Lätkäkorttifriikkejä?

• 2 065
  • 26

Son Of Thor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Boston Bruins
Nyt kun täällä on tunnustettu SW-hurahdukset, niin minkä verran mahtanee löytyä lätkäkorttifanaatikkoja?

Itse aloitin keräilyn boomin tullessa Suomeen v.92 ja olen valikoiden jatkanut näihin päiviin saakka.

Kerään Bourqueta ja siinä sivussa vähän Niinimaata + muita härmäläisiä, jos satun edukkaasti saamaan.

Muut hurahtaneet, ilmoitelkaa itsestänne!

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkäkortit on tuolla varastossa, tuhansia kappaleita.
Joskus keräsin Peltosen Villen kortteja, niitä taitaa semmonen.. melkein 30 kappaletta olla.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No kyllähän minä olen tähänkin ollut hurahtanut. Aikoinaan yritin kerätä kaikki mahdolliset Montreal Canadiensin kortit, mitä firmat ulos syytivät, mutta tehtävä muuttui kokoajan mahdottomammaksi uusien korttisarjojen myötä. Aika mittava kokoelma noita kortteja tuli kerättyäkin, mukana mm. aika kalliita Patrick Royn kortteja. Nykyään keräilen lähinnä IFK:ssa pelanneiden/pelaavien kortteja. Se on sentään vähän suppeampi alue, kuin Montreal Canadiens. :)

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
n. 72 ja 73 keräsin lätkäkirjat täyteen.Sitten yllätyspussit muuttuivat naurettaviksi tarra-arkeiksi ja harrastus jäi.
Siihen aikaan oli tyypillistä,että oli pari kolme pelaajaa,joita oli liikkeellä aivan helvetin vähän. Niitä sai käytännössä kolmella tavalla:

- ihan älytön tuuri pussin ostoissa
- tolkuttoman rahamäärän syytäminen pusseihin ympäri Suomen.
Seurauksena yleensä satoja vaihtareita.
- huijaus onekailta ja tietämättömiltä.

Minua huijattiin viimeksimainitulla tavalla.Sain harvinaisuuden,jonka arvoa en tajunnut.Isompi poika tarjosi siitä kaikkia vaihtareitaan,hervoton pino.Suostuin ja lopulta multa jäi vain se yksi puuttumaan,mutta katson kirjani täydelliseksi,koska puuttuvakin oli kädessä ollut.

Valitettavasti molemmat kokoelmat ovat aikojen saatossa hävinneet.Myydäänkö tämmöisiä muinaismuistoja missään?

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Joillakin keräilykorttikauppiailla on myös näitä vanhoja kortteja. Yleensä vaan tuppaavat olemaan jo aika huonossa kunnossa.

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kyllä minäkin kerään, ja mielenkiintoisin kokoelma on kaikenlaiset kortit, joissa löytyy jotain erikoista. (virheitä tai vastaavia)
Yksi hauskimmista on kortti Hasekista, jossa maalin eteen on laitettu kaikenlaisia kieltokylttejä.

Muuten suurin keräilykohteeni on Peter Bondra.
Hänestäkin löytyy erikoissarjaan Jeff Nortonin kortti eräästä Pinnacle-sarjasta. Bondran paidanselkämys näkyy kuvassa hyvin.

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Jep, minäkin hurahdin kymmenisen vuotta sitten oikein kunnolla.

Nyt löytyy varastokopin perukoilta noin 40 000 korttia...

Koska en osannut päättää ketä olisin varsinaisesti kerännyt, yritin saada kaikki sarjat täyteen. Laiskana miehenä en juurikaan ostellut irtopusseja vaan kokonaisia boxeja...

Innostus hiipui kun tarjolla olevien korttisarjojen määrä moninkertaistui.

Vieläkin välillä kaupassa tulee selailtua Beckettiä ja kuume meinaa nousta taas...

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Hurahtaneet kuulkaa!!

Minä myyn Pavel Buren Vancouver-aikaisia kortteja, jos vaan joku haluaa ostaa!? Mukana on myös arvokkaitakin pirulaisia, laittakaa tulemaan yksityisviestiä jos kiinnostaa:) Niitä on tuolla varastossa n. 30 kpl eli olenhan minäkin kai sitten jollakin tavalla hurahtanut!

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
En enää ole kovinkaan aktiivinen keräilijä, mutta Patrick Roy'n kortteja haalin silloin tällöin, jos jossain näen. Tosin sekin on sellaista, että en niitä mitenkään erityisemmin metsästä. Arvokkain kortti taitaa olla Gretzkyn Fire on Ice joltakin vuodelta, viimeksi katsoessani sen arvo oli n. 500-600mk.

Patrick Roy'n rookie-kortin, kun saisin, niin olisin iloinen.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
mullakin jokunen kortti, leafin sarjat muistaakseni kaudelta 93-94 molemmat (1 ja 2), ja sitten lukemattomia irtokortteja, ja lähes arvottomia erikoiskortteja. omistinpas pinnaclen mario lemieuxin erikoiskortin (tehty normaalin kortin päälle lisäämällä nimeen kiillettä tjsp), jonka arvo oli silloin noin $100.. myin sen, kun ajattelin, ettei sen arvo ainakaan vähään aikaan nouse (tyhmä olen), ja muutaman kuukauden päästä sen arvo oli kohonnut jo $250... siinä vaiheessa.

enpä olisi myynyt.

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
Minäkin hurahdin noihin kortteihin siinä joskus 95-96 vuonna. Aluksi keräilin ihan vaan kokonaisia sarjoja täyteen sekä sen Kanadalaisen naismolken Manon Rheaumen kortteja ja niitä tulikin noin 130 erillaista. Ja kun huomasin, ettei siltä löydy enää oikein uusia kortteja niin aloin keräämään Paul Kariyan kortteja ja niitä tulee kerättyä vieläkin, mutta jo paljon vähemmän kuin ennen. Paulin kortteja on tällä hetkellä ehkäpä n.1300 erillaista ja joukosta löytyy muutama n. 1500-3000$ arvoisia harvinaisuuksia, joita ei ole tehty kuin se yksi ja ainoa kappale. Se olikin muuten yksi syy, miksi keräily innostus lopahti, kun sarjojen tekijät alkoi valmistamaan näitä 1/1 kortteja ja teki kaikkien korttien keräämisen aivan mahdottomaksi.

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Löytyy saavin verran, joskus aikoinaan puupää käytti kaikki rahansa niihin. Sarjoista löytyy Topps 90-91 sekä Selectin ysiviis-ysikuus (muistaakseni.) Arvokkaimpia kortteja Forsbergin electric ice ´95 (joskus 50$) sekä Gretzkyn nimmarilla varustettu scoren ´93 peruskortonki. Kaverilla olis tosin Gordie Howen nimmarilla varustettua...
Ostajia, anyone? :rolleyes:

Aviator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme SaiPa
Noihin en itse ole onneksi (ainakin kun hintoja noin pikaisesti vilkaisee... :)) haksahtanut. Ainakaan vielä :D

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Mulla tais joskus olla yksi kortti, mutta sitten pikkuveli pureskeli sen ja päätin lopettaa loistavasti alkaneen keräilyuran. En ole sen jälkeen aloittanut uudestaan.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulihan noita kerättyä 90-luvun alkupuolella.
Kokonaisia sarjojakin on pari:
Classic 94
Team Canada -72

Lisäksi aika paljon rookiekortteja 90-luvun alkupuolelta.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Minäkin

myönnän joskus kuumeilleni noiden korttien takia.

Keräilin kaikkia mahdollista ja erityisesti Selännettä ja Koivua.

Joku mainitsi keräävänsä Niinimaata. Mulla olis Classic 94 -sarjan kortti, jossa Niinimaa on Suomen paidassa (junnu MM) ja siinä kortissa on vielä ko. herran nimmari. Kiinnostaisko? Tosin nimmarin aitoustodistusta siihen ei sisälly, muuten kuin minun sanani.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulihan niitä keräiltyä. Lähinnä Rangerseja (pari-kolme kansiollista eli n.1500) ynnä muita makeita kortteja; rookiet, suomalaiset ja erikoiskortit.
Keräily sitten loppui kun uusia sarjoja alkoi tulemaan niin usein ettei perässä pysynyt millään, eli suunnilleen saman aikaa keräilin kuin suurin osa muistakin vastaajista, eli 93-97.
Erityisesti alkoi jurppimaan kun joka sarjasta tuli jotain gold ja silver painoksia, eli samat kortit jollain pienellä leimalla varustettuna, huh huh.
Mitenkäs nimmaroidut kortit: oliko ne teidän mielestänne roskaa vai arvotavaraa (tarkoitan siis sellaisia mihin on itse pyydetty nimmari)? Muistan ainakin kun yksi paikallinen korttikauppias yritti ostaa multa Saku Koivun nimmaroitua rookiekorttia vitosella... Olin sitä paitsi ainoa joka oli onnistunut saamaan Sakulta nimmarin Suomi-Ruotsi pelissä Kouvolassa. Saku oli sen verran pahalla päällä kun ei päässyt pelaamaan. Samalta reissulta sain myös Mats Sundinilta nimmarin korttiin (tosin siinä on ikävä viiru, kiitos kaverin joka alkoi laulamaan erästä hyvintunnettua pilkkalaulua Matsille...) ja Forsbergiltä rookiekorttiin.

Pitääkin vissiin alkaa penkomaan arkkua, ja muistelemaan korttien tarinoita.
Vieläkö Iso-Roballa on se korttikauppa missä noin kymmenen vuotta sitten tuli vierailtua säännöllisesti?

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti Everton
Erityisesti alkoi jurppimaan kun joka sarjasta tuli jotain gold ja silver painoksia, eli samat kortit jollain pienellä leimalla varustettuna, huh huh.

Ne markkinamiehet, jotka kehittivät rinnakkaissarjat ja erikoiskortit, olisi pitänyt abortoida ennen syntymäänsä. Pilasivat saatanat hauskan harrastuksen.

Itse tuli keräiltyä WJC-kortteja, eli nuorten MM-kisoista julkaistuja kortteja, sekä joidenkin yksittäisten pelaajien kortteja (esim. Sundin, Forsberg, C. Pronger, S. Niedermayer).

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Keräiltyä on tullut ja arvokkaimmat kortit ovat Sisu-sarjasta saadut kortit, jotka sai paluupostissa lähettämällä jonkin erikoisemman kortin tehtaalle. Nuo mitkä tulivat paluupostissa, olivat Saku Koivun A4-kokoinen kortti, sekä Jani Hurmeen signeeraama kortti.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vuodesta 90 on tullut varsinaisia kortteja kerättyä sitä ennen jo näitä liiga sarjoja.Viimeiset 5-6 vuotta on keskitytty tappelijoiden kortteihin eli Domi,Probert ja kumppanit.Niitä löytyy muutama tuhat ja rakkain vaikka ei arvokkain on se jossa Probert ja Domi ottaa yhteen 92.Kuva on piirretty ja toinen puoli valkoinen.
Onko muita jotka kerää kortteja "poliiseista"?

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oi miksi oi miksi tulikaan kulutettua älyttömät rahat noihin aikoinaan. Silloin buumin ollessa päällä, joskus 1993 aloitin keräilyn. Järkiini tulin varmaan ehkä joskus 1997 paikkeilla.

Täysiä sarjoja löytyy ainakin Leafin SM-liigat 1993-94 ja 1994-95, Leafin NHL 1994-95 sekä Scoren NHL 1992-93 ja 1994-95.
(Vuosiluvut saattavat heittää vuodella johonkin suuntaan.)

Lisäksi tuli Belfoureja keräiltyä jonkun aikaa ja niitä on muistaakseni noin sata yhteensä erikoiskorteista tavallisiin.

Nykyarvoista ei ole mitään tietoa, mutta aikoinaan taisi arvokkain olla Jeremy Roenickin Elite (en edes jaksa muistaa minkä sarjan), jolla oli hintaa siinä 40 taalan paikkeilla. Muita erikoiskortteja on hyllyt väärällään. Ja kai tuolta tavallisten korttien kätköistä voisi löytyä ties keiden tähtien rookie-cardeja joilla on varmaan jo arvoakin paljon. Ainakin Sergei Samsonovin joku vanha rookie cardi oli tavallisten joukossa päälimmäisenä pölyttymässä.

Oi, ostakaa joku nuo pois tuolta pölyttymästä! Vai onkohan Suomessa olemassa vielä liikettä, joka ostaisi noita?

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Löytyy neljä erilaista Raymond Bourque korttia ja kolme Pavel Bure korttia, joten ei ihan friikki.

Ostin muuten pojalle kirpputorilta viitosella n. 400 jääkiekko/jalkapallo korttia.
Nyt on alkanut vaihtelemaan niitä päiväkodissa Pokemon ja Digimon kortteihin, joten poika saa ehkä luotua lätkäkorttikuumeen meidänkin kaupunkiin :D.

Son Of Thor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Boston Bruins
No tulihan tännekin vähän elämää!

Nyt olette alkaneet kaivella kätköjänne, niin tsekatkaa, mitä Bourqueja teiltä löytyy. Voipi olla, että saattaisin kiinnostua. Onhan noita jonkunmoinen pino (about 500-600 kipaletta) tullut haalittua, mutta ainakin parin viime vuoden ajalta on päässyt vajausta tulemaan.

Jos nyt jotain harvinaisempia kortteja pitäis listata, niin onhan sitä hulluuksissaan tullut neljä 1/1:stä hommattua... mutta kyllä niitä katsellessa vaan vieläkin kummasti nousee hymy suupieleen, joten money well spent, eh!

Pankaa privaatti, jos on jotain tarjolla, niin otan yhteyttä.

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan noita jokunen. Brian Leetch'iä ja Brett Hull'ia mä aikoinaan keräsin.
Arvokkain on(ainakin sillon joskus) semmonen J. Jagr Leaf Limited Gold, yksi /2500.

Ja Ghost'ille tiedoks, että ainakin ennen, lähes poikkeuksetta ne mail-in kortit oli arvokkaampi kuin ne jotka sieltä tuli vaihdossa.

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Silloin keräsin, kun kaikki muutkin alkoi kerätä. Leaf-sarjaa tietysti... Olin ala-asteella, mutta rahaa meni kortteihin varmaan parisen tonnia. Mistähän nekin tuli? Ehkä pitäis joskus mennä myymään, jos vaikka sais osan rahoista takasin. :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy