Mainos

Kuningas Baggio

• 744
  • 5

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Italialaisen jalkapalloilun kulmakivi lopettaa uransa viimeisen polvivammansa takia. Roberto Baggio menetti mahdollisuutensa vielä yksiin futiksen MM-kisoihin ja on päättänyt lopettaa uransa.

En itse ole mikään italialaisen jalkapalloilun, mutta koen tämänkaltaisen uutisen olevan tärkeä jalkapalloilulle ja siksi sen tänne laitan...

Baggio toi koko 90-luvun elämää kentälle lukuisten uskomattomien teknisten suoritusten ohella sillä ponihännällään jonka lupasi leikata pois jos he (Italia) voittavat maailmanmestaruuden, mutta dramaattisten pelin ja jatkoajan jälkeen Italia hävisi huippufinaalissa Brasilialle ja homma kusi sillä kertaa siihen...

Yksi suurista on poistunut kentiltämme ja häntä kunnioittakaamme, kuten niin montaa muuta entistä huippupelaajaa kultaisilla viheriöillä....

Odotin itseasiassa, josko Baggio olisi vielä yhdet kisat pelannut ja tuonut omalla olemuksellaan kisoille jotain sellaista mitä kaikki eivät ehkä ymmärrä.... Siinä pallossa täytyy olla joku taika, miksi muuten rikkaat etelä-eurooppalaiset juoksisivat sen verta useasti sen perässä monta kertaa päivässä.... En tiedä mikä se taika on, mutta olen myös itsekin siihen lumoutunut.......tulisipa jo kesä.....

täällä jossakin....Masaman

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Odotin kovasti näkeväni Baggion Italian paidassa kesän MM-kisoissa. Tuskinpa pelipaikkaa olisi avauksessa ollut vaikka kunnossa olisi ollutkin, mutta edes vaihdosta kentälle. Suuri pelaaja, joka ei valitettavasti voittanut paljoakaan uransa aikana. Baggio muistetaan erityisesti USAn MM-kisojen ehkä parhaana ja ratkaisevan rankkarin yli ampuneena pelaajana.

Mitkähän mahtavat olla herra Baggion tulevaisuuden suunnitelmat? Alkaako ravintoloitsijaksi, kirjailijaksi vaiko valmentajaksi? Vai aikooko vain lepäillä laakereillaan? Harmi, että välit Interiin ovat turhan tulehtuneet, olisi ollut hyvä apu Cuperille.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Henkilökohtaisesti aikanani inhosin "ponnaribaggiota" ja nauroin ivallisesti hänen epäonnistumiselleen 94-finaalissa.
Sittemmin kuitenkin olen alkanut toivoa että hänenlaisiaan pelaajia olisi enemmänkin Italian maajoukkueessa. Taidottomat tumpelot mallia Vieri(niin en pidä häntä juuri minään, taitopelaajarintamalla siis) Delvecchio jne. Ovat tehneet italofutiksesta kammottamaa katsottavaa.

Toisaalta hyvä kuitenkin että tajusi lopettaa jo nyt, loukkaantumisen jälkeen paras vire olisi tuskin koskaan palannut.

Kaivanto

Jäsen
Uutiset lopettamisestani ovat vahvasti liioiteltuja,

sanoisi Baggio. Nimittäin viikonloppuna verkot pölisivät vanhaan malliin.

MM-ovi on Trapattonin mukaan kiinni mutta sehän aukeaa, kun kahvasta painaa. Olen jo muutaman viikon psyykannut Trapia allekirjoituksellani. Toivottavasti auttaa.

Terv. yhden miehen pro Baggio Kopanin kisoihin -liike

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Baggio on loistava pelaaja, itse (vähän fudista seuraavana), Italian fudiksesta tulee ekana mieleen aika jolloin Baggio pelasi Juvessa.. ai niitä aikoija.. suuri Italialainen pelaaja, ehkä jopa legenda.

Tosin sen prkl:n takia hävisin faijalle 500,- silloista markkaa, kun Baggio missas sen rankkarin..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy