Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 881 312
  • 21 523
K

Kiekkokatsoja

Oon kesällä kuunnellut vanhaa deep purplea, ja nyt syksyllä ac/dc 70 lukua ja kasari alkua. Rainbowin Dio aikaiset levyt on soinut ja myös Dion 2 ekaa levyä.
Toimii vieläkin, ja menisin mielelläni live cover keikoille, kun niitä joskus osuu lähelle. Maistiaisena Dio vuodelta 1983. Toimisi vieläkin, missä vaan.
[MEDIA=youtube]15hYMIPQw84[/MEDIA]

 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tänään se ilmestyi. Uusi Deftones. Ensimmäisellä kerralla levy kuulostaa hyvältä. Edellinen albumi GORE jäi täysin etäiseksi. Yllättävän raskasta, tulee hieman White Pony mieleen. Ajattelin, että yhtye alkaa nimenomaan nykyään enemmän maalailemaan ja tunnelmoimaan. Kuunnellaan lisää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En linkitä mitään. Tällä viikolla kuuntelemiani albumeita eli pitkäsoittolongareita:

Jolly Jumpers - Ruis
Jim Pembroke - Corporal Cauliflower’s Mental Function
Sielun Veljet - Softwood Music Under Slow Pillars
Neil Young - After the Gold Rush
The Afghan Whigs - Gentlemen
Blues Section - s/t
Silmienvaihtajat - 1985-86
Rush - Clockwork Angels
John Coltrane - A Love Supreme
Doors - Morrison Hotel
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Radio Novan Retro-perjantain jatkoja kuuntelen Ysärillä. Ja Oku Luukkainen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vaihteeksi tällainen balladi ja mestariteos .

Rainbow’n kolme ekaa on kyllä aika kova hattutemppu.

Mulla pyörii nyt telkkarissa Veljet, eli dokumentti Sielun Veljien maallisesta vaelluksesta. Välillä ihan tuppaa unohtumaan miten hieno bändi se oli. Ja mulle ihan saatanan tärkeä aikavälillä 1985-89. Ehdottomasti tämän maan merkittävin yhtye noina vuosina.

Mitä oli suomalainen rock 80-luvun jälkipuoliskolla? Nurmio enimmäkseen hibernoi. Eput alkoivat ruikuttaa. Popeda teki lisää sitä samaansa. Juice ja Hector veistivät itseistään monumentteja, pönöttivät jo. No Peer Gyntti sentään oli keikoillaan hyvä ja Röyhkä teki kelpo levyjä. Wigwamia ei ollut, Hanoi oli hajonnut. Radiopuhelimet etsi vielä suuntaansa. Helsingin ylihypetetyt smackit ja iguaanit ja melroset pällisteli Rumban kannessa, mutta ei niiltä hyviä biisejä irronnut. Hyvin masentavaa aikaa olisi ollut ilman Veljiä.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao




Parin tunnin keikka. Ei yhtään huonoa biisiä. Mikä muu bändi kykenee samaan? No ok, aika moni rockbändi. Mutta tällainen poppiorkesteri? Useimmathan on yhden hitin ihmeitä. Duran Duran on 30 hitin ihme.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vielä on näkemättä Beatlesilta se parin tunnin keikka.
Lähinnä mietin mikä pop-yhtye pystyisi vetämään kahden tunnin keikan ilman yhtäkään huonoa biisiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lähinnä mietin mikä pop-yhtye pystyisi vetämään kahden tunnin keikan ilman yhtäkään huonoa biisiä.
No Beatles toki pystyisi, vaikka seitsemän tunnin.

Yksi asia pitää sanoa. Ehkä menisi paremmin siihen salattu perversio -ketjuun vai mikäsenyon, mutta sanonpa tähän. Minusta Robbie Williams on ihan saatanan kova jätkä. Eihän se tee biisejään itse ja on muutenkin ihan halveksuttava hahmo. Joku vitun poikabändinössö. Mutta saatana se kundi osaa viihdyttää! Jonkun Glastonburyn keikan katsoin, missä se otti jotain 50 tuhatta ihmistä kämmenelleen ja pallotteli ihan miten huvitti. Uskomaton karisma kundilla. Sääli ettei päässyt koskaan pelaamaan Bondia. Parempi se olisi ollut kuin tuo viimeisin, joka näyttää ihan Pertsa Koivulan kehitysvammaiselta serkulta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No Beatles toki pystyisi, vaikka seitsemän tunnin.

Yksi asia pitää sanoa. Ehkä menisi paremmin siihen salattu perversio -ketjuun vai mikäsenyon, mutta sanonpa tähän. Minusta Robbie Williams on ihan saatanan kova jätkä. Eihän se tee biisejään itse ja on muutenkin ihan halveksuttava hahmo. Joku vitun poikabändinössö. Mutta saatana se kundi osaa viihdyttää! Jonkun Glastonburyn keikan katsoin, missä se otti jotain 50 tuhatta ihmistä kämmenelleen ja pallotteli ihan miten huvitti. Uskomaton karisma kundilla. Sääli ettei päässyt koskaan pelaamaan Bondia. Parempi se olisi ollut kuin tuo viimeisin, joka näyttää ihan Pertsa Koivulan kehitysvammaiselta serkulta.
No joo toki näin. Itse olen katsellut Idles nimistö yhtyettä vähäsen ja saattaisit siitä tykätäkin:




Jos nyt viitsit siis kuunnella jotain interwebsin kautta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Pienen tauon jälkeen leppoisaa sunnuntai-kuunneltavaa Susanna Vainiolan Popradion muodossa. Ajolistalla

The Rolling Stones: Paint it black
Josén Pimeä Puoli: Mustana
Bedouine, Waxahatchee, Hurray For The Riff Raff: Thirteen
Whitney Houston: I wanna dance with somebody
The Chemical Brothers: Hey boy, hey girl
Taylor Swift: August
Mary Coughlan: High heel boots
Kauko Röyhkä & Narttu: Ennen olin kokonaan toinen
Juliette Gréco: Je suis comme je suis
Vieraat: Sun tähti loistaa
Jesse Markin: Stars in your eyes

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös