kumpi on sinun kuvasi armeijasta?

  • 1 151
  • 11

Kumpi on lähempänä sinun kuvaasi intin tarpeellisuudesta?

  • Se mistä Suomi-Salama puhuu

    Ääniä: 29 50,9%
  • Se mistä S-S:n vastustajat puhuvat

    Ääniä: 28 49,1%

  • Äänestäjiä
    57

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voisiko joku tiivistää lyhyesti, että millainen on Suomi-Salaman kuva armeijan tarpeellisuudesta, ja millainen on sitten hänen vastustajien kuva intistä?
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh. Ihminen on kai yleensä tyytyväinen, mikäli hänen puheensa herättävät huomiota. Pitänee olla.

Kh ja muut, mikäli haluatte lisätietoja kannoistani kirjoitusteni lisäksi, laittakaa rohkeasti kysymyksiä vaikkapa privana. ;)
 

Shane

Jäsen
On vähän turhan jyrkät nuo vaihtoehdot, mutta kyllä enemmän olen Suomi-Salaman linjoilla.

Minusta armeija on ehdottoman suositeltava käytäväksi jokaiselle jo pelkästään niiden käytännön tietojen ja taitojen, joita siellä kertyy, vuoksi.
 

tsei_tsei

Jäsen
Luulisi löytyvän vähän konkreettisemmat vaihtoehdot, tai sitten noiden vaihtoehtojen määritelmät. Muuten on aika vaikea äänestää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kallistun S-S:n linjalle ainakin pääpiirteittäin.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Vaikka tuolla toisessa ketjussa kritisoin s-s:n kuvaa intistä niin itselläni ei ole mitään konkreettista vaihtoehtoa tarjota siksi jätän äänestämättä.
Jotta s-s ei tähän heti tarttuisi (kun olen luuseri joka ei perustele näkemyksiään) niin muistutan että en ole missään vaiheessa (ainakaan mielestäni) esittänyt mitään jeesusteluita sen suhteen että pystyisin maamme puolustuksen järjestämään paremmin. Olen vain tälläinen rennosti asiat ottava ihminen joka ei kestä ihmisiä jotka jeesustelevat että "Te ootte räkänokkia kun ette ota tätä asiaa vakavasti".
Kun katsoin SA:n toimintaa 6kk niin se ei vaakuuttanut minua minään järin ammatitaitoisena laitoksena jonka sotilaat olisivat äärimmäisen motivoituneita (minä mukaanlukien) joten siinä mielessä en vaan (kuten asian ilmaisin aikasemmin) "uskonut systeemiin" se ei kuitenkaan tarkoita sitä että se minun elämääni ihmeemmin liikuttaa. Arvoni vain on järin erillaiset kuin S-S:llä ja sillä stereotypialla minkä pieneen päähäni loin kyseisen laitoksen kantahenkilökunnasta. Lähdin keskusteluun mukaan lähinnä provosoituneena siitä että S-S piti omasta näkemyksestään poikkeavia kirjoittajia selkärangattomina luusereina.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kertokaa nyt toki kuitenkin, mitä nämä eri kannat edustavat. Voisi olla hiukan helpompaa pistää äänensä tähänkin maailman tärkeintä asiaa sivuavaa ja ihmiskunnan tulevaisuuden ratkaisevaan debaattiin.


Oma määritelmäni armeijasta: jälkeenpäin ihan jees, tulipa käytyä, mutta harvinaisen v.ttumainen kokemus silloin itse inttiaikana. "Paikka jossa miehistä tehdään jälleen poikia" kuvastaa hyvin laitoksen mentaliteettia-älä ajattele itse, vaan tee mitä käsketään.

Se mitä armeija edustaa, maanpuolustusta ym on aivan kunnioitettavaa, mutta tapa jolla se tehdään on vähintäänkin kyseenalainen. Tämä siis omassa palveluspaikassani tuolloin. En tiedä nykytilanteesta.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Aikalailla samoilla linjoilla SS :n kanssa on myös Iceman. Olen sitä mieltä että jollain tavalla uskottavan puolustuksen takia tämä kansalaisvelvolliuus on suoritettava jokaisen joka siihen kykenee. Kukapa Suomea puolustaa jos suomalaiset eivät itse?

Ja tottahan se on, että intissä ei ole aina mukavaa. Eikä pidä ollakaan. Siellä harjoitellaan toimimista kriisitilanteissa joissa tarvitaan kovia ratkaisuja jotka eivät ole miellyttäviä joten miten niiden harjoitteleminen olisi miellyttävää?

Riittävä fyysinen ja henkinen rasitus lyhyen aikaa on hyvä mittari itse kullekin siitä, miten sellaista tilannetta käsittelee. Eipähän tule sitten yllätyksenä jos kohdalle osuu. Turhaa äkseeraamista voisi vähentää mutta kurin ja järjestyksen on säilyttävä ihan jokaisen varusmiehen turvallisuuden takia.

No, enpä saarnaa aiheesta enempää, pystyn toki hyväksymään erilaiset näkemykset asiasta mutta tämä oli minun. Uskon, että kun antaa muutaman vuoden vieriä intin käynnistä, pystyy siitäkin paikasta löytämään jotain positiivista.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
eipä voi sanoa kumpaankaan mitään, koska mielipiteet ovat omiani...enkä tuon erään keskustelun vuoksi juurikaan arvosta tällaista äänestystä, jossa kaikki yhtä vastaan...

Eikös ne lapset jo hiekkalaatikolla keräile kavereita puolelleen ja totea, että "nää on mun leikkejä ja mun säännöt ja ne sanoo että mä voitan, lällälää..."

Että silleen...

PS. Sitäpaitsi siinä keskustelussa oli täysin paikkaansapitämättömiä ja naurettavia kommentteja...
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Jaari
Lähdin keskusteluun mukaan lähinnä provosoituneena siitä että S-S piti omasta näkemyksestään poikkeavia kirjoittajia selkärangattomina luusereina.

Lopettaisit tuon vääristelyn edes täällä! Olenko pitänyt esimerkiksi nimimerkkejä Andrej ja Viikate selkärangattomina luusereina, kun he ovat olleet eri mieltä näistä kysymyksistä kanssani monta kertaa? Kysymys on siitä, että toiset osaavat perustella rationaaliset valintansa, toiset eivät irrationaalisia valintojaan.

Sovitaanko, että pidetään tämä ketju erillään tästä sinun ja minun välisestä väännöstä, jos sitä vielä on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös