Kun sataa ja myrskyää !

• 4 908
  • 26
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
En tiedä mitä sade aiheuttaa ihmisissä, minulle sade on aina ollut jollakin tavalla rauhoittava ja mukava asia. Tiedetään että on ihmisiä jotka eivät saa nukuttua kuin sateen ropistessa ikkunaan (Orson Welles). Minä olen kokenut aina sateen jollakin tavalla romantiseksi ja suojelevaksi elementiksi.

Mikään ei ole mukavampaa kuin olla peiton alla ja kuunnella sateen piiskaavan kattoa tai ikkunoita, olen myöskin myrskyjen ja tuulien fani. Tiedetään ihmisiä jotka harrastavat myrskyjen bongaamista ja niiden perässä menemistä. Mikäli minulla olisi siihen mahdollisuus voisin olla yksi heistä.

Sade aiheuttaa minussa myös suurta romantista kaipuuta, kun sataa ja on pimeää olen turvassa, tuli palaa takassa tai hellassa. Voiko sen upeampaa olla. Mitä ajattelet sateesta.

Edit, Viimeinen lause.

Viimeksi muokattu:

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viimeisestä lauseesta en tiedä mutta muuten kyllä ihan samaa mieltä. On tosi helppo nukahtaa kun kuuntelee sitä sateenropinaa, ja joskus vois jäädä ikkunan ääreen vaikka tunneiksi vaan tuijottamaan ulos, en tiedä miksi, tulee vaan sellanen rauhallinen, tyyni olo. Kun olen tällainen anti-kesä/lämmin ilma/auringopaiste-ihminen, parhaita kesäpäiviä on just ne kun vettä tulee kaatamalla ukkosenjyrinän ja salamoiden kera. Ja mikään ei ole "siistimpää" kuin syysmyrskyt, kun tuulee niin kovaa että meinaa lähtä lentoon... :]

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Inhoan sadetta mutta rakastan kunnon myrskyjä - paradoksaalista eikö?

Inhoan totisesti jos sataa tuhnuttaa vettä mutta en tiedä mitään sen mahtavampaa kuin päästä seuraamaan oikein läheltä kunnon myrskyä - ei haittaa vaikka tuolloin sataisi vaikka niitä vanhoja akkoja hameen helmat korvissa lepattaen.

Olen muutaman kerran päässyt nauttimaan Suomen oloissa oikein kunnon myräkästä - tuuli reilusti yli 20 m/s ja vaahtopäät löivät korkealle laivan keulan ylitse, olin jossain komentosillan korkeudella ja roiskeet löyvät sinne saakka - kastuin mutta fiilis oli mahtava. Parempi kuin yhdenkään huvipuiston tarjoama tunnelma. Eiväthän nämä "roiskeet" tietty ole mitään mihinkään isojen valtamerten tarjoamiin roiskeisiin - silloin sitä totisesti tuntee itsensä pieneksi ja vaatimattomaksi kun aallot käyvät talon korkuisina.

Olisin varmaan oivallinen majakanvartija (jollei kaikkia majakoita jo olisi automatisoitu) - nautin yksinäisyydestä ja myrskystä. Totta puhuen tähänkin taatusti turtuupi, kun katselee useamman vuoden merta niin ei ihme jos toisinaan pääkopassa alkaa heittää - minulla varmasti alkaisi.

Tällaista - nyt olisi mukava olla jossain muualla kuin omassa kämpässä, vaikkapa sitten meren äärellä katsomassa kovin vaatimattomia vaahtopäitä. Myrskyääkö missään?

vlad.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jos on sataakseen, satakoon yöllä. Itse olen täydellisesti kesäihminen. +28 varjossa olisi sopiva noin 11 kk vuodessa, sen yhden kuukauden voisi olla +30. Aurinkoa kaipaan, jotta fiilis nousee, aurinkoa paljon, talvella on mieli maassa:(

Olen syntynyt väärään maanosaan, sen on moni todennut, mutta silti haluan asua Suomessa, lämpöä vaan lisää!

Sopivat vuodenajat olisivat kevät, kesä, kevät ja kesä.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä tahansa ilma on kiva kun se on oikeaan aikaan.

Jos on hirveä myrskyilma kun on suunnitellut ulkona oleskelua, se vituttaa varmasti. Loikoillessa kotona myrsky saattaa olla aika mahtavakin näky. Varsinkin kunnon ukkonen. Joka on kivempaa kaupungissa kuin mökillä.

Parasta on lämmin ilma, auringon paiste ja sade yhtä aikaa.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Olkku

Sopivat vuodenajat olisivat kevät, kesä, kevät ja kesä.

Tämän minäkin allekirjoitan. Tosin herää kysymys, että missä välissä sitä lätkää pelataan kun kaiken aikaa on joko kevät tai kesä, mutta toisaalta, pelataanhan sitä lähtää Floridassa, Texasissa ja Kaliforniassakin eksoottisemmista paikoista puhumattakaan joten miksei siis Suomessa jossa olisi aina kevät tai kesä.

vlad.

P.S. Kesällä on kunnon ukkosmyrskyjä - WOW!

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kesäsade ei vituta kun on lämmin ja valoisaa. Loka-marraskuun sateet ja pimeys ottavat nuppiin ja pahasti.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Nuo vladin mainitsemat myräkät ovat sairaan hienoja, yellowin mainitsemat räntäsateet ovat ihan perseestä ja Olkun mainitsemat yösateet ovat paikallaan ja miksei veinin mainitsema sateen ropina mökin kattoon takan lämmössä tai teltan suojissa.

Hieno elementti kunhan ei osu koiran lenkin kohdalle tai hetkeen jolloin olet ajatellut laittaa sortsit kinttuihin ja nauttia kerrankin Suomen "lämmöstä".

Sellanen tihkusade lähinnä vituttaa. Sataa sitten kunnolla edes. Ja kunnon ukkosta on kanssa mahtava seurata. Kerran seurasin ukkosta pihalla katoksen suojissa kun salama iski viereiseen puuhun. Kyllähän sitä säikähti ja sisälle juoksi penska kun vielä oli. Mutta toisaalta taas aika hienoa. Koska se voima vaan on niin mahtava. Muuten kyllä olen myös sitä mieltä että aurinko saisi enempi paistaa. Onhan talvellakin ihan mukavaa. Jos on pakkasta kunnolla. Ja lunta. Kunhan ei yöllä sada sitä koko talven lumimäärää. Kun taas kesällä on kivempi jos yöllä sataa. Just sen sateen ropinankin takia.

Suosikkijoukkue
Tallinassa tulee tällä hetkellä vettä oikein kunnolla, enpä muista tälläistä sadetta olleen sitten viime myrskyjen, tuulta ei kuitenkaan ole. Pimeää on myöskin kuin syksyllä, eipä mitään hätää onneksi on uusi peltikatto. Uskoisin että saate tämän viimeksi ainakin aamuksi Helsinkiin.

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti tintti83
Sellanen tihkusade lähinnä vituttaa. Sataa sitten kunnolla edes. Ja kunnon ukkosta on kanssa mahtava seurata.

Tämä on ihan totta. Kuitenkin on mukava olla peiton alla kuuntelemassa, kun sade ropisee kattoon ja itsellä on lämmin ja mukava olo. Onhan sateessa kuitenkin omalla tavallaan jotain "romanttista"... tai jotain. Ehkä sitä kuuluisaa Sitä Jotakin. Sama homma pätee ukkoseen - onhan se kaikkiaan aika upean näköistä.

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu kyllä kesäsade on hieno asia. Kun voi vaan seisoa sateessa eikä paljonkaan ole väliä kastuuko vai eikö. Kipeeksi ei tule kuitenkaan.
Syksyn sateet sitten on asia erikseen. Jos lähtee lenkille on flunssa varma asia. Tosin silloin voi hyvällä omallatunnolla jäädä vaan kotiin ja katsoa jonkin leffan ja syödä irtsareita ja lihoa.
Pidän myös myrskyistä. Kivaa mennä ulos kun tuulee.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Lupasivat Lahden seudulle voimakkaita ukkosia. Katin marjat! Puolipilvistä näyttää tällä hetkellä olevan. Joo, varsinkin kesäsade on ihan jees, mutta syyssateista ei ole niin väliä.

katjuska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän kaksijakoinen juttu. En yhtään tykkää surkeasta, harmaasta sateen tihutuksesta - jos kerran sataa niin sataa sitten kunnolla! Joskin sellainen pieni, rauhallinen kesäsade on oikein mukava. Kämpillä ollessa ikkunaa piiskaava kunnon sadetta on kiva kuunnella, mutta mieli voi olla vähän toinen jos siellä kaatosateessa joutuu seisoa jurpottamaan useampia tunteja, tietenkin litimärkänä (ja jääkalikkana). Ei yhtään kivaa.

Kunnon ukkosmyrskyistä olen myös aina tykännyt. Kunhan vain olen itse jossain turvallisessa paikassa siltä suojassa ;) 2003 elokuussa ollessani vaeltamassa Kevolla ei ollut kovinkaan mukavaa kun kuuli/näki ukkosen nousevan ja edessä oli juuri muutaman kilometrin pätkä paljaalla kallion harjalla.

Olen muutenkin niin valon arka tapaus (paloin viikko sitten muutamassa tunnissa, vaikka aurinkovoiteen suojakerroin oli 30 ja aurinkolasit saa olla päässä vaikkei aurinko kunnolla edes paista), että mikään hirveä intiaanikesä ole ihan toivelistani kärkipäässä. Ei kyllä myöskään sellainen kylmä vesikesä kun '04 oli.

Sade on yksinkertaisesti luonnonilmiöistä parhain. Kelin ollessa tuulinen, harmaa ja sateinen on ilmassa sellaista sähköä, joka ainakin meikäläisessä laukaisee jonkin asteisen maanisen tilan. Ihan pakko päästä ulos!

Juuri mikään ei ole mahtavampaa kuin kävellä sateenvarjon alla sateisessa kaupungissa jotain hienoa musiikkia kuulokkeissa soitellen. Toinen hieno tapa viettää sateista päivää on istua kahvilassa ikkunan vieressä ja katsella ulos.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ukkosta ja myrskyjä rakastan ylikaiken, sade on myös kivaa kuunneltavaa kun on nukahtamassa.
Harmi kun tänä kesänä vielä yhtään ukkosta ei ole ollut, mutta kaippa noita heinäkuussa pari tulee. Yksi oikein kunnollinen ukkonen saisi tulla joka kesä kohdalleni, sähköt menisivät ja ukkonen jyrisisi oikein kunnolla, se olisi todella hienoa.

Suosikkijoukkue
Raumalla upea kesäsade !

Raumalla on tällä hetkellä upea kesäinen rankkasade, hiostavan kuumuuden jälkeen vapauttava tunne ! Enpä muista pitkään aikaan nauttineeni sateesta kuin nyt, taidankin lähteä merskkaan katsomaan kuinka sade piiskaa merenpintaa, todella mahtavaa :)

veini

Rocco

Jäsen
Välillä sade on ihan jees. Mutta ei nyt, kun olen töissä ja kotona on tuuletusikkuna auki... Täytyy toivoa ettei tuule mereltä (mutta tuulee kuitenkin). Toinen asia on että tänään on peli, ja kuinka sopivasti tämä sade muuttaa nurmikentän kuravelliksi... Ei auta, pelattava on!

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Sv veinikretski kirjoitti:
Raumalla on tällä hetkellä upea kesäinen rankkasade, hiostavan kuumuuden jälkeen vapauttava tunne ! Enpä muista pitkään aikaan nauttineeni sateesta kuin nyt, taidankin lähteä merskkaan katsomaan kuinka sade piiskaa merenpintaa, todella mahtavaa :)
veini

Kun sataisikin - edes vähän. Viikkokausiin ei täällä P-Arjalassa ole satanut juuri nimeksikään. Jatkuvalla syötöllä on niitä ukkosrintamia ohi mennyt, mutta ei ole kohdalle osunut. Jos (helvetin iso jos) nyt tänne niitä rankkasateita eksyisi, niin allekirjoittanut menisi viilentävään kaatosateeseen seisomaan. Mutta ei niin ei. Saatanaan kuumaa ja hiostavaa keliä tuntuu riittävän ja riittävän...

Suosikkijoukkue
TPS
Sv veinikretski kirjoitti:

veini

Sama juttu Turussa. Ainoa haittapuoli on ettei pääse lisää olutta ostamaan...

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostetaan sadeketjua ylös.

Alkusyksy on jatkunut sateisena, jollainen keli on ollut pääasiassa kesäkuun lopusta saakka. Vettä, vettä, vettä, vettä ja vettä. Aina vaan ja koko ajan. Joka päivä ja moneen kertaan. Välillä sataa paljon, välillä ihan vitusti. Ukkosia ei ole montaa ollut vaan ihan normi sadepäiviä.

Vettä on tosiaan tullut, joet ja järvet ovat olleet tulvakorkeudessa melkein koko kesän. Jos onkin välillä ollut muutaman päivän ajan kaunis kesäsää, niin seuranneet päivät ovat antaneet vettä välillä todella runsaasti. Sademittariin on kertynyt "parhaimpina" päivinä sadetta yli 50 mm. Jyväskylässä on ollut sateisin kesä 27 vuoteen. Siellä kesä-elokuussa on satanut vettä 343 mm, kun keskimääräinen sade on ollut 226 mm.

Onhan se kiva, että sataa. Ei kuoppaiset soratiet pölise eikä allergiset ihmiset valita oireitaan. Totuuden nimissä kaipaan jo poutapäivää.

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En tiedä mitä sade aiheuttaa ihmisissä, minulle sade on aina ollut jollakin tavalla rauhoittava ja mukava asia. Tiedetään että on ihmisiä jotka eivät saa nukuttua kuin sateen ropistessa ikkunaan (Orson Welles). Minä olen kokenut aina sateen jollakin tavalla romantiseksi ja suojelevaksi elementiksi.

Mikään ei ole mukavampaa kuin olla peiton alla ja kuunnella sateen piiskaavan kattoa tai ikkunoita, olen myöskin myrskyjen ja tuulien fani. Tiedetään ihmisiä jotka harrastavat myrskyjen bongaamista ja niiden perässä menemistä. Mikäli minulla olisi siihen mahdollisuus voisin olla yksi heistä.

Sade aiheuttaa minussa myös suurta romantista kaipuuta, kun sataa ja on pimeää olen turvassa, tuli palaa takassa tai hellassa. Voiko sen upeampaa olla. Mitä ajattelet sateesta.

Edit, Viimeinen lause.

Tunnistan kyllä itseni tuosta. Mutta mikä helvetti siinä on, että joku kova myrsky ja sade ovat jotenkin niin mukava olosuhde? Joskus kun on pimeää, sataa ja myrskyää tekisi mieli mennä ulos, mutta en ikinä viitsi koska hulluksiahan minut leimattaisiin.

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tiedetään ihmisiä jotka harrastavat myrskyjen bongaamista ja niiden perässä menemistä. Mikäli minulla olisi siihen mahdollisuus voisin olla yksi heistä.

Tere tulemast vaan kaikki joukon jatkoksi. Hullun hommaa, mutta silti jokainen on bongari katsellessaan hienoa salamointia vaikka omalta parvekkeeltaan. Suomi on asiassa muuten yksi Euroopan aktiivisimmista maista.

Tämä ja pari aikaisempaa kesää ovat olleet ukkosten/myrskyjen suhteen aivan onnettomia. Muutama salama joskus jossakin, siinähän se...

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joskus kun on pimeää, sataa ja myrskyää tekisi mieli mennä ulos, mutta en ikinä viitsi koska hulluksiahan minut leimattaisiin.

Itse olen monesti lähtenyt ulkoilmaan vastaavalla kelillä. Olin aikoinaan merillä duunissa ja siellä tottui sateeseen ja salamointiin. Hiton otollinen näköala muuten merellä kunnon myräkkä.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Raumalla on tällä hetkellä upea kesäinen rankkasade, hiostavan kuumuuden jälkeen vapauttava tunne !
Sama juttu Turussa. Ainoa haittapuoli on ettei pääse lisää olutta ostamaan...
Hieman on jo ikää tällä lainatulla tekstillä, mutta kysyn nyt kuitenkin, että meneekö Turussa kaupat kiinni sateella, vai mistä tässä on kysymys?

Toinen vaihtoehto on tietysti se, että jos samaan aikaan vielä salamoikin, niin kaikki säntäävät hulluna ikkunoden eteen, kun luulevat median olevan kameroineen paikalla. Pakkohan silloin on putiikki sulkea.

Itse en kyllä pidä myrskystä kolmen edellisen kirjoittajan tyyliin. Aineellisia vahinkoja tulee monenkin muotoisia, eikä siellä ulkonakaan mukava ole liikkua tuulessa ja tuiskussa. Onneksi näitä suurimpia myrskyjä ei täällä suunnalla esiinny. Jotain hyötyä tuosta kylmästä merivedestäkin sentään on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy