Lätkäfanin päivärytmi

• 6 586
  • 26

mfish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei rakkaat siskot ja veljet!

Koska olen utelias ihminen ja olen huomannut, että toistan itseäni päivästä toiseen, minua kiinnostaisi tietää Teidän muiden lätkäfanien päivärytmi mitä toteutatte. Ohessa minun esimerkki.

Kun istun konelle, surffaan ensimmäiseksi eliteprospectsin sivuille. Katson tapahtuneet siirrot ja viimeisimmät huhut. Silloin joko kirotaan (narrien pelaaja myyty khl:ään) tai huokaistaan helpotuksesta.

Tämän jälkeen surffaan iltasanomien sivuille ja urheiluosioon. Luetaan lätkäjutut ja sieltä iltalehden sivuille ja sama juttu. Sitten mtv3 urheilusivuille ja taas lätkäjutut. Sieltä twitteriin ja katsotaan huhuileeko Seppäsen Esko jotain.

Kun kaikki mahdolliset uutiset ja huhut on luettu, siirrytään jatkoajan keskustelupalstalle. Jokereiden osio on luonnollisesti ykköseurantana, mutta luen myös hifk:n, lukon, tps:n ja ässien osiot. Siirtohuhuketju on myös suosikkini, vaikkakin vituttaa, että siellä puhutaan aina jostain muusta. Lisäksi klikkaan ketjuja läpi, jotta ne ei näkyisi "uusina viesteinä". Klikkaan linkkiä ja samantien back. Heh. Kun kaikki on luettu ja niissä ei ole enää "uusia viestejä", voin vihdoin ruveta tekemään jotain muuta. Tästä kuitenkin sellainen tunti ja koko edellä mainuttu litanja uusiksi! On vain "pakko pysyä mukana".

Minun kohokohta on kuitenkin illan kierros. Siinä kello 13-14 maissa ruvetaan rämpyttelee F5 ja sm-liiga.fi sivua. Saa kokoonpanot selväksi ja rupean analysoimaan liigapörssiäni, sekä pitkä -ja tulosvetoja. Tämän lisäksi käydään otteluketjuforumin otteluennakot läpi. Ohessa myös luetaan "vitutusketjut", kun taas "Tuohimaa on maalissa, tai Hirso viltissä". Tätä taas sinne asti, kunnes kiekko putoaa jäähän. Sitten aukeaa otteluseurantaketjut ja mahdolliset pelien streamit / kiekkoradiot. Omistamalla kaksi monitoria, saa itse pelin toiseen monitoriin. Toisessa monitorissa onkin sitten jatkoajan otteluseurantaketju auki. Firefoxin toisessa tabissa sm-liiga osio, jossa voi käydä lukee pelien aikana fanien itkua, kun oma joukkue pelaa huonosti. Kolmannessa tabissa sitten onkin sm-liigan sivu. Neljästabi onkin sitten Seppäsen twitterille ja viides on taas EP:lle, jota päivitellään aina kerran 10-15min. Joskus pistän streami pelistä äänet pois ja avaan radioyhteyden johonkin toiseen peliin. Etenkin silloin jos on vetoja ja ne on menossa oikein.

Tätä menee koko illan. En poistu koneen äärestä kuin pakon edessä. Pitää olla perillä kaikesta, koko ajan. Sitten kun kierros on ohi, suunnataan taas sm-liiga osioon ja luetaan lisää vitutusviestejä. Toki myös positiivisiakin. Tätä jatkuu sen pari-kolme tuntia, kunnes jengi painuu maate ja jatkoaikakin rauhoittuu. Sitten suunnataan ruutu.fi sivulle, ja katsotaan kierroksen maalit. Tämän jälkee alkaakin "päivä olla pulkassa", ja voi pikkuhiljaa rauhoittua. Siinä tunnin verran touhuta jotain muuta ja sitten kun pitäisi mennä nukkumaan, niin vielä on ihan pakko tarkistaa jatkoajan forumi, että onko tullut uusia viestejä. Sen jälkeen vielä EP läpi. Sitten vasta voi painua nukkumaan, mutta joskus vielä sängyssä maatessani, otan älypuhelimeni käteen ja surffaan jatkoajan forumiin tai EP:n sivuille :D

Olen huomannut, että tämä on minun päivärytmi, joka toistuu päivästä toiseen. Menee tismalleen samalla kaavalla. Tarkemmin kuin miettii, tämä on aika sairasta. Ja pakkoha se onkin myöntää, että olen koukussa jatkoajan sivuille. Tässä viime päivinä, kun jatkoaika on ollut nurin, on tullut "vieroitusoireita". Ei oikein tiedä mitä sitä tekisi. Oli jotenkin tyhjä olo. Ihan ku olis lapselta viety tikkari pois!

Pitäisikö minun huolestua? Otankohan tämä liian tosissani? Onko muita jatkoaika addikteja? Toimiiko kukaan vastaavalla tavalla? Kerro ja jaa tapasi meille muille faneille! Minusta tämä lätkäfanina oleminen on kuin toinen päivätyö. Niin paljon aikaa ja vaivaa tää vie. Voi kun tästä sais palkkaa ;)

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
No eipä tarvitse ketjunavaajan olla huolissaan addiktoitumisesta. Itse kiekkoillan parissa sitä joka kerta suorittaa itsekin samat traditiot: Avaa telkkarit ja tekstarit ja radiot samantien ja eikun koneelle seuraamaan otteluketjuja ja mielipiteitä koko lätkäillan ajan.Siinä samassa tulee syötyä sivussa ja erätauoilla jotakin pyykkiä ripustettua tai muuta päivällä rästiin jäänyttä.Koneella aukiolevat sivutkin on aina samat ja samassa järjestyksessä, jatkiksesta aloitetaan ja muut lätkäpalstat kolutaan tasan samassa järjestyksessä läpi illan aikana.
Olipa addiktio pitkän kaavan mukaan tai vaikka vain 3 tunnin rupeama niin melko kaavamaisesti se aina menee itsekin tulee naureskeltua noille varsin tarkoille tavoille mitä siinä kiekon ympärille on rakentunut.Kaupanpäälle sitä sitten vielä oikein odottaa jo päivällä että hei taas on otteluilta ja rituaalitkin edessä..

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tuossa päivärytmissäsi häiritsee eniten se, ettet siis käy itse paikanpäällä matseissa koskaan? Jos tuo kaava kerta toistuu päivästä toiseen.. Minulla kaava eroaa huomattavasti, jos menen itse hallille. Silloin en esimerkiksi lue jatkoaikaa pelin jälkeen oikeastaan ollenkaan.

Ralph

Jäsen
Aamulla heti kun herään, avaan kännykällä kirjainmerkin, joka johtaa NHL.comin tuloksiin. Sieltä käyn jokaisen ottelun maalintekijät läpi, erityisesti Colorado Avalanchen ottelun. Myös erityisseurannassa ESPN Fantasy Hockey -joukkueeni pelaajat. Sitten aamulla surffailen kännykällä täällä keskustelupalstalla.

Päivemmällä surffailen yhä täällä ja jos on HPK:lla peli, odottelen myös koska SM-Liiga.fi kertoo ottelun kokoonpanot. Täällä Jatkoajassa seurannassa on HPK:n osio, yleisesti SM-Liigan juttuja kuten siirtohuhut ja sellaiset. Toisinaan myös toisten joukkueiden osiot, riippuu siitä minkälaista otsikkoa siellä on. NHL:ssä käyn vähän kaikkien ketjuissa, mutta ainakin Coloradon ketju tulee aina katsastettua jos siellä on uutta kirjoitusta. Yleisestä keskustelusta luen paljon, joten sielläkin menee aikaa.

Jos olen menossa HPK:n otteluun, niin arkisin yleensä puoli viiden aikaan lähden kohti Hämeenlinnaa ja viikonloppuisin kolmelta. Matkalla pitkävedot ja sellaiset. Jos taasen en mene otteluun, niin ottelun alkaessa on SM-Liigan sivut auki. Jos on Elitserieniä, niin seuraan myös HV71:n ottelua sekä jos VeikkausTV tarjoaa, niin myös katson sitä. Illemmalla luen Jatkoajan raportin HPK:n ottelusta.

Jos yöllä on Coloradon peli, jonka aijon katsoa, niin laitan herätyskellon soimaan ja menen nukkumaan. Tai jos ottelu on alkuyöstä, niin valvon suoraan siihen.

Myös noita Eliteprospectsin ja sellaisten sivuja tulee vilkaistua, mutta vain joskus enkä säännöllisesti.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos on pelipäivä, katson aamulla koosteen illan ottelusta, koska en jaksa herätä aamuyöllä katsomaan pariksi tunniksi ottelua. Hyvin harvoin katson pelin suorana.

Johtuen muutaman tuhannen kilometrin välimatkasta itse otteluissa käynti on osoittautunut ainakin toistaiseksi kohtalaisen mahdottomaksi tehtäväksi. Eli yhtään peliä en ole seurannut joukkueeni hallissa.

Muutaman kerran viikossa käyn joukkueen foorumilla lukemassa huhuista, pelaajien onnistumisista/epäonnistumisista ja muuten vaan joukkueen edesottamuksista. Jatkoajassa pyörin oikeastaan koko ajan, mutta koska aika moni muu jatkislainen kannattaa väärää seuraa, ei joukkueeni omaa ketjua päivitetä kovinkaan usein. Lisäksi seuraan joukkueen kotikaupungin lätkäsivuja, TSN:ää sekä The Hockey Newsia, unohtamatta tietenkään Jouni Niemisen blogia, koska tiedonjanoni omaa joukkuettani kohtaan on loppumatonta.

Fordél

Jäsen
Ei tässä mitään erityistä rytmiä ole vaikka aika paljon päivän aikana tulee lätkää funtsittua. Aamu alkaa tottakai teksti-tv:llä ja sivulla 235 ja 236. Sen jälkeen päivä jatkuu Jatkoajan seuraamisella käyden läpi erilaisia ketjuja ja pelaajien tilastoja. Ottelupäivänä pitää tietysti katsoa SM-liigan sivuilta kokoonpanot heti kun ne selviävät. Ennen peliä tulee monesti tehtyä vedot Veikkauksen nettisivuilla. Sitten joko paikan päälle katsomaan matsia tai töllön välityksellä. Matsin jälkeen kiroan kuinka pitkäveto tai tulosveto jäi vain maalin päähän ja puran näkemykseni matsista Jatkoaikaan.

Muita medioita kuin töllöä ja Jatkoaikaa en juuri tarvitse päivittäiseen lätkäharrastukseeni. Toki kirjallisuutta tulee luettua, mutta ne käsittelee sitten isompia juttuja. Lehdet jätän suosiolla väliin lähes poikkeuksetta, mitä nyt Urheilulehteä luen joskus työpaikalla.

Tänään päivärytmi on ollut em. kaltainen eli päivä on alkanut Jatkoajalla ja kun työpäivä päättyy niin auton suunta kohti Tamperetta. Luvassa on Ilves - Blues peli. Helkkarin hienoa päästä ekaa kertaa tällä kaudella Hakametsään.

Viimeksi muokattu:

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Aamulla kun herää niin ekana teksti tv ja 235. Välillä sattuu aivoihin saatanasti kun väsyttää ja pitää kaukosäädin etsiä. Lisäksi myös netistä vielä sen jälkeen tarkat tiedot nhl sivuilta. Sitten Jatkoaikaan aikalailla heti kun kone auki, selaan täällä kyllä kaikkea. Jokerit, Anaheim se suosikki puoli.

Samalla myös Iltalehden urheilu puoli, lähinnä lätkä juurikin, liigapörssiä en nyt tällä kaudella ole tehnyt kun huomasin ettei muuta ehdi tekemään. Piti juurikin analysoida kokoonpanoja yms. Hullua.

Paljon tulee oltua jatkoajassa, se ehkä se suurin tiedonlähde.

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vakiorytminä on avata ylen teksti tv:n sivu 235 ja pihistää kaukosäätimellä ensin joukkueiden maalit ja sitten suomalaistilastot. Muuta rytmiä ei sitten olekaan ja voi mennä päiviä ilman mitään lätkään liittyvää. Nyt on olosuhteiden pakosta jäänyt pelejä väliin ja samalla kiinnostuskin vähentynyt huomattavasti. Olen päässyt oravanpyörästä eroon enkä välttämättä haluakaan takaisin.

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

En sano etteikö Avsia saisi kannattaa. Mutta ei kiitos näitä tyyppejä faneiksi, jotka
A) eivät osta mitään joukkueelta. Ei lippuja, ei fanituotteita, ei kirjoja, ei mitään.
B) vaihtavat kesällä/joukkueen pudottua jatkosta/jonkun vaihtaessa seuraa kannattamaansa seuraa. Mä en tajua miten joillakin voi lukea tuossa "Suosikkijoukkue"-kohdassa useampi NHL-seura. Puhumattakaan useammasta minkään muunkaan liigan seuroista. Siis esim. "HPK+Colorado" toimii, mutta "Detroit+Colorado" vaatii melkoista skitsofreniaa!
C) eli tämä nimenomaan toimii Coloradon kohdalla. Väittävät olevansa Avs-faneja ja juovat Coca-Colaa. Täysin mahdoton yhtälö! Suunnilleen sama asia ku väittää et "mä oon sun kaveri" ja ampua selkään...
D) Eivät tiedä joukkueesta mitään. Siis esim. kapteenia, kotikaupunkia, jääytettyjä pelinumeroita yms. perusfaktaa. Mikään tilastonikkari ei tarvitse olla, mutta jos kannattaa seuraa ja kysyy "Mitä tarkoittaa Avalanche?" tai "Mikä toi Howler on?", niin ei helvetti.

Omalta kohdaltani vastaan näin
A) Olen ostanut joukkueelta tavaraa useamman sadan dollarin, ehkä tuhannenkin, edestä. Thus far.
B) Mä olen ollut Quebecin puolella kaudesta 89-90 tai 90-91 saakka. Jokatapauksessa niin kauan kuin NHL:stä olen tietänyt. Yli puolet kausista on mun mielestä kuitenkin suht hyvin. Varsinkin kun on ottanut selvää aiemmistakin kausista.
C) Mä juon joka peliä ennen, ja joka voiton jälkeen 1½ litran pullon Pepsiä. Tietysti Mountain Dew menisi yhtä hyvin, mutta mä juon Pepsiä.
D) Aika paha todistaa, no jokatapauksessa, kyllä mä noihin lueteltuihin kysymyksiin tiedän vastaukset.

Niin.

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Ei minulla ole mitään varsinaista päivärytmiä. Jääkiekkoon liittyvät asiat ovat lähinnä jatkoaika, TSN sekä nhl.com.

Kun en omista Nelonen Prota tai muuta netillistä kanavapakettia, niin on todella hyvä juttu, että läntisen pelejä viiden aikoihin aamulla tulee aina hyvin ja niistä on siis nimenomaan riittävän hyvä streami tarjolla, lähes poikkeuksetta. Aamuisin siis ennen töihin lähtöä tulee pelejä nettistreameista katsottua, ensi kaudella menee kyllä PRO tilaukseen tai mikä kanavapaketti onkaan silloin tarjolla, koska sitten Selänteen suomi-kiekossa ei ole ollut Vatasen ja Granlundin kaltaista poikkeuksellisen lahjakasta ja terve-järkistä nuorta pelaajaa. Toki HFBoardsia tulee myös luettua jonkin verran, ei kuitenkaan hfboardsin treidiketjustoa, joka on hyvää huumoria hyvin usein.

Fordél

Jäsen
Olen päässyt oravanpyörästä eroon enkä välttämättä haluakaan takaisin.

Pääsin joskus eroon, mutta olen taas tässä oravanpyörässä. No ei tämä pässimpää ole kun on taas intohimoa lätkää kohtaan, mutta ymmärrän täysin näkökantasi. Paljon hienoa on näiden juttujen ulkopuolellakin.

Fordél

Jäsen
En sano etteikö Avsia saisi kannattaa. Mutta ei kiitos näitä tyyppejä faneiksi, jotka
A) eivät osta mitään joukkueelta. Ei lippuja, ei fanituotteita, ei kirjoja, ei mitään.

Ööö...Miksi fanin pitää ostaa jotain joukkueelta?

Ralph

Jäsen
B) vaihtavat kesällä/joukkueen pudottua jatkosta/jonkun vaihtaessa seuraa kannattamaansa seuraa. Mä en tajua miten joillakin voi lukea tuossa "Suosikkijoukkue"-kohdassa useampi NHL-seura. Puhumattakaan useammasta minkään muunkaan liigan seuroista. Siis esim. "HPK+Colorado" toimii, mutta "Detroit+Colorado" vaatii melkoista skitsofreniaa!
C) eli tämä nimenomaan toimii Coloradon kohdalla. Väittävät olevansa Avs-faneja ja juovat Coca-Colaa. Täysin mahdoton yhtälö! Suunnilleen sama asia ku väittää et "mä oon sun kaveri" ja ampua selkään...
D) Eivät tiedä joukkueesta mitään. Siis esim. kapteenia, kotikaupunkia, jääytettyjä pelinumeroita yms. perusfaktaa. Mikään tilastonikkari ei tarvitse olla, mutta jos kannattaa seuraa ja kysyy "Mitä tarkoittaa Avalanche?" tai "Mikä toi Howler on?", niin ei helvetti.

No jaa. En tiedä miksi minun viestiä lainasit, mutta:

A) Minulla on fanituotteita, mm. pelipaitaa ja muuta paitaa. Käytän myös kesät, talvet Coloradon lippistä.
B) En ole ikinä vaihanut suosikkijoukkuetta, enkä kannata toista NHL-joukkuetta.
C) En juo Coca-Colaa, mutten juo Pepsiäkään. Paitsi Rinkelinmäellä, kun lihapiirakan kanssa tulee ostettua juoma.
D) Kapteeni on Milan Hejduk, jäädytetyt pelinumerot ovat 19, 21, 33 ja 77. Avalanche on suomeksi lumivyöry ja Howler on Coloradon entinen maskotti.

En tiedä mitä hait takaa, mutta kuitenkin pidän itseäni Coloradon kannattajana.

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
D) Kapteeni on Milan Hejduk, jäädytetyt pelinumerot ovat 19, 21, 33 ja 77. Avalanche on suomeksi lumivyöry ja Howler on Coloradon entinen maskotti.
Tuosta mun on pitänyt kysäistä ja nyt sattu sopivasti niin kysytäämpä.
Eli miksi Colorado on jäädyttänyt Boston-legenda Bourquen numeron ? Eikös hän pelannut kuitenkin vain yhden kauden Coloradossa tms ? Toki haki sieltä pytyn, mutta ymmärtänette pointin.

Ketjun aiheeseen. Ite aamulla herätessä ensimmäinen on tietty katsoa tekstitv:n sivu 235. Tästä jo pitkä perinne. Lueskelen netistä lätkäuutisia kun juon aamukahvit työpaikalla. Kokoonpanot pitää tsekata melkeen heti kun sm-liigan kotisivut ne näyttää. Jos ei ite mene peliin, niin tulee pyörittyä täällä otteluseurantaketjussa samalla kun kattelee urhon pääottelua.

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Eli joukkuetta saa kannattaa mutta fanina täytyy ostaa tuotteita ja tietää nippelitietoa joukkueesta, voi vittu sentään mitä paskaa. Kunnioitan toki toisen mielipidettä mutta silti!

Asiaan palatakseni ennen vanhaan tuli seurattua vanha kunnon nhl ohjelma aina neloselta. Mikähän se nimi nyt olikaan? Legendaarista. Nyt nämäkin jääneet pois, maksullisia en harrasta, kröhöm.

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Asiaan palatakseni ennen vanhaan tuli seurattua vanha kunnon nhl ohjelma aina neloselta. Mikähän se nimi nyt olikaan? Legendaarista. Nyt nämäkin jääneet pois, maksullisia en harrasta, kröhöm.
Tarkoittanet NHL Power Week:ia. Kyseinen ohjelma oli aikoinaan kovassa huudossa myös junnu-Kanerilla.

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Tarkoittanet NHL Power Week:ia. Kyseinen ohjelma oli aikoinaan kovassa huudossa myös junnu-Kanerilla.

Aijjjai, voi sitä vanhaa hyvää aikaa, kun itse ei tajunnut pelistä kuin lähinnä sen, että mailalla tehdään maaleja ja luistimilla luistellaan. NHL Power Week oli kyllä hyvä ohjelma.

Sakic, Brouder, Hasek, Roy, Belfour, Macinnis, Stevens, Blake (Rob), Jagr...

siinä selkäytimestä lapsuuden ajan idolit. Huikeita pelaajia.

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Kyllä muistan myös samaisen ohjelman, ja ainakin sen kun Toskala pelannee vielä Torontossa ja siinä näytetään kun hän on maassa makaamassa ja kiekko taitaa mennä maaliin? En tajua mistä moinen on jäänyt mieleen.

Asiaan. Aamulla yleensä laitan telkkarin päälle arkena, ja myös tietokoneen. Katselen hetken aamupalaa syöden Viasatilta uusintana peliä, kun yleensä sieltä tulee jotain. Tietokoneelta sen jälkeen katselen uusimmat uutiset ja jatkoajan palstat, sekä tietysti parhaat palat NHL:n sivuilta.

Jos satun koneella olemaan, niin jatkoajan sivusto on lähes aina auki. Ja jos pelaan jotain on se tietysti NHL 12. Aamuvuoroissa katselen aina teksti-tv:n, koska en jaksa raahautua koneelle, ja samalla katselen näitä myöhäis-otteluita suorana.

Viikonloput menee sitten siinä, että jos tulen baarista, laitan yleensä telkan päälle ja katson peliä, ellen ole ympäripäissäni. Ellei ole jotain muuta sutinaa.

Tänään iltavuoro, ja Sabres-Wings tulee Viasatilta yöllä, mitähän sitä tekisi :)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Aamulla ensimmäisenä kone päälle -> Jatkis -> NHL.com ja sitten aamupalat ynnämuut jos ehtii, harvoin ehtii. Iltapäivä/ilta meneekin sitten täysin lätkän ehdoilla, jos IFK pelaa. Jos ei, tulee silti pyörittyä tuntikausia IFK-osiossa ja muilla lätkäsivustoilla.

Vähän kauempana asuvana kausikorttilaisena matsireissut vievätkin käytännössä yhden päivän vapaa-ajan täysin. Jos katson matsin urholta, makaan sohvalla samalla iPadilla jatkiksen otteluseurantaa ja sm-liiga.fi:tä päivitellen.

Eli lätkäähän tämä elämä hyvin pitkälti on. Eikä ole valittamista.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
En tiedä mitä hait takaa, mutta kuitenkin pidän itseäni Coloradon kannattajana.

Katso se linkki OneBigRedin viestin perässä, niin saattaa avautua.

Eli miksi Colorado on jäädyttänyt Boston-legenda Bourquen numeron ? Eikös hän pelannut kuitenkin vain yhden kauden Coloradossa tms ? Toki haki sieltä pytyn, mutta ymmärtänette pointin.

Sitä sinun varmaan kannattaa tiedustella Colorado Avalanchen silloisilta päättäjiltä, eikä GaDalta, jolla tuskin on osaa tai arpaa tuohon. Pelasi se Reiska kuitenkin vähän toista kautta Denverissä, joten yksi kausi on suhteellisesti kovaa vähättelyä.

Mistähän se johtuu, että välillä tulee kausia, kun SM-liiga/NHL ei kiinnosta yhtään? Meni vuosia, ettei NHL juuri napannut, mutta SM-liigaa tuli seurattua senkin edestä, nyt on ollut melkein puolitoista vuotta tilanne toisinpäin. Tepsin mestaruudesta aiheutui pitkänlainen krapula?

Tosin välillä jääkiekko lajina ei nappaa sitten yhtään, nyt se taas on tärkemässä roolissa kuin jalkapallo.

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samat rutiinit varmaan kuin junnunakin, eli:

Aamulla yleensä teksti-tv:stä auki sivut 235, 236, 255 ja 256. Sen jälkeen tulee tsekattua nhl.comista maaleja, kaikkia en välttämättä vilkaise, mutta mikäli Wings on pelannut tahi Teukka tehoillut niin ne nyt ainakin.

Sen jälkeen tulee avattua jatkis jossa yleensä menee enemmän tai vähemmän koko päivä. Ässä-osion pyrin tsekkaamaan niin useasti kuin mahdollista, NHL-puolelta tulee luettua lähinnä Wingsin, Ducksien ja Flyersin alueet säännöllisesti. Mestiksestä seuraan myös suht aktiivisesti Sportin aluetta, Kookoota niin ikään viikottain. Jos on tiettyjen alasarjajengien tai A-junnujen pelejä, myös finhockeyn puoli on auki.

Koska päivät ovat pääsääntöisesti reilu kymmentuntisia tällä hetkellä, kaikki tämä täytyy tehdä töiden/koulun ohessa, joten täysipainoisuus voi olla välillä taka-alalla.

Pelipäivinä seurataan sitten aina otteluketjua, lueskellaan kiinnostavimpien joukkueiden otteluketjut jne. Omistan myös Urho Totalin, joka on helpottanut etäfanin elämää suuresti, kun ei itse paikan päälle tosiaan hirveän usein ehdi.

Se mikä on ehkä hieman huolestuttavaa, on se vanha kunnon jännitys ennen oman suosikkijoukkueen peliä. Samanlaista kuin pikkupoikana kun oli menossa hallille; vatsanpohjassa kouristelee ja keskittymiskyky on hieman toissijaista. Tämä jopa niinä marraskuun harmaina tiistaipäivinä perus runkosarjamatsin alla. Jos jostain syystä en pääse näkemään ottelua silloin kun se TV:stä tulee, en pysty katsomaan sitä jälkikäteen, vaan tarkistan seuraan sitä puhelimen kautta vähintään joka kolmas minuutti.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Arkisin herään klo. seitsemän ja käynnistän sängyn vieressä olevan koneen. Netistä auki Jatkoajan, Ilveksen ja Tapparan foorumit. Muita sivuja en aamulla selaa.

Nuo kun olen saanut auki, haen aamulan ja palaan koneelle 30 minuutiksi. Sen jälkeen 10 minuutissa valmistaudun pyöräilemään duuniin.

Töiden jälkeen saatan kerrankaksi viikossa nukkua parin tunnin päikkärit ennen matsiin lähtöä. Jos en nuku, pelaan jotain peliä tai surffailen netissä.

Ja sitten onkin PELI!

Kotona olen 21.30. Koneelta auki jatkoaika, Ipan ja Tapparan foorumit, Ilveksen ja vastustajan kotisivu, Nelonenpron sekä URHOn otteluvideot.

Nukkumaan 00.00 - 01.00.

:)

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Aamuisin töihin lähtiessä huoltoasemalla kahvitellessa tulee yleensä puhelimella luettua Jatkoajan forumia, tietenkin Jokeriosiota. Työpäivän aikana ei kauheasti aikaa siunaannu kännykkäsurffailulle.

Kotona sitten taas takaisin päästyäni heti ensimmäiseksi avaan Jääkiekko - Uutiset - Ampparit.com. Todella kätevä sivu, joka kokoaa kaikki jääkiekkoaiheiset uutiset yhdelle sivulle.

Tämän jälkeen tietysti taas Jatkoajan Jokeriosioon ja sitä kautta sitten eliteprospects, NHL.com, Jokereiden ja Flyersin facebookit ja mitä näitä nyt vielä on. Pelipäivänä tietysti SM-liiga.fi ja ottelun kokoonpanot.

Jos olen hallilla (areenalla), niin ei tule sen jälkeen käytyä ehkä kuin korkeintaan Jatkoajassa ja sitten nukkumaan. Jos taas katson matsia netistä, niin tulee pelin aikana seurailtua sivusta otteluseurantaketjua (nettistriimi kätevästi taulutelkkarista ja otteluseurantaketju viereisestä tietokoneen näytöstä). Pelin jälkeen sitten aikalailla Jatkoajassa pyörimistä ja eri ketjuihin spämmäämistä, oli asiaa tai sitten ei.

Nukkumaan tulee mentyä arkisin siinä 22-23 tuntumassa ja viikonloppuna sitten pari tuntia myöhempään sopivasti. Aika lailla tuntuu meikäläisenkin elämä pyörivän jääkiekon ympärillä, mutta tekevälle sattuu ja miksipä sitä pitäisi lopettaa rakastamansa lajin seuraaminen.

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uni- ja elämänrytmini on ollut jo pidemmän aikaa monien mielestä sairaallollinen johtuen lähinnä NHL-kiekon seuraamisesta yömyöhään. "Lukion kurssit loppuivat ja armeijakin alkaa vasta joskus tammikuussa, joten tässähän voi ottaa ihan lungisti." Niin, tammikuu näyttääkin olevan jo oven takana. Hieman hirvittää miten ihmisten rytmistä saa lopulta kiinni kun tuomionpäivä koittaa...

Päivä alkaa ylen teksti tv:stä, sivut 235-236. Erityistä kiinnostusta herättää ottelut, joihin on tullut edellisenä päivänä sijoitettua vetojen muodossa omaisuutta likoon. Tämän jälkeen suuntaan vedonlyöntitoimiston sivuille tarkastamaan yön saldon. Yleensä se on +-merkkinen loistavien vihjaajien (ylikerroin.com) ansiosta. Aamupäivän NHL-seuranta päättyy nhl.comin highlightseihin. Pyrin katsomaan jokaisen ottelun koosteen jos vain kiireiltäni ehdin.

Tämän jälkeen suuntaan muutamaksi tunniksi läheiselle tekojäälle kavereiden kanssa höntsäilemään, tai vaihtoehtoisesti pelaan pleikkarilla NHL 12-nettipelejä tai kiekko.tk:ta nettiselaimessa. Järkyttävä peli kyseessä mutta koukuttava sekin, yhtälailla.

HIFK:n pelipäivänä suuntaan Nordikselle muutaman oluen saattelemana tai jään kuuntelemaan nettiradiosta vierasottelua. Jatkoajan otteluseurantaa päivittelen tiheään tahtiin. Joskus kirjoitan sinne itsekin mietteitä HIFK:n pelistä. Pelin jälkeen päivittelen HIFK:n osiota ja luen kaikki uudet viestit jokaisesta ketjusta kuin myös otteluseurantaketjusta. Katson maalikoosteen nelonenpro-sivustolta ja päivittelen uudestaan HIFK:n osiota. Kun pöly on laskeutunut, irrottaudun hetkeksi jääkiekosta ja katson elokuvan, pelaan nettipokeria tai käyn lenkillä ja saunassa.

Sitten alkaakin yön NHL-kierroksen miettiminen. Tutkin kokoonpanoja dailyfaceoffista ja hfboardista, teen veikkaukset yön otteluihin ja teen tarvittavat muutokset StarGM-joukkueeseeni. Yleensä pyrin katsomaan klo 2:00 alkavan matsin, jotta pääsen ennen viittä nukkumaan. Joskus kun Edmontonilla on aamuvarhainen peli, sinnittelen sinne asti pelailemalla lähinnä pleikkarilla NHL 12:ta.

Sport#15

Jäsen
Ensimmäisenä aamulla puhelimella NHL-tulokset ja sen jälkeen puhelimella jatkoajan puolella vähän aikaa selailua. Iltapäivällä liigan kokoonpanot ja mahdollinen vedonlyönti. Aikaa löytyy silloin katsotaan liigan otteluiden maalit myös NHL-koosteet.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy