Tuo Etelä-Eurooppa selittäisi monelaista Google-mainonnan näkymistä, sillä osa mainonnan ostajista ostaa sitä aihepiireittäin (urheiluaiheinen sivusto), osa kiinnostusalueittain (käyttäjä käynyt matkailusivustoilla) ja osa maantieteellisesti.oli mulla omakin kysymykseni. Mulle on tänään parikin kertaa tullut mainosbänneriin kiinankielisiä merkkejä. En sanaakaan ko. kieltä osaa, joten en osaa sanoa, että onko kyseessä mainos, jotain propagandaa vai jotain virheellistä toiminnallisuutta. Erikoiselta Se joka tapauksessa näyttää&vaikuttaa, jotta tiedättekö mistä potusta on kyse? Googleko noita tarjoaa? Linkkinä tuo bänneri ei toimi. Olen ulkomailla (etelä-euroopassa), jos sillä nyt on profilointiin merkitystä.
Mutta kiinankieliset merkit sekä se, että mainos ei ole klikattavissa, kuulostaa hyvin omituiselta.
Seuraavalla kerralla jos tuollainen tulee vastaan, voisit ottaa screenshotin ja pistää postilla webmaster@jatkoaika.com.
Yksi mahdollisuus on, että selaimessasi on joku haitallinen lisäosa tai koneessa muuta malwarea. Tuollaisia tarttuu aika helposti, joskus ihan huomaamatta - ja ne usein kaappavat mainosnäyttöjä kaikilla sivustoilla missä käyt. Siis sen sijaan, että näytettäisiin Jatkoajan mainontaa, selaimessasi haittaohjelma kaappaa sen ja tulee tilalle mustassapörssissä myytyjä mainosnäyttöjä. Jolloin se mainonta voi olla ihan mitä vain.