Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 881 130
  • 21 519
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tällä kertaa ei olekaan kuuntelussa mikään minun perinteinen metalcore-örinä tai mitään sinne päinkään vaan Britney Spearsin Femme Fatale albumi kahdeksan vuoden takaa. Tältä albumilta löytyy omasta mielestäni ehdottomasti Britneyn 2010-luvun vahvimmat sinkkulohkaisut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Swans laittoi pari tuntia sitten YouTubeen uuden kappaleen. The Hanging Man, joka oli myös aiemmin tänä vuonna julkaistulla What Is This? levytyksellä akustisena demoversiona.


 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Taas lukioaikojen nostalgiafiboja. Tästä biisistä tulee auttamatta mieleen sateinen syysaamu ja heräämineen uuteen lukiopäivään, samalla kun The Voicen tv kanava (R.I.P.) pyörii taustalla. Joitain muistoja ei poista mikään, ei edes aika


 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Illan keikkaan valmistautumista, Kuuntelussa The Wildheartsin Diagnosis EP. Toivottavasti Gingerillä on lääkitys kunnossa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mötley Crüe ja tämän vuoden uutuus "The Dirt". Machine Gun Kelly tykittää sanoja aika reteästi ja Lee pistää bassorumpuihin tutinaa. On tämä vaan mahtava bändi, ehdoton suosikkini kaikista hyvistä.
En koskaan ole piitannut kyseisestä yhtyeestä, mielestäni lähinnä kahdeksanjalkainen, nahkaan verhottu ja meikattu rokkiklisee ilman yhtään omaa ideaa tai hyvää biisiä. Silti, mieltäni lämmittää että nykynuori diggaa edes jotain bändiä, joka soittaa instrumentteja eikä valmiiksi ohjelmoitua säksätystä. Ja ehkä jopa kuuntelee kokonaisia levyjä, eikä irtobiisejä tai niiden pätkiä.

Musiikki on hieno asia, ja minulle musiikin yksikkö on albumi. 40-80 minuuttia taikaa, jonka varrelle voi rakentaa hienoja kaaria, jopa kokonaisia tarinoita. Tämä ei tietenkään kiinnosta adhd-väkeä, joka keskittyy ehkä ensimmäisen biisin ensimmäiseen kertosäkeeseen asti. Eivät raukat tiedä edes mitä menettävät.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Heh, mun nuori sydämeni on myyty tuolle aivan täysin. Ihan aivan täysin. Melkeinpä jokainen biisi jota kuuntelen, on ykkössuosikkini. Ainoa bändi, jonka tunnetuimman kokoonpanon osaan nimetä sekunneissa kertaheitolla. Ainoa bändi, jonka studioalbumeiden julkaisuvuodet osaan nimetä sekunneissa kertaheitolla. Nyt sua alkaa ehkä jo hieman ärsyttää, mutta meikäläisen suurimpia idoleita ja suosikkeja musiikissa, rokissa, koko kuviossa. Ai perhana, mä olen rakastunut.
Ei todellakaan ärsytä. Minusta on hienoa, että rockbändi innostaa noin paljon nuorta ihmistä vielä nykyaikana. Olkootkin sitten Mötikät eikä Zeppelin tai AC/DC... Tärkeintä, että muukin musiikki vielä uppoaa kuin joku räppi tai Kaija Koo.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Deicide ja Legion. Kuuntelin kyseisen levyn ensimmäistä kertaa ikinä ja korvilla oli kunnolliset kuulokkeet. Harvoin oli ollut niin pahoinpidelty fiilis. Morbid Angelin A-C kuunneltuna ja Deathiä muutama levy myös. Silti Legion oli silkkaa murhaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pistin muuten juuri soimaan albumin nimeltään Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols. Lapsuusmuistot tulvii mieleen... Eihän tämä bändi mulle koskaan yhtä tärkeä ollut kuin saman kategorian liepeiltä ponnistanut The Clash, mutta silti pomppaa kaiuttimista aikamoisella raivolla ja energialla. Samaa toivoisi nykyajankin musiikintekijöille, jotain tekemisen pakkoa. Sitä tunnetta, että tämä musiikin tekeminen on meille ainoa keino päästä köyhyydestä. Nyt on näitä kokoomusräppäreitä bemareineen ja kultaketjuineen, ei mikään ihme että tunne puuttuu.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joululauluja jälleen kuuntelen. Tällä hetkellä Antony Parviaisen laulama 1939. Todella kaunis kappale. Kappale alkaa sanoilla "Kuin puinen lumihiutale, lastu karkaa tuuleen. Hän veistää kehdon lapselleen syntymättömälle." Pahaa tekee ajatella kyseistä tilannetta. Vaimo viimeisillään raskaana ja itse sodassa eikä tietoa tulenko näkemään omaa lastani ikinä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pistin muuten juuri soimaan albumin nimeltään Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols. Lapsuusmuistot tulvii mieleen... Eihän tämä bändi mulle koskaan yhtä tärkeä ollut kuin saman kategorian liepeiltä ponnistanut The Clash, mutta silti pomppaa kaiuttimista aikamoisella raivolla ja energialla. Samaa toivoisi nykyajankin musiikintekijöille, jotain tekemisen pakkoa. Sitä tunnetta, että tämä musiikin tekeminen on meille ainoa keino päästä köyhyydestä. Nyt on näitä kokoomusräppäreitä bemareineen ja kultaketjuineen, ei mikään ihme että tunne puuttuu.
No sinä varmaan tiedät Exploitedin ja vähän vanhemmista The Damned jolla on paljon nopeampaa ja jyräävä pää kuin Sex Pistols tai Clash. Damned on edelleen kiinnostavampi kuin Clash.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No sinä varmaan tiedät Exploitedin ja vähän vanhemmista The Damned jolla on paljon nopeampaa ja jyräävä pää kuin Sex Pistols tai Clash. Damned on edelleen kiinnostavampi kuin Clash.
Olen aina digannut musiikillisesta monimuotoisuudesta, kuten vaikkapa Clashin reggae-, funk- ja perusrokkivaikutteista. Exploited oli aina tylsä, Damnedkin melko lailla. Biisit puuttui. Agenda on hieno asia, tyyli on hieno asia. Hyvän bändin kuorrutuksena toimii. Jos ei ole biisejä, agenda ja tyyli on kärpäsen surinaa korvissani. Tämän takia Rolling Stones on hieno bändi mutta Yardbirds ei ole.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No nyt löytyi kova. War Pigsistä John Peel sessioissa äänitetty versio. Tämähän kulkee nimellä Walpurgis jossa sanat ovat hieman brutaalimmat kuin siinä Paranoid levyllä olevassa versiossa. Pitäisikin alkaa kuuntelemaan enemmänkin näitä Peel sessioita.



 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kahdelta naisjohtoiselta rock/metalliyhtyeeltä tuli uusi single ulos viime perjantaina jotka kuuntelin äsken

Icon For Hiren uusin biisi käsittelee mielenterveysongelmia ja kuinka niihin ei vieläkään puututa tarpeeksi. Yllätyin miten hyvin Ariel osaa vetää rappiriimejä.



Jinjerin uuden singlen aiheena puolestaan on ahneus. Heiltä on tulossa myös uusi albumi ulos 25. päivä kuluvaa kuuta.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös