Kuinka monta SM-liigan mestaruuden ratkaissutta ottelua olet nähnyt hallilla?

• 1 685
  • 44

Kuinka monta SM-liigan mestaruuden ratkaissutta ottelua olet nähnyt hallilla?

• Äänestäjiä
    140

Glove

Jäsen
Enpä yhtään. Lähimmäksi menee 1981 finaalien neljäs peli Raksilassa, jossa olin 8-vuotiaana natiaisena isäni kanssa.

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Tasan yhden – eikä kenenkään HIFK-fanin tartte tulla muistuttamaan kyseisestä pelistä.

jeani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ne, joilla huomattava määrä noita otteluita, niin mielellään kuulisi hieman taustaa, että mitkä vuodet kyseessä. Kukaan ei ole vielä vastannut ”10+”, mutta ainakin kahdeksan kohdalla jo on.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nolla eli 0, kun 2021 ei sattuneesta syystä yleisöä päässyt halliin ja se ratkaisupeli pelattiin vielä vieraskaukalossa niin että jos halliin olisi päässyt niin en minä kumminkaan Turkuun olisi matkustanut.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
2002 Helsinki, 2005 Helsinki, 2007 Oulu. Ensimmäinen edelleen se hienoin paikan päällä koettu urheiluelämys, tuolloin 9-vuotiaana.

axe

Jäsen
Ne, joilla huomattava määrä noita otteluita, niin mielellään kuulisi hieman taustaa, että mitkä vuodet kyseessä. Kukaan ei ole vielä vastannut ”10+”, mutta ainakin kahdeksan kohdalla jo on.

Niin, määhän itse asiassa vastasin väärin, kun laitoin 8, koska laskin vain voitot. 14 kertaa oon mestaruuden ratkaisun nähnyt vaikkei se ole aina miellyttänytkään. Changed vote.

1986 ratkesi Hakametsässä, en tosin muista tapahtumasta paljoakaan. 1988 Tampere taas, tästä muistaa jo istumapaikankin. 2003 Oulussa, ihan kuin olisi ollut eilen, jossain neljännellä erätauolla vitutti ihan suunnattomasti että loppuis nyt vaan ja ihan sama kumpi voittaa, mutta ei se kotimatka sitten ollutkaan niin pitkä. 2016 Tampere ja 2017 Kuopio, nämä kaksi itse asiassa ainoat kerrat kun tuli käytyä paikan päällä jokainen finaalipeli. 2022-24 kolme putkeen melkein samalta jakkaralta Nokia Arenassa. Vuodet on kohdelleet hyvin.

Ohi menneistä 1979 ja 1984 ratkesivat Porissa, jonne ei kuulemma pikkunaperolla ollut isän mukana mitään asiaa. 1979 muistan silti jollain lailla radiosta kuunneltuna, 1984 taas en muista lainkaan. Välissä 1982 olisi ollut Tampereella mutta silloin nappasi omat pihahöntsyt enemmän. Naapurin poika tuli hallista ja sanoi että Tappara voitti, ja saatettiin mennä katsomaan telkkarin jälkilähetyksestä loppuhetket. 1987 Oulu oli liian kaukana koululaiselle arkipäivänä.

Edit. Ah niin, ei ne vuodet aina hyvin kohtele. Onhan sitä tullut nieleskeltyä paikan päällä hävinneenäkin 2001 Hakametsässä, 2002 Hartwall Areenassa, 2013 Porissa -- oli muuten nää kolme edellistä myös sellaisia että kaikki finaalit paikalla -- 2014 ja 2015 Oulussa (never again!) sekä 2018 taas Hakametsässä. Väittäisin etten yhtenäkään niinä vuosina nähnyt Kanada-maljan nostoa tai kultamitalien jakoa. Oon vähän huono häviämään, vaikka sitäkin on joutunut harjoittelemaan turhan paljon. Hukattu mahdollisuus olla paikan päällä häviämistä todistamassa oli Hakametsä 1981.

Vielä statseina: Otteluita nähtynä 15 eri finaalisarjassa (1987 on se "ylimääräinen"), ratkaisufinaalissa paikan päällä 14 kertaa (8 mestaruutta), yhteensä finaaliotteluita paikan päällä nähtynä 59.

Viimeksi muokattu:

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Kaksi, 2012 Lahdessa JYPin voitto ja tämä periaatteessa oikea aito. 2009 olin Jyväskylässä jäähallilla kun JYP voitti Kärpät raksilassa, en päässyt lähtemään Ouluun koulun koeviikon takia. Jyväskylän jäähallin mediakuutiolta tuli Oulun peli suorana ja halli oli täynnä

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kolme, kaikki Porissa Isomäen seisomakatsomossa. Elikkä 1984, 2006 ja 2013. Enempää ei oikein voisi ollakaan, koska 1978-1980 en vielä tajunnut koko hommasta yhtään mitään ja vierailla lauteilla en ole ollut finaaleissa.

Finaalipelejä hallissa nähtynä mulla on yhteensä 8: 1984x1, 2006x3 ja 2013x4. Etäkannattajalle noi on vähän rankkoja settejä kun joutuu matkustamaan sekä koti- että vierasotteluihin.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ne mitä muistan on 2018, 2022 ja 2023. Saatoin olla hallilla myös 2001, mutta tuolloin olen ollut juuri ja juuri sen ikäinen, ettei kunnollisia muistikuvia ole muodostunut. Finaalien perässä ei ole tullut matkustettua, joten "muut mahdollisuudet" Tampereella pelattuihin olisivat olleet 2016 ja 2024. Ensin mainittu jäi intin takia väliin ja viime keväänä olin reissussa tuolloin.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
85 Turun Kupittaalla kun ratkaiseva viides finaali. Tepsi oli jo johtanu tottelusarjaa 2-0 ja kolmannessa pelissä oltiin varmoja mestaruudesta...
Viides peli, Tepsi siirtyy 2-0 johtoon ja sit noi tupsukorvat paikkaa jonkun nevöhööd Risto Jalon ratkaisemaan mestaruuden Ipalle.

89 Kupittaa: TPS - JypHt ja pitkästä aikaa mestaruus Aurajoen rannoille.

91 ja upouusi Typhoon, Piti olla selvää kauraa koko finaalisarja Kalpaa vastaan ja niin se suunnilleen olikin.

93 Rinkelinmäki kun TPS voitti, lensin pihallekin hallista kun poltin sisällä erätauolla ja eikun toisesta ovesta sisään.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Tasan nolla, TPS on ne mahdolliset katkaisupelit onnistunut aina sössimään Turussa. Okei, niitä taitaa olla huimat kaksi (2000 ja 2010) kappaletta sinä aikana kun hallilla tullut aktiivisesti pyörittyä, mutta kuitenkin.

Euroopan mestaruutta on sentään saanut todistaa ihan hallilla, olikohan se sitten vuonna, ööö, -97?

Edit: Muisti saattaa sitten vuosiluvuissa pettää, älkää kivittäkö jos on virheitä.
Edit2: Niin, olenhan minä Jokerien nähnyt kannua nostavan Turussa, aktiivisesti unohtanut tuon tapahtuman, eli oikea vastaus onkin yhden kerran. Jotenkin ajattelin vain mahdollisia Tepsin voittoja.

Viimeksi muokattu:

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
2009, 2015, 2018 ja 2019.

Kaksi voitollista ja kaksi tappiollista. Myöskin kaksi kertaa on ratkaisu tullut G7 jatkoerissä; nämä pelit ovat kyllä todellista taivas vs. helvetti -asetelmaa. Myös näissä on tullut molemmat puolet koettua.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äänestin hätäisesti 2, mutta pystyi muuttamaan. Neljä on oikea vastaus, mutta kuka nyt tappioita haluaa muistella. 1998, 1999, 2011 ja 2016 ovat vuodet.

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
2003 Oulu, Tappara
2004 Oulu, Kärpät
2005 Helsinki, Kärpät
2007 Oulu, Kärpät
2008 Oulu, Kärpät
2009 Oulu, JYP
2014 Oulu, Kärpät
2015 Oulu, Kärpät
2018 Tampere, Kärpät
2019 Oulu, HPK

Mukavastihan noita on kertynyt tasan kymmenen ja suurin osa onneksi vielä päättynytkin onnellisesti.

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Jokainen mestis ja liigafinaali joissa kalpa on pelannut. Elämäni aikana. Onkos niitä nyt viisi kappaletta. Tosin se ensimmäinen on tulkinnanvarainen. Olen kyllä ollut Tps Kalpa finaaleissa paikalla mutta ikää on ollut alle vuosi.

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viisi.

2003 Tappara
2009 JYP
2014 Kärpät
2015 Kärpät
2019 HPK

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vain yhden. Keväällä 2010 jouduin omin silmin todistamaan kuinka TPS ratkaisi mestaruuden voiton Hämeenlinnassa. Oli kamala kokemus.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viisi. 2003 se tosin meni täysin väärään kohteeseen kun Tappara voitti Kärpät Raksilassa. 2004, 2014, 2015 ja 2018 tuli todistettua Kärppien kultajuhlia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy