Omien treidien pikainen analysointi
HC Pisteautomaatti jatkaa nousuaan. Hävittyään kauden kolme ensimmäistä ottelua olimme liigan huonoin joukkue. Sen jälkeen manageri vaihtoi koko joukkueen uusiin pelaajiin ja nyt viimeiset kuusi ottelua ovat tuottaneet viisi voittoa ja tasapelin HC Turhia vastaan. Tämän viikon tehokkain pelaaja on ehkä hieman yllättäen Matt Pettinger viidellä pisteellä. Tällä hetkellä on tavoitteena päästä top-12 joukkoon.
Analysoidaan treidejä (raaka versio, kaikkia tilastoja ei huomioida!):
Horcoff <-> Doan, Parrish
Vaihdoin Horcoffin ennen kauden alkua, koska minulla oli liikaa senttereitä ja oli huutava pula laitureista. Minusta treidin kaikki kolme pelaajaa ovat pelanneet alle odotusten. Doan lähti myöhemmin pois, mutta Parrish vielä löytyy joukkueessa. Tällä hetkellä aika pettymys, mutta odotetaan vielä...
Horcoff, 25 peliä, 2+11=13
Doan, 6 peliä, 2+4=6
Parrish, 26 peliä, 5+6=11
Treidin arvo: +/-0
Doan, Richards, Redden <-> Andy McDonald, Roberts, Ryan Whitney
Tässä treidissä pääsin eroon Mike Richardsista (0+0 kuudessa pelissä), joka oli pelannut surkean alkukauden. Myös Redden oli melkoinen pettymys (0+0). Tilalle sain taitavan McDonaldin, vanhuksen Robertsin ja Pittsburghin nuoren pakin Whitneyn.
Doan (treidin jälkeen): 9 peliä, 3+1=4
Mike Richards (treidin jälkeen): 21 peliä, 1+9=10
Redden (treidin jälkeen): 13 peliä, 2+4=6
Yhteensä: 20 pistettä
McDonald (treidin jälkeen): 24 peliä, 7+12=19
Roberts (treidin jälkeen): 22 peliä, 4+6=10
Whitney (treidin jälkeen): 21 peliä, 1+15=16
Yhteensä: 45 pistettä
Treidin arvo: +3
Pominville, Amonte, Gonchar, Joe Thornton, Boucher <-> Jason Blake, Danny Markov, Lecavalier, Kölzig
Tästä treidistä sarjajohtaja voi kiittää mua. Tällä treidillä haettiin ykkösmaalivahtia ja Lecavalieria vaihdossa Thorntoniin.
Pominville (treidin jälkeen): 20 peliä ja niissä 10+6=16
Amonte (treidin jälkeen): 17 peliä, 5+2=7
Gonchar (treidin jälkeen): 20 peliä, 3+14=17
J. Thornton (treidin jälkeen): 21 peliä, 7+13=20
B. Boucher (treidin jälkeen): 10 peliä, 1 voitto, 1 nollapeli
Yhteensä kenttäpelaajat: 60 pistettä
Jason Blake (treidin jälkeen): 20 peliä, 12+11=23
D. Markov: muutama peli, 0+0 (lähti waiveriin)
Lecavalier (treidin jälkeen): 21 peliä, 11+15=26
Kölzig (treidin jälkeen): 16 peliä, 8 voittoa, ei nollapelejä
Yhteensä kenttäpelaajat: 49 pistettä
Pitkässä juoksussa Lords of the Rink on varmaan tämän treidin voittaja, mutta minä olen myös tyytyväinen tähän, koska pääsin eroon Goncharista, josta en jostain syystä tykkää. Myös Kölzig pelaa aina silloin tällöin mahtavasti.
Treidin arvo: -1
Stoll, Ryan Craig, Pascal Leclaire <-> O'Neill, Legace, Robert Lang
Minulta lähti silloin erinomaisen alkukauden pelannut Leclaire vaihdossa huonoon, mutta myös ykkösmaalivahtiin Legaceen. Ryan Craig oli treidin tekoaikana Tampan paras pistemies, mutta pian treidin jälkeen loukkaantui. Jarret Stoll oli pelannut myös hyvän alkukauden. Vaihdossa sain veteraani O'Neillin, joka on RW:n lisäksi myös sentteri ja voittaa aloituksia.
Stoll (treidin jälkeen): 16 peliä, 3+7=10
Craig (treidin jälkeen): 12 peliä, 3+4=7
Leclaire (treidin jälkeen): 12 peliä, 3 voittoa, 1 nollapeli
Yhteensä kenttäpelaajat: 17 pistettä
Jeff O'Neill (treidin jälkeen): 18 peliä, 5+6=11
Lang (treidin jälkeen): 16 peliä, 3+7=10
Legace (treidin jälkeen): 11 peliä, 3 voittoa, ei nollapelejä
Yhteensä kenttäpelaajat: 21 pistettä
Treidin arvo: +1
Alkuperäisestä minulle tietokoneen draftatusta joukkueesta löytyvät ainoastaan San Josen Michalek ja Bell, sekä Lapperiere ja maalivahti Raycroft - yhteensä neljä pelaajaa.