Mainos

Kuorsaus - Tuo saatanallinen öinen korina

• 7 560
  • 23

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kuorsaaminen on melkoisen ikävä vaiva, vaikken siihen juuri itse herääkään.
Tänäkin aamuna on ollut kireä tunnelma, kun tyttöystävä on taas kerran minun kuorsaamisen takia joutunut siirtymään sohvalle nukkumaan.
Ymmärtääkseni kuorsaaminen on yleisintä selällään nukkuessa, mutta omalla kohdallani asennolla ei ole mitään väliä kuorsaamisen kanssa.
Apteekista kävin hakemassa kuorsausvaahtoa, jota tulee suihkuttaa nieluun 3-4 kertaa illalla juuri ennen nukkumaan menoa, mutta sekin on vähentänyt kuorsaamista vain alkuyöstä. Aamuyöllä jytinä on jälleen samanlaista.
Nyt onkin aika kokeilla järeämpiä keinoja. Vaihtoehtoina ovat Hiljaista yötä-valmiste ja hieno henkilökohtaisesti muovailtu Nukkula.
Löytyykö Jatkoajasta muita kuorsaajia ja puolison/tyttöystävän unta korinallaan haittaavia kirjoittajia?

Linkit Hiljaista yötä-valmisteen ja Nukkulan sivuille.

Suosikkijoukkue
Ilves
Itse kuorsailen kuulemma ihan kohtuullisesti, mutta kyllä vaimo on reilun 30 vuoden aikaan asiaan tottunut. Mutta säälin kyllä vähänkään pitemmillä lennoilla sitä joka istuu vieressäni. Meinaan parin tunnin lennosta nukun helposti ainakin tunnin.....

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naapurin mummo
Minä kyllä uskon tämän tarinan, ei voi olla urbaanilegendaa

Muukalaislegioonassa kuorsausongelmaa hoidettiin toisinaan tehokkaasti.

Kerrankin oli tapaus, kerrotaan Kyösti Pietiläisen elämästä kertovassa kirjassa, että muuan legioonalainen oli ollut kuuluisa kovaäänisestä kuorsauksestaan, etenkin kovassa kännissä desibelitaso oli noussut korkealle, niin etteivät tupakaverit saaneet nukutuksi. Eräänä yönä tuvan legioonalaiset olivat asettaneet kännissä olleen kuorsaajan sängyn alle jakkaroita niin paljon, että sänky nousi 30-40 asteen kulmaan. Kuorsari oli kuorsannut tasaisen tappavaan tahtiinsa eikä herännyt. Aamulla huomattiin, että veri oli valunut kuorsaajan päähän ja mies oli löydetty kuolleena ja pää punaisena.

Seuraavana päivänä kuorsaaja ensin kehuttiin, sitten siunattiin ja lopuksi kuopattiin. Hautakuopasta ei enää kuorsausta kuulunut.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt onkin aika kokeilla järeämpiä keinoja.

Läskit pois, painoindeksi normaalipainoisen luokkaan. Alkoholi pois - tai känni ainakin. Uniapnea selvitykset ja tarvittaessa happiviikset.

Noilla voi yrittää jos järeitä keinoja kaipaa. Sitten ei juuri jää jäljelle kuin eri huoneessa nukkuminen.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaa mietin kuin Yläpesäkin, eli onko Brunolla paljonkin ylimääräisiä kiloja? Jos on niin niiden pudottaminen on varsin tehokas tapa ehkäistä kuorsausta. Ainakin omalla kohdalla auttoi huomattavasti.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läskit pois, painoindeksi normaalipainoisen luokkaan. Alkoholi pois - tai känni ainakin. Uniapnea selvitykset ja tarvittaessa happiviikset.

Läski en missään nimessä ole, tosin pari hassua ylimääräistä kiloa on kertynyt eli pudottaminen voisi auttaa, 183/87 ovat mitat tällä hetkellä.
Viinaa taas en nykyään juo juuri ollenkaan.
Täytyy kokeilla tuota kilojen pudottamista. Olen pahimmillani painanut 93 kiloa näillä mitoilla, mutta silloin ei ollut ketään kuuntelemassa mahdollista kuorsusta.
Vituttaa vaan, kun kaikki on muuten todella hyvin, mutta nukkumaan menon lähestyessä tunnelma kiristyy ja aamulla tyttöystävää vituttaa.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Minunkin vaimokkeeni on valittanut, että olen alkanut kuorsaamaan viimeisen 1-2 vuoden aikana huomattavasti normaalia enemmän. Omassa tapauksessani uskon tämän korreloivan suoraan muutamaan ylimääräiseen kiloon, tupakointiin ja viikonloppukaljoitteluun. Ajattelin tiputtaa muutaman kilon ja jos se ei toimi, niin sitten mietittäköön muita konsteja.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naapurin mummo
Kyllähän kuorsausongelma poistuu, kun vaimo tms. ajan myötä kuuroutuu.

Letkeä nainen ei vittuunnu jos mies kuorsaa vaan ainoastaan vittupäiseksi ennemmin tai myöhemmin paljastuva nainen vittuuntuu. Letkeä eli hyvä nainen menee vittuuntumatta eri huoneeseen nukkumaan. Bruno, olet kusessa!

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vituttaa vaan, kun kaikki on muuten todella hyvin, mutta nukkumaan menon lähestyessä tunnelma kiristyy ja aamulla tyttöystävää vituttaa.
Miksei tyttöystäväsi herätä sua? Jos joutuu itse valvomaan, niin kohtuullista on, että kuorsaajakin valvoo. Sittenhän voisit suihkutella kuorsauksenestoa nielurisoihisi uudemman kerran.

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Entinen työkaveri kehui aikanaan hoitaneensa kyseisen kanssanukkujien ohimot tykyttämään saaneen vaivan didgeridoota soittamalla. En suostunut uskomaan sitten millään, mutta sittemmin tuo sama homma tuli jossain vastaan. Putken töräyttelyllä näyttäisi ihan oikeasti olevan tutkitusti myönteinen ehkäisevä ja korjaava vaikutus sekä kuorsaamiseen että apneaan.

Jos kaikki muu feilaa, tai lääkitys ei kiinnosta niin mikä jottei kannattaisi koittaa.

Tuossa muutama youtube-video, jossa asiaa käsitellään:
http://www.youtube.com/watch?v=URmH6wzMXNI
http://www.youtube.com/watch?v=4yjKJxpo3eY

Järkyttäviä ääniä yhtä kaikki toki.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tunnustan hengitteleväni äänekkäähkösti unitilassa. Saatan olla samanpainoinen kuin 15 cm pitemmän kuuluisi olla, mutta syy ei ole siinä. Nuorempana olin riu'unlaiha, mutta hengitysäänet olivat samanlaiset. Syynä on helposti tukkeutuva nenäni. Se pamahtaa täysin umpeen pienestäkin pölystä, ja silloin on unessa hengiteltävä suun kautta. Tulos on tiedossa: uni menee äänekkääksi.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Nuorempana olin riu'unlaiha, mutta hengitysäänet olivat samanlaiset. Syynä on helposti tukkeutuva nenäni. Se pamahtaa täysin umpeen pienestäkin pölystä, ja silloin on unessa hengiteltävä suun kautta. Tulos on tiedossa: uni menee äänekkääksi.

Sama vika. Mikään läski en ole (n. 77kg/184cm) mutta kuorsaan kuulemma silti silloin tällöin. Tämän on pakko johtua nenästä, koska se menee erittäin helposti tukkoon meikäläiselläkin, joten suun kautta tulee silloin tällöin hengiteltyä nukkuessa. Eihän tuo itseäni vituta ollenkaan, exiäni on kyllä kuulemma vituttanut välillä. Heh.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos sängyn toisella puoliskolla nukkuu ihminen jonka seurasta haluaa nauttia pidempäänkin, voi kokeilla (suositella) pehmeiden korvatulppien käyttöä. Osa tottuu kyllä niiden säännölliseen käyttöön, kaikki eivät.

Kyllä lääkärikeskukset tarjoavat myös puukkoa ja suulaen kuumennustakin hoitomuodoiksi, mutta riskinsä tuossakin.

rpeez

Jäsen
Kyllä minäkin ensimmäiseksi keinoksi tarjoisin Brunolle avuksi muutaman kilon pudottamista. Veikkaan että jo kun 83kg alapuolelle päästään alkaa tulla tulosta.

Tämä oman empiirisen tutkimuksen perusteella (179cm/84 kg kuorsausta, 77kg ei enää ollenkaan kuorsausta).

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Noissa muutamassa ylipainokilossa on sellainen juttu että rasvaa kertyy helposti sisäelinten ympärille ja vaikka ulospäin ei kilot näykään niin niillä voi olla iso vaikutus kuorsaamiseen. Itsellä pari kiloa yli normaalipainon ja yöllä alkaa vaimo herättelemään kuorsauksen vuoksi. Olen 188/88 ja näillä mitoilla kuorsaan vaikka BMI on alle 25 eli normaalipaino.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miksei tyttöystäväsi herätä sua? Jos joutuu itse valvomaan, niin kohtuullista on, että kuorsaajakin valvoo. Sittenhän voisit suihkutella kuorsauksenestoa nielurisoihisi uudemman kerran.

Kyllähän hän herättää, mutta nukahdan aina saman tien uudestaan. Eli en herää tarpeeksi. Totean jotain ja jatkan uniani. Enkä viitsi ruveta häntä syyttämään ja kehottamaan herättämään kunnolla.
Ehkä nyt ensimmäiseksi pudotan painoani alle 83:een kiloon.
Ensi yö on nyt viimeinen vähään aikaan, mitä yhdessä nukutaan, johtuen risteävistä työvuoroista.
Palataan astialle siis parin viikon kuluttua.

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Jo on teillä ihmeelliset vaimokkeet. Itselläni ainakin aikoinaan muija tottui kuorsaukseeni suht nopeasti, eikä ole sen takia joutunut öisin valvomaan. Olen tässä asiassa kyllä oikeastaan täysin sitä mieltä, että kyseessä on vain tottumiskysymys, joita parisuhteessa on useita erilaisia.

Suosittelen vaikka sanomaan sille vaimokkeelle seuraavasti: "Jos todella rakastat mua, niin kestät kyllä tällaisen asian".

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Jo on teillä ihmeelliset vaimokkeet. Itselläni ainakin aikoinaan muija tottui kuorsaukseeni suht nopeasti, eikä ole sen takia joutunut öisin valvomaan. Olen tässä asiassa kyllä oikeastaan täysin sitä mieltä, että kyseessä on vain tottumiskysymys, joita parisuhteessa on useita erilaisia.

Suosittelen vaikka sanomaan sille vaimokkeelle seuraavasti: "Jos todella rakastat mua, niin kestät kyllä tällaisen asian".
Siis mitä helvettiä? Ei todellakaan ole kaikille mahdollista totuttautua kovaääniseen kuorsaukseen, tämän voin jo omalta kohdaltani todeta. Olisin varmaan tappanut itseni intissä, jollen osaisi nukkua tulppien kanssa. Olen melko huono nukkuja, ja varsin herkkä äänille/valolle. Harva asia on yhtä vittumaista, kuin väsyneenä sängyssä pyöriminen kun joku kuorsaa jatkuvasti. Nykyään tulpat kulkee mukana käytännössä aina sinne missä yöni meinaan viettää.

Mutta toki jos sun muija siihen tottui, niin on tieteellisesti täysin pätevää yleistää tämä kaikkiin maailman ihmisiin.

Itse asiasta sen verran, että onneksi en tästä kärsi. Voihan se olla, että joskus esim. kipeänä olen kuorsannut, mutta ei mulle ole kyllä kukaan muistaakseni koskaan asiasta sanonut. Varmasti todella kiusallinen vaiva, koska pahimmillaan todella tuskaista sille "uhrille", ja syyllinen kun ei asialle hirveästi mitään mahda. Tai no toki mahtaa, mutta nuo painonpudotukset sun muutkaan ei ihan yhdessä yössä tapahdu.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Siis mitä helvettiä? Ei todellakaan ole kaikille mahdollista totuttautua kovaääniseen kuorsaukseen, tämän voin jo omalta kohdaltani todeta. Olisin varmaan tappanut itseni intissä, jollen osaisi nukkua tulppien kanssa. Olen melko huono nukkuja, ja varsin herkkä äänille/valolle.

Ahaa, onko siis ongelma sittenkin toisen herkkäunisuudessa eikä kuorsauksessa? Mikäli näin on, niin silloinhan molemmille osapuolille pätee sama neuvo: tarttis tehrä jottai. Ei kai yksin kuorsaavaa osapuolta voi syyttää tilanteesta?

Mua ei ole koskaan kuorsaus häirinnyt - ei edes silloin, kun kovaa kuorsaavan miehen takia on ollut pakko laittaa tv:n ääntä lujemmalle. Muuten kyllä naisen vaisto tai jokin herättää välittömästi, jos esimerkiksi kissa harkitseekaan jonkun kielletyn kohteen raapimista.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kyllähän kuorsausongelma poistuu, kun vaimo tms. ajan myötä kuuroutuu.

Letkeä nainen ei vittuunnu jos mies kuorsaa vaan ainoastaan vittupäiseksi ennemmin tai myöhemmin paljastuva nainen vittuuntuu. Letkeä eli hyvä nainen menee vittuuntumatta eri huoneeseen nukkumaan. Bruno, olet kusessa!

Tämä kommentti menee kyllä helmien joukkoon. Toinen vaihtoehto on mennä kännipäissään suosiolla joskus sohvalle. Mutta peruskuorsaukseen joutaa akka tottua jos ei ukko liikaa kaljoittele tai ole pullukka. Niin ja meillä on tottunut. Joskus jotain saattaa tökkiä ja nukahtaa kyllä uudestaan. Siinähän tökkii,ite nukahdan kyllä sekunnissa myös uudestaan.

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
En kuorsaa, mutta hengitän kovaäänisesti jos nukun selälläni. Tämä on pienehkö ongelma, koska nukahdan helpoimmin nimenomaan selinmakuulla. Yleensä vaimo käskee kääntää kylkeä jo ennen kuin olen nukahtanut, jos tuhina häiritsee. Ja sitten käännän. Tämä on sikäli erikoinen tilanne, että itse en koskaan kuule tuota kovaäänistä hengitystäni, vaikken siis olisi vielä täysin nukahtanut. Muut äänet (esim. ilmanvaihdon hurinan) kuulen kyllä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hei kuorsaajat, ampukaa ittenne. Tai OLKAA HILJAA.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy