Johtuuko se "korviin käyminen" oikeasti siitä äänestä / äänen tasosta? (Enkä tarkoita tätä edes mitenkään henkilökohtaisesti, otin vain tuoreimmasta viestistä kiinni, jossa tuo mainittiin.)
Onko se läpsyttimien ääni oikeasti erityisen paha, vai kokeeko osa jengistä sen häiritsevämmäksi, koska muutenkin ovat läpsyttimiä vastaan? Haluaisin tuon kyseenalaistaa lähinnä sen vuoksi, että tuo "korviin käyvä" ääni ei tunnu olevan läheskään kaikille ongelma. Se käy hyvin ilmi tässäkin ketjussa. Itse olen jokusen kerran ollut Hakametsässä, kun siellä "kaikki katsojat päämärkänä noita viuhtovat". Ei se kaunein tuntemani ääni ole, mutta ei tuo mielestäni erityisen häiritsevää melusaastettakaan ole. Ääntä, läpsyttävää ääntä. Siinä se.
Ehkä siinä äänestä ärtymisessä on psykologiaa mukana, ja ääni ärsyttää, koska sen haluaa itseään ärsyttävän?
Onko mikään näistä "väärin kannattamisen" ilmiöistä oikeasti suuri paha? Keskusteluissa läpsyttimistä jaetaan kuvaa huomattavasti suurempana ilmiönä kuin nuo ovatkaan. Mutta sitähän nettikeskustelut ovat nykyisin, karrikointia. Läpsyttimiä ei käytetä joidenkin Liiga-joukkueiden peleissä lainkaan. Nekin joukkueet, jotka noita peleihin tuovat, eivät tuo niitä kaikkiin peleihin. Eivät ainakaan kaikki.
Itsekään en pidä läpsyttimiä minään merkittävänä ongelmana. En itse asiassa ongelmana lainkaan. Olisihan se kiva, jos jengi taputtaisi, laulaisi, tanssisi, tifoilisi ja pitäisi muuten vaan karnevaaleja katsomossa pelistä toiseen. En vaan pidä tuota kovin realistisena. Runkosarjassa on liikaa pelejä, jotta kaikkiin jaksaisi syttyä. Läpsyttimet ovat helppo vaihtoehto saada edes jotain ääntä kuolleeseenkin halliin, kun räntäsateisena tiistai-iltana on todellinen trilleri Liiga-kaukalossa menossa, eikä vastustajakaan jaksa sytyttää. Bonuksena se, että ilmeisesti lapset pitävät läpsyttimistä ja seurat saavat noista jotain pieniä määriä sponsorirahaa. Noiden pienten juttujen vuoksi olen valmis taipumaan "Kyllä läpsyttimille" -leiriin, vaikka henk. koht. en koe minkään asteen merkitystä sillä, että onko läpsyttimet hallissa vai ei.
Oikeasti ihan se ja sama, onko niitä läpsyttimiä vai ei. Ihailtavaa kuitenkin, että jotkut saavat tästäkin pyhän vihan tunteita nostatettua.