Kysymys siirroista NHL:ään

• 887
  • 5

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Minua on koko viikon häirinnyt Arvaaja-lehdessä olleet kommentit Tim Thomasin Kärppiin siirtymisen yhteydessä:

"Thomas vahvistaa Kärppiä toistaiseksi. Thomas on NHL-liigan Boston Bruinsin palkkalistoilla ja Kärpät maksaa vuokraa.
-Thomas palaa Bostoniin, jos he tarvitsevat häntä, Heikkilä (Kari) totesi.
-Käytännössä siihen vaaditaan joko loukkaantuminen tai treidi, mutta se voi tapahtua vaikka huomenna, Thomasin agentti Bill Zito sanoi."

Minä raukka olen ollut siinä uskossa, että pelaaja ei voi kesken kauden siirtyä NHL:ään (enää) jos on pelannut SM-liigan otteluja. Ovatko nämä NHL-sopimuksen alaiset pelaajat eri asemassa ? Voiko pelaaja joka on NHL-sopimuksen alainen, mutta pelaa IHL:ssä, siirtyä Suomeen ja takaisin IHL/NHL:ään saman kauden aikana ?

Vastauksista etukäteen kiittäen

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
miksei voisi

tottakai voi siirtyä

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Jo NHL:ssa käyneet voivat palata änäriin vaikkapa joulutauolla, jos hyvän sopimuksen saa. En nyt muista päteekö tämä myös suomalaisiin, mutta ulkomaalaisiin kavereihin ainakin. Vaiko vaan amerikkalaisiin? Noh, suomalaisiin ainakin, ehkä eurooppalaisiinkin.

Rocco

Jäsen
Pohjois-Amerikkalaiset saavat siirtyä takaisin kesken kauden jos ovat sopimuksen alaisia. Esim Schaefer ei saa siirtyä koska hänellä ei ole sopimusta.

red#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idrottsföreningen Kamraterna, Helsingfors
Kyllä saa, Thomas on täällä aivan kuten olisi jossain farmi sarjassa

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Viestin lähetti Rocco
Pohjois-Amerikkalaiset saavat siirtyä takaisin kesken kauden jos ovat sopimuksen alaisia. Esim Schaefer ei saa siirtyä koska hänellä ei ole sopimusta.

Tuo on juuri asian ydin.

Ymmärtääkseni eurooppalainenkin saa siirtyä takaisin NHL:ään kesken kauden, jos hänellä on voimalla oleva sopimus NHL-seuran kanssa, jolloin hän pelaa täällä lainamiehenä.

Sensijaan jos NHL-sopimusta ei ole, paluuta NHL:ään ei ole tällä kaudella, mikäli pelaaja on pelannut Euroopassa yhdenkin matsin NHL:n runkosarjan alkamisen jälkeen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy