Kumpaa tilaat baarissa: Olut vai siideri?

• 3 492
  • 43

Kumpaa tilaat baarissa: Olut vai siideri?

• Olut

Ääniä: 92 58,6%
  • Siideri

Ääniä: 28 17,8%
  • Ei kumpaakaan

Ääniä: 11 7,0%
  • Kumpaakin

Ääniä: 26 16,6%

• Äänestäjiä
    157

Kawasaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rio Grande
Pistetäämpä perjantain kunniaksi yksi galluppi pystyyn. Eli kumpaa tulee baaritiskillä yleensä tilattua: olutta vai siideriä, vaiko ei kumpaakaan? Vai jopa kumpaakin?

Kaikenlaiset aiheeseen liittyvät kommentit (Siideri on tyttöjen juoma, kalja maistuu ****lta) on tietty tervetulleita..

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen niin mielikuvitukseton mitä tulee baarihommiin, että tilaan olutta. Joskus Cold Gin kyytipojaksi, mutta olen todella amatööri-barfly.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siideriä tulee tilattua... todella harvoin.

Sen sijaan tummat tshekkiläiset oluet ovat heikko kohtani. Jos tummaa tshekkiläistä ei ole saatavilla, tumma kotimainenkin kelpaa. Jos tummaa kotimaista ei ole saatavilla, tavallinen kotimainen kelpaa, poislukien lappari. Jos muuta tavallista kotimaista ei ole saatavilla, paitsi lapparia, tilataan poronkusta tai lähdetään kotiin.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siideri on tyttöjen juoma, siksipä sitä juon. En kuitenkaan nuita sokerilitkuja mitä yleensä on tarjolla, vaan Strongbowta tms, mikä maistuukin kunnolliselta. Siiderin määritelmähän meni jotenkin niin, että kun siideriä valmistetaan, tynnyriin heitetään kuollut rotta ja kun se rotta nousee pinnale, siideri on valmista. Olutta en ole ikinä oppinut juomaan, en vain tykkää mausta.

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kumpaakin tulee tilattua, olutta kuitenkin jonkun verran enemmän. Joskus tulee maisteltua lonkeroakin, mutta Karhu on ollut se ykkösjuoma viime aikoina.

Siideri maistui joskus nuorempana (alaikäisenä, siis), kun en ollut vielä oluen makuun tottunut. Nykyään siideriä on täysin mahdotonta saada edes alas, sen verran makea ja imelä litku on kyseessä.

Tosin viime aikoina olen törmännyt kummaan ongelmaan: Baarissa ei tahdo oikein maistua olutkaan. Syynä armoton närästys, joka iskee nykyisin yleensä aina baarissa. Kyse ei ole edes siitä, että olisin liian humalassa, lonkero ja paukut nimittäin maistuvat vieläkin oikein hyvin. Outoa.

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Joskus

Kun tulee kaverin papereilla käytyä niin juon kyllä aina olutta jos on valittavina vain olut tai siideri, siideri on aivan liian makea joten en ole oikein mieltynyt siihen. Ketjuun kuulumattomana juon oluen ohella myös drinkkejä.

Wewe

EDIT: Typo

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miltei aina oluen, mutta täytyy myöntää että viime aikoina olen muutaman kerran sortunut myös päärynäsiideriin tilaukseen.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Jos näistä kahdesta pitää valita, niin olut.

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koska pohjina yleensä otan olutta, baarissa tilaa mielellään välillä muutakin. Riippuu tietenkin aika paljon tilanteesta. Varmaan suhde oluen hyväksi 70-30. Vastasin "kumpaakin".

Lint

Jäsen
Lähes poikkeuksetta III-tuoppi.

Siideriä harkitaan kesäisin jos on tarkoitus paistatella terassilla auringossa. Silloin siideri jäillä on hyvä vaihtoehto. Myös "päivän ensimmäinen" vauhdikkaan illan jälkeen saattaa olla siideri.

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Olutta.
Siideriä onko joskus tullu tilattua muille itse en niitä juo kun pakko tilanteessa.
Drinkkejä ja shotteja menee myös oluen lisäksi.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Vastasin, jotta kumpaakin.
Jos on tarkoitus ottaa vain muutama (eli korkeintaan viisi) niin silloin lähes poikkeuksetta olutta. Jos taas on juhlavaihde päällä, niin näistä kahdesta vaihtoehdosta siideriä. Juhliessa tulee yleensä otettua viskiäkin, ja yhdistelmä viski ynnä olut ei sivullekirjoittaneelle sovi ollenkaan. Oluella en halua humalaa ottaa, sillä silloin alkaa vaan väsyttää pirusti.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Iso III. Mieluiten Karhu, jos ei ole niin sitten Karhua pullossa (muutenkin parempaa kuin hanakama, mutta tuoppi siksi, ettei tarvitse juosta yhtä usein), jos ei sitäkään, niin mitä tahansa kunhan ei ole Olvia.

Siiderin litkuja en pysty juomaan. Yksi menee darrassa jääkylmänä, mutta ei yhtään enempää.
Lonkero on ehdottomasti second choise näistä miedoista juomista, mutta sitä karttelen sen vuoksi, että minulla tulee ginistä pää saatanan kipeäksi seuraavana päivänä vaikken ottaisi kun pari pulloa muun juomisen välissä. Mausta tykkään kyllä paljonkin.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ei kumpaakaan

Lonkeroa tai kaikkein mieluiten VIINAA.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Iso tuoppi olutta itselleni ja siideri avovaimolle.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Siideri maistui joskus nuorempana (alaikäisenä, siis), kun en ollut vielä oluen makuun tottunut. Nykyään siideriä on täysin mahdotonta saada edes alas, sen verran makea ja imelä litku on kyseessä.

Samoin on käynyt minullekin, 18-19 kesäisenä kollina tuli vielä siideriä litkittyä, mutta ei kyllä enää mene alas. ei sitten millään.
Imelää kuin mikäkin. Ja seuraavana päivänä, jos siideriä on kitannut, on semmoinen vasara päässä, että avot..

Eli olutta juon, joskus saatan juoda lonkeron.

Miguel

Jäsen
Useimmiten lonkero.

Olutta, paukkuja ja siideriäkin tulee kyllä silloin tällöin otettua. Viimeksi mainittua kuitenkin kaikkein harvimmin.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Olutta pääasiassa. Corona, kolmostuoppi ja tumma Velko tulee usemmiten tilattua. Myös rommikola(a) ja tervasnapsi(a) tulee nautittua usein.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Lonkero, mutta yleensä tekemäni tilaus on paukku.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Baariin eksyessäni tilaan siiderin... korkeintaan vaimolleni. Itse en mokomaan tököttiin koske. Olut on sitten varsinkin kesäisin paras janojuoma ja minulle ainoa vaihtoehto kahdesta kysytystä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oluthan se on mitä tilataan. Siideriä en oikein edes pysty juomaan, iskee paha olo melkein heti. Yksinkertaisesti liian makeaa minulle. Kuivat siiderit ehkä menee paremmin, mutta ylipäätään en voi makeita alkoholijuomia juoda kovinkaan paljoa.

Eli olut.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Nykyään siideriä on täysin mahdotonta saada edes alas, sen verran makea ja imelä litku on kyseessä.

Sama homma täälläkin.

Siispä olutta juon. Kotimaiset oluet ovat hyvinkin kelvollista juotavaa, joten tuoppeja tulee kesän aikana varmasti kumottua paljonkin. Toki ulkomaisilla oluilla tulee nautiskeltua välillä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy