Kuka valmentaa 2023–2024?

• 21 262
  • 135

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olet oikeassa,
ei olisi pitänyt uskoa liigan tilastotoihin, ne eivät pidä paikaansa, niiden mukaan Hamiltonin kaikki 45 ottelua TPS:ssä,
Elite Prospects: Curtis Hamilton 43 peliä SaiPassa ja 2 TPS:ssä.
sorry
Juu Liigan tilastoihin ei ole hetkeen kannattanut uskoa. Ei se materiaali siis ollut missään nimessä sitä tasoa millä Tirkkonen parhaimmillaan pääsi operoimaan mutta joukkueessa oli jo laadukkaita runkopelaajia kuitenkin hyvät määrät. Hankinnat ei sitten kaikkinensa ihan onnistuneet vaikka Taipaluskin oli ihan nimimies vielä saapuessaan. Ja siinä vähän kaikki lähti menemään sitten pieleen. Ja ehkä siinä runko-osastossakin alkoi näkyä että esim. ne Savilahdet ja Backmanit ei enää olleet sitä mitä parhaimmillaan.

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On tässä tullut hieman tammenkasvatus mieleen Hämäläisen kiekosta vaikka pisteitä onkin toistaiseksi tullut paremmin kuin alkukaudesta. Jos tuolla pelillä päästään pudotuspeleihin niin hyväksyn Hämäläisellä jatkamisen ensi kaudelle mutta jossei päästä niin en kyllä haluaisi ensi kautta katsella samaa selviytymiskiekkoa. Kyllä mielummin tämä kuin Virran kiekko mutta joku tasapaino voisi silti olla. Tuntuu ettei Hämäläisellä riitä vielä kyvyt ollenkaan kiekollisen pelin kehittämiseen vaan kaikki perustuu tsemppiin ja kilpikonnailuun.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
On tässä tullut hieman tammenkasvatus mieleen Hämäläisen kiekosta vaikka pisteitä onkin toistaiseksi tullut paremmin kuin alkukaudesta. Jos tuolla pelillä päästään pudotuspeleihin niin hyväksyn Hämäläisellä jatkamisen ensi kaudelle mutta jossei päästä niin en kyllä haluaisi ensi kautta katsella samaa selviytymiskiekkoa. Kyllä mielummin tämä kuin Virran kiekko mutta joku tasapaino voisi silti olla. Tuntuu ettei Hämäläisellä riitä vielä kyvyt ollenkaan kiekollisen pelin kehittämiseen vaan kaikki perustuu tsemppiin ja kilpikonnailuun.
Meinaatko että SaiPa voisi jättää ensi kauden valmentajapäätöksen tekemisen maaliskuulle? Itse olen sitä mieltä että päätökset (on päävalmentaja sitten Vili H. tai joku muu) pitää tehdä ja julkistaa tämän vuoden puolella. Tämän kauden joukkue tarvitsee työrauhan, ja ensi kautta varten täytyy tehdä päätöksiä optioiden käyttämisestä/käyttämättä jättämisestä sekä neuvotella jatkosoppareista ja ulkopuolelta hankittavista vahvistuksista.

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Meinaatko että SaiPa voisi jättää ensi kauden valmentajapäätöksen tekemisen maaliskuulle? Itse olen sitä mieltä että päätökset (on päävalmentaja sitten Vili H. tai joku muu) pitää tehdä ja julkistaa tämän vuoden puolella. Tämän kauden joukkue tarvitsee työrauhan, ja ensi kautta varten täytyy tehdä päätöksiä optioiden käyttämisestä/käyttämättä jättämisestä sekä neuvotella jatkosoppareista ja ulkopuolelta hankittavista vahvistuksista.
Eiköhän tossa viitata siihen, että kun Hämäläinen jatkaa päävalmentajana, niin pudotuspeleihin yllettäessä se hyväksytään. Tämä vain omana spekulaationa. Todella ristiriitainen fiilis kyllä pitäisikö Hämiksen jatkaa. Voittoja tulee, mutta tuleeko niitä pitkässä juoksussa ja kuka olisi sitten varmempi kortti ja parempi valinta?

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt pitäisi neuvotella jo sopimuksista ensi kaudelle ja pelaajat haluavat tietää jossain määrin, kuka SaiPaa valmentaa.

En usko että valmentaja-asiaa mietitään enää kovin pitkään. Sanoisin, että joululoma on kuuluisa perälauta. Siinä vaiheessa myös Hämiksen kikkakirja on tullut selville, onko siellä mitään. Toki nuori valmentaja ja voi kehittyä.

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

No mun tehtävä ei ole tehdä päätöksiä valmennuksesta mutta toivoisin että SaiPa tekisi sen päätöksen urheilullisuus/menestyminen edellä eikä siten että halutaan olla kilttejä Vilille kun on oma poika. Toki siinäkin tulee taas tietynlainen ongelma jos tulee uusi päävalmentaja eikä hän halua Hämäläistä ja Immosta apuvalmentajiksi.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
No mun tehtävä ei ole tehdä päätöksiä valmennuksesta mutta toivoisin että SaiPa tekisi sen päätöksen urheilullisuus/menestyminen edellä eikä siten että halutaan olla kilttejä Vilille kun on oma poika. Toki siinäkin tulee taas tietynlainen ongelma jos tulee uusi päävalmentaja eikä hän halua Hämäläistä ja Immosta apuvalmentajiksi.
Jep, taitaisi siitä syntyä ainakin tietynlainen taloudellinen ongelma. SaiPa kirjaisi samalle tilikaudelle kuluiksi kesken työsopimuksensa lähteneiden (1) Tertsin tiimin, (2) Pekka Virran sekä (3) Ville Hämäläisen tiimin palkkoja. Sillä suorituksella taitaisi päästä Liigan tilastokummajaiset ja erikoiset ennätykset -ketjuunkin!

emz1

Jäsen
Sanoisin, että joululoma on kuuluisa perälauta. Siinä vaiheessa myös Hämiksen kikkakirja on tullut selville, onko siellä mitään. Toki nuori valmentaja ja voi kehittyä.
Sieltä kikkakirjasta on löytynyt ainakin sellainen työkalu joka mahdollistaa että puolustuksesta voi ottaa pois TOP4 nimen, pari TOP6-7 nimeä sekä hyökkäyksestä yhden TOP4 nimen ja silti haettiin voitto Raksilasta.

Aika raaka on ollut tilanne Hämäläisellä kokoonpanon suhteen, mutta niin vain on 11 pelistä 7 voittoa tilillä. Taktista osaamista olisi reilumpaa arvioida kun on edes lähelle parhaat työkalut käytössä mutta eipä se tunnu ketään kiinnostavan vaan enemmän moni katsoo kapeakatseisesti että SaiPa on sukeltanut pelitavallisesti Hämäläisen päävalmentaja-ajalla nimenomaan Hämäläisestä johtuen vaikka voittoja on tullutkin. Pelokkaimmat maalailevat jo vertailukuvaa Lehterän tilanteeseen jossa tehtiin jatkosopimus. Huh.

On vaikea tehdä Ronkaisesta tai Salmelasta Moron tasoista pelaajaa, Vauhkosesta Descheneaun paikkaajaa tai että Rajaniemi suorittaisi Viitasalon tasolla muutamien treenien jälkeen. Jos pelin avaaminen sakkaa niin sillä on aika iso vaikutus että minkälaisia seppiä siellä alakerrassa pyörii. Viime aikoina ei ole ollut kovin kummoisia mutta tulos on ollut siihen suhteutettuna loistava.

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Emz1 julistaa väkevästi ja olen samaa mieltä. Hämäläinen tavallaan arveluttaa, mutta tulokset ovat toistaiseksi hyvät. Virta vastaavasti ei arveluttanut minua yhtään ja tulos oli surkea. Ja kyllä minä rehellisyyden nimissä arvostan enemmän sarjapisteitä kuin kaunista peliä. Mielellään haluaisin SaiPan pystyvän molempiin. Mutta yllättynyt olen jos ensi kauden päävalmentaja on joku muu kuin Hämäläinen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy