Kuka pelaaja ei koskaan lunastanut SINUN odotuksiasi

  • 1 726
  • 5

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eli mietin että mitä sellaisia pelaajia on, jotka eivät NHL:ssä ole pelipaikkaansa vakiinnuttaneet tai eivät nousseet sellaisiksi tähdiksi kuin SINÄ olisit odottanut.

Itse odotin koko 90-luvun että Slava Kozlov nousisi aivan sinne kirkkaimpien tähtien joukkoon. Muistaakseni molemmat sekä Bure että Fedorov myönsivät että hän oli Venäjän taitavin pelaaja 90-luvun vaihteessa. Ehkä mies ei ollut enää sama tuolloin tapahtuneen todella pahan autokolarin jälkeen. Tai sitten kovuus/pelityyli eivät vain sopineet NHL:ään, mutta nyt olen jo luovunut toivosta.

Sergei Berezinistä olin myös varma, että hänestä tulee arvostettu maalitykki NHL:ssäkin. Miehellä tuntui minun mielestäni olevan kaikkea tarvittavaa; voimaa, nopeutta, taitoa ja röyhkeyttä. Ehkä asenne ei myös hänellä riittänyt sille tasolle jota minä odotin.

Mikael Nylander näytti myös välillä pelaajalta, jonka odotin nousevat johtavaksi sentteriksi jossain joukkueessaan, mutta ei Mikke ikinä tasoaan pystynyt säilyttämään eli taso on ailahdellut liian paljon. Välillä NHL:n parasta osaamista, välillä farmi-tasoa.

Tomi Kalliolta ja Kai Nurmisen NHL-pelipaikoista olisin välillä ollut myös lyömään vetoa, mutta en enää.

Hassua on että jos asiaa olisi minulta kysytty pari vuotta sitten, niin olisin maininnut nimet Markus Näslund ja Alex Kovalev, mutta sittemmin molemmat ovat vanhemmalla iällä täyttäneet heihin osoitetut odotukset eli ehkä toivoa vielä muidenkin osalta on...
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti dana77
Mikael Nylander näytti myös välillä pelaajalta, jonka odotin nousevat johtavaksi sentteriksi jossain joukkueessaan, mutta ei Mikke ikinä tasoaan pystynyt säilyttämään eli taso on ailahdellut liian paljon. Välillä NHL:n parasta osaamista, välillä farmi-tasoa.

Tällä kaudella on kyllä Nylanderin osalta näyttänyt vakuuttavalta. Vaikka tahti on viime peleissä hiipunut, niin 33 pinnaa 30 pelissä ei ole yhtään hassummin. Ehkä nyt on vihdoin Nylanderin aika?

Omia erehdyksiä matkan varrella:

Nyt jos palaisi aikakoneella vuoteen '95, niin kieltämättä odotukset Marko Kiprusoffin suhteen oli ihan toista luokkaa kuin mitä sen jälkeen tuli todistettua. Velipoikakaan ei ole vielä lunastanut odotuksiani, mutta hänelle voi vielä antaa aikaa.

Samaten sarjaan pettymykset, mutta nuoret sellaiset kuuluu Daniel Sedin. Ihastuin pojan otteisiin ikihyväksi parikymppisten MM-kisoissa '99 (vai oliko '98? Taisi olla...), mutta sen jälkeen on homma ollut vaikeaa. Omakin scouttaaminen oli siihen aikaan enempi 'pörräämisen' ihastelua kuin tehokkuuden arvostamista. Taitaa tosin olla vieläkin...

Varmasti mokia on sattunut muitakin, mutta palataan niihin sitä mukaa kun sattuu mieleen.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
Muutama nimi joilta olen odottanut edes jotain, mutta mitään ei ole tullut:

Tony Virta: ei pääse pelaavaan kokoonpanoon, ei sitten millään..

Kai Nurminen: piti olla huippu..

Petteri Nummelin: toiveita ei vielä heitetty kokonaan pois, oikeudet vaihtoi omistajaa..

Marko Kiprusoff: 95 jälkeen odotin miehen nousevan NHL:n top10 parhaan pakin joukkoon, mutta tiedätte miten kävi..

siinä muutama nimi, oho, oliko kaikki Tepsissä pelanneita, ups..
 

Cam Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Boston Bruins
Muutamia pettymyksiä vuosien varrelta:

Vladimir Krutov.
Blaine Lacher.
Jim Carey.
Mattias Timander.
Jimmy Carson.
Jimmy Waite.
Jamie Storr.
Brent Thompson.
Jason Bonsignore.
Corey Hirsch.
Cris Gratton.
Andrei Kovalenko.
Dmitiri Kvartalnov.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Maxin Balmochnykh. Anaheimin toisen kierroksen varaus -97, kaksi kertaa nuorten MM-kisojen ykköstähdistössä. Ei sopeutunut pohjois-amerikkalaiseen elämäntyyliin.

Vesa Viitakoski. Ei onnistunut tekemään läpimurtoa NHL:ään vaikka menestyi AHL:ssä tosi hyvin, oli muistaakseni mm. joukkueen kapteenina.

Terry Ryan. Tämän kaverin piti olla kanadalaisen voimahyökkääjän prototyyppi. Ei ollut.
 

Morning star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alexander Daigle-Oli aivan suvereeni pistepörssin voittaja junnusarjoissa,käsittääkseni rikkoi joitain ennätyksiäkin.
Ensimmäinen nhl-kausikin sujui lupauksia herättävästi,joskaan ei loistavasti.

Pelasi vielä muutaman kauden vaihdellen seuroja,sen jälkeen hiipui pois.

Täksi kaudeksi palasi nhl:n,mutta ei ole ilmeisesti penguinsissakaan peli oikeen luistanut.

Taidosta homma ei ole kiinni,asenteessa ilmeisesti melko lailla parantamisen varaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös