Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 070 596
  • 6 246

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Piti erikseen vaivautua tänne, kun huomasin tämän viestin poikineen varoituksen pistelinkurille tuolla Ässien otteluseurannassa.

Mitä ihmettä? Jos tuo lasketaan tarpeettomaksi provoiluksi, niin kyllä on sitten taas rima asetettu.
Jos minä kirjoittaisin Lukon otteluseurantaketjuun, että "Olihan matsi. Lukon maalivahti torjui kaiken mahdollisen, mutta silti aivan hetki ennen loppua lurahti selän taa maali. No. Onneksi tulosveto toi minulle 250e, vaikka se tuskin teitä lohduttaakaan", niin kuittaisinko rikepisteen?

EDIT: linkki vie Jatkoajan keskustelupalstalle.
Jos tuollaisista tulee varoitus niin onneksi en kirjoittanut sitä mitä tuli mieleen kun viikonlopun kierroksella TPS teki 0-1-osuman ajassa 59:53 ja näin pilasi vetolapussa olleen "varman tasurin"... olisin ollut pelikiellossa jo tästä päivästä lähtien.

PS. En ole James May, vaikka nimimerkki viittaa kys. henkilöön.
 
Jos minä kirjoittaisin Lukon otteluseurantaketjuun, että "Olihan matsi. Lukon maalivahti torjui kaiken mahdollisen, mutta silti aivan hetki ennen loppua lurahti selän taa maali. No. Onneksi tulosveto toi minulle 250e, vaikka se tuskin teitä lohduttaakaan", niin kuittaisinko rikepisteen?
Tuolla sävyllä ja tuossa muodossa ei aiheuttaisi toimenpiteitä eli et saisi rikepistettä.

EDIT: linkki vie Jatkoajan keskustelupalstalle.
Tämä lisäys on myös tarpeeton.
 

444

Jäsen
Tämä lisäys on myös tarpeeton.
Moi X!


YLEISIÄ KÄYTÄNTÖJÄ
Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta ja odotamme käyttäjiltämme jääkiekkoaiheista keskustelua.
Uudet käyttäjät ovat moderaattoreiden erityistarkkailussa. Mikäli viesteistä ilmenee, ettei uudella käyttäjällä ole mitään annettavaa keskustelupalstalle, tai että hän rikkoo palstan sääntöjä, kirjoitusoikeudet voidaan poistaa pysyvästi ilman varoitusta.
Kerro muille, mitä linkin takaa löytyy. Linkin osoite ilman saatesanoja ei välttämättä vielä kerro, mitä linkki sisältää. Pelkkä “Linkki vie Youtubeen” on turha eikä se ole linkin kuvaus. Oleellista on kertoa, mitä linkin takaa löytyy, ei mihin linkki vie.


Voisitteko poistaa tuon boldaamani kohdan tuolta yleisistä käytännöistä? Täysin tarpeeton lisäys, kun jopa kunnianarvoisat ylikuninkaat ovat sitä mieltä, että linkkien kuvailu on täysin tarpeetonta.
 

Nick Neim

Jäsen
Voisitteko poistaa tuon boldaamani kohdan tuolta yleisistä käytännöistä? Täysin tarpeeton lisäys, kun jopa kunnianarvoisat ylikuninkaat ovat sitä mieltä, että linkkien kuvailu on täysin tarpeetonta.
Ei linkin kuvailu ole koskaan tuollaista lisäystä tarkoittanut, kuten se tuolla käytännöissäkin lukee. Ei linkin kuvailulla tarkoiteta minne linkki vie, vaan nimenomaan sitä, mitä se linkki pitää sisällään. Tuollainen "vajakkilisäys" on ollut täysin tarpeeton aina, eikä se ole koskaan täyttänyt vaatimuksia linkin kuvailusta.

vrt. esimerkki linkki, jonka sanotaan vievän Iltalehteen

vrt. esimerkki linkki, jonka kerrotaan vievän uutiseen, joka sisältää tietoa Kuopion miekkatapauksesta

Esimerkiksi taasen tässä tapauksessa @Jurvanen kertoi myöhemmin viestissään linkin vievän viestiin, jossa "pistelinkuri" sai varoituksen. Linkki on siis kuvailtu jo aivan oikein, minkä takia lisäys oli tarpeeton.

Itse säännöstähän voi olla montaa mieltä, mutta tuo nyt on jo vakiintunut käytännöksi.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Moi X!


YLEISIÄ KÄYTÄNTÖJÄ
Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta ja odotamme käyttäjiltämme jääkiekkoaiheista keskustelua.
Uudet käyttäjät ovat moderaattoreiden erityistarkkailussa. Mikäli viesteistä ilmenee, ettei uudella käyttäjällä ole mitään annettavaa keskustelupalstalle, tai että hän rikkoo palstan sääntöjä, kirjoitusoikeudet voidaan poistaa pysyvästi ilman varoitusta.
Kerro muille, mitä linkin takaa löytyy. Linkin osoite ilman saatesanoja ei välttämättä vielä kerro, mitä linkki sisältää. Pelkkä “Linkki vie Youtubeen” on turha eikä se ole linkin kuvaus. Oleellista on kertoa, mitä linkin takaa löytyy, ei mihin linkki vie.


Voisitteko poistaa tuon boldaamani kohdan tuolta yleisistä käytännöistä? Täysin tarpeeton lisäys, kun jopa kunnianarvoisat ylikuninkaat ovat sitä mieltä, että linkkien kuvailu on täysin tarpeetonta.
Alleviivasin tuosta boldauksestasi sen kohdan, jonka perusteella ei tarvitse kertoa sivustoa, jolle linkki vie. Kiellettyä lie edelleen linkkaaminen, jos viestistä ei käy ilmi, mitä olet linkannut. Eli jos linkkaa youtube-videon, niin pitäisi kertoa, minkälainen video on kyseessä eikä että linkki vie youtubeen. Tosin nykyään youtube-videot taitavat tulla upotettuina, niin niiden osalta ei kai tarvitse tehdä sitäkään vähää.

Piti erikseen vaivautua tänne, kun huomasin tämän viestin poikineen varoituksen pistelinkurille tuolla Ässien otteluseurannassa.
Ja sitten kun mennään pari viestiä alaspäin niin tämän mahdottoman törkeän provon kirjoittajaan on viitattu nimityksellä rämehomo, johon ei tietenkään ole reagoitu. Tiedä nyt sitten kumpi viesteistä oli tässä se pahempi.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Alleviivasin tuosta boldauksestasi sen kohdan, jonka perusteella ei tarvitse kertoa sivustoa, jolle linkki vie. Kiellettyä lie edelleen linkkaaminen, jos viestistä ei käy ilmi, mitä olet linkannut. Eli jos linkkaa youtube-videon, niin pitäisi kertoa, minkälainen video on kyseessä eikä että linkki vie youtubeen. Tosin nykyään youtube-videot taitavat tulla upotettuina, niin niiden osalta ei kai tarvitse tehdä sitäkään vähää.


Ja sitten kun mennään pari viestiä alaspäin niin tämän mahdottoman törkeän provon kirjoittajaan on viitattu nimityksellä rämehomo, johon ei tietenkään ole reagoitu. Tiedä nyt sitten kumpi viesteistä oli tässä se pahempi.
Totta tuo ensimmäinen. Toisaalta tuohon kyseiseen ”yleiseen käytäntöön” ei puututa millään tavalla, joten kyse ei ole edes yleisestä käytännöstä. Itse olen ottanut upotukset pois käytöstä, joten tuo kuvailemattomuus osuu silmiin entistä enemmän. Toisaalta olen ratkaissut ongelman olemalla klikkaamatta linkkejä, joista kuvailu puuttuu. Lopputulemana kukaan ei menetä mitään.

Tuohon jälkimmäiseen otan kantaa sen verran, että osalta moderaattoreista puuttuu ymmärrys ja osaaminen kyseisestä hommasta. Tämä esitetty esimerkki on hyvin räikeä tapaus. Toisena esimerkkinä mainittakoon uudestaan oma pelikieltoni viime kaudelta; pelikielto tuli, kun mainitsin Jussi Jokista käsittelevässä ketjussa (ei Kärpät-osiossa, vaan ihan Liigan ”juuressa”), että Åsten on tehnyt enemmän maaleja kuin Jokinen. Tilanne taisi olla 2-1 herrojen välillä ja Jokisella alla kourallinen pelattuja otteluita. Sokea idioottikin ymmärsi, että kyse oli hassuttelusta, mutta jollain modeista värilasit olivat niin huurussa, ettei kyennyt toimimaan tehtävänsä edellyttämällä tasolla.
Monesti henkilökohtaiset hyökkäykset jäävät täysin noteeraamatta, mutta vastapainona annetaan värilasituomioita. Siinä suhteessa modelinja on hyvin epäonnistunut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Monesti henkilökohtaiset hyökkäykset jäävät täysin noteeraamatta, mutta vastapainona annetaan värilasituomioita. Siinä suhteessa modelinja on hyvin epäonnistunut.
Tässä kuvittelisi taas äkkiseltään että ne rikkeet huomataan mitä joku on käynyt raportoimassa ja varmaan sitten joku (porilainen) on kokenut vittuiluna että ulkopuolinen (tässä tapauksessa vielä se "perivihollinen") tulee kääntämään veistä haavassa iloitsemalla TPS:n loppuhetken voittomaalista Ässiä vastaan (pitkävetovoiton varjolla). Ja ilmeisesti kukaan Ässien otteluseurannasta rämehomoviestin lukenut (eli edes kohde, jos vielä ketjussa kävi) ei kokenut viestiä raportoimisen arvoiseksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ässien otteluseurannasta rämehomoviestin lukenut (eli edes kohde, jos vielä ketjussa kävi) ei kokenut viestiä raportoimisen arvoiseksi.
Tuo on kuitenkin tässä ketjussa tuotu julki, joten tietämättömyyteen ei voine vedota. Tästä voi päätellä että rämehomottelu on palstalla hyväksytty toimenpide.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Miksi mulle ei tule kelloon ilmoitusta, kun joku on lainannut tai tykännyt viestistäni yöllä? Päivällä tuli kelloon merkki, mutta viime yön NHL-kierroksella ei tullut, eikä nyttenkään.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Miksi mulle ei tule kelloon ilmoitusta, kun joku on lainannut tai tykännyt viestistäni yöllä? Päivällä tuli kelloon merkki, mutta viime yön NHL-kierroksella ei tullut, eikä nyttenkään.
Kuulostaa kellon/luurin asetuksien asialta
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Yks ehdotus vois olla tännekin se että näille jäähyille pääsee siten että tulee korttitili täyteen ja viikon huili tyyliin -> 10 eri henkilön raportointi käyttäjän viesteistä esimerkiksi 3kk välein.

Tai sitten sellainen 'apuväline' että jokaisen käyttäjän henkilökohtaiseen profiilin tulis jäähymittari että kun alkaa oleen kakku lähellä niin osaa henkilö ottaa hieman opikseen.

En tiedä onko teknisesti mahdollista mutta hieman hifistelyltä kuulostaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Yks ehdotus vois olla tännekin se että näille jäähyille pääsee siten että tulee korttitili täyteen ja viikon huili tyyliin -> 10 eri henkilön raportointi käyttäjän viesteistä esimerkiksi 3kk välein.
Sitten voisi olla sellainen ketju vapaalla puolella, missä näitä raportointeja voitaisiin suunnitella. Vähän niinkuin Big Brotherissa tai selviytyjissä!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Miksi tämä ketju 70-luvun paras musiikkikappale on yleisen vapaan keskustelun puolella, mutta sen sijaan lähes identtisellä idealla toimiva otsikko löytyy kierrätyskeskuksesta 80-luvun parhaat kappaleet

Pitäisikö toisen paikkaa siirtää niin homma olisi paremmin synkassa?

EDIT: Hattu päästä nopealle toiminnalle!
 
Viimeksi muokattu:

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perjantai klo 17.30. Tänään on viisi (5) ottelua. Tappara-Ässät otteluketjussa on oikein ralli päällä ja ketjuun tullut 10 vastausta. Yhteen ketjuun 2 vastausta ja yhteen 0.
Kahdesta pelistä ei ole avattu ketjua ollenkaan.

En tiedä, johtuuko tästä uudistuksesta vai eikö muuten vaan kiinnosta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
En tiedä, johtuuko tästä uudistuksesta vai eikö muuten vaan kiinnosta.
Niin...

Ei uudistusta ennen ketään kiinnostanut OSK, ellei tarkoitus ollut hankkia viestimääriä ja "tilipitattitippitappi". Huomattavasti vähemmän ketään keskustelupalstan käyttäjää on palvellut tämä läpeensä paska uudistus joukkuekohtaisista osk:ista.

Nyt hattu kouraan, ja käsi ylös virheen merkiksi @Moderaattorit ... vai oletteko te nyt ry:lle tilivelvollisia tekemisistänne? ;)
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä yritin eilen taas hiukan seurailla sitä megachattia. Tulin siihen lopputulokseen, että ketjun annista 85 % ei edes teoriassa kiinnostanut minua tippaakaan. Mua olisi huvittanut jutskailla mm. Tepsi-fanien kanssa Kerho-matsista, mutta eihän tuonne nyt oikeasti pysty kirjoittamaan hevon helvettiä, eikä ole tiedonsaanninkaan puolella hurrattavaa, kun täysin irrelevantti tauhka täyttää ketjun palvelematta yhtään ketään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tässä nykyisessä palstaversiossa en näe profiilistani, ketä minä seuraan ja ketkä seuraavat mua. Kai olette tietoisia tästä vallitsevasta tilanteesta ja onko asiaan odotettavissa korjausta millä aikataululla?
 

Ylläpito

Administrator
Tässä nykyisessä palstaversiossa en näe profiilistani, ketä minä seuraan ja ketkä seuraavat mua. Kai olette tietoisia tästä vallitsevasta tilanteesta ja onko asiaan odotettavissa korjausta millä aikataululla?

Seurattavat näkyy sentään omista asetuksista ( https://keskustelu.jatkoaika.com/account/following ), mutta tosiaan, profiilissa ei näy ja se johtuu siitä että nuo on oletuksena näytetty vain avatareina jotka eivät tällä palstalla ole käytössä. Viilaillaan näkyviin nimet - jollain aikataululla.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kuinka tuo ilmoitussysteemi toimii, jos lainaan toista nimimerkkiä ja sitten myöhemmin poistan viestin? Meneekö lainatulle ilmoitus kun hän seuraavan kerran kirjautuu palstalle, jos se tapahtuu viestini poiston jälkeen?
 

Ylläpito

Administrator
Kuinka tuo ilmoitussysteemi toimii, jos lainaan toista nimimerkkiä ja sitten myöhemmin poistan viestin? Meneekö lainatulle ilmoitus kun hän seuraavan kerran kirjautuu palstalle, jos se tapahtuu viestini poiston jälkeen?

Ei ole varmaa tietoa tähän - tähän hätään, pitäisi tehdä testi. Ainakin se on todettu, että jos lainaa jotain ja muokkaa viestiä niin että lainaakin jotain toista, niin ilmoitus menee ensin lainatulle.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aloin tässä miettimään, tänään kun pitkästä aikaa aloin tänne ihan ajan kanssa kirjottelemaan ja spämmäilemään, niin muistini sopukoista kantautui viimeisimmän pelikieltoni yhteydessä annettu uhkaus siitä, että jos juttuni edelleen jatkuvat huonon maun puolella, kirjoitusoikeuteni otetaan pois kokonaan.

Miten tämä huono maku määritellään? Viimeksi kakkua tuli kun hassuttelin SaiPa-osioon päänleikkauksilla, joten se ilmeisesti on huonoa makua, ja pyrin siksi olemaan enää kirjoittelematta päänleikkaushassutteluita tai muitakaan kuolemajuttuja. Mutta olisiko tästä huonosta mausta antaa myös muita yhtä seikkaperäisiä esimerkkejä? Olen erittäin huono itse tietämään mikä on huonoa makua, eritoten koska aika usein olen saanut pelikieltoon johtaneista viesteistä myös positiivista palautetta, jotkut kun ovat sitä päänleikkaushassutteluakin hauskana pitäneet. Onko niilläkin sitten huono maku? Saako päänleikkaustarinasta tykkäämällä myös pelikieltoa tai edes varoituksen?

Olen nyt pysynyt tietoisesti pois jääkiekko-osioiden keskusteluista, koska olen ymmärtänyt että siellä katsotaan ankarammin näitä tekstejä läpi, ja lätkitään huonon maun leimaa sellaisiinkin viesteihin, jotka ehkä tuolla Vapaan keskustelun puolella vielä menevät läpi sormien. Mutta onko se näinkään? Vai voinko saada lopullisen niskalaukauksen myös Vapaan puolelle kirjoitetuista jutuistani jos niissä jonkun mittarin mukaan mennään liikaa huonon maun puolella?

Minusta olisi mukavaa kirjoitella tänne palstalle jatkossakin aina aika ajoin, joten siksi - ja eritoten sen viime kakkuni yhteydessä annetun ultimaattumiuhkauksen - takia kyselen nyt vähän tarkempien pelisääntöjen perään.

Onko @Moderaattorit oikea taho jolta tätä kysellä? Vai @Ylläpito ? @Toimitus se varmaan ei ainakaan ole? Viesti, jossa uhkaus kirjoitusoikeuksieni poistosta seuraavasta 'huono maku' -virheestä oli, tuli Moderaattoreilta, eli kai tämä on sitten teille osoitettu kysymys?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös