Kuinka opintoviikot kertyy/kertyi?

  • 2 508
  • 13

Opintoviikkoja per opiskeluvuosi?

  • 41 tai enemmän

    Ääniä: 20 21,7%
  • 36-40

    Ääniä: 22 23,9%
  • 31-35

    Ääniä: 14 15,2%
  • 26-30

    Ääniä: 13 14,1%
  • 25 tai vähemmän (onkohan näitä edes?)

    Ääniä: 23 25,0%

  • Äänestäjiä
    92

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Kuinkas opiskeluaikana opintoviikkoja per vuosi kertyy/kertyi ja missä opiskelet/opiskelit?

Itsehän opiskelen Oulun yliopistossa tietotekniikkaa kolmatta vuotta. Opintoviikkoja on kertynyt tuon 36-40 vaihtoehdon tahtiin. Tarkasti ottaen 36,2 vuodessa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hmm... hankalata laskea.

Mutta kokeillaanpa.

Itselläni on opintosuoritusrekisterissä nyt 124 opintoviikkoa. Opiskelupaikkana siis on Tampereen Teknillinen Yliopisto (perkele, korkeakoulu!!!). Nyt on neljäs vuosi menossa sähkötekniikan koulutusohjelmassa.

Mutta mutta... juuri äskettäin oli tenttiputki. Ruotsin peruskurssista tuli jo tenttitulokset, eli siitä 2ov lisää. Tuotannonohjaus meni 90% varmuudella läpi, 3ov lisää. RF-tekniikan perusteet 1 meni läpi, sillä tentin ratkaisut näin jo ilmoitustaululta ja ne olivat lähes identtiset omieni kanssa. 3ov lisää. RF-Asic Designin suhteen olen noin 80% varma läpimenosta. Siitä 5ov lisää. Eli siis oletettavissa on, että minulla on nyt 124 + 2 + 3 + 3 + 5 = 137 opintoviikkoa.

Mutta sitten lisää hauskuutta. Olen opiskellut nyt 3 kokonaista lukuvuotta, kaksi kesää ja yhden puolikkaan. Eli saan siis näin ollen kasaan 3x9 + 2x3 + 1x4 = 37kk. Kun nyt lasketaan ov/kk, saadaan 3,7ov/kk. Jos tämä lasketaan lukukautta kohden, saadaan: 3,7x9 = 33,3 ov.

Ihan sopiva tahti. Pitää alkaa itseasiassa hidastelemaan, kun on tuo osa-aikatyökin nyt samalla.

Opintomenestykseenkin voin olla ihan tyytyväinen, keskiarvoni on nyt (ennen näitä syksyn tenttejä) 3.81 (arvosana-asteikko 1-5).
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Satakunnan Ammattikorkeakoulu, Pori

Kansainvälinen matkailu on suuntautumisvaihtoehtoni (siis Folke West -tutkinto...).

Jaa-a! On ilmeisesti aika katsoa hieman taaksepäinkin. Koulun ohella on ollut kolme osa-aikaista työpaikkaa ja 'normaalia' opiskelijaelämääkin on tullut vietettyä. Varsinkin kahtena ensimmäisenä vuonna tuli biletettyä tiuhaankin tahtiin. Hätäisimmät koulukaverini saavat paperinsa kouraan helmikuun alkupäivinä, mutta mikäs hätä tässä nautiskellessa vielä näistä muutamista kuukausista.

Suorituksia on tällä hetkellä Winhassa 115ov ja käytettyjä opintotukikuukausia yhteensä 31kpl. Tekee ~ 33,9ov/lukuvuosi. Meniköhän oikein; tahti hirvittää itseänikin, kun sen nyt tällä lailla laskin!? Toisaalta neljä vuotta ja 140ov tekee tasan 35ov/lukuvuosi mikäli opiskelee sen normaalin 9kk vuodessa.

+ 5ov uusinnoista (22.01.)
+ 10ov opinnäytetyö
eli keväällä pitäisi opiskella vielä huiman 10ov:n verran
Perjantai 11.06.2004 lähestyy!!!

Touko-kesäkuun vaihteessa olisi tarkoitus karistaa Porin pölyt jaloista ja muuttaa takaisin Turkuun.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tampereen yliopistossa luen kauppatieteitä ensimmäistä vuotta ja syksyn aikana kertyi 15 opintoviikkoa. Lisäksi rästiin jäi 3 tenttiä, joihin on tässä kevään aikana todella kiva lukea(ja kaikki vielä sellaisia, joihin en vain ensimmäisellä tai vielä toisellakaan tenttikerralla jaksanut raahautua paikalle)...kevään ohjelma näyttää aika raskaalta, mutta jos kaikki menee niinkuin olen suunnitellut niin toukokuussa rekisteristä löytyy 40-50 opintoviikkoa.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lappeenrannan Teknillisessä Yliopistossa opiskelen ensimmäistä vuotta kauppatieteitä. Eli puoli vuotta tullut nyt opiskeltua ja kertynyt näillä näkymin 26 ov. Keväällä pitäisi tulla reilu 30 lisää. Ja yhtään kirjaa en ole lukenut tai muutenkaan ihmeen ahkerasti opiskellut. Keskiarvo nykyään siinä 3,5 kieppeillä.

Tuntuu siltä, että johtamisen pääaineesta saisi kuka vaan maisterin paperit, sen kun käy tekemässä tentit ja hutaisee gradun. Opintoviikkoja kertyy todella helposti. Tentit läpi päättelyllä. Tosin ei kiinnosta johtamiset tippaakaan, joten joutunen tekemään enemmänkin hommia tulevaisuudessa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Johto
Tampereen yliopistossa luen kauppatieteitä ensimmäistä vuotta ja syksyn aikana kertyi 15 opintoviikkoa. Lisäksi rästiin jäi 3 tenttiä, joihin on tässä kevään aikana todella kiva lukea(ja kaikki vielä sellaisia, joihin en vain ensimmäisellä tai vielä toisellakaan tenttikerralla jaksanut raahautua paikalle)...kevään ohjelma näyttää aika raskaalta, mutta jos kaikki menee niinkuin olen suunnitellut niin toukokuussa rekisteristä löytyy 40-50 opintoviikkoa.
Ekalle vuodelle on turha ottaa paineita. 20-30 opintoviikkoa ekalta vuodelta on jo hyvin. Kyllä sitä ehtii tenttailla vanhempanakin ihan riittämiin. :) Itselläni kunnallisalan opiskelijana (kolmas vuosi) reilut 80 opintoviikkoa.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
KTM-opinnot läpi 2 ja 1/2 vuodessa ja opintoviikkoja reilut 170 eli noin 68 ov:ta vuodessa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kokonaista neljä tuli. Kahdeksas vuosi yhteiskuntatieteitä menossa Tampereen yliopistossa. Kandin paperit sain 3½ vuoden opiskelujen jälkeen, ja sitten olen hiljalleen tehnyt gradua ja suoritellut syventäviä opintoja.

Neljä vuotta olen ollut tästä ajasta kokopäivätöissä, joten opiskelu on jäänyt enemmänkin harrasteluasteelle. Tiedän, Raimo Sailas vihaa minua.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti M@rko77
Ekalle vuodelle on turha ottaa paineita. 20-30 opintoviikkoa ekalta vuodelta on jo hyvin. Kyllä sitä ehtii tenttailla vanhempanakin ihan riittämiin. :) Itselläni kunnallisalan opiskelijana (kolmas vuosi) reilut 80 opintoviikkoa.

Jees, niinhän sitä sanotaan...otan kuitenkin mielelläni vähän liikaa noita kursseja, koska sittenhän on kiva aina hyvällä omallatunnolla jäädä joltain kurssilta kesken pois tai jättää tenttejä tulevaisuuteen:) Nyt on kyllä keväällä aika paljon sellaisia kursseja, joissa on harkkoja ym. joten jos ne kurssit aloittaa niin mielellään ne sitten myös käy loppuun. No, onhan tässä aikaa, ei tätä koulua kyllä passaa liian vakavasti ottaa tai sitten loppuu muu elämä siihen...
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Jyväskylän yliopisto ja informaatioteknologian tiedekunta. Kaksi ja puoli vuotta takana ja opintoviikkoja 118. Tekee 23,6 opintoviikkoa lukukautta kohden eli suunnilleen 47 opintoviikkoa lukuvuodessa. Mutta paskimmat hommat edessä - eli kandin työ ja sitten gradu odottavat tekijäänsä...eli tuntuu että akateeminen vapaus loppuu ennen kuin siihen ehti oikein tutustuakaan...
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kahdeksan vuotta opiskelin Tampereen yliopistossa, ja valmistuessa saldo näytti 162 opintoviikkoa - eli aika tarkkaan 20ov/vuosi. Puolustukseksi sanottakoon, että olin myös 2 vuotta töissä ja puoli vuotta vaihdossa (jolloin ei tullut hirveästi opiskeltua). Huonoimpana vuotena tuli alle 10 ov:a, parhaana vähän yli 40.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olin suurimman osan yliopisto-opintojen ajasta duunissa. Olikohan se toinen vuosi opinnoista kun en ollut lainkaan töissä, silloin ov-kertymä oli varmasti korkein. Muistelisin että jotain 65 ovaria. Siinä oli jo aikataulullista säveltämistä että ehti hoitaa tentit ja pakollista läsnäoloa vaativat jutut kohdalleen. Muina vuosina tahti oli ruikkuisempi ja ennen kaikkea vaihteleva, mutta toisaalta töitäkin tuli tehtyä. Perustutkintoon kasautui aika tasan 200 opintoviikkoa, ja maisteroituminen otti aikaa 6 vuotta, joten tasainen tahti tuotti rapiat 30 ov per vuosi.

Tosin kävin välillä TKK:ssakin tekaisemassa jokusen kymmenen opintoviikkoa, plus kesäyliopistossa 10-15, nämä eivät tulleet tutkintoon. Erilaisia opintoja tuli yhteensä jotain 250 ov:ta, joita siis vuodessa keskimäärin reilut 40.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itse opiskelen AMK:ssa ja meillä on nykyään kyllä opintopisteet käytössä ja opintoviikot on jätetty muinaisajoille.

Täytyy kyllä myöntää, että en edes tiedä millä tahdilla olen niitä tässä kolmen vuoden ajan keräillyt per vuosi. Olen vain suorittanut kursseja siinä tahdissa kun niitä on tullut, sen enempää aihetta tarkastelematta. Kelakin on ihan tyytyväisenä maksellut tukeaan, joten eiköhän se ihan mukava tahti ole ollut.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskimäärin 50 ov per vuosi. Pohjalla oli avoimessa suoritettu appro (15 ov), jonka jälkeen 150 ov:ta kertyi aikavälillä 9/03 - 4/06. Tutkintoon kertyi yhteensä siis 165 ov:ta. Toinen vuosi oli todella kiireinen, silloin kertyi muistaakseni ~70 opintoviikkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös