Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 890 058
  • 21 637

redpecka

Jäsen
Kuka muistaa Marillionin? Kelpo yhtye 80-luvulla. Nokkamies Fishin ja bändin tiet erkanivat 90-luvun lähestyessä, ja sittemmin Fisu on vääntänyt nivaskan kelpo soololevyjä. Nyt yli 60 vuoden ikään ehtinyt Derek William Dick on saanut viimeiseksi jäävän albuminsa valmiiksi. Ilmestyy kesällä, nimi on Weltschmerz. Jotenkin sopivaa, kun tätä aikaa ajattelee... Näkyvät vääntäneen videon nimibiisiin. Silivuplee.



Enpä ole Fisua seurannut 30 vuoteen. Joskus tässä tein sellaisen nostalgiamatkan ihanassa juutubessa ja kuuntelin kaikki Marillionin albumit kertaalleen läpi. Joo-o, hyviä muistoja.

Tuo biisi minkä tuohon laitoit, njoo-eh? Kaikkea hyvää Fishille silti.

"You take the high road and I take the low road..."
 

redpecka

Jäsen
En hypännyt Neumannin paattiin vaan jään tänne thinlizzywonderlandiin. On ehkä parasta tämä. Tämä Lizzy.




Lynnotin bassottuksessa on vaan jotain. Se on niin itsevarmaa ja tyylikästä ja eleetöntä. Ja When the sun goes down on hyvä biisi tässä universumissa, sitä ei voi kieltää. Sitä vaan yksinkertaisesti ei voi vaikka yrittäisi.
 
Viimeksi muokattu:

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Testament: Titans of Creation

Miellyttävän, mutta tasapaksun Brotherhood of the Snaken jälkeen Testamentin käyrä näyttää taas ylöspäin. Ei tässä edes yritetä keksiä pyörää uudelleen, mutta tehdään kuitenkin sen verran napakkaa thrashia, että vanhakin innostuu. 2010-luvun Testament toimii omalla kohdallani paremmin kuin 1980-luvun klassikkolevyt: soundit ovat tukevammat ja bändi muutenkin ammattitaitoisempi. Eric Peterson on kyllä äijä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Testament: Titans of Creation

Miellyttävän, mutta tasapaksun Brotherhood of the Snaken jälkeen Testamentin käyrä näyttää taas ylöspäin. Ei tässä edes yritetä keksiä pyörää uudelleen, mutta tehdään kuitenkin sen verran napakkaa thrashia, että vanhakin innostuu. 2010-luvun Testament toimii omalla kohdallani paremmin kuin 1980-luvun klassikkolevyt: soundit ovat tukevammat ja bändi muutenkin ammattitaitoisempi. Eric Peterson on kyllä äijä.
Pitää laittaa kuunteluun, mutta veikkaan, että ei saada Gatheringia parempaa levyä aikaiseksi. Se oli ns. vitun kova.
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Pitää laittaa kuunteluun, mutta veikkaan, että ei saada Gatheringia parempaa levyä aikaiseksi. Se oli ns. vitun kova.

Itse kuuntelin Testamentia 90-luvun alussa ja palasin yhtyeen pariin joskus 2012, joten Gathering on minulle jäänyt aina etäiseksi. Kolme ensimmäistä ja kolme viimeistä ovat minun lättyjäni, muita tulee kuunneltua huomattavasti harvemmin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Bananaraman Venus




Venus nimittäin iski silmiini kirkkaana länsitaivaalla, täällä meilläpäin.
Venuskukkulaa en valitettavasti pystynyt erottamaan, pitäisi varmaan omistaa kaukoputkinäköä.

Jostain superkuustakin puhuvat lehdissä ja kyllä kuukin näkyi, tuolla ehkä eteläkaakossa.
Mutta ei ole Bad Moon kai kohoamassa kuiteskaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lahden Sinfonia orkesterin Sibeliuksen Finlandiaa (linkki Sinfonia Lahden Facebook sivuille). Osiot on soittajat kuvanneet itse kotonaan ja niistä on sitten yhdistetty yksi video. Korona-aikaa tämä...

Tuossa vielä Helsingin Sanomien juttu videosta.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tää biisi oli mulle syksyllä todella tärkeässä asemassa ja auttoi rauhoittamaan mieltä, kun sekä töissä että siviilissä lähdin eräiden henkilöiden kanssa aivan turhaan sotajalalle ja vaikeutin sillä vain omaa elämääni ja mielenrauhaani.

Nykyiseltä ex-pomolta pyysinkin avoimesti aiempaa käytöstäni anteeksi yhteisissä pikkujouluissa ennen kuin polkumme erkanivat. Hän kehui tuolloin suoraselkäisyyttäni ja toivotti mulle vielä lähtiessään hyvät jatkot. Kumpikaan ei jäänyt kantamaan toiselleen kaunaa.

Tämän siviilituttavan kanssa en ole puhunut mitään viimeiseen neljään kuukauteen. Olen antanut hänen ilkeät sanomisensa anteeksi ja toivoisin että voisimme vielä joskus olla taas puheväleissä, vaikka meidän välinen ystävyyssuhde ei ehkä enää koskaan palaisikaan entiselleen.

Näissä lyriikoissa on kuitenkin tärkeä viesti ja muistutus siitä, että yksikään sota ei ratkea vihoittelemalla, vaan ainoastaan sovinnon ja anteeksiannon kautta.

 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Blur: For Tomorrow





Tarinan mukaan Damon Albarn oli darrassa jossain uudenvuoden tienoilla ja vittuuntunut siitä, ettei Blurin eka shoegazing-vaikutteinen levy menestynytkään niin hyvin kuin hän toivoi. Krapulapäissään Damon päätti tehdä aivan ääribrittiläisen biisin. Sen hän myös teki, ja siitä alkoi menestys.

Blurilla on ollut myöhemminkin paha tapa seurailla trendejä ja mennä vähän sinne tänne, mutta kyllä tämä ääribrittiläinen, jopa nurkkakuntainen tyyli sopii bändille parhaiten. Parasta on, että pyöritään ihan Lontoossa ja pyöritään vielä videon lopussa Primrose Hilliä alas jonkun muidun kanssa. Ja diggaillaa vähe Chelseaa mjötööh (eikä siinä mitään, hieno joukkue). Londoni on helvatan hieno kaupunki, kyllä siinä riittää aiheita monellekin bändille, ei ihan heti lopu.

Muutama muukin vielä tuolta Modern Life Is Rubbish-kiekolta:

















Minulle tämä on iskenyt Blurin levyistä aina kaikkein kovimmin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kuuntelen tässä In Hearts Waken t-paita päällä samaisen bändin biisiä jonka lyriikat lienee etenkin nyt koronan takia erittäin ajankohtaiset

It's all around us
What more do we need?
It's all around us
The cycle repeats
The cycle repeats!

This is a warning sign
Don't wait 'til it's too late, we're almost out of time
This is a warning sign
How far forward can we go before we can't rewind?



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös