Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 070 778
  • 6 246
Mielestäni keskustelupalsta kaipaa omaa osiota valmentajille, joiden uran tila on aktiivinen.

Vaikka esimerkiksi Jukka Jalosen kohdalla olisi mielenkiintoista nyt tällä hetkellä spekuloida, minne on menossa ja mitä haluaa, kun toteaa että Marko Anttila on nelosketjun pelaaja änärissä, vaikka NHL-scoutti on todennut ettei Anttila osaa edes pelata lätkää.

En oleta että minulla olisi sen parempaa sanottavaa kuin muillakaan, mutta ainakin minulla riittäisi mielipiteitä eri valmentajien julki lausuttuihin mielipiteisiin ja Jalosen ulostuloihin valmentamisen näkökulmasta. Ja kuulisin mielelläni muiden vastaavia perusteltuja ajatuksia aiheeseen liittyen. Mikä lienee internetin keskustelupalstojen yksi tarkoitus.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Mestis-osiossa Jokipojat on vaihdettu muotoon JoKP, mutta olen antanut itselleni kertoa että kyseisestä lyhennystä ei seuran puolelta käytettäisi vaan puhuttaisiin Kiekko-Pojista.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mestis-osiossa Jokipojat on vaihdettu muotoon JoKP, mutta olen antanut itselleni kertoa että kyseisestä lyhennystä ei seuran puolelta käytettäisi vaan puhuttaisiin Kiekko-Pojista.

Kyllä ne ainakin hashtagia #JoKP käyttävät seurassa:
 

Liitteet

  • jokp.jpg
    jokp.jpg
    83,4 KB · kertaa luettu: 101

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Kyllä ne ainakin hashtagia #JoKP käyttävät seurassa:

OK, eli somessa tilanne voi olla vähän erilainen. Kun seuran päästä tiedusteltiin käytetäänkö eräällä toisella sivustolla mieluummin lyhennelmää Kiekko-Pojat vai JoKP niin vastaukseksi saatiin ensiksi mainittu. Mutta ainahan asiat ja mielipiteet voivat ajan mittaan muuttua.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Haluaisin kysyä yleisesti täsmennystä, että milloin rikoksen uusimisesta voi antaa lisäpelikieltoa ja milloin ei. Eli jos on syyllistynyt rikokseen X ja heti pelikiellon jälkeen syyllistyy rikokseen Y, niin voiko tuolloin antaa rikoksen uusimisesta pelikieltoa?
 
Haluaisin kysyä yleisesti täsmennystä, että milloin rikoksen uusimisesta voi antaa lisäpelikieltoa ja milloin ei. Eli jos on syyllistynyt rikokseen X ja heti pelikiellon jälkeen syyllistyy rikokseen Y, niin voiko tuolloin antaa rikoksen uusimisesta pelikieltoa?

Ei tähän mitään ihan yksiselitteistä vastausta ole. Rangaistuksista päätettäessä otamme huomioon monta eri asiaa, joista aiempi rikoshistoria on yksi asia. Ei se nyt ainakaan ole hyvä asia, jos törttöilee heti pian pelikiellosta vapauduttuaan, oli sitten kyse saman tai eri sääntöpykälän rikkomisesta.

T: Modet
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Mistä ajankohdasta pelikiellot alkavat? Ilmoituksestanne vai ko. vuorokauden alusta? Vai miettimisaikanne alusta ennen virallista tuomiota? @Moderaattorit
 
Mistä ajankohdasta pelikiellot alkavat? Ilmoituksestanne vai ko. vuorokauden alusta? Vai miettimisaikanne alusta ennen virallista tuomiota?

Lähes aina homma menee niin, että ilmoitus julkaistaan samalla kun rangaistus on päätetty ja pelikielto asetettu voimaan.

Joskus harvinaisemmissa tapauksissa tästä voidaan kuitenkin poiketa. Jos esimerkiksi joku moderaattoreista huomaa päivänselvän vakavan sääntörikkeen, niin hän voi laittaa kyseisen käyttäjän väliaikaiseen pelikieltoon, vaikka sanktion suuruutta ei vielä siinä vaiheessa olekaan päätetty.

Toisinaan käytämme myös ennaltaehkäisevässä tarkoituksessa jaettuja ns. suojabännejä. Tyypillisesti tällöin on kyse siitä, että joku on selvästi nauttinut liikaa ilolientä ja käyttäytyminen palstalla on sen mukaista. Tällaisissa tapauksissa putkayö saattaa riittää ja pelastaa käyttäjän isommilta sanktioilta.


Moderaattorit
 

redpecka

Jäsen
Putkayö oli minulle aivan uusi käsite. Jaellaanko niitä ilman erillisiä ilmoituksia?
Hyvähän näitä on näsäviisastella niin ainakaan kukaan järkevä ihminen ei viihdy kauaa modereissonpiireissä ja sinne jää vaan paskiaiset vailla myötätuntoa tai solidaarisuutta.

Itelläni kun olisi keskustelupalsta niin teloittaisin kaikki jotka rohkenisivat yrittää rekisteröityä vittu mun palstalle. Voisin luvata että ongelmia ei olisi.
 

teppana

Jäsen
Hyvähän näitä on näsäviisastella niin ainakaan kukaan järkevä ihminen ei viihdy kauaa modereissonpiireissä ja sinne jää vaan paskiaiset vailla myötätuntoa tai solidaarisuutta.

Itelläni kun olisi keskustelupalsta niin teloittaisin kaikki jotka rohkenisivat yrittää rekisteröityä vittu mun palstalle. Voisin luvata että ongelmia ei olisi.

Mitä helvettiä? :D
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Meillä ois peliluolassa NHL20 pelattavan sarjan toinen kausi alkamssa ja sääntöjä on päätetty demokraattisesti äänestysten avulla. Nyt kun edellinen äänestys sulkeutu niin pitäs saada uutta pystyyn. Osaako joko neuvoa miten tämä onnistuu? Jo sulkeutunut äänestys vaan näkyy, mutta uutta en voi laittaa.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Mestis-osiossa Jokipojat on vaihdettu muotoon JoKP, mutta olen antanut itselleni kertoa että kyseisestä lyhennystä ei seuran puolelta käytettäisi vaan puhuttaisiin Kiekko-Pojista.

Mestis on nyt päivittänyt sivuillensa tulevan kauden joukkueet ja sielläkin lyhennettynä nimenä on Kiekko-Pojat.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menneisyyden tekemisiin niillä on hirvittävän vähän vaikutusta, joten siinä mielessä keinomme eivät tosiaan ole tehokkaita.
Vaikutaa että ette kykene myöskään aktiivisiin tapauksiin puuttumaan. Eikun muistinkin juuri, että se olikin se meininki teillä että ei sillä väliä mitä kirjoittaa vaan sillä kuka kirjoittaa...
 
K

Kiekkokatsoja

Kysymys (kierrätyskeskuksen?) ketjunavauksista.
1. Mikä määrittelee sen, että toisiko uusi ketju lisäarvoa omana ketjunaan, vai tulisiko se sisällyttää osaksi, jo jotain avattua ketjua?
-Vaikea se on tietää etukäteen, miten uusi ketju lähtisi rullaamaan. Lisäksi moni aihetta sivuava ketju, on jo vaipunut pohjamutiin. Osa herää joskus, osa ei.

2. Jos tekee kysymysketjun, jossa on selkeät vaihtoehdot, niin miksi pitää höpistä diipadaapaa perusteluihin?
-Eikö yksinkertainen voi olla kaunista ja selkeää, vaihtoehtokysymyksissä?

Olen saanut näistä molemmista 3kk ketjunavauskiellon.
3. Kysyn, että eikö palstalaista voisi varoittaa ennakkoon, kun nämä rikkomukset ovat lähestymässä?

Kohdassa 1. Jäähyni oli ok, tosin en tiedostanut ketjujen ideaa.
Kohdassa 2. Pieni huomautus/varoitus ajoissa, olisi ollut kohtuullista.
Uteliaana kysyn.
-Kiekkokatsoja-

Lisäys. Nyt "jäädyin" tilanteeseen että ketjunavausideoita olisi, ja osa todennäköisesti ok juttuja. Mutta en niitä tule avaamaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olen saanut näistä molemmista 3kk ketjunavauskiellon.
3. Kysyn, että eikö palstalaista voisi varoittaa ennakkoon, kun nämä rikkomukset ovat lähestymässä?

Kohdassa 2. Pieni huomautus/varoitus ajoissa, olisi ollut kohtuullista.

Joo, ehdottomasti moderaattorien pitäisi jo ennen sitä ketjun avausta varoittaa sinua. Ei se nyt voi niin vaikeaa olla sinun ajatuksia lukea.
 
K

Kiekkokatsoja

Joo, ehdottomasti moderaattorien pitäisi jo ennen sitä ketjun avausta varoittaa sinua. Ei se nyt voi niin vaikeaa olla sinun ajatuksia lukea.
Tyypillinen "asiantuntijan" kommentti, joka ei tiedä asioista mitään, mutta haluaa vittuilla. Samalla hyvä esimerkki moderaattoreille seurantaan.
No helpolla saa itsekkin, tällaiset tyypit ruksittua pois.
Tuskin kukaan on saanut ketjunavauskieltoa, vain yhdestä ketjunavauksesta, jossa syyt olivat kuten kirjoitin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tyypillinen "asiantuntijan" kommentti, joka ei tiedä asioista mitään, mutta haluaa vittuilla. Samalla hyvä esimerkki moderaattoreille seurantaan.
No helpolla saa itsekkin, tällaiset tyypit ruksittua pois.
Tuskin kukaan on saanut ketjunavauskieltoa, vain yhdestä ketjunavauksesta, jossa syyt olivat kuten kirjoitin.

No montako sellaista ketjua sitten ehdit avata, jotka nuo tunnusmerkit täyttivät? Jos siis kukaan ei ole saanut vain yhdestä...

Kyllä mä näen niin, että säännöthän tuolla on kaikkien luettavissa, ja se sinun 3 kuukauden kielto on juuri se muistutus. Kolmen kuukauden kuluttua muistat varmasti ketjua avatessasi kiinnittää huomiota noihin seikkoihin. Eikö?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
@Moderaattorit hei, mitä te hommaatte? Kahden viikon aikana vain kaksi (2) pelikieltoilmoitusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös