Kuitit - julma totuus itsestäsi

  • 4 466
  • 32

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Aina välillä tulee selailtua lompakkoon kerääntyneitä kuitteja ja sun muita lappuja ja joka kerralla iskee totuus minua julmasti suoraan päin näköä. Lompakko täynnä pizzerioitten ja muiden pikaruokapaikkojen kuitteja sekä pari käytettyä lippua jääkiekko-otteluun. Juuri äsken siivosin lompakon näistä turhista kuiteista ja sun muista lapuista ja tässä on tulos:

Kuitti lähipizzeriasta, 6,90e
Kuitti RAX Pizzabuffet ravintolasta, 7,50e
Kuitti ABC:ltä, chipsejä ja Pepsi Maxia. 3,50e
Käytetty JOKERIT - HIFK ottelun lippu, 17e
Käytetty Panda Cupin päivälippu, 10e

Tuo lista kertoo aika karua kieltä tinkestä ja hänen elämistavoistaan. Mitä sinun lompakkosi sisältö (lähinnä ne kuitit) kertoo sinusta?

- tinke.80

PS. pitäkää järki kädessä siitä mitä haluatte paljastaa itsestänne julkisella foorumilla
 
Viimeksi muokattu:

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Niin no, kuitit laitan aina omaan laatikkoonsa kotona, mitä turhaan täyttävät lompakkoa. Takuukuiteille on tietty oma lokeronsa. Kertoo ilmeisesti siitä, että olen järjestelmällinen.

Lompakosta löytyy myös paljon erilaisia alennuskuponkeja, lähinnä pikaruokaloihin.
Kortteja löytyy: Kausikortti, BFC:n jäsenkortti, M-luokan ajokortti, Plussa-kortti, S-etukortti, Visa Electron, tilikortti, kelakortti, kirjastokortti, Aleksi 13-alennuskortti, Jäätelöauton etukortti ja opiskelijakortti.
Näiden lisäksi löytyy tärkeiden henkilöiden käyntikortteja, lähes jokapäiväisessä käytössä olevan bussin aikataulu ja muita tärkeitä paperilippusia ja lappusia.

Niin ja rahaakin sieltä joskus löytyy.

PS. Eikös joku tämmöinen lompakon sisältöä käsittelevä ketju ollut? Voi olla, että puhun jälleen kerran paskaa, eli muistan väärin.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Baari-illan jälkeinen painajainen, ryppyisiä kuitteja ala Vaakuna 12,60, 21,80, 9,90, 4,40...löytyi jokunen aika sitten.

Tiliotetta on myös "mukava" lueskella kun se tulee kerran kuussa. JP-ravintolat taitaa olla meikän suurin velkoja kuukaudessa, Pääasia on edelleen hyvä MJE!
 

lepards

Jäsen
Suosikkijoukkue
*JOKERIT*
jesse72 kirjoitti:
Baari-illan jälkeinen painajainen, ryppyisiä kuitteja ala Vaakuna 12,60, 21,80, 9,90, 4,40...löytyi jokunen aika sitten.


Tuttu tunne, tuon kaiken lisäksi, lompakosta, taskusta, kengästä joka paikasta löytyy rypistyneitä 5€ seteleitä, kolikoita joskus viidenkinkympin edestä. Tämä johtuu varmaan siitä ettei jurripäissään niillä pikkurahoilla osaa ostaa vaikka niitä olisi ämpärillinen mukana. Vaikka ostat juoman hintaan 4.9 taskussa on vitonen ja kymppi niin varmasti maksan sillä kympillä. Tätä en ymmärrä miksi mutta näin se vaan on. Toki tässä on puolensa, aamulla ensin laskee kauhuissaan kuitit ja kattoo että isot setelit ovat taas kaikki mennyt. Sitten löytyy taskun pohjilta yms läjäpäin pikkurahoja ja ne voikin sitten tuhlata rapulapizzaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Pitikin just heittaa noi kuitit veke...

- Rattlesnake Point Golf Club, Bistro cdn$18
- Typhoon ravinteli $62
- Paikallinen posti $5.70
- Rose City Golf Club $24
- Multnomah Falls restaurant & lounge $19
- Trails End Golf Center $5
- Heron Lakes Golf Course $22
- Heron Lakes Golf Course $33
- Elkhorn Valley golf $13.50
- Tri-Mountain Golf Course $33
- Lake Line Pub Minnesota airport $30.79

Jatkahan tekee kahta asiaa...

No, nyt on kuitit roskissa. Kiitos tasta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaksi kuittia oli näköjään jäänyt jostain ihme syystä lompsaan vaikka yleensä kuitteja ei tule säilytettyä.

Fazer Amica - Suomen kansallisooppera 35,00
Kuitissa oli pöytänumero, joten kuitti piti säilyttää tietääkseen mihin pöytään väliajalla suuntaa.

Veikkaus - voitonmaksutosite asiakkaalle 141,30
Nämä pitää säilyttää verottajalle.

Ainoat kuitit joita tulee säilytettyä on nuo veikkauksen kuitit ja takuutodistuksina toimivat kuitit, muut jää suoraan tiskille, pöytään tai lentää lähimpään roskikseen...
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Yksi typerimmistä pakkomielteistäni on kuittien säästäminen. Minulla on tallella suurin osa saamistani kuiteista vuodesta 2000 lähtien.

En kuitenkaan ole koskaan uskaltautunut laskemaan, paljonko rahaa olen käyttänyt, ja tuskin uskaltaudunkaan. Niitä on ennemminkin hauska vilkuilla ja saada selville uusia asioita itsestään, kuten että 23.4.2001 on ostanut Sokokselta Battery-tölkin ja Mynthon-askin. Erikoisista ostoksista tulee mieleen muistoja, mitä muuta on tehnyt tai tapahtunut sinä päivänä. Niinpä jonain päivänä ehkä kirjoitan omaelämäkerran säästämieni kuittien pohjalta.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Huhuh, aikamoinen pinkka kertuynyt.

-ärrä, lucky strike silver 4.20
-levykauppa barcelonasta, bob dylan-modern times 20.00
-Méson Cinco Jotas, brc 47.26
-stocka, hiusvahaa (how gay is that) 19.10 !!!!!!
-tavastialle yhteensä noin kuuskymmpiä'
-länsi-auto areenalle neljäkymppiä
-s-marketista kaljaa 22.00
-hakametsän jäähallille kakskymppiä
-free record shop, wolmotherin ja raconteursin plätyt 45.00
-tiketille kaks kymppiä, humanen (homoilu jatkuu) ja kuningasklubi liput
-kyseiset liput
-virgin oiliin parikymppiä
-kungliga klubbenille kolmekymppiä
-studio 51:seen kuuskybää

Huoh, mikä jätkä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hah, ruokakauppojen kuitit lentää tiskin päädyssä olevaan poteroon samantien. Leffavuokraamoissa tai ruokapaikoissa yms. ei ole välttämättä mahdollista heittää kuittia heti pois, joten silloin saatan sujauttaa sen taskuun tai rahapussiin. Takuukuitit laitan toki omaan paikkaansa kotona ja talorempan kuitit ovat vieläkin tallessa, mutta muuten en kuitteja säästele.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän meikäläisenkin rahapussista löytyy jonkin verran tälläkin hetkellä noita lippuja ja lappuja. Tosin takin taskusta ennen pyykkiin laittoa vasta löytyikin vaikka mitä roinaa, parista tussista maalarinteippiin, HPK:n pelin esittelylapusta ottelulippuun, nenäliinaa ja kauppakuittia, vihreätä huomionarua ja sun muuta, mutta taskun sisällöstähän ei tainnut nyt olla kuitenkaan kyse.

No tällaista löytyi rahapussista:

5kpl. A&J Hautamäki OY:n opiskelijan bussilippua Seinäjoelta-Kauhajoelle
1kpl. Kelan opintotukikeskuksen Ateriatuki-lippu
Armeija-ajalta näköjään on rahapussiin jäänyt vielä muistoksi myös Sotilaskodin lahjakortti,millä saa kahvin ja munkin:D.
Porin Kaupunkijunan Porittaren 2 euroa maksanut junalippu, mitä käytin kolmisen vuotta sitten Rauman Silakkamarkkinoilla.
Tulostimeni "muistikortti", jonka avulla osaan ostaa oikeanlaiset väri- ja mustepatruunat tulostimeeni.
K-Citymarketin(Hämeenlinna) kauppakuitti: Iltalehti 1 euro ja farkut 49,90 euroa
Ottoautomaatista nostokuitteja, olen nostanut näköjään 21.08.06 20 euroa Seinäjoella ja 20 euroa Kauhajoen automaatista 12.9.2006
Pitkävedon voittomaksutosite, kierroksella 22/2006 on napsahtanut voittoa 36,30 euroa
Kauhajoen suoramyyntihallin kuitti, 4.39 euroa olen sinne näemmä tuhlannut
Vekka Liikenteen bussikuitteja, Kaksi bussikuittia 16.9.2006 päivältä, jolloin olen tehnyt pelireissun, Hattula-Hämeenlinna(Rinkelinmäen jäähalli)-Hattula ja yksi Vekan bussikuitti 5.6.2006 päivältä.
Kauhajoen Rabatista kuitti, olen ostanut sieltä 1,79 eurolla lähikaurasämpylöitä

ps. Tämä kysymyshän on suorastaan nerokas, kun tutustumalla omaan rahapussinsa sisältöön, tulee myös samalla siivottua se turhista kuiteista.
 
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Itse en kuitteja säilytä enkä keräile, korkeintaan kalliimmista tuotteista joihin sisältyy takuuaikaa. Jostain R-kioskilta taikka baareista en ole koskaan edes kuitteja saanut, lienee eri asia jos kortilla ostoksensa tapaa maksaa ?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittämätöntä, miten joidenkin lompakko pursuaa näitä kuitteja. Mitä järkeä niitä on säilöä lompakkoonsa mielin määrin, kysyn vaan? Eikö ihmisellä ole aikaa tyhjentää lompakkoaan kuiteista? Tulee (jälleen kerran) mieleen Seinfeld-jakso, jossa Georgen lompakko oli pulleampi kuin iso hampurilainen. Jos tuollainen lompakko on perstaskussa, niin on aika hankalaa istua. Pitäkää lompakkonne siistinä! :)
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielenkiintoista. Katsotaanpas:

Cittarista perunoita ja tomaattia
Prismasta ruokaa kahdellakympillä
Jotain matkoilta jääneitä hotelli- ja ravintolakuitteja
Huonekaluostoksesta parinkympin kuitti.

Aika siistiä tällä hetkellä. Normaalisti paaaljon paksumpi nippu.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
En kyllä keräile kuitteja vaan heitän esim. ruokakaupassa ne siihen kuittiroskikseen. Poikkeuksena tietysti sellaiset kuitit jotka toimivat takuukuittina.
No olihan niitö nyt kuitenkin jotain kertyny näyttää olevan ravintoloiden sisäänpääsytikettejä mistä lie tullu
 

scholl

Jäsen
Lawless kirjoitti:
Käsittämätöntä, miten joidenkin lompakko pursuaa näitä kuitteja. Mitä järkeä niitä on säilöä lompakkoonsa mielin määrin, kysyn vaan?

Samaa kysyn minä. On eri asia sellaiset ostokset, mistä saa takuukuitin tai muuten, jos ostaa jotain mitä ehkä joutuu vaihtamaan (lahjaksi tai jos kotona huomaa, että vaatteessa on jokin valmistusvirhe tms.), mutta ruokakaupan safka tai ravintolakuitit niin huh huh. Itse heitän esim. baarissa kuitit pois välittömästi. Mitä järkeä kantaa kotiin asti jonkinlaista tilanneraporttia illasta.
Lawless kirjoitti:
Jos tuollainen lompakko on perstaskussa, niin on aika hankalaa istua.

Jos on lompakko perstaskussa on jo sen luokan urpo, että saisi häpeästä seistä nurkassa koko loppuelämänsä.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Bronco Nailgun kirjoitti:
... lienee eri asia jos kortilla ostoksensa tapaa maksaa ?

Kortilla maksanut muutaman vuoden kaikki ostokset eikä kuitin kuittia ole(tietenkin takuu tms. kuitit vaikkei niitäkään tarvis). Aina sanon etten tarvi tai jos en kerkeä sanomaan niin lähimpään roskikseen suoraan.

En vieläkään ymmärrä henkilöitä, esim. työkaverini, jotka säilyttää kaikki kuitit. Tälläkin kaverilla on kaikki kuitit vuodesta 1974 tallessa. Miksi, en tiedä. Mitä niillä kuiteilla normaali ihminen tekee? Tiliote tulee joka kuukausi ja siitä kyllä näkee mitä on tehnyt.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
scholl kirjoitti:
Jos on lompakko perstaskussa on jo sen luokan urpo, että saisi häpeästä seistä nurkassa koko loppuelämänsä.

Hahaa. Scholl käyttää vyölaukkua.
Kyllä nyt status kärsii oikein urakalla, aijai.
 

scholl

Jäsen
Köntsä kirjoitti:
Hahaa. Scholl käyttää vyölaukkua.

Miten niin?

EDIT: En itse muistanut omia kuitteja katsella:

moneyclip: rahojen välissä ei yhtään kuittia

lompakko:
- Sol Pesulapalvelut: liinavaatepesu (kuitti mikä saadaan kun tavara viedään pesuun)
- intersport: adistar control
- stockmann armani jeans paita
- stockmann: miesten paita hilfiger
- stockmann: left foot
ei muita. Aika paljon kyllä laitoin kuitteja menee matkalaskun mukana, mutta ne olivat kyllä pääasiassa matkalaukun sivutaskussa
 
Viimeksi muokattu:
scholl kirjoitti:
Samaa kysyn minä. On eri asia sellaiset ostokset, mistä saa takuukuitin tai muuten, jos ostaa jotain mitä ehkä joutuu vaihtamaan (lahjaksi tai jos kotona huomaa, että vaatteessa on jokin valmistusvirhe tms.), mutta ruokakaupan safka tai ravintolakuitit niin huh huh. Itse heitän esim. baarissa kuitit pois välittömästi. Mitä järkeä kantaa kotiin asti jonkinlaista tilanneraporttia illasta.
Kaikki eivät välttämättä kylve rahassa. Itse ainakin säästän jokaisen kuitin ja pidän kirjaa, mihin se n. 200€ käteen jäävä opintotuki hurahtaa.

  1. VR - junalippu 4,5€
  2. K-Supermarket - ruokaa 8,90€
Näillä tuloilla ja elintavoilla aika tylsä lista.
 

scholl

Jäsen
Hazardipakki kirjoitti:
Kaikki eivät välttämättä kylve rahassa. Itse ainakin säästän jokaisen kuitin ja pidän kirjaa, mihin se n. 200€ käteen jäävä opintotuki hurahtaa.

Eikö silloin voi mielummin ottaa jotain tiettyä rahamäärää baariin mukaan ja elää sen illan budjetin mukaan?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
scholl kirjoitti:
Jos on lompakko perstaskussa on jo sen luokan urpo, että saisi häpeästä seistä nurkassa koko loppuelämänsä.

Lompakon perstaksussa pitämisen urpoilusta en rupea saarnaamaan, sillä se ei minua häiritse yhtään.
Lompakon pitäminen perstaskussa on kuitenkin itselleni ainakin helvetin epämukavaa. Ja toisekseen se kuluttaa housujen kuin housujen taskun rikki parissa kuukaudessa.
Pidän lompakkoa siis povarissa. Lompakkoa, joka ei sisällä kuitteja tällä hetkellä. En siis tykkää säästää niitä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tällä hetkellä rahapussissani ei ole kuitin kuittia, toisinaan siellä saattaa jokunen kuitti olla mutta yleensä nekin lentävät roskikseen siinä vaiheessa kun satun kuitit huomaamaan. Kaupassa käydessäni en yleensä edes ota kuittia, jos se minulle ehditään antaa niin roskiin lentää samantien. Ainoastaan takuukuitit säästän - muille en anna armoa.

vlad.
 
scholl kirjoitti:
Eikö silloin voi mielummin ottaa jotain tiettyä rahamäärää baariin mukaan ja elää sen illan budjetin mukaan?
Tiedä häntä, baarissa kun en kulje.
 

scholl

Jäsen
vlad kirjoitti:
Kaupassa käydessäni en yleensä edes ota kuittia, jos se minulle ehditään antaa.

Sinänsä hyvä, että kuitti annetaan. Se minimoi harmaan talouden mahdollisuutta ja antaa asiakkaalle mahdollisuuden tarkistaa, että kaikki meni oikein. Se kuuluu tavallaan kauppasopimukseen, että saa kuitin ostoistaan. Eli parempi niin, että kuitti todellakin annetaan, mutta että siellä on roska-astioita, mihin asiakas voi kuittinsa heittää. Jotenkin masentavia nuo lähikaupat, joissa vaihtorahojen kanssa ei tahdo saada kuittia kuin pyytämällä. Se on epäkohteliasta ja sotii tavallaan koko kaupankäynnin luonnetta vastaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kuitteja en säilyttele, pois lukien toki takuukuitit. Mutta tekeekö muut takkien/housujen taskuista vanhoja kauppalappulöytöjä? Itse kun tulee kirjoitettua ylös mitä milloinkin pitää tuoda, unohtuuhan ne näin hatarasta päästä muuten. Talvitakin taskusta löytää sitten seuraavana talvena lapun mistä voi pienellä päättelyllä arvata mitä evästä on tehnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös