko sieltä löytyisi uudemmat ajurit.
Laitehallinnasta näet varmaan nykyisen ajuriversion. Ja googlehan auttaa aina jos kaivat jostain ensin sen muistikortinlukijan nimen/mallin esiin. Jos acerilla on joku helpdesk niin kysy vaikka sieltä.

Niin muistikortin paikat ovat siis etupaneelissa ei ole mitään erillistä lukijaa. Olen yrittänyt laitehallinnan kautta tutkailla mikä "laite" tämä etupaneelin muistikorttipaikka on. Joo olen jo tutkaillut Acerin sivuja eipä osunut kohdalle mitään muistikorttiajuriin viittaavaa.
 

jerry

Jäsen
No kyllä siellä se lukija on sisällä. Kysy sieltä helpdeskistä, jos niillä sellaista on, apua.
Tai sitten niin googleen "acer aspire (koneesi malli) memorycard reader driver".
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kone on alle 1kk vanha muistikortti on 4gb SD kortti. Miten ja mistä kortinlukijan ajurit päivitetään?
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Tuolta oikea kone, kannattaa päivittää varmuuden vuoksi vaikka kaikki mahdolliset ajurit, kun kerran päivittämään alkaa. Noissa koneissa saattaa olla vaikka kuinka vanhoja ajureita mukana. Tietty voi olla että tuo korttipaikkakin on paskana, kannattaa nyt ainakin ensin testata nuo ajurit.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

Tuolta oikea kone, kannattaa päivittää varmuuden vuoksi vaikka kaikki mahdolliset ajurit, kun kerran päivittämään alkaa. Noissa koneissa saattaa olla vaikka kuinka vanhoja ajureita mukana. Tietty voi olla että tuo korttipaikkakin on paskana, kannattaa nyt ainakin ensin testata nuo ajurit.

Jostain ajurista se varmaan on kiinni, koska kokeilin vanhaa 512 mb memorystck pro korttia niin avasi kortin automaattisesti. Eli tuo 2gb raja varmaan estää toiminnan. Nyt kun vaan tietäisi mikä ajuri sen mahdollisesti korjaa. Taidan soittaa Acer tukinumeroon huomenna.

Kiitos kuitenkin auttamisesta.
 

Pietari02

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko kysyä teiltä nörtit, kun en enää itse keksi ongelmaan ratkaisua. Pro Evolution Soccerin online valittaa, ettei voi toimia kun udp portti 5730 ei ole auki.

Zone Alarm palomuuri ei ainankaan porttia blokkaa ja TW-EA510 modeemin palomuuri ei ole käytössä. Laitoin myös tw:n hallintapaneelista Ohjelmallinen palvelin (Porttien uudelleenohjaus) asetuksiin tuon kyseisen portin, mutta sekään ei auta.

Onko vielä mitään kokeilemisen arvoista, josta voisi olla apua ongelmaan?
 
Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mikäs mahtaisi olla ongelmana, kun Elisa Tietoturvapalveluni ei ole suostunut päivittämään virustunnisteita yli puoleentoista kuukauteen ja seuraava päivitystarkistus-kohdassa lukee "Verkkoyhteydessä", vaikka käsittääkseni koneeni on verkkoyhteydessä jatkuvasti? Nyt Tietoturvapalvelun ikonin kohdalla välkkyy punainen huutomerkki merkiksi siitä, että virustunnisteet ovat todella vanhoja...
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensiksi;
Mikä tämä C:\Documents and Settings\ismo\Local Settings\Temp\IadHide5.dll oikein on? EasyCleaner ilmoittaa sen turhaksi, mutta se ei poistu. Ei edes manuaalisesti tuolta tempistä.

Sitten toiseksi;
C:\Documents and Settings\ismo\Local Settings\Sivuhistoria\History.IE5\index.dat tätä kansiota ei edes löydy noista LocalSettingseistä. Kuinkas tämän hävittäisi/tyhjentäisi?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ensiksi;
Mikä tämä C:\Documents and Settings\ismo\Local Settings\Temp\IadHide5.dll oikein on? EasyCleaner ilmoittaa sen turhaksi, mutta se ei poistu. Ei edes manuaalisesti tuolta tempistä.

Sitten toiseksi;
C:\Documents and Settings\ismo\Local Settings\Sivuhistoria\History.IE5\index.dat tätä kansiota ei edes löydy noista LocalSettingseistä. Kuinkas tämän hävittäisi/tyhjentäisi?

Taitavat olla noiden sinänsä tarpeellisten kansioiden määritteitä eli niitä ei voi poistaa. Ainakin tuo index.dat on sellainen. Sen saat näkyviin, jos määrittelet kaikki piilotetut ja systeemitiedostot näkyviksi.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep. Kokeilin vikasietotilassa ja ajelin läpi EasyCleanerin, CCleanerin ja manuaalisestikin. Eipä ollut vaikutusta, mutta tulipahan kokeiltua.
Kiitokset kuitenkin!
 

J.Petke

Jäsen
Mikähän mahtaa olla vikana kun netti pätkii pirusti. Tai siis kirjanmerkki-sivut pyörivät normaalista mutta jos siitä poikkeaa niin tökkiminen alkaa ja usein koko sivut ei lataudu. Virukset olen tarkastanut F-securella, mainosohjelmat Ad-awarella sekä BitDefenderillä. Välillä pukkaa pokerimainosta pop-upina ja välillä jotain muuta. Uusimmat päivitykset on haettu kaikkiin ohjelmiin ja silti tökkii. Koneen avatessa ilmoittaa että asema A: ei ole käytössä (ei ole ollut vuoteen mutta nyt päätti alkaa valittamaan) Vittumaisinta tuossa on se, että muut kuin kirjanmerkkisivut eivät lataudu kunnolla.

Anybody?

 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Mayday!

Elikkä kopioin Ipodistani biisit uudelle koneelle ja niiden tiedostonimet ovat tietysti muuttuneet, mutta tagit säilynyt. Tämän tiesin, että näin tapahtuu. Nyt tarvisin ohjelman jolla pystyn vaihtamaan yksinkertaisesti monen biisin(18 000) nimet kerralla tai vaikka muutamalla kerralla. Onko tämä kyseinen tagscanner ohjelma tähän käyttöön soveltuva? Jos on niin olisiko jollain aikaa kirjoittaa pieni ohje miten kyseistä ohjelmaa käytetään kun ei satu löytymään mitään ohjeita netistä, enkä tuota englantia ihan niin hyvin hallitse, että kyseisen kielisistä ohjeista olisi apua. Saa tietty suositella muutakin ohjelmaa.
Kiitoksia avusta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikäköhän avuksi? Tietokone tilttasi ja oli pakko sammuttaa keskusyksiköstä pitkään painamalla virrat pois. Tämän jälkeen en kuitenkaan ole saanut konettani takaisin käyntiin... Missä mättää?
 
Mikäköhän avuksi? Tietokone tilttasi ja oli pakko sammuttaa keskusyksiköstä pitkään painamalla virrat pois. Tämän jälkeen en kuitenkaan ole saanut konettani takaisin käyntiin... Missä mättää?
Olisikohan vikana ylikuumeneminen? Vilkaiseppas kopan sisään ja tutki onko ropellit tukossa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sekä ota samalla imuri lähelle ja imase pölyt pois. Todennäköisesti hiljentää, nopeuttaa ja viilentää konettasi.
...ja voi rikkoa sen. Imureissa on usein todella raju staattinen sähkövaraus. Vuosien mittaan on toistakymmentä keikkaa tullut heitettyä, joissa asiakas sattui "vain vähän imuroimaan koneen sisältä" ja tuloksena joko toimintakelvoton emolevy tai jokin lisäkortti mäsänä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mayday!

Elikkä kopioin Ipodistani biisit uudelle koneelle ja niiden tiedostonimet ovat tietysti muuttuneet, mutta tagit säilynyt. Tämän tiesin, että näin tapahtuu. Nyt tarvisin ohjelman jolla pystyn vaihtamaan yksinkertaisesti monen biisin(18 000) nimet kerralla tai vaikka muutamalla kerralla. Onko tämä kyseinen tagscanner ohjelma tähän käyttöön soveltuva? Jos on niin olisiko jollain aikaa kirjoittaa pieni ohje miten kyseistä ohjelmaa käytetään kun ei satu löytymään mitään ohjeita netistä, enkä tuota englantia ihan niin hyvin hallitse, että kyseisen kielisistä ohjeista olisi apua. Saa tietty suositella muutakin ohjelmaa.
Kiitoksia avusta.
Itse käytin sellaista ohjelmaa kuin "name it your own way" eli NiYOW tuohon hommaan. Sieltä löytyy automaattisesti tuo tagista tiedostonnimeksi muunto.

HUOM! ota varmuuskopiot ennen kikkailua, itsehän nimesin käsin lopulta n. 1000 tiedostoa kun hiukka kikkailin noita "siistimpään muotoon" :P
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikähän mahtaa olla vikana kun netti pätkii pirusti. Tai siis kirjanmerkki-sivut pyörivät normaalista mutta jos siitä poikkeaa niin tökkiminen alkaa ja usein koko sivut ei lataudu. Virukset olen tarkastanut F-securella...​

Itsellä vähän samantyylistä ongelmaa on ollut havaittavissa. Ongelmat alkoivat juurikin samoihin aikoihin, kun asensin F-securen. Voisiko näillä olla mitään tekemistä keskenään? Vaihdoin myös samoja aikoja ADSL:n kaapelimodeemiin ja olin syyllistänyt sitä välillä ilmenevistä pätkimisistä, mutta en tiedä sitten.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Itsellä vähän samantyylistä ongelmaa on ollut havaittavissa. Ongelmat alkoivat juurikin samoihin aikoihin, kun asensin F-securen. Voisiko näillä olla mitään tekemistä keskenään? Vaihdoin myös samoja aikoja ADSL:n kaapelimodeemiin ja olin syyllistänyt sitä välillä ilmenevistä pätkimisistä, mutta en tiedä sitten.

Onhan vanha virustorjuntaohjelmisto poistettu huolellisesti?
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäköhän avuksi? Tietokone tilttasi ja oli pakko sammuttaa keskusyksiköstä pitkään painamalla virrat pois. Tämän jälkeen en kuitenkaan ole saanut konettani takaisin käyntiin... Missä mättää?

Samankaltainen ongelma oli itselläni jokunen kuukausi takaperin. Kun kone ei lähtenyt käyntiin niin ei muutakun imuri käteen ja puhdistamaan. Sen jälkeen toimi jälleen normaalisti.
Tuon jälkeen on tullut tavaksi puhdistaa kone säännöllisin väliajoin. Mitään ongelmaa ei minulla ainakaan ole tullut vaikka imurilla olen joka kerta putsannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös