Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 887 445
  • 21 626

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ensi viikolla Ismo Alangon keikalle, joten nyt soi randomilla parinsadan biisin soittolista Ismon tuotantoa. Juuri nyt soi Kaunis suru, sitä ennen Yö erottaa pojasta miehen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
The Souls - Kouvolan ylpeys.

Ehkä maan kovin retrorockbändi. Ihan helvetin tyylikästä menoa. Musiikissa kuuluu 70-luvun Rollarit, autotallirock, punk ja myös snadisti blues, jota Jani käy soittamassa Kouvolassa Pub 23:ssa säännöllisesti.

Orpanan veljekset ovat suomalaisen rockin suurin salaisuus. Jos maailmassa olisi oikeutta, nämä kaverit olisivat maailmantähtiä tai ainakin skenessään maailmantähtiä. Ja onhan siinä myös vanhempi valtiomies Kettula.

The Souls on vitun hyvä. Vitun hyvää rokkia.

Kouvola! KouVVVVVola!





















Terveisiä Tonille. Ei se kyllä lue Jatkoaikaa, mutta sinne baariin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kun aloin seuraamaan I Prevailia vuonna 2014, oli heiltä juuri tullut ensimmäinen EP 'Heart vs. Mind' ulos. Aloin seuraamaan saman tien bändin facesivua, jolla oli tuolloin noin 200k seuraajaa jos sitäkään. 5,5 vuotta on kulunut, I Prevail on julkaissut tässä välissä kaksi täysimittaista albumia ja ovat tulossa helmikuussa ensimmäistä kertaa Suomeen keikalle Tavastiaan ja harkitsen tosissani itsekin tuonne menemistä. Luin juuri äsken Facebookista, että tähän alle linkkaamani biisi 'Bow Down' on ehdolla Grammy Awardseissa vuoden parhaana metalliperformanssina (vai miten tuo nyt kuuluisikaan suomentaa silleen että kuulostaisi järkevältä..).

Niin, nyt heillä on sellainen 1,3 miljoonaa seurajaa Facessa ja kohta lähelle 3 miljoonaa kuukausittaista kuuntelijaa Spotifyssa. Ja kaikki lähti liikkeelle yhdestä Taylor Swift -coverista joka vuoti viraaliksi. Melkoinen tuhkimotarina siis tällä bändillä, mutta yhtä kaikki tämä Bow Down sopii biisinä kaikille elämän altavastaajille (joillaisena itseäni myös pidin) joihin kukaan ei aluksi uskonut, mutta jotka eivät luovuttaneet taistelua vaikka mitä vastoinkäymisiä osui tielle. Ja siihenhän tämän bändin tarinakin perustuu hyvin vahvasti. Linkataan siis samaan syssyyn vielä toinenkin sinkku 'Hurricane' joka kertoilee I Prevailin kasvutarinan yhtyeenä sekä solisti Brianin Burkheiserin stoorin ihmisenä lyhykäisyydessään (on myös lempibiisini heiltä).

Tän bändin tärkein message onkin: usko unelmiisi. Ikinä et tiedä milloin pääset elämään niitä, kun vain jatkat yrittämistä joka hiton päivä.






 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En yleensä suomenkielisestä radiomusasta syty, mutta tää Evelinan Tornado on kyllä aika hiton tarttuva kipale!



Mitä eroa on Eveliinalla ja Ellinooralla? Miun korvissa ihan samaa elefantin painoa, samoin kuin ne vilmaalinat ja matulat ja sannit ja kaikki nämä. Yhtä ja samaa äänitapettia kaikki tyynni. Kyllä mie Lea Lavenin äänen erotan Koivuniemestä ja Seija Simolasta, mutta nää on kaikki sitä samaa. Oikein tekemällä tehty virtaviivaiseksi jöötiksi, ettei jäisi kulmaa johon tarttua ja radiosoittoaika maksimoituu kun ketään ei olevinaan ärsytä. Ja minua ärsyttää juuri se. Ainut näistä tytöistä jolla on edes vähän omaa persoonaa mukana on se Chisu. Muuten näistä ei jää kuin paha mieli. Sekin Vesalan Paula hyppäsi vapaaehtoisesti samaan kaivoon, laimensi itsensä moolipaljuun. Tuottaja on tuottanut, radio soittaa ja kassakoneet laulaa, väliäkö sillä että kaikki on samaa pullataikinaa. Vaaleanpunaista taikinaa. Ja elefantin paino jälkeen jää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Judas Priestin vuoden 1986 albumi Turbo sytyttää. Kaikki Priest-fanit eivät pidä albumin kevyemmästä äänimaailmasta, mutta minulle tämä Priest on todella nautittavaa. Syntikkaäänet luovat hienosti tunnelmaa. Kuuntelukamaa myös ensi kesäksi.
Aika monta hyvää biisiä tuossa on. Turbo Lover, Out In The Cold ja päätösbiisi Reckless lienevät suosikkini.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Judas Priestin vuoden 1986 albumi Turbo sytyttää. Kaikki Priest-fanit eivät pidä albumin kevyemmästä äänimaailmasta, mutta minulle tämä Priest on todella nautittavaa. Syntikkaäänet luovat hienosti tunnelmaa. Kuuntelukamaa myös ensi kesäksi.

Judas Priestin näin viime vuonna Rockfesteillä. En ihan mikään fani ole ikinä ollut, mutta kyllä se oli kova keikka.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
. Defenders of the Faith käy kyllä edelleen, kappaleet Electric Eye ja Bloodstone ovat kovia, tuo jälkimmäinen suurimpia Priest-suosikkejani.
Nuo biisit kylläkin löytyvät Screaming For Vengeance -albumilta.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mitä eroa on Eveliinalla ja Ellinooralla?
Muistaakseni ainakin kyseessä on kaksi eri artistia. En sitten tiedä jos jossain rinnakkaisuniversumissa jokainen laulaja on toisensa klooni mutta mulle ainakin Evelina on Evelina, Ellinoora on Ellinoora ja Vilma Alina on Vilma Alina. Vähän samalla tavalla kuin Michael Jackson oli Michael Jackson tai minä olen minä. Jos ei huomaa selkeitä äänisävyllisiä ja -alallissa eroja kahden selkeästi erikuuloisen artistin musiikissa niin kannattanee tarkastuttaa kuulo.

Jos sen sijaan meinasit että kaikki nykyajan naisartistit ovat samaa paskaa niin en kyllä siltikään ymmärrä miksi koit tarpeelliseksi avautua siitä noinkin pitkän vuodatuksen voimin kun oisit voinut vain sanoa ettet tykkää tällaisesta musasta. Tapansa kaikilla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos sen sijaan meinasit että kaikki nykyajan naisartistit ovat samaa paskaa niin en kyllä siltikään ymmärrä miksi koit tarpeelliseksi avautua siitä noinkin pitkän vuodatuksen voimin kun oisit voinut vain sanoa ettet tykkää tällaisesta musasta. Tapansa kaikilla.
Ovathan ne samaa paskaa. Mietin vain että miksi? Haluaako ne tehdä sitä samaa paskaa ja olla erottumatta muista artisteista, vai vaaditaanko niiltä sitä? Kai noilla tyttösilläkin joku persoonallisuus on. Kitkeekö ne itse sen vai kitkeekö paha levyfirman askokallonen?
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on @Evil -sedällä kuulossa vikkaa jos nuo esimerkit samalta kuulostaa. Mullakin on, mutta erotan silti, nuo, ja jonkun muunkin suomalaisartistin. En kyllä itsekään juuri noista perusta, mutta erotan silti.

Ellinoora on ristiriitanen tytsy. Tunnustan, mielestäni hänellä on jotain ihan hyviä biisejä, mutta sitten semmosia joita ei jaksa hetkeäkään. Eveliinan tuotanto on ihan turhan tasapaksua puuroa, kaikki samanlaista, eikä niistä mikään kyllä hetkauta. Sanni oli sillon joskus ensimmäisillä biiseillään ihan säväyttävä, mutta sittemmin on jotenkin taantunut. Vilma Alina on kai ihan jees, ainakin kun on joku muu siinä biisissä mukana. Onkohan se edes yksin tehnyt mitään biisiä? Onhan niitä vino pino muitakin, mutta... no, olkoon he siellä vinossa pinossa.

*****

Mutta niin, asiaan. Mulla soi tuossa äsken GnR:n Estranged. Se on hieno yhdeksänminuuttinen se. Ehkä senkin takia, että se sopii omaan menneisyyteen aika hyvin, mutta muutenkin. Kehittyy jotenkin upeasti kappaleen edetessä. No kai se yhdeksään minuuttiin pitää vähän kehittyäkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta niin, asiaan. Mulla soi tuossa äsken GnR:n Estranged. Se on hieno yhdeksänminuuttinen se. Ehkä senkin takia, että se sopii omaan menneisyyteen aika hyvin, mutta muutenkin. Kehittyy jotenkin upeasti kappaleen edetessä. No kai se yhdeksään minuuttiin pitää vähän kehittyäkin.
Siinä on helvetin hyvät 20 sekuntia, kun se nimimerkki Slashin kitaramelodia tulee ensimmäisen kerran. Se oikeasti nostaa selkäpiihin hyyn. Muutoin noista Illusioneista olisi saanut tiivistämällä ehkä yhden hyvän älppärin. Tai eepeen. Hyviä biisejä näissä on Dust’n’Bones, 14 Years, Locomotiven jälkimmäinen puolisko ja... No, ehkä näistä olisi saanut hyvän singlen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt meni albumit tai nimet sekaisin. Pahoitteluni, juuri tuota levyä mä tarkoitinkin. Siinä on myös päheä kansikuva. Nyt menee kuunteluun Van Halenin ihana, meikäläisen pään ja koivet sekoittava "Runaround". Kuuntelinkohan mä juuri tämän biisin kävellessäni keskustan kautta kotiin... jos en, niin virhe. Juuri tää olisi pistänyt tanssimaan ja olisin laskeutunut Porinsiltaa alas kuin Jokeri tässä uudessa elokuvassa Gothamin katujen portaita. Kokeilemisen arvoinen biisi myös rummuille, nyt kun miettii.

Here weeeee GO!!!!
Saatana miten hienoa, että ihmiset vielä reagoi musiikkiin näin. Että se herättää tunteita. Viis siitä mitä se musiikki on ja tykkäänkö minä siitä, ei mitään merkitystä. Jos joku vielä nykyisin fiilistelee musiikilla, se on hienoa. Olkoon vaikka Kari Vepsää sitten tai Elton Johnia.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ex-koulukiusattuna nykyisin jo jossain määrin paikkansa yhteiskunnassa löytäneenä individuaalina tän biisin kuunteleminen on mulle nykysin vaan niin uskomattoman voimaannuttava kokemus. Uskon että tosi moni samankaltaisen nuoruuden läpikäynyt saattaa voida samaistua näiden lyriikoiden kanssa. Yksi tän bändin vähemmälle huomiolle jääneitä oikeesti hyviä biisejä imo.

I've run out of all that I was
(All, I, was)
I've searched for the meaning and ended up lost
But I see the light at the end of the road
And it's guiding me
(And it's guiding me)
Guiding me home
(Guiding me home)


 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit




Pälkähti jostain halu kuunnella yhtä nuoreen vaikuttanutta levyä, jumanskekka tämä levy kuulosti kloppina ekoista omista stereoista hemmetin hyvältä eivätkä biisitkään olleet lainkaan huonoja. On pitänyt sittemmin Ry Cooderia kerätä lähes koko sarja.
Pitäisi saada lp-levarin huoltokorjauskasaaminen valmiiksi, vehje on osina vieläkin mutta toimivat palikat kerättynä.
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Evilillä on ihan hyviä pointteja tuossa ylempänä. Levy-yhtiöt pakottavat naisartistit huoraamaan aika kovaa nykyään, mikä tekee sen että kaikki kuulostavat samalta. On todella vaikea erottaa mikä kimittävä tyttö siellä milloinkin laulaa. Joillakin heistä olisi varmasti persoonallisuutta, mutta sitä ei päästetä esiin, koska raha ratkaisee kaiken eikä mitään riskejä voi ottaa. Sitten on myös esim. Maarit "jäätelökesä" Hurmerinnan tytär joka kuulostaa ihan Antti Tuiskulta. Hänen äänessään käytetään levyllä jotain tietokone-efektiä, eikä siinä ole mitään järkeä, koska hän on muistaakseni livenä aivan hyvä nainen.

Tämä on tapahtunut myös vanhemmille laulajille. Esim Laura Voutilainen on julkaissut jo pitkään samantyyppistä "aikuisten naisten bileroskaa" millä Kaija Koo nousi takaisin suosioon hiljaiselon jälkeen (vanha Kaija Koo on ihan perus ok). Tuo ei varmasti ollut Voutilaisen idea, vaan levysopimuksen jatkon ehtona on ollut huoraamisen aloittaminen. Samoin voimme miettiä Vesalan tai Erinin suosiota. Varsinkin ensimmäinen pystyisi tekemään vaikka mitä, mut nyt mennään sieltä missä aita on matalin. Kaikki naiset eivät ole tähän suostuneet, mutta heistä ei sitten kyllä kuulla isoilla radioasemilla. Olematon kilpailu aiheuttaa ikävän tilanteen markkinaan.

-----------------------

Tässä Montrealin peliä odotellessa yritän nostaa taistelufiilistä rock n rollilla. Musiikki joka soi vielä aikanaan myös jäähalleissa ja teki minusta fanin. Myöskään 90-luvun lopussa näitä kappaleita ei enää hirveästi ollut radioissa, joten onneksi oli hallit ja kavereiden isoveljiä yms. Ikävää ettei King Henrik pelaa tänään, joten Kill the Kingiä ei tarvitse kuunnella..

Tiesin Rainbow'lta pitkään vain popahtavat radiohitit ja muutaman Dion ison biisin. Kun tutustuin bändiin paremmin aikuisena, niin sieltähän löytyi vaikka mitä. Ovat toki erilaisia aina laulajan mukaan, mutta hyviä juttuja löytyy paljon. Diolla toki läpikotaisin kovia levyjä. Ihme että isot pojat puhuivat aikanaan paljon Purplesta ja Dion sooloistakin, mutta Rainbow jäi taka-alalle.





Tässä tai jossain muussa Vapaan puolen ketjussa oli puhetta rumpujen soitosta. Jos mietin keikkoja joissa olen käynyt, niin yksi biisi joka elää rumpujen voimalla on ainakin Billion Dollar Babies. Oli hieno fiilis kun kuuli ensimmäistä kertaa kyseisten rumpujen lähtevän livenä IFKn hallissa! Kyseessä on Alice Cooperin mahdollisesti parhaan albumin nimikkoraita. Minua enemmän kitaransoitosta ymmärtävät tahot ovat myös kuolanneet vuosikaudet tämän aikakauden (71-76) Alicen kitaroinnin perään. Olen ehkä itse keskittynyt liikaa sanoituksiin ja hyviin kielikuviin, mutta onhan tuo viimeisen minuutin aikana etualalle iskevä kitara toki aika tiukka! Aina ei tarvitse soittaa mahdollisimman nopeasti, kovaa ja täysillä.



 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Duran Duran. Keikka. Ihan jär-kyt-tä-vän kova veto. Punamusta, varaudu vaihtamaan suosikkibändiäsi. Tämän jälkeen Mötley Crue ei ole enää mitään, kuten se ei olekaan. Vain lauma heroiineissaan heiluvia meikattuja amerikanpellejä. Duran Duran sen sijaan... Tässä on tyyltä.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös