Kun raja ylitetään

  • 4 557
  • 14

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
En löytänyt samanlaista aihetta, joten päätin luoda sen. Lueskelin tuossa illalla erästä foorumia, jossa oli keskustelua väkivaltaisimmista ja brutaaleista tehtävistä eri peleissä. Ajattelin kysyä onko täällä porukkaa, joita jotkin tehtävät inhottavat sen verran, että et haluaisi tehdä sitä? Itselläni ei tällaista ongelmaa ole, mutta monia tuntuu häiritsevän liian brutaalit tehtävät ja ymmärrän sen hyvin. Huomasin pari tehtävää joihin kiinnitin huomioni.
Toinen on GTA 2 pelistä. Tehtäväsi on ajaa bussia, kerätä ihmisiä kyytiin ja viedä heidät makkaratehtaalle.
GTA San Andreaksessa, oli tehtävä, jossa pitää aiheuttaa tuhoa rakennutyömaalla, rikkomalla rakkennuksia. Lopussa kaadetaan sementit, vastuuta karanneen päällikön päälle. Laitan youtubeen vievät linkit näistä tehtävistä, viestin loppuun. Tämä ei ole mitään kukkahattuilua. Kunhan laitoin pari esimerkkiä.

https://www.youtube.com/watch?v=eWU_LuDiIzI
https://www.youtube.com/watch?v=9wcHhY7aP5U
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
San Andreas pelaamatta vieläkin, kun se niggablingbling ei vaan ollut mun juttu aikanaan. GTA 2-pelin bussitehtävä on yksi huikeimpia tehtäviä koko pelisarjan historiassa ja jäänyt elävästi mieleen tuosta. Sai kyllä nauraa kun tuota pelasi. Itselläni on välillä tapa tehdä tehtäviä vähän brutaalimpaan tapaan jos mahdollista, nimenomaan GTA:ssa. Hauskaa leikkiähän tuo.

Muita tehtäviä ei tule kyllä mieleen juuri nyt, yksi ehkä on tuo GTA V:n tehtävä, jossa jotain janaria pitää kiduttaa mm. water boardingilla, sähköiskuilla ja hiton isolla työkalulla hakkaamalla.

Edit: Yksi tehtävä olikohan COD:ssa, on kun jollain terroristiryhmällä pitää iskeä lentokentälle ja tappaa porukkaa. Enempää en tehtävästä muista, mutta tuohan herätti närää ympäri maailman ja bannittiin pelistä muutamassa maassa (editoitu versio pelistä).
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Edit: Yksi tehtävä olikohan COD:ssa, on kun jollain terroristiryhmällä pitää iskeä lentokentälle ja tappaa porukkaa. Enempää en tehtävästä muista, mutta tuohan herätti närää ympäri maailman ja bannittiin pelistä muutamassa maassa (editoitu versio pelistä).
Kyseessähän oli Call of Duty, Modern Warfare 2:n kohtaus nimeltään No Russian.
Tuntuu myös että noi Call of Dutyt ovat kovin innokkaita esittämään päähenkilön kidutusta mahdollisimman graafisesti välinäytöksissään. Itselleni ihan fine, mutta ehkä noista se K-18 merkintä on paikallaan.
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
GTA San Andreaksessa, oli tehtävä, jossa pitää aiheuttaa tuhoa rakennutyömaalla, rikkomalla rakkennuksia. Lopussa kaadetaan sementit, vastuuta karanneen päällikön päälle. Laitan youtubeen vievät linkit näistä tehtävistä, viestin loppuun. Tämä ei ole mitään kukkahattuilua. Kunhan laitoin pari esimerkkiä.

Itse en kyllä tykännyt tuosta Deconstruction-tehtävästä. Olis se nyt jo riittänyt opetukseksi, että pistää parakit paskaksi.

GTA-sarjan ehkä ikävin tehtävä löytyy Liberty City Stories-pelistä. Dead Meat-nimisessä tehtävässä tarkoituksena on murhata paikallinen herkkupuodin pitäjä, koska Toni Cipriani haluaa todistaa äidilleen olevansa mies. Tämä ei tietenkään onnistu losauttamalla pari kertaa pistoolilla, koska tuolloin peli antaa viestin "That was too quick and painless to be a Sicilian hit" ja tehtävä epäonnistuu. Ehei. Kaveri pitää napata kyytiin ja sitten ajellaan paikalliselle sahalle, jossa Toni alkaa leikkiä kirveshippaa. Kauppias on aseeton ja juostessaan karkuun vaikeroi tyyliin "Please Toni, can't we be civilised about this?" Itse olisin tässä vaiheessa jo valmis laskemaan kirveen. "Joo, no tässä oli sulle nyt tarpeeksi opetusta. Maksa ne suojelurahat tai huonosti käy". Peli ei kuitenkaan anna tällaista vaihtoehtoa. Kun kauppias on laitettu päiviltä, Toni paloittelee hänen ruhonsa (ei näytetä selkeästi), lastaa lihat pakun takakonttiin ja suuntaa kohti miehen kauppaa ja myy pakunsa sisällön sinne.

https://www.youtube.com/watch?v=Ak78BvRFd3w

Muuten kyllä pidän pelistä, yksi syy siihen on juuri tuo överiksi vetäminen, pelissä mm.
murhataan New York-kopion pormestari ja räjäytetään kokonainen kaupunginosa (selittää miksi Fort Staunton on rakennustyömaa GTA III:ssa)
, mutta tuo tehtävä menee jo mauttoman puolelle. Ei minulla ole ongelmaa murhata kahtakymmentä vihollismafiosoa katanalla, mutta viattomien ihmisten kimppuun en mielelläni käy. Juuri tuosta syystä esimerkiksi tuo yllä mainittu "No Russian" on sellainen tehtävä, jota en missään nimessä haluaisi pelata, mutta tietääkseni pelaajalle annetaan mahdollisuus jättää se tekemättä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Juuri tuosta syystä esimerkiksi tuo yllä mainittu "No Russian" on sellainen tehtävä, jota en missään nimessä haluaisi pelata, mutta tietääkseni pelaajalle annetaan mahdollisuus jättää se tekemättä.
Käsittääkseni, lisäksi että sen voi skipata, sen voi myös suorittaa ampumatta itse siviileitä - hengaillen vain mukana. En tiedä joutuuko silti niitä lentokentän kyttiä ampumaan tuollakin tyylillä.
Itse olen ihan mielissäni kaikesta mikä ei ole perinteinen mene paikkaan x ja ammu kaikki ja palaa takaisin -tyylisiä. Joten kaikki sementtirekat tai paloittelut ovat sinällään vain mukavaa vaihtelua. Mutta se taas ei ole hyvää pelisuunnittelua ettei itse saa päättää haluaako esim. siviileitä lahdata vaiko ei. Ja ymmärrän kyllä että "turha kidutus" on vähän sensaationhakuista paikkapaikoin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Käsittääkseni, lisäksi että sen voi skipata, sen voi myös suorittaa ampumatta itse siviileitä - hengaillen vain mukana. En tiedä joutuuko silti niitä lentokentän kyttiä ampumaan tuollakin tyylillä.
Mutta mikäs siinä kyttiä ammuskellessa, kun ne ampuu kuitenkin takaisin.

Itse kun tuli aikoinaan tuo MW2 aloitettua, niin olin kuullut tuosta kyseenalaisesta tehtävästä, mutta en tiennyt siitä silloin muuta kuin, että sellainen on jossain vaiheessa peliä. Pelasin tuon yksinpeli campaignin kahdessa päivässä ja mietin tämän jälkeen, että mikäköhän se kyseenalainen tehtävä nyt oli. Enkä tunne olevani mikään erityisen häiriintynyt ihminenkään, vaikka itselleni on ihan sama keitä siinä pelissä on tullut lahdattua.
 

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, HV71
Myös itselleni tuli heti mieleen tämä edellämainittu tehtävä GTA V:sta, missä kidutetaan tätä yhtä jannua jotta lavertelisi tietojaan. Muistanko oikein että pelissä on ihan trophy, jonka voi ansaita kiduttamalla tätä kaveria riittävän monipuolisesti? Huhhuh...
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Myös itselleni tuli heti mieleen tämä edellämainittu tehtävä GTA V:sta, missä kidutetaan tätä yhtä jannua jotta lavertelisi tietojaan. Muistanko oikein että pelissä on ihan trophy, jonka voi ansaita kiduttamalla tätä kaveria riittävän monipuolisesti? Huhhuh...
Joo olihan siinä. Mutta tässä sentään kyydittiin kaveri lentokentälle eikä lahdattu kaveria kokonaan.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
GTA peleissä ja codeissa ym. Väkivalta on aika kevyttä. En ole kukkahattu, mutta raja on ylitetty aika kirkkaasti Hatred nimisessä pelissä. Youtubesta voi etsiä sanoilla Hatred gameplay trailer

Edit. En saanut linkkiä toimimaan tabletilla.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Youtubesta voi etsiä sanoilla Hatred gameplay trailer
Komeeta! Naughty Bear x 100. Pitänee hommata jossain välissä, kun on halpa. Ei tuosta sentään ihan täyttä hintaa maksa, kun voi olla että käy tylsäksi jos pelkkää gorea alusta loppuun. Nauratti traileri ja sai hyvän "mitä vittua"-fiiliksen.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Onhan tuo Hatred niin yli ampuva, et naurattaa. Muakin, juuri se et se menee nii pahadti yli, ettei kukaan voi ottaa sitä todissaan, vai voiko?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toi GTA V kidutustehtävä on itselläkin se mikä on tökkinyt eniten. Heti kakkosena on Sains Row pelissä kun piti lahdata mootorisahalla mahdollisimman monta sivullista. Muistaakseni jossain Red Dead Redemption tehtävän alkuintrossa oli kohtaus jossa päähenkilö kävlee huoneseen sisään kun joku rosmo raiskaa naista.

Onhan se välillä jännä huomata pelatessa että ruudulla on kasa pikseleitä ja huomaat miettiväsi että tää on väärin tai tökkii sun arvojasi vastaan.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
GTA IV on ainakin tylsin peli mitä ikinä olen ostanut ja vieläkin kampanja pelaamatta läpi kun sitä ei vaan jaksa. Vaikea uskoa että muissakaan sarjan peleissä mitään muuta siitä kauheampaa tapahtuu, kuin että joutuu ohjaamaan käsittömän paskasti tehtyä autoa tuntikausia.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Uudessa Metal Gear Solidissa on yksi tehtävä joka lievästi shokeerasi itseäni. Koska peli on juuri julkaistu laitan kuvauksen spoilerien taakse ettei kukaan pilaa mitään itseltään vahingossa
Tässä vaiheessa peliä olet pelitavasta riippuen pelannut noin 60-200 tuntia ja kasvattanut armeijaasi. Olet kohdannut heitä tukikohtasi käytävillä joissa he tervehtivät sinua ja kiittelevät kaikesta jota olet tehnyt heidän ja muiden eteen. Yksikössä on kuitenkin levinnyt parantumaton tappajavirus... sairastuneet sotilaat tietävät tämän itsekkin joten... Metal Gear Solid 5 Phantom Pain Most Tragic Scene / Quarantine Slaughter - YouTube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös