Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 881 169
  • 21 520

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Motörhead The Wörld Is Ours – Vol 1 Tätä raakuntaa mielellään kuuntelee. Harvoja, enää, Motörheadin levyjä joita en ole kuunnellut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Elastica.

Teki aikoinaan yhden ihan jäätävän hyvän levyn, ihan ehdottoman brittipop-klassikon. Siihen aikaan hyviä brittipop-bändejä tuli ovista ja ikkunoista. Jos on elänyt sen genren, niin ymmärtää, mikä luovuuden tsunami siinä tuli muutaman vuoden aikana.

Justine Frischmann oli ehkä se kovin brittipop-babe. Mimmillä oli ihan jäätävä karisma. Hetken aikaa Elastica oli sumujen saarten kovin yhtye. Siitä todisteena tämä levy.






















Ja taas muistutukseksi: Britpop is a subgenre of alternative rock that originated in the United Kingdom. Koko ajan oli kyse ihan yhtä paljon rockista kuin popista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Justine Frischmann oli ehkä se kovin brittipop-babe. Mimmillä oli ihan jäätävä karisma. Hetken aikaa Elastica oli sumujen saarten kovin yhtye.
Niin, siis kyseessähän on Brett Andersonin ex-tyttöystävä, joka sai varhais-Suedesta kenkää musiikillisen kyvyttömyyden vuoksi. Perusti sitten ihan oman bändin. Ihan nusseva suttura oli 25 vuotta sitten, mutta eihän tuota nyt kuuntele frederikkikään. Se ainoa hittikin on kopsattu suoraan Stranglersin No More Heroesista.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin, siis kyseessähän on Brett Andersonin ex-tyttöystävä, joka sai varhais-Suedesta kenkää musiikillisen kyvyttömyyden vuoksi. Perusti sitten ihan oman bändin. Ihan nusseva suttura oli 25 vuotta sitten, mutta eihän tuota nyt kuuntele frederikkikään.

Muista, että oli myös Damon Albarnin exä. Damon teki siitä vielä biisinkin, ja kyllä Brettkin muistelee nykyään Jenkeissä asuvaa Justinea aika syvästi. En viitsinyt mainita noita seurustelusuhteita, koska musiikista tässä oli kysymys.

Elastica oli vitun hyvä bändi. Oli sitä toki vain vähän aikaa, mutta muun väittäminen on ihan täyttä kaakkua. Tuo eka oli vitun hyvä levy.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eipä tuossa koko 90-luvun brittipopissa minua innostanut oikeastaan kuin Sueden kaksi ekaa levyä, varauksella kolmas. Oasiksella oli hieno asenne ja muutama tappohyvä biisi, mutta saman kelailuksi meni. Bändin tuotannosta saisi hyvän kuuden biisin eepeen. Supersonic, Live Forever, Acquiesce, It’s Good To Be Free, Rockin’ Chair ja D’You Know What I Mean. Blur oli sysipaska, pikkunokkela Kinks-klooni. Pulp tekofiksu ja tylsä. Verve yritti psykedelisempää, mutta biisit puuttui. Sitten oli tämä surina- ja shoegazer-osasto, mikä lähinnä säälitti.

Tässä Gallagherin pojat ehkä parhaan biisinsä kimpussa.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eipä tuossa koko 90-luvun brittipopissa minua innostanut oikeastaan kuin Sueden kaksi ekaa levyä, varauksella kolmas. Oasiksella oli hieno asenne ja muutama tappohyvä biisi, mutta saman kelailuksi meni. Bändin tuotannosta saisi hyvän kuuden biisin eepeen. Supersonic, Live Forever, Acquiesce, It’s Good To Be Free, Rockin’ Chair ja D’You Know What I Mean. Blur oli sysipaska, pikkunokkela Kinks-klooni. Pulp tekofiksu ja tylsä. Verve yritti psykedelisempää, mutta biisit puuttui. Sitten oli tämä surina- ja shoegazer-osasto, mikä lähinnä säälitti.

Yleensä kannattaa kuunnella sitä skeneä vähän enemmän, ennen kuin heittää ehdottomia mielipiteitä. En ole tosin ihan varma, onko brittipop sinne Ilomantsiin vielä rantautunut. Vai oliko se Kitee? Vai Kiihtelysvaara?

Muutama:

Blur: The Universal (sysipaskaa Kinks-kloonausta)




Pulp: Help The Aged (tekofiksua ja tylsää)




The Verve: Sonnet (biisit puuttuu)




Ride: Vapour Trail (tämä säälitti)




Se on kiva, että pari Sueden ja Oasiksen levyä on sinne rantautunut. Siellä on sitten kaiketi myös jo The Beatles? Voimme keskustella siitä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nimimerkki @Evil tunnustukseksi täytyy sanoa, että kaveri taitaa vain tykätä siellä karjalaismökissään, kun joku provosoituu. Brittipopin kohdalla vedit oikeasta narusta, pakko tunnustaa. Kun menee illalla käymään pihan perällä, niin voi hekotella, kuinka ne statilaiset (ja tässä tapauksessa eivät edes alkuperäiset) hermostuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyvin vedät. Oli meillä levykaupat ja kirjastot silloin, ja kyllä noihin perehdyin ihan tarpeeksi. Löysin sieltä sen mistä pidin, muuhun en kuluta elämän rajallisia tunteja. Beatlesia kuuntelin mutsin levyiltä jo 70-luvulla. Missä sinä olit silloin?

Smithsiä diggaan, mutta se on ehkä pre-brittipoppia. Stone Rosesia myös. Mutta kaikista eniten diggaan kyllä Johnny Marrin soolotuotantoa, ihan loistavaa kamaa nyt jo kolme levyä putkeen!











 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Beatlesia kuuntelin mutsin levyiltä jo 70-luvulla. Missä sinä olit silloin?

Tämä on kunnioitettava saavutus, tosin myös ikäkysymys. Iässä en voi ottaa sinua kiinni.

Silloin 70-luvulla olin ihan pieni poika idyllisessä Kouvolan Mielakassa. Paikassa, joka on minun Impivaarani. Silloin kiinnosti enemmän karkki ja jäätelö kuin The Beatles. Vanhempien myötä 60- ja 70-luvun musiikki soi kuitenkin koko ajan, ihan vauvasta lähtien, mutta vaikea sanoa, koska sain tartunnan. Se tuli pitkän ajan kuluessa. Aina se on ollut kuitenkin mukana. Ja Macca ja Ringo nähty.

Smithsiä diggaan, mutta se on ehkä pre-brittipoppia. Stone Rosesia myös.

Nyt puhutaan asiaa!

Laitan vain kaksi biisiä, voidaan sitten riidellä siitä, miksi nämä.






 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nimimerkki @Evil tunnustukseksi täytyy sanoa, että kaveri taitaa vain tykätä siellä karjalaismökissään, kun joku provosoituu. Brittipopin kohdalla vedit oikeasta narusta, pakko tunnustaa. Kun menee illalla käymään pihan perällä, niin voi hekotella, kuinka ne statilaiset (ja tässä tapauksessa eivät edes alkuperäiset) hermostuu.
Mulla on helvetin laaja mutta todella valikoiva musiikkimaku. En esimerkiksi sano pitäväni jazzista, vaikka multa löytyy ne parhaat Davisit, Mingukset ja Coltranet. En ole hevimies, mutta on mulla ne Sabbathin perusjärkäleet ja vähän Maidenia sun muuta. Miksi pitäisi hamstrata lisäksi jotain Quiet Riotia tai Savatagea tai Praying Mantisia, kun en minä niitä kuuntelisi kuitenkaan? Punkkiakin mulla on vaan Never Mind The Bollocks ja Clashin tuotannosta parit levyt, en mie tarvitse mitään paskaa toisen luokan viritystä. Kantrilevyjä omistan vain yhdeltä mieheltä, Johnny Cashilta. Reggaesta mulle riittää Marley, Tosh ja pari muuta. Äärimmäisemmästä metallista kiinnostaa oikeastaan vain Slayer. En ole minkään genren fani, pidän hyvästä musiikista. Ja fakta on, että ei mikään musiikinlaji tarjoa parhautta loputtomasti. Siellä on ne muutamat edelläkävijät ja iso lauma sopuleita hiihtämässä perässä.

Laitetaan nyt jotain.



 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä on kunnioitettava saavutus, tosin myös ikäkysymys. Iässä en voi ottaa sinua kiinni.

Silloin 70-luvulla olin ihan pieni poika idyllisessä Kouvolan Mielakassa. Silloin kiinnosti enemmän karkki ja jäätelö kuin The Beatles. Vanhempien myötä 60- ja 70-luvun musiikki soi kuitenkin koko ajan, ihan vauvasta lähtien, mutta vaikea sanoa, koska sain tartunnan. Se tuli pitkän ajan kuluessa. Aina se on ollut kuitenkin mukana. Ja Macca ja Ringo nähty.



Nyt puhutaan asiaa!

Laitan vain kaksi biisiä, voidaan sitten riidellä siitä, miksi nämä.







Hyviä biisejä laitoit. Smithsiltä ehkä lempparini ovat Bigmouth Strikes Again, There is a Light... ja This Charming Man, mutta idea hirtettävästä tiskijukasta viehättää kyllä. Rosesilta tuo on oiva veto. Pidän Squiresta kitaristina, on Jimmy Pagensa kuunnellut.

Marrin soololevyjä rakastan, kuten mainitsin. Morrissey taas... No, yhden helmen on tehnyt. Tämän.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla on helvetin laaja mutta todella valikoiva musiikkimaku.

Koko tuohon kirjoitukseen viitaten, sen olen toki huomannut. Enkä ole sitä koskaan kiistänyt. Totta vitussa se on huomattu, että äijä tuntee musiikkia. Vittuilut johtuu oikeastaan juuri siitä :D Eihän millekään daijulle tai vammaiselle viitsi vittuilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Koko tuohon kirjoitukseen viitaten, sen olen toki huomannut. Enkä ole sitä koskaan kiistänyt. Totta vitussa se on huomattu, että äijä tuntee musiikkia. Vittuilut johtuu oikeastaan juuri siitä :D Eihän millekään daijulle tai vammaiselle viitsi vittuilla.
Se on totta. Vähän sama juttu kuin huumorin kanssa. Toisille sitä ei tarvitse selittää, toisille ei kannata.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä on ollut korona-aikana varmaan yleisin päässäni soiva biisi, kun olen dallaillut pitkin Lauttasaaren rantoja. Joskus myös Sir Elwoodin Hiljaisten Värien Viimeisellä rannalla.

Se on ollut missä tahansa. Ja tähän hymiö.

In the seaside town
That they forgot to bomb
Come, come, come, nuclear bomb
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei mittää, Iivuli, Mozzerin nähnyt muutaman kerran, mutta torjutaan nyt koronaa.
Mie en välttämättä ole keikkaihminen, olen enemmän koti-ihminen. Onhan noita nähty lavalla, Public Imaget ja Enemyt, Skynyrdit ja ZZ Topit, Mana Manat ja Kingston Wallit, Black Sabbathit ja Diot. Kuitenkin jo nuorena tajusin, että en koskaan näe Beatlesia, en koskaan näe Who’ta alkuperäisellä kokoonpanolla, en koskaan näe Doorsia, Hendrixiä tai Bon Scottia. Suurin osa eniten rakastamastani musiikista on poissa ulottuviltani livemielessä, mutta ei tallenteitse. Keskitin siis mielenkiintoni pääasiassa kotioloissa nautiskeluun. Harva akti saa hanurini sohvalta ylös.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muistan kun kuulin tämän ekan kerran. Radiomafiasta, vuosi oli ehkä ysiviis. Ensin ajattelin, että vau. Bowie on pitkästä aikaa tehnyt hyvän biisin. Sitten iski epäilys... onko se Bowie vai sittenkin Iggy? Aika siisti Iggyksi, mutta tuo ääni...

Sitten biisin lopuksi Olga K. sanoi että se on joku Collins. Mitvit?



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös