Länsirintamaltako ei uutta?

  • 1 380
  • 4

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Jos Vesa tienasi pisteet kotiin, niin samaa ei voi sanoa liigaliitteen Mestis-osuudesta. Yhtään aukeamaa ei ollut omistettu sarjan nykytilan analysoimiselle ja pakollisen pullan makua oli myös seurakatsauksissa. Jää-Kotkien osalta jopa meikäläinen
olisi tiennyt sanoa unissaankin, että joukkueelle nimenomaan kuuluu todella paljon uutta, vaikka otsikko toisin väitti. Ei sentään pojat ihan näin "vanhasta muistista", please!

"Väki" Väkiparta oli Kotkille todellinen ikoni ja hengenluoja. Ja kun nyt näyttää, että hänen Mestis-uransa loppuu, muutos on todella suuri.

Yhtä pahana en pidä Mylläri Myllymaan siirtymistä pyörimään Vermuntilan hallin nurkkiin.

Uudet vahvistukset eivät Kotkilla ole välttämättä niin kovatasoisia, että karsintapaikka olisi vältettävissä. Mutta moni muukin seura lienee tämän päivän Mestiksessä orastavassa liemessä, joten onnistuessaan kokenut akseli Julkunen-Suominen-Ronkainen-Hyvärinen-Häätylä saattaa pelastaa Kotkat, jos Nymanin Tomi onnistuu maalilla ja puolustukseen saadaan riittävästi miehiä.

Kotkien sijoitusennustusta (11) vastaan en kuitenkaan hirveästi protestoi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä kyllä protestoin

Tuota Jääkotkien rankkaamista sijoille 11-12.

Tietenkään en ole asiantuntija arvioimaan Mestiksen joukkueita, mutta miksi ihmeessä Diskos oli laitettu sijoille 7-8? Käsittääkseni Diskoksen kuuluisi ennakoveikkauksissa olla Kotkien paikalla sijoilla 11-12, ja Kotkien puolestaan sijoilla 9-10. Näin siis omasta mielestäni.

Ja ihmettelen, kun Väkiparran lopettamista ei edes mainittu tuossa analyysissä.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Totta haastelet Roku. Ihmettelin itsekin Diskoksen korkeaa rankkausta. Ilmeisesti jutut kirjoittanut/kirjoittaneet toimitaja(t) eivät ole paljonkaan perilla Mestis-seurojen tilanteesta ja pelaajista.
No, jos muistatte Jääkotkien ensimmäisen divarikauden ennustuksen jossa povattiin, ettei joukkueen vierasmatseista jää lapsille paljoa kerrottavaa - metsään meni. Joukkue oli kaudella paras vierasjoukkue!
Toivottavasti meni nytkin monkään ennustukset.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hieman laiha oli minunkin mielestä mestisjoukkueiden arviointi. Ei jutut kovin tuoreilta vaikuttanut, sillä esim. tekstiosuudessa mainittiin Pelicansista tullut Janne Sinkkonen tuoreeksi Jukuri-vahvistukseksi. Sinkkonen ei kuitenkaan Mikkelissä pelaa.
Diskoksen sijoitus ihmetytti myös minua, mutta Hermeksen sijoitus (9.) oli vasta varsinainen pommi!! Itse olen laskenut Hermeksen koko ajan neljän joukkoon, ottaen huomioon myös viimeaikojen hankinnat (Uski, Räikkönen, Boman..). Jos Hermes jää pleijareiden ulkopuolelle, niin kovasti on Kokkolassa asetelmat muuttuneet, siihen en usko. Myös KooKoon sijoitus (4.) oli aika rohkea, vaikka uskonkin KooKoon parantavan viime kaudesta. Jos kuitenkin aikovat vantaalaiset ja kokkolalaiset taakseen jättää, niin kova on kouvolalaisten kunto. Karhulan mahdollinen leikkaus saattaa ainakin jonkun verran heikentää hyökkäystä..
Jos siis nuo kolme seuraa vaihtavat paikkoja siten, että Hermes on neljäs, KooKoo seitsemäs ja Diskos yhdeksäs, niin aletaan olla aika lähellä minun veikkausta... Tai sitten minulta on jäänyt jotain pahasti huomioimatta..
Kaikki kunnia kuitenkin arvon veikkauksen raadille. Hieman tarkempaa infoa olis kuitenkin kaivannut, sillä kovin olivat ympäripyöreitä kommentteja..
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
En ole Mestis-arvioita lukenut, mutta kyllä tuo Diskos-rankkaus vaikuttaa yltiöoptimistiselta. Ovatko ne ollenkaan selvillä siitä, mitä joukkueessa on tapahtunut ja, ennen kaikkea, miten harjoitusottelut ovat sujuneet?

Oma veikkaukseni Diskoksen sijoituksesta on 11., jumbotilakaan ei olisi yllätys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös