Kuinka monta vuotta olet kannattanut suosikkiseuraasi Liigassa?

  • 1 118
  • 18

Kuinka monta vuotta kannattanut

  • 0-10 vuotta

  • 11-20 vuotta

  • 21-30 vuotta

  • 31-40 vuotta

  • 41-50 vuotta

  • Yli 51 vuotta


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kuinka monta vuotta olet kannattanut suosikkiseuraasi Liigassa tahi sen edeltäjissä SM-liigassa ja SM-sarjassa?

Itsellä tulee ensi vuonna 30 vuotta täyteen Ässien matkassa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Syksyllä tulee 32 vuotta ensimmäisestä hallilla nähdystä Kerhon liigapelistä. Olen mä sitä ennen jotain divaripeliäkin ollut "katsomassa", mutta kyllä se intohimoinen fanitus käynnistyi tuosta ekasta nähdystä liigapelistä.
 

Glove

Jäsen
1980 syksyllä kävin katsomassa ensimmäisen Kärppäpelin. En minä mikään hardcorefani ole koskaan ollut, mutta tottakai sitä toivoo, että kotikaupungin pojat pärjää.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
1976 olin ensimmäistä kertaa HIFK:n matsissa ja siitä se viimeistään lähti. En ole kuitenkaan mielestäni vanha ainakaan vielä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaudella 1978-1979 olin ensimmäistä kertaa Isomäessä katsomassa Ässien peliä, jossa Ässät voitti muistaakseni Tapparan. Sen muistan hyvin, että silloin tuo halli oli ihan saatanan kylmä. Peli vei heti kuitenkin mukaansa ja sillä tiellä ollaan yhä. Jääkiekko ja erityiset Ässät tulevat kiinnostamaan ikuisesti.

Radiosta olin kuunnellut jo tuota kautta aikaisemmin Ässien pelejä ja muistan kuunnelleeni myös sen, kun Ässät voitti mestaruuden 1978. Eli käsitykseni mukaan fanitus alkoi suunnilleen siinä vuonna 1977. Joten sitä on kestänyt noin 44 vuotta.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
2011-2012 kaudella alkoi fanitus, kun kuuntelin pleijareita radiosta ja seuraavalla kaudella kävin ensimmäistä kertaa paikan päällä.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Ensimmäinen liigapelini oli KalPan ensimmäisiä pelejä syksyllä -86. Vei mukanaan saman tien. Divarista ei ole muistikuvia, mitä pidän yllättävänä - ja toisaalta en kaupungin ollessa tuolloin niin vahvasti jalkapallokaupunki.

Puolisoa voi vaihtaa, mutta ensirakkautta ei.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoo ei ole vielä ehtinyt pelaamaan yli 10 vuotta liigassa (1987-1990 & 2015 ->) joten ensimmäiseen kategoriaan osuu väkisinkin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Koska pitää aina olla vähäväkisten puolella pahaa maailmaa vastaan, niin siksi SaiPa ja tämä sattui varsinaisen työurani alkamisen kanssa samaan, kun tuon jengin kanssa yhteistyökumppanuuden myötä aloin enemmänkin puuhastella. 20 vuotta. Paljon harmistusta, liki surrealistisia sävyjä, odotusta ja taas kerran odotusta, orastavaa toivonkipinää ja niiden murskautumista, mutta myös helvetisti ylpeyttä ja iloa, kyyneleitäkin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
-76 ensimmäinen Nordiksella nähty matsi, HIFK-Sport, sillä tiellä ollaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suomenkielisellä maaseudulla 150 kilometrin päässä Helsingistä päädyttiin 1970-luvulla harvemmin HIFK:n kannattajaksi. Ei siitä ole myöhemminkään tullut erityistä muotia noilla main.

Epätodennäköisistä lähtökohdista huolimatta minusta tuli HIFK:n ystävä noin 1975-1976. Tähän olivat päällimmäisinä vaikuttimina Matti Hagman, Lalli Partinen ja turkulaista palloseuraa kannattanut isoveljeni, jonka kanssa saman näkemyksen jakaminen tässä asiassa oli mahdottomuus. Lisäksi isoveljen kaveri Tapio - iso mies, juuri saatu ajokorttikin vielä - omisti helvetin tyylikkään HIFK-takin, jollaisia ei maaseudulla ollut juuri kenelläkään. Kannatusasia oli täten taputeltu, noin 45 vuotta sitten.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikä lasketaan kannatukseksi? Olikohan joulu -73 tai -74 kun piti Otran urheiluosastolla, siinä Kuninkaankadun ja Hämeenkadun kulmassa, livauttaa joulupukkia varten lappu vihreän Jofa VM:n pussiin. Myönnän, että suosikkijoukkue valikoitui ihan vaan kivempien värien takia, mutta kai se on ihan yhtä hyvä valintaperuste kuin mikä muukin. En varmaan ollut nähnyt yhtään SM-sarjapeliä edes telkkarista, 70-luvulla telkkarista katsottiin vaan maajoukkuepelejä. Aktiivisempi liigan seuraaminen alkoi vasta 90-luvulla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Laitoin 31-40 vuotta vaatimattomana miehenä, mutta aika lähellä olen jo kategoriaa 41-50 vuotta. Hetkinen, milloinkas HIFK ja se toinen joukkue pelasivat finaaleissa oliko 1981? Siitä on yli 40 vuotta. Muttei 41 vuotta. Ei kun se oli 1983.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
21-30 vuoden sarakkeeseen osutaan. Aika kultaisella aikakaudella sitä "hypättiin kelkkaan", kun kultalehväkset oli logossakin ja Jursi vain sanoi, että daa daa ljuistele ljuistele. Sittemmin pidennyt menestyksen osalta hiljaiseloa suuressa kuvassa, mutta lujasti kyydissä edelleen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Ei nykyinen liigaseura, mutta tuleva. 1985 eli neljävuotiaana tuli käytyä Kiekko-Espoon ottelussa ensimmäistä kertaa.
 

Hegezu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lajia ja (SM-)Liigaa on tullut seurattua aktiivisesti kolmisenkymmentä vuotta, mutta pitää vastata että alle 10 vuotta nykyistä. Syynä se ilmeinen eli entinen suosikkiseura päätti vaihtaa naapurimaan sarjaan ja viimeiset kolme neljä vuotta on ollut sellaista sekoilua pääasiassa kentän ulkopuolella, että en koe minkään sortin sosiaalistumista ko. jengiin enää.

Tapparan matseissa tuli käytyä ensimmäisen kerran kultaisella ysärillä mutta bandwagoniin on vähän tiiviimmin tullut hypättyä vasta viisi-kuusi vuotta sitten. Tulee aktiivisemmin seurattua Liigaa kun on jonkinlainen tunneside johonkin jengiin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Eskarissa alkoi aikanaan lätkäkorttien keräily. Siitä asti eli vuosituhannen taitteesta olen fanittanut Pelicansia eli kohta tulee 22 vuotta täyteen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se ihka ensimmäinen paikanpäällä nähty peli oli vuotta 2002 taikka 2003 ja vastustajana oli Jokerit, joka Lukon silloin voittikin. Ika Lehkonen oli silloinen Lukon valmentaja ja joukkue oikeastaan niin sysi paska kuin mahdollista, mutta se ei paljon minua haitannut. Oli vaan niin siistiä, kun vihdoin pääsin katsomaan Lukon pelejä.

Olen aina pitänyt ja tulen aina pitämään tätä ottelua hetkenä, jolloin Lukko astui mukaan jokapäiväiseen elämään ihan kunnolla, vaikka se varmaan oli aikaisemminkin jo mukana.

Seuraavaksi kaudeksi sain/minulle hankittiin muiden Lukon junioreiden tavoin junnukausari ja suunnilleen vuoteen 2010 asti tuli käytyä n. 85% seuraamassa Äijänsuolla kotipelit, ellei sitten ollut omia harjoituksia/pelejä samanaikaisesti. Kausarin kävin lunastamassa takaisin itselleni lähes kymmenen vuoden tauon kuluttua kaudeksi 2019-2020 ja sillä tiellä ollaan vieläkin.

Vastaus siis onkin, että 11-20 vuotta ja tarkalleen ottaen 19 vuotta, samalla kun itselleni lävähtää syksyllä mittariin 29 vuotta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joskus ala-asteen syyslomalla vuonna 1992 kävin itse ensimmäisen jääkiekkopelin katselemassa paikan päällä. Ottelu oli luonnollisesti suosikkijoukkueeni HpK:n ja Kerho pelasi tuolloin silloin vielä JYP HT:nä tunnettua joukkuetta vastaan. Peli päättyi Kerhon voittoon maalein 6-1 ja tuolloin viimeistään alkoi HPK:n kannattamiseni. Eli ainakin jo 29 vuotta tässä on fanitettu Kerhoa.

Tosin varmaan olen jo kannattamaan alkanut aiemminkin. Ei ollut ihme että lähdin tuolloin viimein siskoni, hänen kaverinsa ja veljeni mukaan peliin vaan olin saanut sydämeeni lätkä-ja HPK-kipinän jo ennen tätä. Vaikken peleissä vielä ollut käynytkään.

Synnyin vuonna 1984 erittäin penkkiurheiluhenkiseen perheeseen ja olen perheen nuorin. Ei ole väärin ajatella että jo äidin maidossa sain sen lätkäkipinän ja aloin kannustamaan HPK:ta heti kun ymmärsin edes vähän mitä se tarkoittaa. Etenkin minua 10 vuotta vanhempi siskoni on aina ollut myös todella aktiivinen HPK-fani ja hänen jääkiekkoinnostustaan seuraamalla se innostus on varmaan viimeistään tarttunut minuunkin. Eli on tässä nyt varmaan ainakin sen 30 vuoden ajan jo kannustettu HPK:ta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös