Mutta millä mittaamme onko Pesonen onnistunut?
Mestaruuksien ja finaalipaikkojen määrällä 2020-luvulla. Yksinkertaista. Jos hallitus valitsee päävalmentajan, niin sitten asia on niin ja tuleva utj (Pesonen) on tämän tiennyt ja ottanut pestin silti vastaan. Ei tuo saa ja voi olla utj:lle mikään vapaudu vankilasta kortti, ellei se tule yllätyksenä ja jos noin kävisi, niin ainakin itse lähtisin sillä sekunnilla kävelemään pestistä ulos enkä jäisi ottamaan kaikkea paskaa vastaan asiasta mikä ei liity minuun. Jos pelin henki on tuo alusta asti, että hallitus valitsee päävalmentajan, niin sitten se on tuo. Umpipaskaahan tuo olisi, jos todella näin on, mutta tuostakin on niin paljon ristiriitaista tietoa liikkeellä etten tiedä mitä uskoa.
Todella vittumaiseen paikkaan seuraava utj joka tapauksessa tulee. Joukkuetta valmentaa isosti flopannut päävalmentaja, seuralegenda, selvästi dinojen suosiota nauttiva ja vielä tuoreella kahden vuoden sopimuksella eikä millään pikkurahalla. Valmennus pitäisi vaihtaa heti, kun uusi pesti utj:lla alkaa, mutta tekisikö yksikään utj tuollaista ratkaisua heti kesällä, kun ne valmentajamarkkinat ihan aidon oikeasti saattavat olla rutikuivat? Tämän lisäksi joukkue näyttää paperilla todella heikolta, niin ei ole helppo paikka astua tuohon pestiin. Sitten pitäisi saada vakuutettua kannattajat, että nyt ihan aidon oikeasti vain ja ainoastaan urheilullinen menestys kelpaa, ei sisään tuleva raha.
Sen hyväksyn, että ensi kausi on mennyt vituiksi jo nyt ja mitään syytä seurata IFK:ta ensi kaudella ei ole. Jos tuleva utj (Pesonen) potkii valmennuksen ensi töikseen pois, niin sitten minäkin palaan riveihin, koska tuo todistaisi minulle välittömästi sen, että nyt tehdään kipeitäkin päätöksiä ja tavoitellaan vain ja ainoastaan menestystä.
Boikotoin IFK:ta sen hallituksen takia, en tulevan utj:n. Tuleva utj ansaitsee reilun mahdollisuuden, mutta mitään rakennusprojektia en ole valmis enää sietämään, koska sellaiset ovat IFK:ssa tekosyitä menestymättömyydelle ja nyt ne on kulutettu loppuun. Huipulle voi nousta nopeastikin, kun asioita tehdään oikein kunnolla ja kerralla. Se voi maksaa alkuun normaalia enemmän, mutta pitkässä juoksussa se kannattaa. Tässä hallituksella on nyt näytönpaikka, koska syy miksi itse olen boikotissa on nimenomaan se, että itse uskon IFK:n hallitusta kiinnostavan vain ja ainoastaan rahan. Menestyksellä ei ole mitään merkitystä. Raha>menestyminen. Näin se on mennyt ja menee.
IFK:n hallituksen pitää tehdä nyt asioita todistaakseen, että tuo ei pidä paikkaansa.