Kun isoa miestä lapsettaa

  • 6 983
  • 26

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Selailin piruuttani Jatkoajan käyttäjärekisteriä ja sitä kautta ajauduin viestiarkistoihin. Esiin nousi jälleen ilmiö, johon en itse keksi selitystä.

Mielikuvani osasta Jatkoaikaan kirjoittavista ihmisistä on sellainen perusäijä, jolle kalja maistuu ja verkkopaita päällä pannaan vaimokkeita takaapäin samalla kun itse katsellaan Urheiluruutua. Toinen yleinen lahko on nuoret, viriilit poikaset, jolle kuusi pulloa siideriä merkitsee jo armotonta ryyppäämistä, mitä varten vaaditaan kaikenlaisia trance-juhlia ladoissa ja kellareissa.

Miten tällaisten tosimiesten nettiminään sopii kaikesta huolimatta erilaiset salaseurat, Pena- tai Ilkka-kerhot. Muistan itse supisseeni salakerhojuttuja hieman alle 10-vuotiaana, tutti- ja vaippaleikkien ja munakarvojen välisinä vuosina.

Eli, huolenaiheeni on:

Olenko minä vanhanaikainen ja sopeutumaton, kun en osaa leikkiä samoja leikkejä kuin muut? Vai, yrittävätkö muut täällä nettitouhuissa olla avoimempia, sosiaalisempia ja sitä kautta jatkaa sitä iänikuista perseennuolemista muita kohtaan. Olenko se siis minä, vai ovatko ne muut?
 

Aksu

Jäsen
Joo, sait kiinni. Lapsettaa. Kuulun kerhoon. Yritän olla sosiaalinen. Nuolen persettä. Omia mielipiteitä minulla oli vuonna 1997. Koskivat lähinnä peilikuvaa. Ruma oli. Ihmettelen vieläkin. Täällä tuntematonta väkeä. Itsetunto-ongelmat narikkaan. Olen aika kova jätkä. Joskus sanan säilällä huidon ja saan jonkun kiinni. Perättömien puhumisesta. Silloin olen ylpeä Äitinikin olisi jos tietäisi. En uskalla kertoa. Ai niin, ei tarvitse. Olen aikuinen. Ajokortissa lukee. Tai ei siinä aikuista lue. Syntymäaika ratkaisee. Maagiset vuodet lähestyy. Hitto. West wing alkaa. Uusintana. Sunnuntaina missasin. Join kaljaa. Kärpät voitti. Hyvää yötä.

Edit: Hävettää. Unohtui sanoa. Tai kirjoittaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Aplodiketju kiellettiin, mutta jaan tässä suoraan pienet taputukset. Hyvä Tunkki!
 
Suosikkijoukkue
KOOKOO, Buffalo Sabres, Juventus
Viestin lähetti Tunkki

Miten tällaisten tosimiesten nettiminään sopii kaikesta huolimatta erilaiset salaseurat, Pena- tai Ilkka-kerhot.

Tosimiehet ei kirjottele mihinkään hiton nettifoorumeille.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Tunkki

Olenko minä vanhanaikainen ja sopeutumaton, kun en osaa leikkiä samoja leikkejä kuin muut?
Lyhyt ja ytimeikäs vastaus: Kyllä olet.

Suosittelen sinulle shakkikerhoa.

T: IPPPK:n pj
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Jaaha.. Testi antoi sitten 13 vuotta ikää lisää henkisen kehityksen puolella..
Ilmankos kaverit sanoo vanhukseksi..
 

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Minulle testi antoi 14 vuotta lisää mittariin. Ilmankos pappa sanoo, että säkin alat olla jo vanha äijä (viimeksi lauantaina, kun unohti kysyä, että onko auto pelannut hyvin). Puolustelin vastaan sillä, että niin armeijassa, kuin yleensä kaikissa kouluissakin olen juniorilistan kärkipäätä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Siis... Testin mukaan olen henkisesti 60v. Voihan nenä, ottaisin enemmänkin kantaa, mutta täytyy lähtee päivätansseihin.
 

Aksu

Jäsen
Mittariin tuli 8 vuotta todellista ikää enemmän ja kun muistaa, että Mammutti on samanikäinen ja on muka henkisesti kypsempi (rehellisen tuloksen myötä?) niin tulen kyseenalaistamaan tämän testin luotettavuuden vaikka oikeuslaitoksen rasvattujen rattaiden avustuksella.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Joko tämä ketju on todella ovelaa vittuilua Tunkille tai sitten teistä on oikeasti hienoa kirjoittaa tänne henkisiä ikiänne kuten aiemmin oli tosi hassua 'kysyin oraakkelilta tätä, vastasi näin'.

Koska itse olen keskimääräistä parempi sekä autoilijana, rakastajana että Jatkoaikakirjoittajana niin epäilen jälkimmäistä todeksi. Sitä kautta Tunkin otsikko osui kuin osuikin oikeaan.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
hmm

vaikka Twite tuossa spekuloi erinäisiä osallistumismuotoja niin täytyy sen verran sanoa, että tämä varsinainen henkinen ikä -linkki on jokseenkin erilainen kuin aikaisemmat vastaavat. Esim. itse olen joillakin sivuilla saanut tulokseksi 40 vuotta tms. mutta nyt paukahti pirteät 18 v!!

Taidanpa lähteä tästä potkimaan jalkapalloa ja sen jälkeen pussikaljalle Karhun lippis päässä, prkl!


Ottamatta kantaa ketjun aloittajan ajatteluun totean tutkimuksen olevan lähinnä naurettava, vai ovatko nämä henkisen iän mittareita:)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Tunkki
Olenko se siis minä, vai ovatko ne muut?

Juu ja ei.

Mahtaisi tämä saitti olla TODELLA mielenkiintoinen mesta jos täällä kaikki olisivat ns. Tunkkeja, vai?

Onneksi ihmisellä on mielikuvitus ja huumorintaju. Jotkut ovat suorastaan tajuttomia. Onneksi.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Salaseurailu rules

Niin, itse olen sitä mieltä, että kaikkinainen salaseurailu on hyvästä soturikansallemme.

Jaa miksikö? No siksi tietysti, että näin toimien saadaan aikaan hyvä konsensus ja talvisodanhenki vaikeiden aikojen varalle.

Vaikeita aikoja ovat mm. tulevat hartaiden protestanttisten suomalaisten ristiretket listimään harhauskoisia katolilaisia tuonne eteläeurooppaan, sekä Itäkarjalan valtaus. Viipurista nyt puhumattakaan.

Samaan syssyyn voidaan oikaista kevään 2003 lätkämestaruutta siten, että Kannu päätyy tänne Hämeenlinnaan ja Manseen pannaan pronssia.

Vastaukseni kysymykseen onkin kautta kotimaan, uskonnon ja isänmaan, että ei lapseta!

Täältä tähän
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei kai kukaan täällä omana itsenään esiinny? Roolia täällä vedetään.

Ja tosimieshän ei tällaiseen lähde, kun on kiire syödä kylmää makkaraa, juoda kaljaa, kiroilla, syljeskellä, polttaa tupakkaa, huudella naapurille, potkia koiraa ja terottaa puukkoa. Tosimies ei pesulla käy kuin kerran viikossa, ja deodoranttihan on vain hinttareille. Tosimies käy kerran vuodessa parturissa, oli tarvetta tai ei, ja parta ajetaan parin viikon välein jos puukko on saatu tarpeeksi teräväksi.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Designer
Ei kai kukaan täällä omana itsenään esiinny? Roolia täällä vedetään.

, huudella naapurille, potkia koiraa ja terottaa puukkoa.

Rooliapa hyvinkin. Roolileikit on sitäpaitsi ihan hauskoja.

Ööh, tuota nuin et kai sinä omaa koiraa potki? Huomasin vaan että mainitsit huutavasi naapurille ja potkivasi koiraa.
Ei silti, minä olen kerran yrittänyt potkaista naapurin koiraa. Kyllähän se potku tavallaan osui - naapurin 65-kiloisen rottweilerin suuhun. Kivasti kirpaisi kun tossu jäi sen hampaisiin ja vielä enemmän kirpaisi lääkäritädin ompelemat 12 tikkiä varpaisiini. Ei kandeis koskaan mennä uhoomaan dogille joka on rotevampi kuin uhooja.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Predator
Ööh, tuota nuin et kai sinä omaa koiraa potki? Huomasin vaan että mainitsit huutavasi naapurille ja potkivasi koiraa.
No en, enkä muidenkaan koiria. Kerroin tosimiehen tekevän niin, ja minä en ole sellainen. Olen nääs tällainen kaupungistuva maalaispoika. Naapureillekaan en huuda, vaan yleensä ystävällisellä äänellä totean hyvät huomenet, päivät tai illat, riippuen vuorokaudenajasta.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Designer
Olen nääs tällainen kaupungistuva maalaispoika. Naapureillekaan en huuda, vaan yleensä ystävällisellä äänellä totean hyvät huomenet, päivät tai illat, riippuen vuorokaudenajasta.

Vielä on siis matkaa tosi kaupunkilaisuuteen, sillä kaupungissa naapureilleen puhuvat vain maalaiset.

Henkinen ikä -testissä oli jotain vikaa, sillä se väitti minun olevan yhdeksän vuotta passin väittämästä nuorempi. Toisaalta en muista syntymästäni mitään, joten olen tähän asti uskonut minulle syntymäajakseni väitetyn. Voihan olla niinkin, että en ollut syntyessäni itse edes läsnä - ei olisi ensimmäinen kerta, kun vanhempani (tai ainakin sellaisiksi väitetyt) syöttäisivät minulle pajunköyttä. Toisaalta parempi sekin kuin ei ruokaa ollenkaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Maple Leaf
Henkinen ikä -testissä oli jotain vikaa, sillä se väitti minun olevan yhdeksän vuotta passin väittämästä nuorempi. Toisaalta en muista syntymästäni mitään, joten olen tähän asti uskonut minulle syntymäajakseni väitetyn. Voihan olla niinkin, että en ollut syntyessäni itse edes läsnä - ei olisi ensimmäinen kerta, kun vanhempani (tai ainakin sellaisiksi väitetyt) syöttäisivät minulle pajunköyttä. Toisaalta parempi sekin kuin ei ruokaa ollenkaan.

Kaikki on mahdollista, mutta meikäläistä huolestuttaa.

Nimittäin 'Henkinen Ikä'-testi antoi tuloksen 37. No 37 on ihan hieno ikä varmasti, mutta kun passissani lukevan syntymävuoden perusteella olen 24-vuotias. Sama seisoo myös KELA-kortissani, opiskelijakortissani ja ajokortissani. Toisaalta, kun katson peiliin, siellä on n. 19-vuotiaalta näyttävä heppu. Alkon tätien mielestä joskus jopa 17-vuotiaalta, kun kerran papereita kysyttiin viimeksi helmikuussa viinipullon oston yhteydessä. Toisaalta joskus tuntuu siltä, että olen n.15-vuotias miespuolinen pissaliisa. En kuitenkaan vittumarko, koska vittumarkot ovat lähes poikkeuksetta amiksia.

Näin ollen voisin laskea todelliseksi iäkseni keskiarvon näistä luvuista, eli: (37+24+24+24+24+19+17+15)/8 = 23... HAA! Olen siis nuorempi, kuin mitä paperini väittävät! Illuminaatti on taas kusettanut kaikkia. Ilmankos ensimmäiset lapsuudenmuistot ovatkin joulusta '81. Tuo siis selittää sen, että papereissa mainittu vuosi 1980 on täysin hämärän peitossa.

Kehen tässä uskoo enää... olenko iso mies, jota lapsettaa? Vai pissis, joka leikkii aikuista? Olenko jotain todella hämärää? Kerro se Tunkki, niin saat banaanin!

Kiitos.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Maple Leaf
Vielä on siis matkaa tosi kaupunkilaisuuteen, sillä kaupungissa naapureilleen puhuvat vain maalaiset.
Teenkin sen vain kettuillakseni, ja vielä piruuttani hymyilen leveästi. Kaipa tämä on normaali siirtymäajan vaihe.

Kun tämä on mennyt enemmän tai vähemmän henkisikä-keskusteluksi, niin mittautin omakseni 34. Fyysinen ikäni on 28. Samanikäisistä 65% on henkisesti minua nuorempia, 3% samanikäisiä ja loput henkisesti vanhempia. Jaa-a. Vaimoni ei uskoisi, jos tämän tuloksen saisi tietää, joten en kerro hänelle.

Olen muuten ihan varmasti tehnyt tuon testin aiemminkin ja raportoinut tuloksen tänne, ja niin on moni muukin. Sellainen ketju on olemassa. Vaan enpä jaksa sitä etsiä.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Muiden esimerkkiä noudattaen minäkin seurasin linkkiä tuonne katalalle sivulle. Nyt saankin kysyä itseltäni: olenko erilainen? Sehän ei ole hyväksyttävää.

Järjestäin kaikki täällä ovat saaneet huomattavasti omasta iästä eroavan tuloksen tuosta testistä. Voidaankin siis olettaa, että on normaalia olla henkiseltä iältä huomattavasti vanhempi tahi nuorempi kuin fyysiseltä iältä.

No minun testitulokseni sitten eroaa fyysisestä iästäni vuodella (1). Olenko joku luonnonoikku? Olenko niin väritön, etten pysty muuta tekemään, kuin sitä mitä ikäiseltäni odotetaan? Olenko pelkkä housu?

En näe tässä vaiheessa muuta vaihtoehtoa kuin hukuttautua pulloon.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tälläkin hetkellä isoamiestä lapsettaa niipaljon, etten päästä tätä ketjua valahtamaan seuraavalle sivulle.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Sosiaalipsykologiset ihmiskokeeni eivät näköjään koskaan mene täysin hukkaan. Kiitoksia kaikille ketjuun kirjoittaneille ja asiaan tiimoilta silmäluomiaan lurpsauttaneille karvanaamoille.

Vitsiksihän se piti vääntää, kun itsensä löysi ketjun avaustekstistä. Joku keksi kaivaa esiin jonkun hassun testinkin, jotta huomio saataisiin muualle käännettyä. Varsinaista selitystä ei kukaan ole kuitenkaan pystynyt tarjoamaan ilmiölle, joka paljastaa erilaisen, pehmomman netti-minän ja oikean äijä-minän.

Sistis, olet aito insinöörintaimi ja keksit aina kaikkea hassua ja kuten oikeissakin insinöörijutuissakin, tulokset saadaan manipuloitua juuri sellaisiksi, kuin ne halutaan. Sen vuoksi, Sistis, vastaan, että et ole pelkästään epänormaali. Olet insinööri. On toki muutamia paikkoja, kuten Helsingin ensimmäinen maalaiskunta, jossa kaltaisisiasi vilisee enemmän, kuin merkonomeja Hämeenlinnassa ja amisviiksiä Nastolassa. Siellä, missä nyt olet, olet auttamatta heittiö, hyljäke. Saanko banaanin?

Predator, runonmittaan kirjoittaminen on taito, joka tekee minut kateelliseksi. Tekstisi ovat sisällöstään huolimatta taiteellisia.

Twite, tämä taitaa olla ovelaa vittuilua Tunkille.

ervatsalo, kirjoitustesi taustalta pilkistää aimo annos hämäläistä piilotekstiä ja se lämmittää mieltä jos mikä. Kerhot ovat kerhoja, seurat ovat pari pykälää kovempia. Tänä vuonna. T:t ovat hyviä ja huonoja, mutta B:s ei parane koskaan.

Designer, vedätkö sinäkin roolia? Myönnätkö sen?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Tunkki
Designer, vedätkö sinäkin roolia? Myönnätkö sen?
Kyllä, aina, kaikkialla ja kaikkien kanssa. Ja mikä hauskinta, se rooli, jota vedän, muuttuu aina välillä, ja vaikka tämä virke tarjoaakin mahdollisuudet kaksimieliseen tulkintaan, ei virkkeen alkuperäisellä luojalla, eli minulla, ole mitään kaksimielistä viestiä kerrottavanaan ainakaan tässä virkkeessä.

Sen sijaan uskon, että sinä, Tunkki, olet täällä täysin omana itsenäsi.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Samana päivänä, jolloin sisäinen kymmenkesäinen meikäläisessä uuvahtaa ja lakkaa mellomasta, rasvaan köyden ja testaan sen kestävyyden. Tosimies ei koskaan kasva aikuiseksi. Eikä harrasta massahiihtotapahtumia. Tosimies kun ei ole juntti, eikä tylsimys.

Kieroutunut huumorintaju ja sen mukaisesti eläminen on arvo sinänsä. Siihen kykenevät vain tosimiehet. Nysveröt eivät joko osaa, uskalla tai muuten pysty. Tosimies elää niin kuin tahtoo talsimatta suuremmin toisten liikavarpaille, elleivät ne ole sopivasti tiellä. Tai siitä ole itselle liikaa vaivaa. Tai jos ei muuten vaan huvita.

Ja kuuluu halutessaan siihen kerh... seuraan kun haluaa. Kunhan ei ole ry. Poikkeuksena Jatkoaika.

Nih!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös