Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 881 147
  • 21 519

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulla on hirmuinen ns. mustan musiikin kausi menossa nyt. Tällä viikolla aiemmin mainitsemani Isaac Hayesin lisäksi on mennyt Ali Farka Tourea, Tinariweniä, James Brownia, Fela Kutia, Princeä, Mingusta, Miles Davisia, Coltranea, Sly Stonea...

Vittu mie haluaisin olla neekeri. Olisi rytmitajua, pikajuoksussa pärjäisin ja ois myös pesäpallomailan mittainen mulkku.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mulla on hirmuinen ns. mustan musiikin kausi menossa nyt. Tällä viikolla aiemmin mainitsemani Isaac Hayesin lisäksi on mennyt Ali Farka Tourea, Tinariweniä, James Brownia, Fela Kutia, Princeä, Mingusta, Miles Davisia, Coltranea, Sly Stonea...

Vittu mie haluaisin olla neekeri. Olisi rytmitajua, pikajuoksussa pärjäisin ja ois myös pesäpallomailan mittainen mulkku.
Heitä nyt sekaan Death ja MC5. Ja siis se 70-luvun punk-yhtye Death eikä se jota johti Chuck Schuldiner.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Heitä nyt sekaan Death ja MC5. Ja siis se 70-luvun punk-yhtye Death eikä se jota johti Chuck Schuldiner.
Eihän Motor City Vitosessa ollu neekereitä. Eikä muuten Stoogesissakaan. Molemmista kyllä tykkään. Tää punk-Death on mulle tuntematon, otan selvää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eihän Motor City Vitosessa ollu neekereitä. Eikä muuten Stoogesissakaan. Molemmista kyllä tykkään. Tää punk-Death on mulle tuntematon, otan selvää.
Ai miten muistin MC5 olleen mustien bändi. Jännä juttu. Noh Kick Out the Jams on silti hiton kova. Dödiksessä taitaa ainoa "Musta" bändi olla Suffocation ja siinä on tainnut parhaimmillaan olla kaksi mustaa jäsentä. Sitten jotkut Afrikan skenet on mulle ihan tuntemattomia sieltä löytyy kuulemma aika mielenkiintoista (vaivaannuttavaa) materiaalia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ai miten muistin MC5 olleen mustien bändi. Jännä juttu. Noh Kick Out the Jams on silti hiton kova. Dödiksessä taitaa ainoa "Musta" bändi olla Suffocation ja siinä on tainnut parhaimmillaan olla kaksi mustaa jäsentä. Sitten jotkut Afrikan skenet on mulle ihan tuntemattomia sieltä löytyy kuulemma aika mielenkiintoista (vaivaannuttavaa) materiaalia.
Mie suosittelen tutustumaan afrikkalaiseen musiikkiin, jos on avoin mieli ja kiinnostaa rytmillisesti muukin kuin se neljä neljäsosaa -tamppaus. Voi löytää yllättävänkin hyvää tavaraa. Mullakin on sukellus Afrikkaan vasta alussa. Se on kuin blues tai jazz, aina löytyy uutta kivaa. Rokki on aika nähty jo, ei sieltä enää löydy parempaa kuin Beatles, Stones tai Zeppelin. Uutta kivaa löytyy muualta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Spotifyn uutuuskattaus tarjoili juuri äsken paitsi Pintandwefallin uuden singlen (ping ping @Ollakseni ), myös mustan Yolan (ping ping @Evil ) coverin Elton Johnin Goodbye Yellow Brick Roadista. Tuo artisti tuli bongattua männä kesänä Helsingin juhlaviikoilla. Illan ensimmäinen esiintyjä Iron Country Sisters siellä kiinnostuksen herätti alunperin, mutta ehkä pelkkä lämppäri ei olisi saanut lipun ostoon.

No, Yolan tänä vuonna ilmestynyttä albumia Walk Through Fire tarvinnut kuunnella avausraitaa pidemmälle, kun pystyi jo tekemään päätöksen.



Siitä mallia kaikki autotune-honottajapiipittäjä-playnapinpainajat.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
”The Quintet” - Jazz at Massey Hall

Livekeikkaa Torontosta ihan vastottain soitettuna, eli vuodelta 1953. Dizzy, Bird, Mingus, Roach ja Powell. Tyrnä meno.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Aina ajoittain on pakko kuunnella joko Moon Martinia tai Jason and The Scorchesia. Yleensä nykyään päädyn sittenkin kuuntelemaan Johnny Cashin viimeisimpiä levytyksiä, mutta haluan teille esitellä jotenkin oudon vaan minulle läheisen tyypin tsibaleen, valitsin kuuman yön Dallasissa



Njääh, en ole rakastunut enkä halua muistella vanhojakaan eli menköön samaan tunteettomaan hintaan toinenkin:


 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Sitä ennen soi Judas Priestin albumi Turbo. Upeaa tavaraa, tällä hetkellä suosikkialbumini Priestin hemmoilta.
Muistaakseni olit rumpalismiehiä? Itse vanhana rumpalina pääsen aina hyvään ilmarummutusfiilikseen, kun pyöräytän Judas Priestin Painkiller-albumin nimikkobiisin. Oli huikea ukko mättämään livenä, kun Priestin näin tuolla Painkiller-kiertueella. Oli sillä samalla keikalla joku Panterakin...
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vulfpeckin syksyn Madison Square Gardenin keikan konserttivideo on julkaistu viime yönä Youtubessa. Kuvaus on siinä mielessä erikoinen, että mitään kiinteitä kameroita ei keikalla ollut, ainoastaan lavalla bändin kanssa pyörinyt kameramies. Youtubessa aikaisemmin julkaistuissa yleisön kännykkävideoissa tuo kuvaaja oli vähän saatanan rasittava. Tämä virallinen video onkin sitten hieno kun katsoja pääsee bändin mukaan lavalle.

Muutenkin keikan tarina on erikoinen. Omalle levymerkilleen julkaiseva omalaatuinen hipsteri-indie bändi saa myytyä legendaarisen MSG:n täyteen. Yleisössä on varmaan puolet muita muusikoita, kun ennen yhtä biisiä bändi pyytää yleisöltä G:n niin se tulee yleisöstä kuin ääniraudasta ihan kohdalleen. Ei varmaan onnistu Antti Tuiskun yleisöltä.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Our Last Nightin uudet EP:t saivat mut ensikuuntelulla koukkuun vaikken aiemmin ole ollut edes fani ja muutenkin pitänyt heitä lähinnä cover-bändinä. Oma suosikkibiisi tuoreelta tuplajulkaisulta soi juuri nytkin.


Itse kuunnellut heidän omaa tuotantoaan jo vuosia, uudetkin tuotokset toki ehkä parempia kuin koskaan. Hieno kehityskaari kyllä heillä, ovat löytäneet uusia ulottuvuuksia viimeisimmillä julkaisuillaan. Toki cover-bändi luonnehdinta on aika yleinen, mutta menee mielestäni aika paljon metsään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös