Kuntosaliharjoittelu

• 1 140
  • 5

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli lukuja ja tietoja pöytään vaan; mitä nousee mistäkin, miten usein ja niin eespäin?

Saisi hieman tässä vertauskohtaa omaankin harjoitteluun joka on vasta ensi askeleitaan ottamassa. Olen jaotellut päivät seuraavasti:

1. Hauis / yläselkä / vatsa / alaselkä
2. Ojentaja / rinta
3. Hartiat / jalat / vatsa

Entäs te? Kaikki pikku vinkitkin olisi ihan tervetulleita. Eräs hyvä sivusto josta tietoja ammensin oli:

The Finnish dimension - bodyPLANET

Tosin tuota nyt ei ole pariin vuoteen ylläpidetty, mutta kysymys/vastaus-palsta sisältää aika pätevästi erilaista infoa.

Lukuja en laita, ei ole kivaa laittaa teitä työpaikoillanne turhaan nauramaan.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen muutaman kuukauden käynyt salilla ja teen samanlaiset harjoitteet kuin sinä tuossa esitit.

Penkiltä nousee 80 kg. !00 on tavoitteena näin aluksi ja siitä sitten eteenpäin on tietenkin pelkkää plussaa. Mutta kyllä tässä vielä puoli vuotta saa käydä treenaamassa, että tuo 100 nousee, ellei enemmänkin.

Haamu

Jäsen
Viestin lähetti kuningas

...Mutta kyllä tässä vielä puoli vuotta saa käydä treenaamassa, että tuo 100 nousee, ellei enemmänkin.

No jo on teikäläisellä ruokavalio/ohjelma/lepo/lihashuolto kohdallaan, jos meinaat puolessa vuodessa nostaa maksimia 20 kg :eek: . Mutta toisaalta tavotteitahan pitää olla, ei muuta kuin rrrautaa ylös! :)

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Kyllä 20 kgn maksi hoituu ihan (noissa kiloissa) ihan parissa kuukaudessa intensiivisellä harjoittelulla, levolla ja ruokavaliolla sangen helposti.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti laredo
Kyllä 20 kgn maksi hoituu ihan (noissa kiloissa) ihan parissa kuukaudessa intensiivisellä harjoittelulla, levolla ja ruokavaliolla sangen helposti.

Minulla on sitten jotain pielessä, kun viiden kuukauden harjoittelulla olen vain kymmenisen kiloa saanut kasaan tankoon lisää. Ja minun voimillani ei puhuta edes 80 kilosta.

Lasketaanko nuo muuten tyyliin "saa kerran ylös juuri ja juuri" vai pitääkö olla toistoja enemmän kuin yksi?

Viidessä kuukaudessa on kylläkin paino noussut 8 kg, rasvaprosentti pysynyt samassa - eli hyyyyyvin alhaisena.

joejoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
liikkeiden jako

1. Hauis / yläselkä / vatsa / alaselkä
2. Ojentaja / rinta
3. Hartiat / jalat / vatsa

Muuttaisin hiukan jakoa

1. Hauis / selkä / vatsa
2. Ojentaja / rinta / hartiat
3. jalat / vatsa

1. kohdassa olisi näin vetävät liikkeet
2. kohdassa olisi työntävät liikkeet
3. kohdassa alaruumis

jakamalla liikkeet työntäviin ja vetäviin liikkeisiin saavat aina lihaksen vastavaikuttajalihakset huilata ja näin saadaan ko lihaksille riittävä palautumisaika.

En ole koskaan ymmärtänyt tuota kauheaa vertailua kuka nostaa mitäkin ja kuinka paljon (vaikka onhan se kiva verrata tuloksia), mutta pitäisi aina muistaa että, liikkeet voidaan tehdä niin monella tavalla esim. penkki jos pyrit nostamaan vain rintalihaksilla etkä kaarruta selkääsi et pysty samoihin kiloihin kuin tyylillä jolla saadaan myös selkälihakset mukaan töihin. Kiloja tärkeämpää on se että rasitus kohdistuu haluttuun lihakseen eikä vain sinne päin.
Eli panostaisin ennemmin puhtaisiin suorituksiin kuin aina max. painoihin jotka tehdään väärällä tekniikalla ja altistutaan helpommin vammoihin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy